Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
woensdag 27 januari 2010 om 15:46

woensdag 27 januari 2010 om 15:51
quote:milaatje schreef op 27 januari 2010 @ 15:46:
Dank voor jullie antwoorden! Katten zijn van nature toch solitaire dieren? Dus is het beter voor het dier, een extra kat? We hebben namelijk al wat dieren, dus 2 katten wordt weer wat lastiger ten aanzien van pension/oppas. Moet nog maar even hard gaan nadenken.
Op zich heb je gelijk. Ze leven niet samen in een groep, zoals bv apen doen. Maar gezelschap is wel fijn.
Toen ik Maculata kreeg, heb ik eerst een maand of 2 gewacht. Toen heb ik Medusa uit het asiel gehaald en later dat jaar heb ik Morgana "gejat". In mijn geval gedogen ze elkaar. Ze passen niet echt heel goed bij elkaar in tegenstelling de poezen bij andere forummers. De foto's staan hier op dit topic die bewijzen dat katten prima met elkaar kunnen leven. Dat ze lekker tegen elkaar aan liggen te slapen en samen spelen.
Mochten mijn dames ooit uit de tijd zijn zal ik zeker weer meer katten nemen. Het liefst dan uit een nest, dan kennen ze elkaar iig.
Dank voor jullie antwoorden! Katten zijn van nature toch solitaire dieren? Dus is het beter voor het dier, een extra kat? We hebben namelijk al wat dieren, dus 2 katten wordt weer wat lastiger ten aanzien van pension/oppas. Moet nog maar even hard gaan nadenken.
Op zich heb je gelijk. Ze leven niet samen in een groep, zoals bv apen doen. Maar gezelschap is wel fijn.
Toen ik Maculata kreeg, heb ik eerst een maand of 2 gewacht. Toen heb ik Medusa uit het asiel gehaald en later dat jaar heb ik Morgana "gejat". In mijn geval gedogen ze elkaar. Ze passen niet echt heel goed bij elkaar in tegenstelling de poezen bij andere forummers. De foto's staan hier op dit topic die bewijzen dat katten prima met elkaar kunnen leven. Dat ze lekker tegen elkaar aan liggen te slapen en samen spelen.
Mochten mijn dames ooit uit de tijd zijn zal ik zeker weer meer katten nemen. Het liefst dan uit een nest, dan kennen ze elkaar iig.
woensdag 27 januari 2010 om 16:12
Ratteke, ik heb dus muisjes gekocht. Ik heb het elastiek aan de staartjes van de muisjes genaaid, en de andere kant van het elastiek gaat dus aan de plankjes van de krabpaal.
Op die manier heb ik dus speelgoedjes aan een elastiekje die los boven de grond bungelen. Zodat de kleine man dus wat te spelen heeft als hij alleen thuis is
Op die manier heb ik dus speelgoedjes aan een elastiekje die los boven de grond bungelen. Zodat de kleine man dus wat te spelen heeft als hij alleen thuis is
668, the neighbour of the Beast

woensdag 27 januari 2010 om 17:45
quote:milaatje schreef op 27 januari 2010 @ 15:46:
Omdat je er regelmatig niet bent is het voor een kat fijn als er nog een kat is.
Als je toch van plan bent om naar het asiel te gaan; daar zitten vaak ook setjes (familie, of altijd samen geweest bij de vorige baas).
Dat van dat solitaire; dat hangt van de kat af. Ik heb er twee in huis (van de acht) die eigenlijk lekker alleen bij iemand willen wonen. De kittens (drie) zijn heel veel samen, ook buiten, slapen samen, of vlak bij elkaar en ze zoeken nog steeds hun moeder op, die ze nog steeds regelmatig wast, als ze zin heeft.
Hangt dus helemaal van het beestje af of 'ie het fijn vindt om alleen te zijn of niet.
Mocht je echt één kat willen dan zou ik er specifiek om vragen bij het asiel, om een einzelganger.
Omdat je er regelmatig niet bent is het voor een kat fijn als er nog een kat is.
Als je toch van plan bent om naar het asiel te gaan; daar zitten vaak ook setjes (familie, of altijd samen geweest bij de vorige baas).
Dat van dat solitaire; dat hangt van de kat af. Ik heb er twee in huis (van de acht) die eigenlijk lekker alleen bij iemand willen wonen. De kittens (drie) zijn heel veel samen, ook buiten, slapen samen, of vlak bij elkaar en ze zoeken nog steeds hun moeder op, die ze nog steeds regelmatig wast, als ze zin heeft.
Hangt dus helemaal van het beestje af of 'ie het fijn vindt om alleen te zijn of niet.
Mocht je echt één kat willen dan zou ik er specifiek om vragen bij het asiel, om een einzelganger.
woensdag 27 januari 2010 om 18:02
Dames ik ben weer aan het genieten van jullie foto's! Ga er meteen ook nog wat plaatsen.
Milaatje, als je naar het asiel gaat kun je ook vragen of er een duo is wat graag bij elkaar is. Ik heb die van mij ook samen uit het asiel gehaald. Ik was verliefd geworden op die harige maar wilde graag een vriendje of vriendinnetje erbij en toen gaf het asiel aan dat die kleine echt zijn maatje was. Succes!
Milaatje, als je naar het asiel gaat kun je ook vragen of er een duo is wat graag bij elkaar is. Ik heb die van mij ook samen uit het asiel gehaald. Ik was verliefd geworden op die harige maar wilde graag een vriendje of vriendinnetje erbij en toen gaf het asiel aan dat die kleine echt zijn maatje was. Succes!
anoniem_36895 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 18:03
Reden: weer even knutselen met foto's....waarom lukt het toch niet?
Reden: weer even knutselen met foto's....waarom lukt het toch niet?
% gewijzigd
donderdag 28 januari 2010 om 08:45
Gister heeft Bo Ghi mij een hartverzakking bezorgd. Ik heb hier nooit de ramen open omdat ik bang ben dat ze naar buiten gaan. Boven af en toe. Ik heb daar geen echte vensterbank bij de ramen.
Gister een raam in de slaapkamer open gezet zodat het een koele kamer zou worden waar ik wat drinken en dingetje koel kon zetten (kreeg eters). Dus ik loop naar beneden om wat spullen te pakken, hoor ik toch een noodgeschreeuw. Ik naar boven gerend. Was Bo of uit het raam gevallen of gesprongen en stond buiten te gillen en te krijsen. Ik weer naar beneden gerend. Hij was zooooo overstuur, hele angstige ogen, hele dikke staart. Gelukkig had hij verder niets, heb hem helemaal onderzocht. Bo is een prater en hij bleef maar tegen me praten. Kane was weer overstuur omdat Bo overstuur was. Duurde wel een uur voordat Bo weer rustig werd (overdrijven is ook een vak, onze acteur).
Maar wat was ik blij dat hij niets had. Raam boven op een kiertje doe ik dus ook nooit meer.
Gister een raam in de slaapkamer open gezet zodat het een koele kamer zou worden waar ik wat drinken en dingetje koel kon zetten (kreeg eters). Dus ik loop naar beneden om wat spullen te pakken, hoor ik toch een noodgeschreeuw. Ik naar boven gerend. Was Bo of uit het raam gevallen of gesprongen en stond buiten te gillen en te krijsen. Ik weer naar beneden gerend. Hij was zooooo overstuur, hele angstige ogen, hele dikke staart. Gelukkig had hij verder niets, heb hem helemaal onderzocht. Bo is een prater en hij bleef maar tegen me praten. Kane was weer overstuur omdat Bo overstuur was. Duurde wel een uur voordat Bo weer rustig werd (overdrijven is ook een vak, onze acteur).
Maar wat was ik blij dat hij niets had. Raam boven op een kiertje doe ik dus ook nooit meer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

donderdag 28 januari 2010 om 08:52
Zo, dat zal schrikken zijn geweest. Ten eerste al dat ie uit het raam is gevallen én dat ie dus buiten is!
Mocht je dit willen voorkomen ga dan eens bij de Blokker ofzo langs voor een plakhor. Je ramen moeten geen kantelramen zijn. Je plakt de klittenband op je kozijn, plakt het doek er tegen aan en daar weer klittenband overheen. Je kan dan wel de ramen opendoen maar poezen kunnen dan niet naar buiten. Ik had dit in mijn oude huis, Morgana mocht altijd graag op het dak zitten. Vond ik niet zo'n goed idee.
Mocht je wel kantelramen hebben, bij de gamma of praxis ofzo kan je plakhorren halen die geschikt zijn voor kantelramen.
Mocht je dit willen voorkomen ga dan eens bij de Blokker ofzo langs voor een plakhor. Je ramen moeten geen kantelramen zijn. Je plakt de klittenband op je kozijn, plakt het doek er tegen aan en daar weer klittenband overheen. Je kan dan wel de ramen opendoen maar poezen kunnen dan niet naar buiten. Ik had dit in mijn oude huis, Morgana mocht altijd graag op het dak zitten. Vond ik niet zo'n goed idee.
Mocht je wel kantelramen hebben, bij de gamma of praxis ofzo kan je plakhorren halen die geschikt zijn voor kantelramen.
donderdag 28 januari 2010 om 08:56
Ja ik ga kijken voor een plakhor. Ik ben zo zuinig op mijn beesten, zou er niet nog een willen verliezen. Dus alles waard. Ik heb nu voor bovenin een roostertje hoor die ik nog kan openzetten. Het was dat ik snel een koude kamer wilde hebben.
Blij dan hij goed terecht is gekomen en er niets aan overgehouden heeft.
Blij dan hij goed terecht is gekomen en er niets aan overgehouden heeft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 28 januari 2010 om 09:03
donderdag 28 januari 2010 om 09:04
Goedemorgen!
MV, ik had je verhaal gisteren al gelezen natuurlijk, die stomme Bo!!
Ik ben nog aan de krabpaal aan het hobbyen. Willen jullie een foto als hij klaar is? Verder ga ik mijn camera vandaag opladen enzo, want morgen komt Dio!!!! Of hoe ie dan ook mag gaan heten
Ik voel me zo stom dat je zo hyper over een kat kunt zijn he, maar vooruit dan maar. Morgen eerst nog de hele dag werken en daarna snel eten en dan katje ophalen.
MV, ik had je verhaal gisteren al gelezen natuurlijk, die stomme Bo!!
Ik ben nog aan de krabpaal aan het hobbyen. Willen jullie een foto als hij klaar is? Verder ga ik mijn camera vandaag opladen enzo, want morgen komt Dio!!!! Of hoe ie dan ook mag gaan heten
Ik voel me zo stom dat je zo hyper over een kat kunt zijn he, maar vooruit dan maar. Morgen eerst nog de hele dag werken en daarna snel eten en dan katje ophalen.

donderdag 28 januari 2010 om 09:27
Ik vond het een uitkomst! Toen ik van de bovenwoning naar mijn nieuwe huis ging verhuizen heb ik ze weer gekocht. Je kan je ramen toch opendoen en de poezen blijven lekker binnen. En krijgen voor het raam zittend, toch ook nog wat frisse lucht binnen.
Nu heb ik mazzel, ik heb een dakterras aan onze slaapkamer zitten met een hordeur. Helemaal ideaal, in de zomer hebben wij zo vaak de terrasdeur open gehad, poezen binnen en lekkere verkoeling als je slaapt.
Marels, spannend hoor, nog heeeeeeeeeeel even wachten en dan heb je je nieuwste aanwinst in huis. Leuk vooruitzicht hoor, nieuw poesje. Ga je ons ook spammen met foto's? Yes please?
En als je krabpaal af is wil ik m zeker ff zien.
Nu heb ik mazzel, ik heb een dakterras aan onze slaapkamer zitten met een hordeur. Helemaal ideaal, in de zomer hebben wij zo vaak de terrasdeur open gehad, poezen binnen en lekkere verkoeling als je slaapt.
Marels, spannend hoor, nog heeeeeeeeeeel even wachten en dan heb je je nieuwste aanwinst in huis. Leuk vooruitzicht hoor, nieuw poesje. Ga je ons ook spammen met foto's? Yes please?
En als je krabpaal af is wil ik m zeker ff zien.
donderdag 28 januari 2010 om 09:42
Hehehe, ik ga je spammen tot je er knettergek van wordt
Het is nu zo dichtbij he, morgenavond gaan we hem halen!
*gaat héél vroeg naar bed vanavond*
Ik voel me echt als een kind van zes dat morgen jarig is!
Vind het ook wel spannend, zelf dingen aan moeten leren aan die kleine enzo! Hoe laat je hem er goed aan wennen dat visite leuk is, zeg maar? En wanneer doe je hem voor het eerst een tuigje aan om daaraan te laten wennen, dat soort dingen. Spannend, maar het zal heus wel goed komen, hoop ik maar.
En wat heerlijk, een dakterras. Wij hebben dat straks ook, als we verhuisd zijn, maar niet aan onze slaapkamer.
Maar ik zeg al, even afwachten of die kleine wel ontsnapneigingen heeft. Als dat het geval blijkt, kunnen die plakhorren wel een uitkomst zijn!
Het is nu zo dichtbij he, morgenavond gaan we hem halen!
*gaat héél vroeg naar bed vanavond*
Ik voel me echt als een kind van zes dat morgen jarig is!
Vind het ook wel spannend, zelf dingen aan moeten leren aan die kleine enzo! Hoe laat je hem er goed aan wennen dat visite leuk is, zeg maar? En wanneer doe je hem voor het eerst een tuigje aan om daaraan te laten wennen, dat soort dingen. Spannend, maar het zal heus wel goed komen, hoop ik maar.
En wat heerlijk, een dakterras. Wij hebben dat straks ook, als we verhuisd zijn, maar niet aan onze slaapkamer.
Maar ik zeg al, even afwachten of die kleine wel ontsnapneigingen heeft. Als dat het geval blijkt, kunnen die plakhorren wel een uitkomst zijn!
donderdag 28 januari 2010 om 11:50
Snifsnif, Gizmo is er nog niet. in de avond belde de mevrouw me dat Gizmo was weggelopen en dat ze hem niet naar binnen had kunnen halen. Ze zou me bellen als hij terug was maar ik heb nog niets gehoord...vriend wist niet wat hij met me aanmoest toen ik ineens zat te huilen. je hebt de andere toch nog zei hij. Ja, maar ik had me er zo op verheugd.
ik ben benieuwd of ze nog gaat bellen. Heb nog niets teruggehoord, ben een beetje bang dat het niet meer doorgaat......
En het internet was ook nog niet gelukt, nu moeten ze heel de kabel opnieuw gaan aanleggen ofzo.
Wat had ik een baaldag gisteren.......
Wel schattige fotos weer...
ik ben benieuwd of ze nog gaat bellen. Heb nog niets teruggehoord, ben een beetje bang dat het niet meer doorgaat......
En het internet was ook nog niet gelukt, nu moeten ze heel de kabel opnieuw gaan aanleggen ofzo.
Wat had ik een baaldag gisteren.......
Wel schattige fotos weer...
I can do anything i want, and so can you....
donderdag 28 januari 2010 om 12:03

donderdag 28 januari 2010 om 12:34
Miek, ik leef mee!
Hou je ons op de hoogte?
M'leen, wat een schrik, wat een eikel, me daar een beetje uit het raam gaan zitten vallen, is 'ie nou helemaal dol geworden?!
Marels, spam er lekker op los lieverd, vinden we heerlijk!
Parasol, lebleblebleblebleb (kwijleballen van genoegen) héérlijk die twee op een kluitje. Ik ga er dan tussen met mijn kop, als ze dat hier doen. Even er aan ruiken..... (ik lijk de vieze man wel)
Rubisje, die van jou ook fijn, lekker ook die wijdbeense. Open huis mensen, huppekee!
Hou je ons op de hoogte?
M'leen, wat een schrik, wat een eikel, me daar een beetje uit het raam gaan zitten vallen, is 'ie nou helemaal dol geworden?!
Marels, spam er lekker op los lieverd, vinden we heerlijk!
Parasol, lebleblebleblebleb (kwijleballen van genoegen) héérlijk die twee op een kluitje. Ik ga er dan tussen met mijn kop, als ze dat hier doen. Even er aan ruiken..... (ik lijk de vieze man wel)
Rubisje, die van jou ook fijn, lekker ook die wijdbeense. Open huis mensen, huppekee!