Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Janna, geluksvogel dat je bent.
Jeuj 2 kaartjes!! UK en Finland! Geen hurray's maarja, ze zijn allemaal nog maar gepost
Hai hai,

Opnieuw geen kaarten of hurrays vandaag..

Wel is mijn kaart naar China expired geraakt dus daar mag ik nu een nieuwe kaart voor aanvragen. Dat ga ik straks maar even doen.

Snjokorn, dat is zeker snel als je de sokken pas maandag verstuurd hebt. Er zaten trouwens ook hele mooie postzegels op de envelop. De kaart die je erin had gedaan (met wasvoorschrift) vind ik ook erg leuk!

Varisha, ik doe alleen officials dus ik hou het een beetje in toon. Ik mag van mezelf ook niet aan andere dingen meedoen omdat ik dan weet dat het hek van de dam is.

Voor degenen die er naar gevraagd hebben, de opnamen waren geweldig, ik heb er echt van genoten. Het enige wat minder was, we hebben een uur vastgezeten in de lift samen met de cameraploeg. Maar een ding weet ik wel, ze zullen ons (mijn vriendin en ik) nooit meer vergeten!
Vandaag toch een mooie kaart gekregen..... niet dus. De vrouw van de postcrosser is grafisch ontwerper en die heeft dus de kaartjes gemaakt. Het is een kalender kaart, nee vind hem echt niet leuk.. raar, is ook met stift opgeschreven, veel plezier in 2010.

Hurray vanuit duitsland gekregen en er mag er ook weer een heen.
quote:Brutsel schreef op 28 januari 2010 @ 15:41:

@ noa lynn, ik heb de priority zegels gewoon bij de TNT-site er af gehaald en zelf uitgeprint en er met een plakbandje op geplakt. Zo kon ik mn oude postzegels opmaken (en de kaarten zijn aangekomen!)

Ergens in de tekst staat dat je ze kan downloaden:

http://www.tntpost.nl/zak ... /priority_logo/index.aspx

Ik heb ze alleen iets kleiner geprint want het waren nogal joekels.

Deze tip ga ik zeker eens proberen, daarnet dus in de supermarkt geweest en had echt geen zin om in een rij te gaan staan met minimaal 7 personen voor me.

Mocht het niets worden kan ik altijd nog naar het postkantoor/supermarkt voor de stickers
quote:Ligaa schreef op 28 januari 2010 @ 09:49:

Teigera, wil je een aantal stroopwafel groeten ruilen voor wintergroeten? Een stuk of 6?Dat lijkt me een prima voorstel! Wil je me mailen op mijn nickname @ hotmail ?

Zo, heb verder even bijgelezen. Druk hier!! Iemand vroeg of je de priority-stickers echt nodig hebt, volgens mij kun je ook gewoon op het kaartje schrijven "priority". Hij komt wel aan!

@ varisha: ik heb een tijdje wel van die tags gedaan, zowel kaarten als soep en thee, en nu doe ik toevallig mee aan een tea-tag. Maar verder niets meer. Ik merkte dat ik wel braaf mijn kaartjes stuurde, maar dat niet iedereen die mij getagged had dat ook deed. Dus ik ben gestopt.

Vandaag had ik een leuke kaart uit China van een meneer die het een "honor" vond om mij een kaart te sturen. Wel lief .
Lief Teigera!

Ja, de score uit m'n moeders kaarten bakje;

-2 dubbele beterschapskaarten met bloemen (type; leuk voor oma)

-setje kinderpostzegelactie kaarten, uit 2006, van Peet Hiddink, met een soort feest/zomer/verjaardags kaarten (geen teksten erop)

-molens

-dieren

-wereldwinkel achtige kaarten van mond- en voetschilders

-paddington, kinderpostzegelkaarten

-suske en wiske

Prima dus!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
hier ook weer geen hurray's grrrmmmbllll
Leuke vangst Janna.
Snjókorn falla, á allt og alla
Janna, mooie vangst zeg.
volgens mij is het me eindelijk gelukt!!! TEST

zien jullie ook een meeuw met gele regenlaarsjes?
Ligaa, hij doet het hoor! Grappig kaartje
Wat geinig die zeemeeuw met die laarsjes.
Wat een gave kaart Ligaa.
Snjókorn falla, á allt og alla
Grappig he, die had ik naar een meisje uit china gestuurd, dit was haar hurray:

"Hi Ligaa! I'm gege and I'm so happy to receive your card today!

I like this card very much! It's so interesting and special. And,as you know,it's my first card! haha. *^_^*

I also like what you draw on the card,some leaves and flowers~

Thank you so much! Best wishes."
Ligaa, je naam staat in je vorige post...

Leuke kaart!!
Leuke kaart, Ligaa en wat een leuke hurray
Leuke kaart, Ligaa en wat een leuke hurray
ehh... ik postcross al een tijdje mee en lees dit topic, maar soms raak ik het spoor even bijster Wie wil me even helpen?

De officials snap ik...

Maar tags?

RR?

(of misschien wil ik dit helemaal niet weten, nu kan ik het nog in toom houden allemaal met alleen officials)
Dankje janna!!! Helemaal niet aan gedacht....Btje vermoeid nog door al die lange nachten door dat verslag!

Morgen weer een nieuwe pc-dag!
Hahaha, slaap lekker dan maar! Ik moet ook m'n comp. uitzetten!! Trusten!
Sangsaa: je kunt op het forum van postcrossing.com rondneuzen, daar staat precies uitgelegd wat rr en tag is. Een tag is dat je een gewenste kaart / voorwerp naar iemand stuurt, en iemand anders tagt jou weer en die stuurt iets naar jou. Je hebt bijvoorbeeld tags waarin unesco-kaarten worden gestuurd, of zakjes thee, of Hello-Kitty voorwerpen, of kaartjes met dieren, of of of.... heel veel soorten!!

Vannacht is er een Hurray binnengekomen uit Taiwan, na 211 dagen. Ik had een paar weken geleden een aantal van mijn "expired"-kaarten alsnog een extra kaartje gestuurd, in de hoop dat die wel zouden aankomen. Bij eentje is het dus al gelukt!
Teigera: Wat fijn dat je expired kaart alsnog is aangekomen na een tweede zending!
(Teigera, dat is bij mij al bij drie gelukt. Er is nog hoop).

Twee officials hier, allebei USA en allebei hebben ze dezelfde voornaam. Wel verschillende verstuursters.

Verder nog van artunlimited kaarten gekregen en de 20 gratis van de idrukker. Ze zijn leuk.
Yes! Ik heb ook weer een Hurray. Japan, 7 dagen over gedaan! Niet slecht toch?

Leuke kaart, Ligaa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven