Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:Janna80 schreef op 26 januari 2010 @ 14:44:

Den Bosch?

Hmmm, eerst even een beter overzichtje van waar iedereen vandaan moet komen maar denk ik... Snjokorn tel ik niet mee

Goh wat flauw, ik tel weer eens niet mee *pruil*

Als ik in NL ben zit ik een half uurtje van Utrecht vandaan....(nee, niet in Rhenen....)
Snjókorn falla, á allt og alla
Laat even weten wanneer je in NL bent dan! Dan kunnen we dan ook meeten
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb toch liever dat jij wel meetelt hoor snjokorn!!!!
quote:Janna80 schreef op 26 januari 2010 @ 16:29:

Laat even weten wanneer je in NL bent dan! Dan kunnen we dan ook meeten

Tuurlijk, doe ik.

Het duimen heeft vruchten af geworpen...

Vandaag m'n ruilkaart ontvangen en een kaartje uit USA met een hele mooie postzegel erop (met een ijsbeer).
Snjókorn falla, á allt og alla
Snoet: leuk dat je mijn kaart leuk vind ik was kaarten aan het kopen en kon niet echt een gekke kaart vinden en toen kwam ik in de laatste winkel deze tegen ik dacht die is wel heel gek:-p haha!

Snjokorn: die kaart vind ik wel heel mooi met die molens.

Ik weet niet wat ik gedaan heb dat ik dit verdiend heb, maar al mijn kaarten komen zo snel aan! eerst die naar Australie 4 dagen, en nu naar Thaiwan in 9 dagen. Vind ik ook wel snel hoor, in de hurray stond trouwens dat hij heel erg blij was met de kaart en postzegels en dat ik lief was . En ik heb nog een kaartje gehad uit Thailand (ik zit wel erg in die gebieden he) met een hele mooie foto van een meer erop.

Mijn moeder heeft lekker niks! puh
Zonet eventjes naar de brievenbus gelopen en jahoor het hielp..

Tussen de stapel (lees: berg..) folders lagen 2 kaartjes.

1 uit Turkeye van een jongen van 15 jaar, kaartje was helemaal volgeschreven en daarom in envelop gestuurd en 1 uit Thailand met enkelt 'best wishes from Thailand. Nice to meet you!!' erop met nog de vraag om even op haar profiel te kijken. Die uit Thailand had er dan wel weer heel leuke postzegels op gedaan. 5 zegels met 1 grote en 1 kleine olifant.

Dat vind ik dan wel weer heel leuk..
Mooie kaart, Snjo!
Steph, ik had geloof ik al geschreven dat ik een kaart van je had ontvangen maandag! Hij is leuk, ik moest zo lachen om alle handtekeningen, zo ben ik toch nog een beetje bij de meeting geweest!

Crisy, het is niet in een film maar voor een tv programma. Van het weekend zal ik wel het eea op Hyves zetten daarover.

Over de meeting, ik woon in de kop van Noord-Holland, dus voor mij is het ook een endje.

Rhenen ligt trouwens tussen Wijk bij Duurstede en Ede/Wageningen, dus ook redelijk centraal. Utrecht of Den Bosch vind ik ook oké hoor, ik pas me wel aan.

Ik had vandaag alleen mijn pakket op MP bestelde kaarten, erg leuk allemaal! Geen kaarten van PC helaas.

Morgen raakt mijn kaart naar China expired, degene is ook al ruim een maand niet online geweest. Tja......
quote:Fishie44 schreef op 26 januari 2010 @ 17:33:

Ik weet niet wat ik gedaan heb dat ik dit verdiend heb, maar al mijn kaarten komen zo snel aan! eerst die naar Australie 4 dagen, en nu naar Thaiwan in 9 dagen. Vind ik ook wel snel hoor, in de hurray stond trouwens dat hij heel erg blij was met de kaart en postzegels en dat ik lief was . En ik heb nog een kaartje gehad uit Thailand (ik zit wel erg in die gebieden he) met een hele mooie foto van een meer erop.

Mijn moeder heeft lekker niks! puh

Ik denk dat ik die spellingsvariant ook eens ga gebruiken

(Bij mij doet ie er onder Taiwan altiijd zoooo lang over..)

Trolletje; gefeli met je derde kaartje, best bijzonder land ook.

Ik had vandaag maar liefst 3 kaarten in de bus. Ik moest me wel eerst even verstoppen voor de postbode. Dat wil zeggen, net toen ik aan kwam lopen was hij de brievenbussen aan het vullen (van de flat), ik vind het altijd zo stom om dan achter hem te gaan staan en maar wachten... Dus ik ben me even nuttig gaan maken in mn berging om de hoek. Aardappels tellen die daar liggen enzo..8-P

Ik vind een viva-pc meeting erg leuk! Maar Rhenen is voor mij niet haalbaar.

Ik heb nog geen hurrays van de meeting. Wel erg leuk te lezen dat Noa-lyn en C_estelle ze ontvangen hebben. Ik heb ze voorbij zien komen. Volgens mij heb ik er bij mijn naam een smiley bijgezet met mn echte naam.

Ik ga even mijn kaartjes registreren.
C_estelle; maar ik had jouw toch niet met DE ruil? Ik had..............zeg ik niet.

De high-tea in Utrecht was echt wel goed.

In het midden van het land is nl voor iedereen wel te doen toch?

snjookie, mooie kaart heb je gekregen. Sorry maar nu tel je ff saai niet mee (ow verkeerde topic).

Fishie, je zult wel erg braaf zijn geweest.

trolletje, leuke landen tot nu toe zeg waar jij kaarten van hebt gekregen.

Noa_lynn, heb je nog wel ff in haar profiel gekeken?

Ik heb gisteren naar iemand uit Wit-Rusland gemaild, kaart is al 50dagen aan het travellen, of ik niet het verkeerde ID erop heb gezet. Mailt ze terug dat als ze hem krijgt dan pas registreerd? Ik vroeg niet of ze hem al wilde registreren. Vreemd maar ze heeft dit hele jaar nog geen kaart gekregen maar wel 8 verstuuurd.
quote:Kozoo schreef op 26 januari 2010 @ 18:25:

[...]

Ik denk dat ik die spellingsvariant ook eens ga gebruiken

(Bij mij doet ie er onder Taiwan altiijd zoooo lang over..)

... Dus ik ben me even nuttig gaan maken in mn berging om de hoek. Aardappels tellen die daar liggen enzo..8-P

.

@Steph volgens mij was het StefanieV, ik haal jullie steeds doorelkaar,sorry.

@JJ, gefeliciteerd, BHV is altijd goed!

Nee, trek dat niet een hele middag/dag.

@Sjnoorn, mooi die molenkaart. Heb er pas via MP gekocht voor drie euro. Supermooie romantische kaarten.

Groetjes,Snoet
Snoet, wat van mij? Ik kan me helaas niets herinneren van plakband haha :P

Geen kaarten vandaag, geen hurray's..Wel mijn postzegels, maar kom er 10 tekort, heb dus maar gemaild, stomme post. Oja en mijn gratis kaarten van iDrukker zijn er ook
Snoet alles goed met je?
Nee Snoet het was JustMe die een kaart met plakband kreeg, haha wat een verwarring !!!

Geen kaarten (sinds 5 dagen) geen hurrays (sinds 6 dagen), maar wat zeur ik? Voor morgen 2 uur moet een zeer belangrijk verslag af en ik heb dan ook geen tijd voor postcrossing, echt niet!
quote:Kozoo schreef op 26 januari 2010 @ 18:25:

Ik moest me wel eerst even verstoppen voor de postbode. Dat wil zeggen, net toen ik aan kwam lopen was hij de brievenbussen aan het vullen (van de flat), ik vind het altijd zo stom om dan achter hem te gaan staan en maar wachten... Dus ik ben me even nuttig gaan maken in mn berging om de hoek. Aardappels tellen die daar liggen enzo..8-P

Ik had ook een postbode incident vandaag. Ik herken het nu haarscherp als de postbode er is (nou ja, als er iets door de breivenbus word gegooid in het portiek). REN dan naar het raam en als ik een oranje jas zie, fatsoeneer ik mezelf en VLIEG van de trap af naar beneden. Vandaag waren mijn huisgenoot + vriend hiervan getuige ik RIEP "TNT"! Toen ik (teleurgesteld) terug boven kwam stond de vriend van huisgenoot op het keukenraampje te tikken en als een gillende keukenmeid "POSTBODE" te roepen.

Ach, mijn postbode ziet er uit als een aardige knul dus een kopje koffie had ie wel kunnen krijgen, mits hij een kaart voor me had gebracht!
Haha Ligaa super om te horen, moet er grappig uitgezien hebben
Hahaha wat een postbode-avonturen Kozoo en Ligaa!

Ik heb net een mail ontvangen van iemand uit Estland. Ze schrijft dat zij mij een kaart heeft gestuurd maar er achter is gekomen dat er te weinig postzegels op zitten. Als de postbode zegt dat ik bij moet betalen moet ik de kaart niet aannemen schrijft ze, want ze heeft al een tweede kaart verstuurd! Het zal mij benieuwen...
Ja Steph, ik heb toch echt een kaart van jou gehad hoor van de meeting, veelkleurige kaart "De Vliegeraars" van Marjan Zarrabi.

En je naam staat erop, onder de korte tekst: Verrassing, een kaart v/d meeting in Utrecht Groetjes, Steph(any)

Kan er niets anders van maken dat dan die toch van jou komt hoor!

Ring a bell??

Ligaa, ik heb al 6 dagen geen Hurrays gehad.....
jaaaaaa dat was ik... van het plakband hahaha

Leuke kaart snjokorn, is die van de hyves ruil?

Ik heb een vrouwelijke postbode, en die vroeg zich al af of wij familie in het buitenland hebben wonen, we kregen toch zoveel leuke kaarten... Hahahah neeeee dan was het wel erg veel familie ;) pfff...

Vandaag leuk kaartje gekregen uit duitsland, een boomstam met twee handen in hartvorm ervoor. Erg leuk verhaal ook achterop.
hoe lang duurt het tot een kaart expired is?
Trolletje: 60 dagen na het aanvragen van het adres.

Ik heb vandaag geen Hurrays, maar wel twee kaartjes gekregen: een beetje suffe uit Frankrijk, met achterop "It's just a postcard from Grenoble, France" en verder niets. Echt een standaard kaartje dus. En een heel mooie en volgeschreven kaart uit Canada.
Zo, 2 kaartjes van de 4 zijn al geschreven. De andere 2 moet ik morgen nog halen, een beterschapskaart, persoon krijgt zo'n kaarten graag omdat ze verpleegster was en de andere een cartoon ofzo. Dit moet ik dus nog gaan zoeken.

Trolletje 60 dagen dacht ik :-)
Justme80! Jahaaaa, jij was het met die plakband!!

Ow,ow,ow, heb een geheugen als een zeef!

Jammer teigera van die kaart uit Grenoble. Is een beetje balen.Maar ik hoop dat die van Canada het weer een beetje goed maakt!
Ach.... lag wel een beetje in een deuk hier ;)

( herken het heeeeeeeeeeel erg, heb ook het geheugen als een zeef met hele grote gaten ;))
Een hurray uit Rusland en nu weer keihard verder werken om mn 3 deadlines van morgen te halen :( Word nachtwerk! **moet heel hard huilen**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven