wat een kutopmerking

28-01-2010 18:29 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
maar het is wel de waarheid!

ik ben te dik en dat weet ik zelf maar al te goed maar dat hoeft een ander toch niet zeggen als ik daar niet om vraag?

een vriend van mn vriendin vroeg zich af waarom ik zo dik ben als ik zo weinig dingen lust ( ging over boerenkool,wat ik dus niet lust)

ik lust juist heel veel dat is juist het probleem!

maar ik ga daar binnenkort eten bij hem en mijn vriendin..maar nu zit die opmerking me dwars en zit er over na te denken om niet meer te gaan. ( die opmerking heb ik net een uurtje geleden gehoord)

het is dubbel..ja tis waar ik ben dik..maar aan de andere kant kwetst me dit wel.

wat zouden jullie doen?

hij is een vage bekende..zij mijn beste vriendin
Nog een laatste opmerking dan: ik zie je nu op 3 manieren reageren op je dikzijn en je gekwetsheid over zijn opmerking: het slikken, er hard om lachen (en zelf grappen maken) of boos worden.

Wellicht is het zinvoller om te trachter iets dichter bij je echte gevoel te komen en te accepteren dat het dik-zijn voor jou een teerpunt is dat je niet volledig hebt geaccepteerd.

Zeg dit ok gewoon zo tegen die vriend en verberg je nergens achter. Zo kun je dan ook de buitenwereld in treden, niet boos, niet grappend en grollend, niet alles slikkend, maar gewoon als iemand met een (terechte) gevoelig plek.
Nou Flame, ik blijf het er niet mee eens zijn. Want híj is inene de kwaaie peer.

En ik vind dat hij niks verkeerds zei tegen je beste vriendin.

Dit soort gein hou je altijd.

Alleen meldt vriendin het aan jou, that's the point.

Ze had gewoon d'r mond moeten houden.

Want echt hoor, er worden wat schaterlachwaardig 'foute' grappen gemaakt over de luie, manke, dikke, dunne mens onder ons. Zo ook over onze bejaarden.
quote:iris1969 schreef op 28 januari 2010 @ 21:36:

Nog een laatste opmerking dan: ik zie je nu op 3 manieren reageren op je dikzijn en je gekwetsheid over zijn opmerking: het slikken, er hard om lachen (en zelf grappen maken) of boos worden.

Wellicht is het zinvoller om te trachter iets dichter bij je echte gevoel te komen en te accepteren dat het dik-zijn voor jou een teerpunt is dat je niet volledig hebt geaccepteerd.

Zeg dit ok gewoon zo tegen die vriend en verberg je nergens achter. Zo kun je dan ook de buitenwereld in treden, niet boos, niet grappend en grollend, niet alles slikkend, maar gewoon als iemand met een (terechte) gevoelig plek.Mooie post!
mensen die mij goed kennen weten wat ze tegen mij kunnen zeggen...deze persoon weet dat niet,hij heeft zelf ook veel overgewicht..dus wie is hij om er wat van mij over te zeggen.

ik had/ heb mn dag niet..zal daar wel aan liggen..ook dat is abnormaal natuurlijk.

iedereen bedankt voor de reactie..van mij mag ie op slot.

hier wil ik het graag bij laten.

liefs flame
quote:milo schreef op 28 januari 2010 @ 21:36:

Nou Flame, ik blijf het er niet mee eens zijn. Want híj is inene de kwaaie peer.

En ik vind dat hij niks verkeerds zei tegen je beste vriendin.

Dit soort gein hou je altijd.

Alleen meldt vriendin het aan jou, that's the point.

Ze had gewoon d'r mond moeten houden.

Want echt hoor, er worden wat schaterlachwaardig 'foute' grappen gemaakt over de luie, manke, dikke, dunne mens onder ons. Zo ook over onze bejaarden.eens
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 21:45:

,hij heeft zelf ook veel overgewicht..dus wie is hij om er wat van mij over te zeggen.

Schiet mij maar lek. Ik zou denken als er iemand al wat over zou " mogen " zeggen dan juist hij .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 januari 2010 @ 21:50:

[...]

Schiet mij maar lek. Ik zou denken als er iemand al wat over zou " mogen " zeggen dan juist hij .wat gij niet wil dat u geschiedt,doe dat ook een ander niet...toch?
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 21:45:

mensen die mij goed kennen weten wat ze tegen mij kunnen zeggen...deze persoon weet dat niet,hij heeft zelf ook veel overgewicht..dus wie is hij om er wat van mij over te zeggen.

ik had/ heb mn dag niet..zal daar wel aan liggen..ook dat is abnormaal natuurlijk.

iedereen bedankt voor de reactie..van mij mag ie op slot.

hier wil ik het graag bij laten.

liefs flameDus... de mensen die jou kennen weten dat ze niet over jou (zelfs niet waar jij niet bij bent) mogen zeggen dat je dik bent?
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 21:54:

[...]

wat gij niet wil dat u geschiedt,doe dat ook een ander niet...toch?

Je hebt net over hem gezegd dat hij dik is.

Precies hetgeen je hém kwalijk neemt.

Of ben ik nou in de war?
ik zal nooit iemand met overgewicht beoordelen als ik of diegene niet goed ken of weet dat ze het niet leuk vinden.

hij geeft er niet om..ik wel (sorry kon het niet laten)
het maakt niet meer uit op dit moment omdat het al opgelost is en ik geloof dat ik er niet uit kom met de rest van dit topic.
Ik blijf het jammer vinden dat je maar in dit voorval blijft hangen en niet ziet dat het een symptoom van iets veel groters is, namelijk zelfacceptatie (moeilijk!) en projectie van je ontevredenheid over je dikzijn op anderen.

Geloof me, hij is niet de eerste, de enige of de laatste die dergelijke dingen achter je rug of in je gezicht zegt. Kijk dus eerlijk naar jezelf waarom je zo reageert als je nu doet en probeer er van te leren....
quote:frizzy schreef op 28 januari 2010 @ 21:54:

[...]

Dus... de mensen die jou kennen weten dat ze niet over jou (zelfs niet waar jij niet bij bent) mogen zeggen dat je dik bent?ja die juist wel maar het blijft een gevoelig punt..de ene keer sta ik sterker in mn schoenen dan de andere keer
Voor jou is het lekker opgelost, en jij vindt hem de grote lul.

En dat is onterecht.
quote:iris1969 schreef op 28 januari 2010 @ 22:00:

Ik blijf het jammer vinden dat je maar in dit voorval blijft hangen en niet ziet dat het een symptoom van iets veel groters is, namelijk zelfacceptatie (moeilijk!) en projectie van je ontevredenheid over je dikzijn op anderen.

Geloof me, hij is niet de eerste, de enige of de laatste die dergelijke dingen achter je rug of in je gezicht zegt. Kijk dus eerlijk naar jezelf waarom je zo reageert als je nu doet en probeer er van te leren....

dat weet ik wel ja..dat dit niet de laatste keer is..had ik volgens jullie dan mijn vriendin moet aanspreken?..zij had het niet moeten zeggen maar hij helemaal niet! dat is wat ik vind hij moet zich niet zomaar met mijn gewicht bemoeien..dat doe ik wel!

nah ja..ik weet het ook niet meer hoe ik het moet zeggen tegen jullie..ik kan mijn gedachten niet goed verwoorden op het forum.
Ik zou afbellen dat je iets anders hebt en selectiever zijn in wie je beste vriendin is. Ik hoop voor je dat ze zelf beseft dat het geen leuke opmerking was en zo nog belt om haar excuus te maken.
quote:milo schreef op 28 januari 2010 @ 22:01:

Voor jou is het lekker opgelost, en jij vindt hem de grote lul.

En dat is onterecht.dat is niet waar...dat zeg jij! jij weet niet wat ik vind!..ik heb het toch al uitgepraat?..ondertussen ookal met hem
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 januari 2010 @ 21:12:

[...]

Ik ben een veertignogwat-jarige vrouw met bruin haar. Wat nou als ik gekwetst ben als iemand zegt " hé,wat doe jij op een twintigersfeest voor mannelijke blondjes ; jij bent toch veertig en je hebt toch bruin haar en een paar tieten " ?

Ik snap heel goed dat je het zelf niet geweldig vindt om dik te zijn. Maar dat jij daar (over)gevoelig voor bent wil niet per definitie zeggen dat een ander een ongevoelige klootzak is.

Ik moet nog even terug lezen tot waar ik voor het laatst heb gepost maar hierop wil ik zeggen;

Het scheelt in mijn ogen wel wát iemand zegt. Je zal waarschijnlijk hetzelfde bedoelen maar over het algemeen zou je kunnen verwachten dat iemand een opmerking over dik zijn iets meer aan zou trekken dan een opmerking over de kleur schoenen of sokken.

En mijn idee is, als ik iemand niet ken maak ik nooit grapjes over dat soort dingen (scheelt dat ik het ook niet doe bij vriendinnen waar het wel bij kan). Ik hou daar niet van. Grapjes om een ander te kakken te zetten of lol over iemands rug is in veel gevallen niet mijn humor. Zeker als je niet weet of het gevoelig ligt bij iemand.

En in dit geval kent hij haar niet eens goed dus dan zijn dat soort geintjes m.i. not done.

Ik snap wel dat vele zulke geintjes wel leuk en grappig vinden hoor. Maar of de grappen gaan over iets waar jij niet mee in je maag zit. Of je hebt het geaccepteerd.

Ik kan ernaast zitten hoor maar zo denk ik over dat soort grapjes bij iemand die je niet kent.

Zoveel andere dingen toch om over te grappen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:katoeneke schreef op 28 januari 2010 @ 22:05:

Ik zou afbellen dat je iets anders hebt en selectiever zijn in wie je beste vriendin is. Ik hoop voor je dat ze zelf beseft dat het geen leuke opmerking was en zo nog belt om haar excuus te maken.pardon?..dat bepaal jij toch niet?..dat excuus heb ik allang gehad..lees maar terug
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 21:54:

[...]

wat gij niet wil dat u geschiedt,doe dat ook een ander niet...toch?Precies. Dus de kans is groot dat hij het prima vindt als je zo'n grap / opmerking over hem zou maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:flame80 schreef op 28 januari 2010 @ 22:04:

[...]

dat weet ik wel ja..dat dit niet de laatste keer is..had ik volgens jullie dan mijn vriendin moet aanspreken?..zij had het niet moeten zeggen maar hij helemaal niet! dat is wat ik vind hij moet zich niet zomaar met mijn gewicht bemoeien..dat doe ik wel!

nah ja..ik weet het ook niet meer hoe ik het moet zeggen tegen jullie..ik kan mijn gedachten niet goed verwoorden op het forum.Nee hoor, je hoeft wat mij betreft geen van beiden aan te spreken, want het was een flauwe opmerking die helaas verkeerd viel. Wat je beter kunt doen is aan jezelf werken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:mylenevalerie schreef op 28 januari 2010 @ 22:06:

[...]

Ik moet nog even terug lezen tot waar ik voor het laatst heb gepost maar hierop wil ik zeggen;

Het scheelt in mijn ogen wel wát iemand zegt. Je zal waarschijnlijk hetzelfde bedoelen maar over het algemeen zou je kunnen verwachten dat iemand een opmerking over dik zijn iets meer aan zou trekken dan een opmerking over de kleur schoenen of sokken.

En mijn idee is, als ik iemand niet ken maak ik nooit grapjes over dat soort dingen (scheelt dat ik het ook niet doe bij vriendinnen waar het wel bij kan). Ik hou daar niet van. Grapjes om een ander te kakken te zetten of lol over iemands rug is in veel gevallen niet mijn humor. Zeker als je niet weet of het gevoelig ligt bij iemand.

En in dit geval kent hij haar niet eens goed dus dan zijn dat soort geintjes m.i. not done.

Ik snap wel dat vele zulke geintjes wel leuk en grappig vinden hoor. Maar of de grappen gaan over iets waar jij niet mee in je maag zit. Of je hebt het geaccepteerd.

Ik kan ernaast zitten hoor maar zo denk ik over dat soort grapjes bij iemand die je niet kent.

Zoveel andere dingen toch om over te grappen.ik kan dit soort humor wel hebben maar niet van vage kennissen en wat ik al eerder zei..je hebt toch welleens zo'n dag dat je het niet bevalt en niet kan mee lachen..dat had ik dus..en het is uitgepraat...leest iedereen daar overheen ofzo?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 januari 2010 @ 22:08:

[...]

Precies. Dus de kans is groot dat hij het prima vindt als je zo'n grap / opmerking over hem zou maken.dat kan maar dat weet ik niet
quote:Broedkippetje schreef op 28 januari 2010 @ 19:39:

JJ80: waarom zeg je steeds dat ze wat aan het dik-zijn moet doen? (Zolang het niet medisch is, kan je er wat aandoen. Doe dat dan ook en zeik anders niet)

Daar gaat dit probleem toch niet over?

Dit gaat over een kwetsende opmerking die al dan niet onaardig bedoeld is (niet dus, is gelukkig gebleken).

Het dik-zijn is daarin bijzaak.

De opmerking had net zo goed over een haakneus kunnen gaan. Daarvan zou je toch ook niet zeggen: doe wat aan de neus, dan heb je ook geen last van opmerkingen?

Omdat ze het blijkbaar naar vindt, naar mijn idee steekt er iets anders achter namelijk. Maar dan ligt de sleutel bij het accepteren en blij zijn met jezelf, dan komen die opmerkingen niet zo hard binnen (bedoeld of onbedoeld) Wat Frizzy en Iris1969 hierboven zeggen, zeg maar.

Even ter nuance: Een haakneus vind ik iets anders. Daar is alleen iets aan te doen met een operatie. Scheel zijn is niet te verhelpen . Maar iemand die dik is door teveel eten, verkeerd eten en weinig bewegen daar kan je relatief makkelijk (doorzettingsvermogen en een abo op de sportschool) zonder operaties oid wat aan doen. (en ik zie veel dikkerds om me heen dik zijn om die redenen. Welvaartsdikkerds)
quote:iris1969 schreef op 28 januari 2010 @ 22:10:

[...]

Nee hoor, je hoeft wat mij betreft geen van beiden aan te spreken, want het was een flauwe opmerking die helaas verkeerd viel. Wat je beter kunt doen is aan jezelf werken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.precies het viel verkeerd ...en ik doe mijn best er is 4 kg af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven