- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Oh dat klinkt echt zalig! Ik het gauw eens maken. En huisvrouw als ik ben, C1000 heeft de tomaten in de aanbieding :-)
Hahaha daarom heb ik het eergisteren gemaakt...ook in de aanbieding hier

even een klein berichtje.

net een test gedaan erg licht positief dus morgenvroeg op de ochtend urine maar een nieuwe test. wel weer bang dat het mis gaat. de vorige keer was dat ook na een week dus nu ben ik aan het duimen. misschien is het wel weer een niet goede innesteling. Duimen duimen
Tinok: Jeetje meis wat spannend. Ik ga heel hard meeduimen en hoop dat ik je straks uitbundig kan feliciteren! (voelt voor jou misschien niet fijn als ik dat nu al doe dacht ik namelijk)
Tinok wat spannend! Ik ga ook hard zitten duimen hier.
Hoi allemaal,

Als eerste Tinok hier duim ik ook voor je.

ik wil heel even ons goeie nieuws met jullie delen. Vandaag voor het eerst naar de vk geweest. Ik ben nu 9,4 wkn zwanger. de vk ging nog ff met de echo kijken. alles goed helemaal zien bewegen met sterk hartje.....zijn het er 2.......ik heb zitten huilen en lachen te gelijk.

Ze doen het allebij fantasties alleen gek dat ze het niet eerder met de echo hebben gezien.

verklaart ook waarom mijn buik al zo groot is en ik enorm last van mijn hormoontjes heb.

veel liefs Marianne
Hee marianne wat een goed nieuws! En 2! Supernieuws

! Gefeliciteerd
Wat een nieuws!!!!!!!!!! Geweldig Marianne!

Tinok, ik duim voor jullie!

Wij twijfelen hier of Fiene niet misschien een losse tand heeft die voor haar huidige toestand zorgt..

Peetje, weet jij of een losse tand voor een vies mondluchtje kan zorgen?

Maar goed, morgen weer dokter en tandarts ook bellen.

Liefs
Ik denk niet dat het een losse tand is UM, want dat zou wel erg snel zijn. Het wisselen begint meestal rond de zes jaar.

Vieze mondlucht kan ook komen door die virusinfectie of door bacteriën op de tong, dus dan kan je evt. de tong meepoetsen.

Ik denk toch eerder aan herpes labialis, oftewel een koortslip. Is ze in aanraking geweest met iemand met een koortslip ofzo? Als je dat voor de eerste keer hebt kan het zich ook in de mond vertonen. Ik weet het niet hoor, maar daar dacht ik dus als eerste aan.

Wat een geweldig nieuws Marianne, weer zwanger! En nog wel van een tweeling, wow, wat een verrassing!

En Tinok ook een positieve test! Ik ga voor je duimen dat het goed blijft gaan!!

Dat gerecht klinkt lekker Metis, ga ik ook eens maken denk ik.

Femke houdt trouwens wel van dingen door elkaar. Gisteren had ik zuurkoolschotel en daar smult ze van. Is ook lekker, met shoarma, crème fraiche, worteltjes, rozijntjes en banaan.

Maar stampot andijvie vindt ze ook lekker, en rode kool. Ze houdt niet heel erg van vlees. Ze is wel gek op gebakken camembert, die heeft ze in een ommezien op. Te koop in de supermarkt, 10 minuten in de oven en klaar.

O ja, en die 6 maanden potjes vindt ze ook wel lekker . Als Luuk niet meer hoeft eet zij de rest op. Niet alles vindt ze lekker maar de broccolischotel met kip vond ze lekker. En die potjes smaken echt niet lekker vind ik, maar goed.

Ik wilde vanavond gaan sporten maar ben weer niet gegaan, het is dramatisch met mij de laatste tijd. Ik kan me er niet toe zetten, weet dat ik gewoon moet gaan maar ik heb echt totaal geen zin. Als ik er eenmaal ben gaat het wel, maar om erheen te gaan.... Net ben ik maar in bad gegaan ipv te sporten.

Ik doe nog steeds 1 x per week nazwsch gym (Luuk is inmiddels al ruim 7 maanden, maar goed) en daar ga ik wel trouw heen, maar dat is ook wel gezellig. En ook nog wel goed, al die bbb oefeningen. Maar ik denk dat ik daar binnenkort toch maar mee ga stoppen.

Trouwens, P. gooit ook roet in het eten want die is steeds druk aan het badmintonnen of vergaderen of overwerken, zodat als ik eens zin heb, ik niet kan omdat hij weg is.

O ja, Luuk had vannacht weer doorgeslapen! Hij werd om half elf nog wakker, toen heb ik hem gevoed en vanochtend hoorde ik hem vanaf half zeven brabbelen, maar toen moes ik hem toch wakker maken.
Hallo juni mama's,

Weet helemaal niet of jullie zitten te wachten dat er nog iemand meeschrijft, maar ik zou het erg gezellig vinden. Zou mezelf even introduceren, ik ben de mama van Feetje en van de tweeling P&H. Feetje is in mei 2007 geboren (was uitgerekend in juni) en de P&H zijn gisteren 1 jaar geworden.

Vindt jullie verhalen erg leuk en super herkenbaar. Jeetje wat zit mijn peuter ook heftig in de peuterpuberteit; ze kan ook driftig zijn, stampvoeten, niet willen eten, maar vooral super LIEF, hi hi.

Groetjes!!
Hoi Feetje, welkom zou ik zeggen! Jouw feetje is een meisje denk ik en je tweeling? Zijn dat ook meisjes? Lijkt me wel pittig, 3 van die ukkies. Werk je ook?

Sorry voor het vragenspervuur, maar dan heb ik even een beeld haha.

Peetje, het is ook te koud en te donker om er s avonds nog uit te gaan, tenminste dat heb ik. Ik kan niet wachten tot een beetje warmer weer en wat meer licht op een dag. En een applausje voor Luuk voor zn slapen!
Marianne: Joehoe gefeliciteerd! En dan 2, leuk joh!

Peetje: Whahaha ik las dat jij schreef "ik ga nu maar naar bed om te sporten" Mijn verdorven geest was aan t werk Maar in bad dus ipv sporten. Is vaak zo he, je er toezetten is vaak het lastigst en als je er dan bent is het gewoon heel leuk en voel je je daarna heel lekker, is hier tenminste wel zo.

Die schotels lust Eva allemaal niet. Laatst weer boerenkool stamppot op, vindt ze helemaal niks. Ze eet dan wel wat hoor maar minimaal. Wel lastig want M en ik zijn biv gek op lasagne maar ja, dat eet ik dan toch minder vaak.

Feetje: Gezellig dat je ook mee komt schrijven! Poeh druk hoor, 3 van die ukkies (ik lees nu dat ik Emmetje napraat haha) Dat die driftige peuters tussendoor wel lief zijn maakt het wel weer goed hé

Om toch enigszins beweging te krijgen heb ik gisteren de wii fit plus besteld. Komt vandaag binnen dus ik ben benieuwd. Zitten veel meer oefeningen bij dan de gewone wii fit dus maakt het weer een stuk leuker. t Is natuurlijk geen vervanging maar in ieder geval wat.

Gisteren werd me trouwens fijntjes door Eva gezegd dat zij met papa ging trouwen en ik mocht niet met papa trouwen en ze wilde ook niet met mij trouwen. Tsssk word ik even afgeserveerd...

Heej Feetje, welkom ook! Juist leuk dat we wat aanwas krijgen... oei, inderdaad 3 kids, respect zeg! Werk je er ook nog bij of niet?

Peetje, ik kan me jouw 'sport tegenzin' levendig voorstellen. Vergeet niet dat je twee kinderen, een baan, een huishouden een man en waarschijnlijk een sociaal leven hebt! Dat is niet zomaar even iets, maar haast al een topsport leven. Vind je het wel leuk? Of kun je misschien regelen dat je in het weekend sport, dat werkt bij mij wel eens, bijv. in de ochtend.

Laatste Fiene update: het betreft inderdaad niet haar mond want de tandarts kon niets vinden. Jouw idee klopte dus. Morgen gaan we weer naar de huisarts. Ik zal het idee van die Herpes opperen, maar kunnen ze daar inderdaad ook koorts van kirjgen en zo niet lekker van zijn? Ik weet niet waar of wie ze dat opgelopen kan hebben, ik heb het virus wel, maar al een tijd geen koortslip gehad.

Wel weer even een moment van ' doe ik het wel goed' want Fiene kon ook vanmiddag al bij de HA terecht. Maar dan heb ik uitgerekend een belangrijkse werkafspraak. Dus daar ga ik toch maar heen zodat ik 'm niet hoef af te zeggen. Dacht wel weer aan ' de lat hoog leggen, dus probeer hier maar vrede mee te hebben. Anders zou ik zeker een week moeten wachten op een nieuwe afspraak, en ik ben hier al zo'n tijd mee bezig. Dus Fiene maar weer voor Nickelodion gezet..

Wat laat ik de teugels toch heerlijk vieren... * sprak de sinds kort 'goed genoeg' moeder*... hihi.

En Emmetje , ik had precies hetzelfde met het tv-kijken... maar ben ook wat nonchalanter geworden en dat komt mijn humeur wel ten goede..

ehhh Metis, waar zit jij met je gedachten , ( gezien je accociaties met Peetje's bad), Zullen jullie soms met zijn 2en ergens druk mee bezig ?...

Tinok, heb jij vanmorgen een nieuwe test gedaan?
Vanohtend opnieuw een test gedaan. Twee sterpen en nu duidelijk dus zwanger ben ik zo ie op dit moment. Vindt het moeilijk om er al acht van te genieten want de vorige keer was het ook zo over maar ik hoop dat alles deze keer goed zal gaan.

En Marianne fantastisch nieuws!! Zwanger en dan een tweeling!!! Gefeliciteerd

Liefs Tinok
Leuk dat ik mee mag schrijven!!!

Marianne: super gefeliciteerd, een tweeling is errug leuk, hi hi.

Tinok: gefeliciteerd! Moeilijk he om het te geloven?!

Zal even jullie vragen beantwoorden. Ik ben Fleur, 33 jaar oud en woonachtig in het hoge noorden. Ik ben werkzaam voor 3 dagen in de week als personeelsfunctionaris. Mijn dochtertje Feetje wordt in mei 3 en daarnaast heb ik nog twee bengels/jongens van 1 (gisteren 1 geworden). Het is druk, maar we genieten enorm van ze.

Werken jullie ook allemaal naast het moederschap? Ik vind werken/zorg/moederschap etc een moeilijke combi hoor. Wil eigenlijk minder gaan werken, maar dat is niet mogelijk. Leg vaak de lat erg hoog voor mezelf. Leuke vrouw zijn, sportief, figuur weer terug binnen een jaar etc, errug vermoeiend voor mezelf, hi hi.

Lfs. Fleur
UM, haha die 'goed genoeg'moeders zijn wel de beste moeders die je kan hebben natuurlijk. En over die werkafspraak...waarschijnlijk kun je eerder weer bij de huisarts terecht dan dat je die werkafspraak had moeten verzetten, dus per saldo heb je nu eerder alles geregeld. (volgt u het nog? )

Tinok, spannend, ben je officieel al overtijd? Als je test nu duidelijker positief is dan gisteren, dan is dat wel een goed teken denk ik?

Fleur, leuk, uit het hoge noorden. Wij wonen net iets minder hoog in het noorden. Ik werk thuis als intercedent en in combi met 2 kleine dames is dat niet altijd makkelijk. Maar ik kan wel heel flexibel mijn werk inrichten. Als ik ergens niet aan toe kom, kan ik het s avonds doen. En qua werktelefoon...tja die doet het ook in de winkel/fiets/onderweg/kinderboerderij.

Metis...zomaar afgeserveerd door je eigen dochter...Dat krijg je als je steeds lasagne voor haar maakt, liefde gaat door de maag

Ben wel benieuwd wat je van de wii fit plus vindt. Wij hebben hier alleen de gewone fit, maar daar kom ik nu slecht aan toe nu Salomé niet meer slaapt overdag. En samen met haar wii-en is niet echt een prettige work-out.
Goedemorgen!

Emmetje: is t goed als ik jou even mailtje stuur? Even wat info over jouw werk vragen.

Ja liefde gaat door de maag, zal het helpen als ik 3 keer per week kip pesto ga maken?

Maar ze heeft al weer een andere aanstaande, S, jongetje van de opvang. Ze wilde vanmorgen per se haar rok aan want S is jarig. Nu al aan het ijdeltuiten voor de jongens, tssss.

Feetje: Ah hoge Noorden, daar kom ik net vandaan haha. Wij zijn bijna een jaar geleden verhuisd naar Drenthe, wonen nog wel vlakbij Groningen trouwens.

Ik ben momenteel druk op zoek naar werk dus ligt wel in de planning weer te gaan werken. Werkte ook weer hoor na mijn verlof maar door ziekte tijdje thuis geweest. Ik heb er wel veel zin in om weer te gaan werken maar ik heb er ook maar eentje rondhuppelen hier

UM: Goed geregeld hoor qua huisarts! Ben benieuwd wat er vandaag uitkomt.

Nickolodeon jr is nog best leerzaam hoor, Eva kent zo ongeveer meer dieren dan ik

En ik met mijn gedachten. Euh...nergens hoor

Tinok: Goed teken! Ik duim nog hard voor je hoor. Ben je nu al echt overtijd?

Die wii fit plus is leuk! Je kunt een heel persoonlijk trainingsschema maken waaraan je wilt werken (buik!, houdt echt alles bij. Zitten ook leuke nieuwe spellen bij.
Metis, ik zie je mailtje wel tegemoet. Heb je mijn emailadres?
Als je e-mailadres hetzelfde is gebleven wel Ik stuur hem nu meteen, als je niks krijgt geef je maar een gil.
Metis, ik heb je gemaild
Emmetje: leuk werk wat je doet en ideaal om zelf je uren in te delen of niet?

Metis: Leuk dat je in Drenthe woont, wij wonen ook in Drenthe. Manlief en ik zijn wel allebei geboren en getogen in Groningen en ik werk ook nog steeds in de stad. Vind het nog steeds heerlijk om 3 dagen in de week in Groningen te werken. Ik werk ook in de binnenstad dus kan in mijn pauze altijd even lekker rondneuzen in de winkels. Ouders en schoonouders wonen ook nog steeds in Groningen. Waar woon je in Drenthe?

UM: ben benieuwd wat de huisarts van Fiene heeft gezegd. Vervelend of niet? En tuurlijk doe je het goed. Vorige week vrijdag was Feetje wat koortsig en ik had belangrijke afspraken staan die ik echt niet kon afzeggen. Ik heb haar toen naar mijn moeder gebracht en toen ik haar aan het einde van de middag kwam ophalen gaf ze aan dat ze rugpijn had. Heb toen toch maar de dokterspost gebeld en aangegeven dat ik dacht dat ze een blaasontsteking had, net zindelijk etc. Kon gelijk langskomen, de blaasonsteking werd uitgesloten maar mevrouw had een dubbele oorontsteking. Voelde me echt rot toen...ik had 's ochtends gedacht dat het allemaal wel meeviel. Op zo'n moment baal ik van mezelf.... maar ja.

Hier een drukke week gehad. Woensdag zijn mijn twee bengels 1 jaar geworden en zondag vieren we het uitgebreid. We wilden het klein houden, maar nu komen we erachter dat er toch wel veel mensen zijn uitgenodigd. Wordt vast erg gezellig. We hebben alle boodschappen al in huis en ik wil morgen alleen nog even naar de kapper toe.
Jeeeee, ben ik bijna 3 weken niet online geweest, is er van alles gebeurd hier....

Allereerst: TINOK: yeahhhhh, wat gaaaf zeg.

Wat een verrassing dat het toch nog spontaan gelukt is, net nu jullie bij de gyn. zijn geweest.

Ik duim heel erg dat het deze keer goed gaat. Ik snap je angst maar al te goed. Afwachten tot de 1e echo. Succes hè?

En Marianne, jeeeeee zeg, ook van harte gefeliciteerd !!!

En nog een 2-ling ook, dat is helemaal bijzonder. Zijn jullie al aan dat idee gewend?

Voor jullie allebei:

Nu hebben we ineens weer 3 zwangeren in ons midden: leuk, leuk, leuk !!!

Feetje (Fleur): van harte welkom. Leuk dat je mee komt schrijven. Herkenbare verhalen zijn altijd welkom. Nog gefeliciteerd met je 1e verjaardag van je jongens.

Ik ben van oorsprong ook een (Z.W.-Drenth) met groningse (voor)ouders. Schept toch een band, hahahaha.

Verder is er teveel geschreven om te reageren.

Lieve groet aan allen.

Hier gaat 't redelijk.

Zelf een dip gehad de afgelopen 2 weken. Mentaal niet lekker in m'n vel, veel te druk op het werk en de lat te hoog gelegd. Met stress als gevolg en dus ook weer lichamelijke klachten (rug, bekken, knieën, schouder etc). Wat is stress toch klote...

Met de kids alles super.

Laura ontwikkelt goed. Af en toe even lastig met grenzen aftasten, maar dat hoort erbij.

We zijn al aardig ver qua zindelijkheid. Ze kan zeker een halve dag droog blijven als ze geen luier aan heeft. Ze gaat gewoon zelf naar het toilet. Sinds deze week draagt ze een onderbroekje met hemdje ipv romper, vind ze stoer , soms wel met een luier eronder.

Vanaf maandag gaan we i.s.m. het KDV haar actief trainen, d.w.z. geen luier meer om doen. Ik hoop haar binnen korte tijd zindelijk te hebben. Scheelt weer 1 kind aan luiers verschonen...

Joost doet 't ook super. Bijna 7 mnd en is een grote, lieve broer. Vind alles best. Kan zichzelf al op de knietjes krijgen, maar snapt nog niet hoe ie vooruit moet Verder draait ie om z'n eigen as en tijgert achteruit de kamer door. Dus erbij weg lopen is geen optie meer.

Hij smikkelt lekker van z'n fuit- en groentehapjes. Hij is gewoon een grote goeierd.

Ik ga weer snel door.

Jane-man is nu de kinderen naar Brabant aan het rijden voor een nachtje logeren. Wij hebben vanmiddag en vanavond een groot vriendenfeest. Morgen voor het eerst sinds lange tijd uitslapen, jihoeoeoeoe. En 's middags weer naar Brabant om de kids op te halen.

Ciao !
What matters most is how you see yourself
Hallo,

Feetje/Fleur, leuk dat je mee komt schrijven. Nog gefeliciteerd met je tweeling. Was het feestje gezellig vandaag? En druk gehad? Toen Femke afgelopen juli 2 jaar werd hadden we het bezoek verdeeld over 3 dagen. Op haar verjaardag zelf kwamen de oma's en opa, de zaterdag wat vrienden met kinderen en broer van P. plus aanhang en de zondag nog een vriendenstel met kinderen en mijn broer plus aanhang. Al die kinderen erbij maakt het zo druk. Wij hadden toen mooi weer dus de kinderen konden mooi naar buiten.

Jane, dus Laura is al goed bezig met de zindelijkheid? Goed hoor. Femke wil nu wel weer op het potje zitten met een boekje erbij maar er is nog nooit iets ingekomen. Nou ja, ik push het ook niet want dat heeft toch totaal geen zin. Maar handig is het wel lijkt me.

En Joost al op zijn knietjes...

Luuk rolt al sinds 4,5 maand van rug naar buik maar van buik naar rug wil nog niet lukken. Ik denk niet dat het zo heel lang meer duurt nu, hij heeft het bijna door. Hij strekt nu wel ook zijn armpjes als hij op de buik ligt, hij duwt zichzelf dus wat omhoog. En hij draait ook wel om zijn as heen inderdaad. De fruit en groentehapjes gaan ook wel steeds beter.

En het doorslapen ook! Nu slaapt hij toch alweer een week door, toch wel errug fijn moet ik zeggen.

Hij is vandaag alleen niet wakker geworden voor zijn groentehap, maar dat is ook een beetje mijn eigen schuld. We kregen bezoek vanmiddag. Luuk werd rond drie uur wakker en toen heb ik hem de borst gegeven, maar hij was afgeleid door het bezoek dus was daarna nog wat hongerig volgens mij. Toen heb ik hem maar banaan gevoerd (3/4) om hem zoet te houden. Ik had geen zin meer om bv te geven, had ook niet zoveel zin omdat ie teveel afgeleid was. Vanochtend had hij ook al een stuk fruit op, dus ik denk dat de groentehap niet meer nodig is vanavond. Als hij wakker wordt geef ik hem de borst en daar moet ie het maar mee doen, haha. (misschien lach ik wat minder als ie nou vannacht wakker wordt van de honger, maar goed)

Metis, haha, verdorven geest heb jij hoor, sporten in bed.

Tinok, spannende tijden de komende weken, ik kan me voorstellen dat je er nog niet echt van kan genieten.

UM, hoe is het met Fiene?

En idd, tv is heel leerzaam, haha, ook qua uitspraken. "ik vind het niet eerlijk" zei ze op een gegeven moment te pas en te onpas. Wij dachten al steeds, waar heeft ze die uitdrukking nou weer vandaan. Nou, van één of ander tekenfilmpje dus kwamen we achter. Zo zijn er meer van die uitspraken.

Luuk is gisteren niet meer wakker geworden en werd vanochtend pas om zeven uur wakker!

Vandaag weer naar het cb geweest met Luuk. Hij volgt het gemiddelde lijntje, is nu iets van 8260 gram en 70 cm. Femke ging weer gezellig mee, die vindt het wel leuk daar, speelgoed genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven