Meisjesnamentopic!
woensdag 20 januari 2010 om 10:03
woensdag 20 januari 2010 om 13:24
quote:Catooo schreef op 19 januari 2010 @ 09:19:
vogelnestje is het al gelukt? Heb je al een naam gevonden?
zag gister een geboortekaartje met: Filippa. Wat vinden jullie?Best leuk, maar in de NRC staan er de laatste maanden elke zaterdag minstens twee (en dan bekoosnaamd als Pippa). Is natuurlijk niet problematisch, maar best kans dat Filippa/Philippa/Pippa een top-tien in wording is.
vogelnestje is het al gelukt? Heb je al een naam gevonden?
zag gister een geboortekaartje met: Filippa. Wat vinden jullie?Best leuk, maar in de NRC staan er de laatste maanden elke zaterdag minstens twee (en dan bekoosnaamd als Pippa). Is natuurlijk niet problematisch, maar best kans dat Filippa/Philippa/Pippa een top-tien in wording is.

zondag 24 januari 2010 om 16:04

zondag 24 januari 2010 om 17:09
Imre is inderdaad officieel een hongaarse jongensnaam maar het wordt nu voor beide wel gebruikt. Voor een meisje word er meestal Ymre( is fries) van gemaakt maar ik vind de uitspraak van Imre leuker...
Germanwings; Mooie stoere naam! Gefeliciteerd met je dochter!
Evie vond ik al heel lang leuk maar wordt nu steeds populairder en dat vind ik dan weer minder...
Germanwings; Mooie stoere naam! Gefeliciteerd met je dochter!
Evie vond ik al heel lang leuk maar wordt nu steeds populairder en dat vind ik dan weer minder...

zondag 24 januari 2010 om 19:47
quote:blogbabe schreef op 10 december 2009 @ 14:50:
[...]
Ik vind het best een stoere naam eigenlijk...
Nog meer Friese namen voor je:
Ytsje (spreek uit: ietsje)
Pytsje (spreek uit: pietsje)
Krijg je een tweeling, noem je de ene Ytsje en de ander Pytsje...
Jeetje mina...vind de namen 'ietsjepietsje' té
Ben erg kritisch, dus trek het je niet aan...
Zijn maar enkele namen die ik mooi vind:
Maya (ken al iemand die haar dochter zo genoemd heeft), Imme (idem), Juul (een vriendin heeft zoontje Jules genoemd..)
[...]
Ik vind het best een stoere naam eigenlijk...
Nog meer Friese namen voor je:
Ytsje (spreek uit: ietsje)
Pytsje (spreek uit: pietsje)
Krijg je een tweeling, noem je de ene Ytsje en de ander Pytsje...
Jeetje mina...vind de namen 'ietsjepietsje' té
Ben erg kritisch, dus trek het je niet aan...
Zijn maar enkele namen die ik mooi vind:
Maya (ken al iemand die haar dochter zo genoemd heeft), Imme (idem), Juul (een vriendin heeft zoontje Jules genoemd..)
zondag 24 januari 2010 om 19:48
Even een vraagje, ik zie regelmatig Yenthl voorbij komen. Nu vind ik dat er mooi uitzien, maar hoe spreek je dat uit dan? Als jentel??? Dan vind ik het er mooier uitzien dan dat het klinkt...
Berber is op zich wel leuk, maar het doet mij een beetje denken aan van die rode prikkende kleden...
Moeilijk hoor, een leuke, mooie naam verzinnen... Wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen is Noëlle, wat vinden jullie? De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.
Berber is op zich wel leuk, maar het doet mij een beetje denken aan van die rode prikkende kleden...
Moeilijk hoor, een leuke, mooie naam verzinnen... Wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen is Noëlle, wat vinden jullie? De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.
zondag 24 januari 2010 om 20:13
quote:oxyboxy schreef op 24 januari 2010 @ 14:03:
Hmm, ik was overtuigd van Rifka voor onze kleine meid maar krijg mijn vriend niet zover...
Wat vinden jullie van:
Romée
Imre
Evie
En dan misschien een combinatie van twee van deze namen?Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.
Hmm, ik was overtuigd van Rifka voor onze kleine meid maar krijg mijn vriend niet zover...
Wat vinden jullie van:
Romée
Imre
Evie
En dan misschien een combinatie van twee van deze namen?Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.
zondag 24 januari 2010 om 20:42
quote:Fiorah schreef op 24 januari 2010 @ 20:13:
[...]
Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.
Ik ken Imre alleen als jongensnaam (ken 2 jongens). Ik vind het een mooie naam.
Ilva en Lana vind ik ook mooie namen. Yara associeer ik met honden, dus zou ik zelf niet zo snel kiezen voor ons meisje
[...]
Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.
Ik ken Imre alleen als jongensnaam (ken 2 jongens). Ik vind het een mooie naam.
Ilva en Lana vind ik ook mooie namen. Yara associeer ik met honden, dus zou ik zelf niet zo snel kiezen voor ons meisje
zondag 24 januari 2010 om 22:01
Ik vind Romée een hele mooie naam! Imre ook, maar denk idd ook als eerst aan een jongen.
Evie minder, weet niet waarom.
Yenthl met een h ertussen heb ik nog nooit gezien, wel Yentl of Jentl, uitgesproken als Jentel. Vind het een beetje een té gezochte naam.. weet niet.
Germanwings gefeliciteerd!! Aparte naam zeg! Geniet van je meisje!
Misschien Jade, Laure of Linne?
Evie minder, weet niet waarom.
Yenthl met een h ertussen heb ik nog nooit gezien, wel Yentl of Jentl, uitgesproken als Jentel. Vind het een beetje een té gezochte naam.. weet niet.
Germanwings gefeliciteerd!! Aparte naam zeg! Geniet van je meisje!
Misschien Jade, Laure of Linne?
zondag 24 januari 2010 om 22:20
zondag 24 januari 2010 om 22:22
quote:19juni schreef op 24 januari 2010 @ 19:48:
De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.Als de achternaam Nederlands is, dan zou ik wel een Nederlandse voornaam kiezen (nou ja, da's dan weer mijn tik). Dan zou ik een aparte Nederlandse naam kiezen.
De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.Als de achternaam Nederlands is, dan zou ik wel een Nederlandse voornaam kiezen (nou ja, da's dan weer mijn tik). Dan zou ik een aparte Nederlandse naam kiezen.