- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Jane: Geen idee hoeveelste ik sta, er staan er 4 op. Ja ik vond het erg pittig, zaten ook veel goede kandidaten bij zeg (dat blijkt wel anders stond ik niet op reserve duh-uh ) Maar selectieprocedure was ook heel zwaar.

Dus jij zit ook al, net als UM, met veel straffen. Hoop ook voor jou dat er goede adviezen komen en dat het snel weer bijtrekt.

Eva is inmiddels weer aan beterende hand. Nu alleen nog snotverkouden.

Ze wil dokter worden (later zal juf, mama en zuster ook nog wel voorbijkomen ) dus gisteren, toen ze op bed hoorde te liggen!, was ze uit bed gegaan, naar onze slaapkamer en daar lag de kat te slapen. Maar volgens Eva had kat blijkbaar iets en moest zij hem beter maken. Had ze de kat ingesmeerd met anti-jeukspul (muggenbeten enzo). Hadden we eerst niet door, ja toen ik haar hoorde haalde ik haar naar beneden, ik dacht dat ze net wakker was. Ze zei wel dat poes ziek was en jeuk had maar nooit bij nagedacht, Totdat kat naar beneden kwam en een uur in de wind stonk. Gatsie wat een zooi was dat.

Voordeel trouwens dat ze nu helemaal in to dokter is, is dat ik de afgelopen dagen zonder problemen temperatuur op kon nemen enzo. Vond ze geweldig interessant want dat doen dokters ook altijd. Dat scheelt wel hahaha.

Tinok: Hoe was het bij gynaecoloog?

Emmetje: Wilde ik steeds al vragen maar hoe is het met de feestdagen gegaan met Salomé? Trok ze het allemaal een beetje? Verder al weer wat wijzer geworden?

Oh, Eva is wakker. Tot snel!
Hallo allemaal, ben ik ook weer 'ns!

Allereerst iedereen een heel gelukkig en vooral gezond 2010 toegewenst (kan nog wel hè)

Dat al jullie dromen en wensen uit mogen komen….

Hier gaat alles goed. 'Mn zwangerschap verloopt goed en heb gelukkig nog geen klachten oid. Daardoor "vergeet" ik soms wel 'ns dat ik al 20 weken ben. Lekker op de helft. De combinatietest met 13 weken was goed dus ik heb afgezien van verdere onderzoeken zoals vlokkentest en vruchtwaterpuncties (had ik sowieso wat angst voor om dat te doen). De uitgebreide 20 weken echo heb ik inmiddels gehad en alles zag er keurig uit, en...het wordt weer een meisje!!!!

Heb wel globaal maar niet alles bij kunnen lezen en onthouden maar over het algemeen gaat het goed met iedereen toch?

Alleen Marianne, vreselijk voor je meis. Sterkte alsnog. En Tinok, geef niet op. Ook bij mij is het alsnog gelukt na lange tijd en zonder enige verklaring. Hoe was het bij de gynaecoloog? Dikke knuf voor jou. Metis, succes (en vooral ook veel plezier) met gaan voor de tweede!

Sowee, sommige juni kiddies al zindelijk. Knap hoor! Jayda is er nog niet zo mee bezig. Wil af en toe wel op het potje (staat beneden in de huiskamer) maar meer als stoeltje. En op de verkleinbril zitten vindt ze (nog) eng.

Metis, fijn dat je moeder weer thuis is, gaat het goed?

Jane, knap van Laura dat ze nu weer zonder lampje slaapt. En heel herkenbaar dat eigen willetje Gaat het goed op je werk icm thuis?

Peetje, was leuk om te lezen hoe je zo met je twee kindjes op stap gaat. Lijkt me ook een hele onderneming ja. En jullie uitwisselingen over Luuk en Joost bijvoorbeeld is ook weer handig om mee te krijgen. Wat staat me ook weer te wachten? Hihi.

En? UM? Ben je al uitgegoogled over de vakantieplannen? Wat wordt het? ben benieuwd. Voor ons zal het wss een Centre Parcs vakantie worden in Nederland of mss wel Frankrijk. Maar verder weg zal het niet worden want J. wil niet vliegen en niet lang rijden met een kleintje van een paar maanden. Ik vind alles best, thuisblijven genieten van ons nieuwe huisje (12 feb. krijgen we de sleutel, eind maart gaan we over) is ook helemaal prima wat mij betreft.

Liefs en fijn weekend!!!!!!!!
Goeiemorgen allemaal!

Diddle, super om te lezen dat het zo goed gaat! En 2 meiden zijn leuheuk (haha)

Metis, zo te lezen is je assessment goed gegaan, jammer van die reservelijst. Maar je kunt wel een goeie ervaring in je zak steken. Ook fijn om te lezen dat het goed gaat met je moeder!

UM, goed van je dat je het cb hebt gebeld voor Fiene. Hadden zij nog tips? Het enige wat ik kan bedenken is voorspelbaarheid. Dus niet in eens zeggen dat je weggaat en dat ze dus haar jas aan moet, maar aangeven ; Over een paar minuten gaan we weg, dus dan moet je je jas aan. En herhalen...herhalen...herhalen en volhouden. (en af en toe een dvd aanzetten om zelf uit te blazen )

Jane en Peetje, het gaat ook lekker met de mannen lees ik, flink gegroeid zeg!

Hier gaat het ook prima, de feestdagen zijn weer achter de rug. En daarmee dus ook een hoop gedoe. Salomé trekt dat hele ge-heen-en-weer totaal niet, dus we zijn heerlijk thuisgebleven met de kerst (wat een veraaademing, ook voor ons) Ondertussen zijn we ons goed aan het inlezen e.d., we merken dat het zoveel beter gaat als we ons goed kunnen inleven in haar.

Afgelopen week hebben we een gesprek met bureau vroeghulp gehad en dat was echt een goed gesprek. We zaten helemaal op een lijn, dus dat geeft echt moed! We krijgen een verwijzing voor de kinderpsychiater ivm een officiële diagnose (volgens de orthopedagoog geen enkel probleem, want het is overduidelijk) en vandaar uit gaat ze op de wachtlijst voor het Medisch Kinderdagverlijf of het Orthopedagogisch dagcentrum voor 3 of 4 dagen in de week. Ook wordt er gezocht naar een logepedist die ervaring heeft met autisme. Vrijwilligers met ervaring met autisme worden gezocht om af en toe bij ons in huis met Salomé te spelen om ons wat lucht te geven enz.... Het loopt dus allemaal.

Een hele stap, maar dat kan niet anders. Het zal ons en met name Salomé zoveel helpen. Ze is slim genoeg om van alles te leren, maar dat moet op een andere manier. En het is nu al zo vroeg geconstateerd (dat komt bijna nooit voor in deze mate) Dus een hoop deskundigen vinden het ook bere-interessant.

Ik ga snel even posten, hopelijk tot snel weer.
Emmetje, ik las toevallig een paar dagen geleden een klein stukje in de krant over dat autisme al vanaf een jaar of 2 te diagnostiseren kan zijn. En ook dat dat heel belangrijk en goed is omdat je dan zo goed en zo vroeg mogelijk kan beginnen met begeleiden zodat de kindjes later beter mee kunnen komen en de achterstand zo klein mogelijk is. En dat het dan idd goed is dat ze bv naar een medisch kinderdagverblijf gaat.

Gelukkig kan Salomé nu al hulp krijgen en jullie ook.

Hoe gaat het met Olivia?

Metis, fijn dat je moeder binnenkort naar huis mag.

Jammer dat je nu als reserve staat. Poehee, dat assessment klonk echt wel pittig.

DD, alweer op de helft, gaat snel hè? Leuk hoor, weer een meisje. Ach, 't is allebei leuk (weet ik uit ervaring, hihi)

Luuk is altijd zo moe van het kdv. Gisteren heeft hij 2 keer 3 uur geslapen overdag, hij moest echt bijtanken. Nou was dat wel lekker rustig

Ik ben nog even met Femke naar de huisarts geweest met de slee om een verwijsbrief af te geven: Luuks linkertestikel is nog niet ingedaald en ook niet te voelen. Met 4 maanden was ie wel te voelen, wel heel hoog nog, maar nu was ie dus niet meer te voelen. Binnenkort krijgen we een afspraak ervoor, ik ben benieuwd wat daar uit voorkomt.

Femke vindt het leuk in de slee. Ze viel er een paar keer uit, ik dacht steeds: goh, wat is die slee opeens licht. Maar dan laat ze zich er gewoon uitvallen, vindt ze grappig.

Mijn ouders waren hier gisteren en hebben een wiegje en pop en nog wat kleine popjes meegenomen waar ik vroeger ook mee heb gespeeld. Femke keek naar het wiegje toen ze 's middags beneden kwam na haar slaapje en zei: "ik vind dat mooi!" Ze is er helemaal weg van. De pop is al tig keer uit en aangekleed (dat moeten wij dus doen, want dat lukt haar niet...) en in het wiegje gelegd. Ik had ook nog zo'n pop wat aan de ene kant roodkapje is, en als je de rok omhoog doet is het grootmoeder en als je de muts van grootmoeder over haar hoofd doet is het de wolf. Dat was ook geweldig interessant, ze leefde zich helemaal in. En 's avonds liep ze met een mandje door het huis te banjeren, met een paars vestje over haar hoofd als kapje: zij was roodkapje. Wij dat liedje zingen en zij liep met een grote smile rond en zei de hele tijd: "ik ben roodkapje!"

Als ik dan zing: ben niet bang voor de boze wolf wordt ze boos en zegt ze: "ben wél bang voor de boze wolf", dus dan moet ik dat zingen, dan is ze tevreden.

Hallo allemaal,

De afspraak bij de gynaecoloog was zoals ik verwachtte. Hij heeft bij mij niets gezien. Heeft een echo gemaakt en er was niets te zien. Ook mijn vorige zwangerschap is goed verlopen en de bevalling ook dus ook geen reden. Dus misschien mijn man. Hij heeft een spermastaal naar het laboratorium moeten brengen maar ook dat was in orde. Dus eigenlijk is er niets gevonden. Hij heeft mij wel een pilletje gegeven waardoor mijn baarmoederslijmvlies dikker wordt en het vruchtje (hopelijk)beter kan innestelen.We gaan dat voor drie maanden proberen als dat niet lukt ga ik aan de gynaecoloog vragen of hij wil meten of mijn eitje wel genoeg rijpt. Dat kan namelijk maar is wel heel intensief. Je moet dan elke avond komen als je je ovulatie krijgt om een inwenige echo te maken en te kijken of het eitje genoeg rijpt. We hopen natuurlijk dat het niet nodig is. Maar ik kan het nu wel iets beter loslaten. Ik ben nog jong en heb nog veel tijd. Er moet toch ooit wel weer eens een goede match zijn. We wachten dus rustig af. Nu afwachten tot eind januari dan zullen we weten of we succes hebben.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Tinok

jeetje Emmetje, ik schrik van je bericht

had niet meegekregen door het weinig lezen laatste maanden dat het zo erg is !!! Wat positief dat jullie je kunnen vinden in ideeën van Vroeghulp.

En dan de peuterdrama's die ik lees ! Jéétje, wat slopend he ?

Wie schreef over "praten als Brugman?"

Daarbij dacht ik wel: PRATEN?

No way. Ik kondig hoogstends iets van te voren mijn idee aan, als ik weet dat het tot drama gaat leiden...om vervolgens te doen. Slopend voor rug als het gaat om het in de auto krijgen, maar het zou toch godsamme niet zo zijn dat een peutertje de baas is?

Mijn zin in winkels...als ze soms eens op grond zich gillend ligt te beklagen: "ik ben even aan het opvoeden"

En over straf...dreigen jullie daar mee?

Ik geloof dat ik bij Ilse vooral gedrag benoem dat écht niet kan, en dat ik dat dus niet wil hebben. En dat het laatste/enige waarschuwing is.

Doet ze het dan toch? Dan is het acuut oppakken en op de plek zetten die hier als afkoelplek/strafplek geldt. Zou je met dreigen met straf niet al te coulant zijn?

Vin noemt vaak: drama komt er tóch wel .. dus dan maar heel consequent zijn zodat ze weet dat niet luisteren naar een "nee" ook echt gevolgen heeft.

Hm

dit is écht niet als wijze les bedoeld van een betweter...ik denk namelijk echt dat ik het met Ilse tot nu toe erg getroffen heb!

Bedoel dit bovenste meer als meedenken/hardop nadenken in hoop iets te vinden voor jullie wat misschien aan te pakken is?

Hier ander soort probleempje..ben 5dgn met Sanne in het ziekenhuis geweest. Had RSvirus en daarbij echt even wat extra ondersteuning nodig in de zin van zuurstof en sondevoeding. Dit heeft op Ilse toch wel effect zeg! Nu nog praat ze over ziekenhuis. Nouja, we zijn pas 4dgn thuis

Sanne is weer prima zichzelf gelukkig!

Tinok: Fijn dat er niks is gevonden maar, kan ik me zo voorstellen, is het dan des te frustrerender. Of valt dat mee? ik hoop echt dat die pilletjes gaan helpen. Wel fijn dat je het nu wat meer los kan laten, geeft toch wat rust.

Emmetje: Wat fijn dat jullie zo goed op 1 lijn zitten en je echt gesteund wordt hierin. En het is inderdaad heel fijn dat het zo vroeg is geconstateerd, hoe eerder hoe beter lijkt me. Het zijn hele stappen maar voor Salomé heel fijn, zij zal bter op haar plek zitten op bijv een medisch kinderdagverblijf.

Marit: Ach die Sanne! Mooi dat het nu weer goed gaat! Hahaha dat ziekenhuis kan lang blijven hangen hoor. Mijn moeder is in augustus dus opgenomen en sindsdien wil Eva dokter worden, heeft dus ook zo'n indruk gemaakt. Wellicht dat je dus straks ook een doktertje in spe rond hebt lopen. Jullie hebben geen katten hoop ik?

Peetje: Jeetje wat lief, ik zie haar al helemaal rondbanjeren. En gelijk heeft ze; wolven zijn best eng. Leuk is dat he die logica die ze dan hanteren.

Dus nu wachten op afspraak ivm Luuk, zijn daar lange wachtlijsten voor of kun je meestal snel terecht?

Diddle: Had het je al gezegd maar top dat alles goed is met kleine meid. En wat leuk weer een meisje! Wist alleen niet of ik dat wel of niet op Hyves mocht benoemen? Heb dus maar zekere voor het onzekere genomen en het niet gedaan.

Eva is vandaag voor het eerst weer naar de opvang. Vorige week dus de hele week thuisgebleven om goed uit te zieken. Gisterochtend wilde ze geen brood, althans geen kaas op brood maar pasta. Mocht niet, eerst broodje kaas en ik zei dat wanneer ze die op had ze best broodje pasta mocht. Prima, afgesproken zei ze. Ik even naar boven om lenzen in te doen, kom ik beneden : ik heb broodje op dus mag nu broodje pasta" Vond het al vrij snel dus verdacht , kijk in afvalbak...ja hoor, broodje kaas! Tuthola.

Morgen hoort mijn moeder trouwens wanneer ze naar huis mag!

Wat betreft straf... ik denk dat het bij elk kind anders werkt en er niet één manier is. Bij de één zal praten (tot op zekere hoogte) meer helpen en bij de ander juist niet. Voorbeeldje: uit dat boek (how2talk2kids) staat bijv dat wanneer een kind glas/beker op grond gooit je 2 dingen kunt doen: boos worden of zeggen oh jee, pak je even een doekje? Dat laatste helpt bij Eva als een tierelier, veel beter dan boos worden want dan gooit ze de kont tegen de krib maar wil absoluut niet zeggen dat zij dan de baas is, alleen andere aanpak. Op andere momenten, als ze echt of met woorden of gedrag, te ver gaat moet ze op de gang. Wij geven 1 waarschuwing, helpt dat niet mag ze fijn op de gang zitten en daarna sorry zeggen. Wel vragen we dan waarom ze op de gang moest en dat kan ze dan ook goed benoemen, daarna knuffelen we het af. Vaak luistert ze al na de 1e waarschuwing en is gang dus niet nodig want daar staat ze echt niet graag. Moraal van dit verhaal: zelfs bij hetzelfde kind werkt niet altijd dezelfde aanpak. Althans als ik hier kijk dan.

Ik kan me wel goed voorstellen dat wanneer het drama is je alles gaat proberen, wat UM al zegt: dreigen, praten, chanteren etc.

Daarnaast denk ik dat het niet direct straffen niet gelijk staat aan niet consequent zijn. Wij straffen niet altijd direct maar Eva weet dondersgoed waar de grens ligt en wat wel en niet mag.

Wat hier overigens ook goed werkt (gooi ik er ook maar een tip in) is humor. Ehm kan zo even geen goed voorbeeld bedenken dus kom ik op terug wanneer nodig. Maar gewoon een geintje maken, moet ze enorm lachen en helpt hartstikke goed.
Hoi hoi,

snel even schrijven tot Fiene ontwaakt uit haar slaapje. Soms doet ze die soms toch weer wel, het wisselt hier. Ik ben over mijn ergste pedagogische dip heen, heb wel volgende week uitgebreid gesprek met de CB verpleegkundige, dat vind ik toch wel fijn.

Marit, wat dat dreigen met straf betreft; ik heb eens gelezen dat het goed is om aan te kondigen wat de consuquentie is als ze stoute dingen doet. Daarbij gebruik ik het tot 3 tellen waarbij ze een laatste herkansing krijgt ( bijv. om te stoppen met slaan). Zo niet, richting gang.

En ik heb het niet zo eens zozeer over dit soort situaties, maar meer dat Fiene continue bij alles bedenkt dat ze wat anders wil. Bijv. geen schone luier, niet aankleden, niet in het fietstoeltje, niet aan mama's hand lopen. Maar goed, het lukt ook niet om hier in zo'n kleine ruimte echt een beeld te geven denk ik.

Emmetje, wat fijn dat eea gaat lopen. Wel heftig zeg, dat ze aangeven het nog niet eerder zo gezien te hebben, inderdaad goed om er de voordelen van te zien! Super dat ze zoveel hulp gaat krijgen,en ook fijn dat jullie ( jij en M-man) misschien straks wat meer bij kunnen komen als Salomé naar een medisch KDV gaat. Ik kan me voorstellen dat je het samen echt pittig hebt gehad en heb veel respect voor het 'volhouden'.

Tinok, enerzijds een geruststelling dat alles goed eruit ziet maar ook vervelend dat er niet echt 1 aanwijsbare oorzaak te vinden is. Knap van je dat je het iets meer kunt laten.

DD, joehoeee, fijn dat alles goed is, leuk 2 meiden! Leuk om weer eens van je te horen hier. Druk zeg met straks je dikke buik en jullie verhuizing.

Metis, wat dubbel zeg, ben je supergeschikt, maar is er (nog) gaan plaatsje voor je! Maar hopen dat er toch wat af gaan vallen! Heb je nog meer lopen op het moment?

Zoo, ik heb hier even een poetsdag gehouden, ik moet me er toe zetten maar als ik het doe ga ik ook effe goed tekeer dan hoef ik ook even niets meer...

Groetjes!

Mijn moeder komt 1 februari naar huis!

UM: Fijn dat je goed gesprek hebt gehad, ook goede tips/adviezen gekregen?

Grappig wij doen hetzelfde trouwens, ook stugge tot 3-tellers

Heb nog wat sollicitaties lopen inderdaad. Maar krijg op veel geen reactie of direct afwijzing. Dat ik 2 jr uit de running ben geweest is niet echt in mijn voordeel geloof ik. Heb nu net een heel stel open sollicitaties weggedaan. Dus afwachten maar weer.

Ben ziek trouwens. Zondagavond al verkouden aan het worden maar inmiddels ook keelpijn en hoofdpijn en koorts erbij. Niks an. M is ook al niet lekker, hetzelfde als ik alleen zonder de koorts dus gaat lekker hier.
Hi mama's..

Ik schaam me diep.. bij het teruglezen bleek ik al veel langer niet geweest te zijn dan ik dacht Wat vliegt de tijd als je druk bent..

Zit nu ziek thuis, t was allemaal weer even niks. Even een paar dagen bijtanken. Ga eerst beetje bijslapen, dan kom ik weer even fatsoenlijk bijlezen.

Pluspunt is dat we een nieuwe laptop hebben en ik dus weer 'connected' ben! Voelt al een heel stuk beter.
Goed teken toch dat de tijd vliegt.

Beterschap!
Peetje haha, die Femke met de poppen. Ik heb laatst ook mijn oude pop gekregen en die wordt helemaal ondergekust (lees gekwijld) door Olivia. Olivia gaat de pop hardhandig te lijf met een borstel en roept dan zelfvoldaan: Zjo Kjaaar! En die peuterpubertips houdt ik alvast is mijn achterhoofd....Olivia kan er nu al flink wat van, als ik maar even uit zicht ben, zit ze pontificaal op de vensterbank te zwaaien....

Marit, heb je gezien op het pilstopperstopic dat Bila zwanger is inmiddels? Ze vroegen nog hoe het met je was.

Metis, super dat je moeder naar huis mag, dat is al best snel toch? Echt goed nieuws! Hoe gaat het met je start2run? Ik ben met die sneeuw na de kerst blijven steken op les 9, maar nu is alle sneeuw en gladheid weg hier. Dus de loopschoenen weer aangetrokken en opnieuw met les 6 begonnen om te kijken of het nog ging. En het ging nog

Zonnetje, hoe is het met de mannen? Beterschap voor jezelf, rust lekker uit, dan kun je er straks weer even tegen.

UM, wat ik nog wilde vragen (lekker op tijd...) Hoe beviel die daglichtlamp die je hebt gehad? Ik merk dat nu de dagen weer langer worden, dat ik weer meer energie krijg.
Euh, Start2Run? Ik ben er dus mee gestopt toen, ik zou met vriendin op, jawel, Zumba gaan. Vriendin werd toen zwanger en ontzettend moe en misselijk dus kwam het er niet van. Stom, want zelf deed ik toen dus ook niks. Plan is om wel weer te gaan beginnen hoor, t voornemen is er zeg maar.

Maar t gaat bij jou dus wel goed? Vind jij hardlopen leuk? Ik vind het voroal erg saai maar ze zeggen dat het na een paar lessen echt leuk wordt. Is dat zo? Daar klamp ik me nu nogal aan vast hahaha.

Weet je wat zo grappig is, ik merk aan mezelf dat ik nu toch al een aantal keer met m'n mond vol tanden heb gestaan door Eva.

Tijdje geleden was ik haar aan het douchen, dus ook billen en (zoals zij het noemt) haar plassertje Ik met washandje in de weer, begint ze ineens te giechelen : mama, dat kietelt lekker, nog een keer! Euh....*mompeldemompel* nee jij bent al helemaal mooi schoon, ga maar lekker zitten.

Gisteravond:

E: Mama, Sylvester (kat) is lief he

M: Ja, die is heel lief

E: Broertjes en zusjes zijn ook lief he

M: Ja, broertjes en zusjes zijn inderdaad heel lief

E: Ik wil ook broertje of zusje

M: Nou misschien krijg jij die ook wel een keertje

E: Nu?

M: Nee nu niet

E: Waarom niet?

M: Nou, moet mama eerst baby in haar buik krijgen he

E: Oh, gaat mama dat doen dan?

M: Euh ja...

Toen begon ze gelukkig met vragen over of je kon spelen met een baby en wat een baby wel en niet kon, pfieuw.

Stom he, je weet dat die vragen komen en zoals in bad, kietelt lekker, totaal onschuldig natuurlijk maar toch...

Ze is sowieso heel erg bezig met een broertje of zusje, alhoewel een broertje haar voorkeur heeft hahaha. Ze had laatst ook de ultieme oplossing al: buurvrouw is begin december bevallen van een tweeling. Kwam het er weer uit dat zij toch echt ook broertje wil (toen het liefst 2 natuurlijk omdat buurmeisje dat nu ook had) maar zei ze "M heeft nu 2 broertjes dus die wil misschien dan wel delen. Je moet toch altijd delen he mama" Ja, met speelgoed enzo wel ja, broertjes delen wordt wat lastiger.

haha Metis..daar sta je dan in de douche ja !

grappig hoor, geeft toch wel raar idee meteen he ?

Zo zag ik ilse laatst in badkamer eerst 'zomaar' op haar hurken zitten met kruis op de grond. Ze ging even helemaal in zichzelf op en merkte volgens mij dat het wel een fijne houding was

Ze bleef zo tijdje zitten wiebelen..en ik snapte ineens ook precies hoe die peutertjes dus ook al gevoel hebben

Grappig hoor.

Hahaha die Ilse.

Ja, inderdaad toch wel raar maar ook wel grappig natuurlijk.

Blegh, dacht ik al een stukje beter te zijn, geen koorts meer enzo, heb ik nu voorhoofdsholteontsteking. Is trouwens de eerste keer dat ik dit heb maar M herkende de klachten (zere ogen/voorhoofd etc) Dus nog maar even uitzieken weer.
Bah Metis. Is Eva wel naar de opvang?

Hier ook (weer) een ziekenboeg want Fiene is ziek. Ze heeft een soort van aft op haar tong en gister bij het tandenpoetsen ( wat ze absoluut niet wil, ze vindt het afschuwelijk) zat er wat bloed op de borstel.

Peetje, kun je daar misschien wat zinnigs over zeggen?

We gaan iig morgen naar de dokter.

'T is wat zeg, al die zieken.. Fiene haar laatste AB kuur is pas een paar maanden geleden dus dat ga ik nou echt proberen te voorkomen..

Ik vind het soms wel zuur dat het in dit soort situaties trouwens altijd op moeders aankomt.. Maar goed.

Ik heb zo iig een nieuwjaarsborrel en daarna geef ik een voorlichting (oor het eerst) dus dat zet ik Fiene bij mijn ouders af. Even weg van het ziekenfront, erg lekker zeg.

Fijne week allemaal!
Wat sneu zeg voor Fiene zo'n aft, lijkt me best pijnlijk. Morgen dokter dus even afwachten...

Hoe ging je presentatie? Vond je het spannend of viel het mee?

Eva is inderdaad naar de opvang, M heeft me vanmorgen ook laten liggen...niet eens gemerkt dat ze weg zijn gegaan.

Nog even een vraagje aan jullie: Eva is sowieso al kleine eter maar laatste tijd af en toe ook een zeer moeilijke eter. Hoort bij de leeftijd geloof ik dus ach, zal wel weer overgaan. Maarrrr is het dan wel of niet handig extra vitamines te geven of krijgen ze ongemerkt echt wel genoeg binnen? Ze eet wel ongeveer 3 volkorenboterhammen p/d, 2 bekers melk ongeveer, toetje en fruit. 's Avonds wisselt het nu erg, soms alleen rijst dan weer alleen de kip etc. Niet erg gevarieerd dus op één avond. Als tussendoortjes eet ze ook weinig dus het zit hem er ook niet in dat ze dan vol zit, t is meer "dat lust ik niet" *zucht*
Nou hiergaat het me tFiene nog niet veel beter. Ze heeft blaasjes om en in haar mond, maar de huisarts denkt dat het niet veel bijzonders is behalve dat het door een virus veroorzaakt wordt. Ze wilde wel AB geven ( leek mij niet heelmaal logisch aangezien ik altijd heb geleerd dat AB bacteriën doden en geen virussen.) Dus dat heb ik nog maar afgehouden, maar brood kauwen gaat niet meer van de pijn. Hoop dat ze nu echt gaat opkanppen anders moeten we voor het weekend terug en krijgt ze alsnog AB.

Is iemand hier toevallig bekend met die blaasjes? HA zei dat he geen krentebaard was.

Metis, ik zou wat Eva betreft het CB bellen. Ik weet dat er veel reclames zijn ook voor kindervitamines maar vind het moeilijk in te schatten aangezien die voor hun eigen portemonnee gaan. Het zit m met name in het warme eten dus? ik zou het effe navragen, vooral voor je eigen zekerheid. Ik heb wel gehoord dat veel peuters met name hun warme maaltijd skippen en wel brood eten. Dus als er veel zijn die dat ook doen, zal er niet snel een vituaminetekort ontstaan denk ik maar..

Hier is vanmiddag de CB verpleegkunidge geweest. Ze zei dat ik het goed aanpakte ( de peuterpuberperikelen) en dat ik de lat wel hoog legde voor mezelf.

Zo had ik het nog niet bekeken, al herkende ik het wel. Ze zei dat ik jet juist wel wat minder goed/ verantwoord hoefde aan te pakken en wat losser mocht zijn. En dat ik vooral zelf moest blijven sporten en leuke dingen doen... kijk, da's goed nou om te horen..

Fijne avond allemaal!
Nee, AB lijkt mij ook niet logisch want die doden inderdaad bacteriën en geen virussen, dus het lijkt mij goed dat je dat hebt afgehouden.

Kan het niet herpes zijn (koortslip)? Dat kan zich ook wel eens in de mond uiten. Wel zielig hoor, dat ze zo'n pijn heeft.

Toen Femke laatst helemaal onder de uitslag zat (was ook een onbekende virusinfectie) zat het ook in haar mond. Ik kon geen blaasjes zien maar zag wel dat het tandvlees wat opgezwollen was en het deed pijn bij het poetsen.

Ik dacht ook dat aanvullende vitamines in principe niet nodig zijn, inderdaad wat jij ook al schreef UM.

Fijn om te horen dat de CB verpleegkundige vond dat jij goed bezig was. En inderdaad, dingen voor jezelf blijven doen is ook belangrijk, zodat je daarna weer energie hebt om ermee om te gaan.

UM, wat voor voorlichting heb je gegeven? Ging het goed? Was bij een nieuwjaarsborrel schreef je?

Zo, bedtijd voor mij, morgen weer werken. Hopelijk vannacht weer een ongestoorde nacht, net als gisteren en eergisteren, heerlijk. Van vrijdag op zaterdag moest ik Luuk weer 2 keer voeden 's nachts, dus nou moet ie toch weer minstens een week doorslapen om het een beetje goed te maken, haha.

Goeiemorgen allemaal!

UM wat sneu dat Fiene onder de blaasjes zit? Wil ze wel iets van kwark ofzo eten? Dat helpt waarschijnlijk ook wel om de balans van bacteriën te herstellen, misschien is het wel een weerstands-iets. Fijn dat je zo goed bezig bent met Fiene volgens het CB! Over die lat te hoog leggen, herkenbaar! Ik heb het ook meer los moeten laten, sommige dingen kun je niet voor zijn. En het is heus niet erg om even tv te kijken af en toe (dat was mijn struikelpunt , ik vond het niet nodig, maar met deze koude winter kunnen we niet steeds buiten spelen enzo)

Metis, ik heb vorige week les 6 gelopen in de herhaling, maar nu ben ik door de sneeuw nog niet verder gegaan. Ik was voor de kerst tot les 9 gekomen en juist dát motiveerde al flink. Dat ik stukje bij beetje verder kwam. Over het eten...Salomé eet de ene keer heel goed, maar de andere keer niet. Het maakt mij niet uit, dan eet ze maar niet. Maar dan wordt er ook niet gesnoept en max. 1 stuk fruit gegeten tussendoor. Meestal haalt ze dat wel weer in later in de week bijv. Drinken gaat hier niet altijd soepeltjes, ze plast prima, maar ik heb het idee dat ze niet altijd genoeg drinkt. Nu laat ik haar af en toe maar met wat lege bakjes en een beetje water klooien, dan drinkt ze ongemerkt ook wel wat weg.

Peetje, En heb je nog lekker kunnen slapen vannacht
UM: Horen dat je goed bezig bent is toch even fijn te horen of niet? En dat je de lat hoog legt voor jezelf...ja, nu ik dat zo lees ben ik niet heel verbaasd. Dit bedoel ik overigens heel positief hoor, klinkt beetje gek anders. Leg jij de lat met andere dingen ook hoog voor jezelf? Trouwens dat je het goed aanpakt vind ik ook niet verbazend hoor, ook al twijfelde je vaak: dat je een lieve mama bent was wel duidelijk.

En lekker leuke dingen blijven doen is altijd belangrijk denk ik.

Peetje: Ongestoord nachtje gehad?

Emmetje: Ja, ik wil ook wel weer beginnen hoor. Mijn conditie is echt bagger en ik heb gemerkt dat thuiszitten ook niet heel goed voor de lijn is in mijn geval

Qua eten doen wij ook niet moeilijk. Eet ze niet? Prima, halen we haar bord weg. Meestal helpt dat al want dat vindt ze natuurlijk niet leuk. Maar ze moet wel aan tafel blijven zitten totdat wij klaar zijn, dat wel. Doe je dat snoepen dan de volgende dag: dat er niet gesnoept mag worden? Wij eten namelijk altijd 's avonds warm en na het eten krijgt Eva hier niks meer, ook niet als ze wel goed heeft gegeten. Alleen nog wat drinken voordat ze naar bed gaat.

Eva is ook geen snoeper trouwens, da's ook wel lastig want voor haar totaal geen ramp dan

t Is sowieso een aparte , zo houdt ze ook niet van dingen als patat, pizza, spaghetti of pannenkoeken of weet ik veel wat kinderen lekker vinden. Waar Eva wel verzot op is: kip pesto met gebakken tomaat en mozzerella. Als we dat eten eet ze zo 2 borden leeg.

Drinken was eerder trouwens ook altijd een probleem maar dat gaat de laatste tijd gelukkig heel goed *afkloppen*

Wat vitamines betreft: ik neigde zelf ook naar niet nodig maar twijfelde wel een beetje. Na jullie reacties is twijfel weg moet ik zeggen.

UM: Hier niet bekend met zo'n virus maar sneu hoor. Zeker omdat ze zo'n pijn heeft. Hopelijk gaat het snel beter met Fiene.

Nog een voorstel van Diddle: wat vinden jullie ervan om in maart een datum te prikken voor een meeting?
Metis, hier krijgt Salomé ook niks meer na het eten s avonds. Maar als ze overdag goed gegeten heeft, dan zal het avondeten mij een worst zijn haha, flauw. Maar soms wil ze smorgens al niet eten, dan is het echt gauw klaar. Geen fruit (dat wil ze dan ter compensatie en dan eet ze rustig 3 stuks als ze de kans krijgt) en zeker geen snoep/koek of wat dan ook. Hier is Salomé echt gek op zuurkool haha, dat vindt ze echt het lekkerst van allemaal. Voor de rest is ze gek op lasagna en kip tandoori e.d. terwijl Olivia echt van de hollandse pot is.

Meeting, helemaal leuk, wat mij betreft is de ballenbak voor herhaling vatbaar in een weekend. (ik kan R. de ballenbak niet onthouden na de vorige keer )
Hahaha ah zo. Eva eet brood wel goed dus dat is dan weer stuk makkelijker. Alleen als het aan haar ligt wil ze alleen pasta op brood. Dus heb wel als regel dat ze op 1e broodje wat gezonds moet.

Zuurkool hahaha, ook zo'n aparte smaak dus. Lasagne krijg ik er hier echt, echt niet in. Eva is namelijk van het type: alles moet naast elkaar liggen op haar bord en mag onder geen enkele voorwaarde door elkaar heen zitten. Ze moet blijkbaar goed zien wat ze eet ofzo. Tandoori wisselt hier, ene keer vindt ze het super maar andere keer weer niet, Maar goed, wij vinden het wel lekker, dus....

Whaha oh ja, R vermaakte zich daar zo goed he Nah hem een groot plezier doen is wat mij betreft prima hoor
Salome peutert ook al haar eten uit elkaar, maar ze vind lasagna te lekker denk ik. Enne kip pesto met mozzarella? Klinkt zalig, hoe maak je dat?
Is ook zalig (en makkelijk) Kipfilet in blokjes snijden, kruiden zoals jezelf lekker vindt. In wok gooien en gaar bakken. Als het gaar is potje pesto erdoor en even laten intrekken. Bekertje slagroom erbij, nog even zachtjes op vuur laten staan totdat slagroom goed verwarmd is.

Voordat je dit doet...tomaten in plakjes snijden en in koekepan of grillpan doen. Plakjes mozzerella daar opleggen. Op zacht vuur laten staan totdat mozzerella gesmolten is.

(dit doe ik meestal dus voordat ik met kip en pasta begin, aangezien het op zacht vuur moet, is het dan ongeveer tegelijkertijd klaar)

Hierbij hebben wij meestal tagliatelle of gevulde pasta met spinazie bijv.

Wij maken dit ook wel eens als we eters hebben, t lijkt heel wat maar t is zo simpel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven