Vreemdgaan, meningen!

03-02-2010 00:30 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig me in mijn bed af te vragen.. Waarom gaan mensen vreemd?

En niet mensen die er duidelijke afspraken over hebben gemaakt met hun partners, want dan is het geen vreemd gaan.

Maar mannen en vrouwen die vreemdgaan met een ex, een collega of misschien we een volstrekt onbekende.

Wat is hier de drijvende kracht van? Zijn het de vlinders die je van iemand krijgt? Een echt verliefdheid? De gevoelens voor een ex die niet vergeten kunnen worden? De spanning? Pure lust?

Wat drijft iemand die thuis iemand op hem of haar heeft wachten in andere armen?

Is vreemdgaan mogelijk als je relatie echt goed zit?

En wanneer is vreemdgaan, vreemdgaan??

Pas als er echt gezoend wordt, pas als er sex bij komt kijken? Of vinden jullie intieme gesprekken met iemand anders ook al een bepaalde vorm van vreemdgaan? Niet te vergeten telefoonsex of webcam conversaties..?

En maakt het verschil als hij/zij webcam conversaties/telefoonsex heeft met een sexlijn of met zijn ex (of collega o.i.d.)

Waar trekken jullie de grens? En waarom zijn jullie ooit vreemdgegaan?
quote:Nici007 schreef op 03 februari 2010 @ 13:15:

Zon theorie is heel mooi, maar het neemt niet weg dat je dus bewust je geliefde bedonderd!

Er valt met zon theorie nog niets goed te praten ondanks dat deze misschien wel het een en ander verklaard.

Nicol, je vraag aan het forum was: Waarom gaan mensen vreemd?

En hier heb je het antwoord, daarom gaan mensen vreemd.

Ik denk dat je het emotionele deel even moet uitschakelen bij je en het grote plaatje moet zien.

Hij schrijft ook: misschien doet het bedonderd worden alleen pijn omdat we geleerd hebben dat het zo moet?

Ik vind dat een ontzettend interessante stelling.
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 13:21:

Hoe zien anderen dat?

Zo zie ik dat ook.

Voeg ik daar nog aan toe, dat ik wel graag zou willen weten als mijn vent merkt daar toch wel geregeld voor open te staan / moeite heeft met sommige " ideale " situaties waarin vreemdgaan plaats zou kunnen vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hi E,

Ik zou dat van mijn partner ook niet willen weten want het gaat erom wat jij ervaart.

Het cliche: 'wat niet weet wat niet deert' gaat dan ook op hier.

Ik wilde nog even iets in de groep gooien wat betreft grenzen en zo. Of hoe je met dingen omgaat als het om zaken als vreemdgaan gaat.

(..)

Ik wil dat dus niet weten.

Pas als er een relatie is. Als ze verliefd zijn, elkaar willen zien, tijd samen doorbrengen, kortom, een relatie naast zijn huwelijk, dan wil ik mee kunnen beslissen over de toekomst van mezelf binnen dat huwelijk en wil ik kunnen bepalen hoe ík met die relatie naast onze relatie om wil gaan.

Man een keer (dronken) in bed met een collega na een bedrijfsfeest, wil ik dus níet weten.

Hoe zien anderen dat?

Ik kan mij hier wel in vinden.

Eerlijkheid is een zwaar overschatte eigenschap in relaties. Zeker als het gaat om dit soort dingen. Als het niet relatiebedreigend en eenmalig is, weet ik sommige dingen net zo lief niet. Don't ask don't tell.
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 13:14:

[...]

Dit vind ik dus interessant.

Jij weet dus dat je man een vriendin heeft.

Dat is geen vreemdgaan want je bent op de hoogte.

Vind je het echt ok?

Of vind je het goed omdat je hem anders verliest?

Ik vind het echt oke.

Misschien is dat moeilijk te begrijpen (begrijp het zelf soms ook niet zo goed) maar ik zie haar niet als bedreiging voor mijn huwelijk.

Ik geloof niet dat je alles wat je zoekt in het leven kan vinden bij 1 partner.

Ik ben degene die tegen hem heeft gezegd dat ik het goed vond als hij meer met haar wilde toen hij haar leerde kennen.

Zodra ik het niet meer zie zitten dan is het afgelopen tussen hen. Ik bepaal de regels en daar hebben ze zich allebei aan te houden. Zo niet dan is het afgelopen met het feest.

Daar vertrouw ik ze allebei in.

Voor mezelf wil ik een ONS niet weten van mijn man. No way. Dan zit ik er mee en aangezien ik behoorlijk wat ervaring heb met een vreemdgaande partner weet ik voor mezelf dat als mijn man een keer in bed belandt met een andere vrouw, voor een keer, ik dat niet wil weten.

Hij gaat vreemd en heeft daar spijt van en het gebeurt niet meer, zo'n situatie dus he.

Ik wil dat dus niet weten.

Pas als er een relatie is. Als ze verliefd zijn, elkaar willen zien, tijd samen doorbrengen, kortom, een relatie naast zijn huwelijk, dan wil ik mee kunnen beslissen over de toekomst van mezelf binnen dat huwelijk en wil ik kunnen bepalen hoe ík met die relatie naast onze relatie om wil gaan.

Man een keer (dronken) in bed met een collega na een bedrijfsfeest, wil ik dus níet weten.

Hoe zien anderen dat?

Eleonora ik herken mijzelf in jouw stelling. Ben toevallig op het moment aan het daten met iemand die eigenlijk altijd is vreemdgegaan (one night stands). Toen ik hem vroeg waarom hij het niet gewoon uitmaakte, gaf hij aan dat hij dat niet deed omdat het niet leuk zou hebben met zijn vriendin. Maar meer uit een soort van onrust. Dit gaat om een vrij jonge man, maar ik begin wel steeds meer te denken dat sommige mannen nooit zouden veranderen. Het vreemdgaan doet dan niets af aan de liefde die ze voelen voor hun partner, maar ze zullen als de kans zich voordoet de gelegenheid grijpen voor een one night stand.

Ik persoonlijk zou het ook NIET willen weten. Als mijn vriend vreemdgaat, kan hij er beter voor zorgen dat hij dat GOED doet, want anders kan hij zijn spullen pakken (mocht ik er perongeluk achterkomen).
quote:pepersteak schreef op 03 februari 2010 @ 13:28:

[...]

Ik vind het echt oke.

Misschien is dat moeilijk te begrijpen (begrijp het zelf soms ook niet zo goed) maar ik zie haar niet als bedreiging voor mijn huwelijk.

Ik ben degene die tegen hem heeft gezegd dat ik het goed vond als hij meer met haar wilde toen hij haar leerde kennen.

Zodra ik het niet meer zie zitten dan is het afgelopen tussen hen. Ik bepaal de regels en daar hebben ze zich allebei aan te houden. Zo niet dan is het afgelopen met het feest.

Daar vertrouw ik ze allebei in.Zo, zo, heb echt respect voor het feit dat je daarmee kunt leven. Ik zou het echt niet trekken, dat mijn vriend onder mijn neus vreemdgaat
quote:pepersteak schreef op 03 februari 2010 @ 13:28:

[...]

Ik vind het echt oke.

Daar vertrouw ik ze allebei in.

Peppersteak, wat fijn voor je dat het je geen pijn doet. Dat meen ik want ik ben opgegroeid in een (hippie)gemeenschap waar de vrije liefde werd gepredikt maar waarin mensen stuk voor stuk kapot gingen aan het gedrag van hun geliefden. Het móest toen mogen en de een na de ander werd letterlijk stapelgek van verdriet.

In die tijd vertrok men dan naar Poona of zo om tot nieuwe en andere inzichten te komen, daar ken ik verschrikkelijk leuke verhalen over maar die ga ik niet hier plaatsen natuurlijk

Fijn om te lezen dat jullie zulke goede afspraken hebben samen en dat je je niet bedreigd voelt.

Mag ik er nog iets over vragen trouwens of liever niet?
Hoewel ik weet dat veel mensen mijn " sex is net als eten " slecht trekken , ga ik gewoon toch nog maar een keer dat vergelijk maken. Niet in het minst omdat honger / trek net zoals geilheid en onbevredigd zijn lichamelijke gevoelens zijn , die óók raakvlekken hebben met je grijze massa ( zien eten is doen eten, ga nooit met een hongergevoel naar de supermarkt , van een prakkie wat er niet uitziet eet je minder smakelijk , etc )

Als je om een of andere reden honger hebt vinden we het begrijpelijk dat je een brood pikt. Dat begrip wordt al een stuk minder als je trek hebt in iets lekkers ( terwijl er thuis hele broden in de broodtrommel liggen ) en je pikt een saucijzenbroodje.

Iemand die de hele dag saucijzenbroodjes en hele broden thuis eet en er alles voor over heeft om een puddingbroodje te krijgen.... belachelijk.

Nog eens invullen, nu met sex;

Als je om een of andere reden onbevredigd bent (geen sex ) vinden we het onbegrijpelijk dat je vreemd gaat. Dat onbegrip wordt nog groter als je wel sex hebt thuis , maar nooit orale sex, en dat je dan toch vreemd gaat.

Iemand die " zat " sex heeft, mét " trucjes " en die dan toch nog ........ daar is de doodstraf haast nog te goed voor.
quote:_barbie_ schreef op 03 februari 2010 @ 13:34:

[...]

Zo, zo, heb echt respect voor het feit dat je daarmee kunt leven. Ik zou het echt niet trekken, dat mijn vriend onder mijn neus vreemdgaat Hij gaat niet vreemd. Peppersteak weet er van en vindt het goed. Dan is het toch geen vreemdgaan?
quote:_barbie_ schreef op 03 februari 2010 @ 13:34:

[...]

Zo, zo, heb echt respect voor het feit dat je daarmee kunt leven. Ik zou het echt niet trekken, dat mijn vriend onder mijn neus vreemdgaat Maar hij gaat niet vreemd in de zin dat hij liegt , of dingen verzwijgt. Hij heeft weleens sex met een ander. Maar dat is totáál andere koek dan vreemdgaan in de klassieke zin van het woord.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:37:

Hoewel ik weet dat veel mensen mijn " sex is net als eten " slecht trekken , ga ik gewoon toch nog maar een keer dat vergelijk maken. Niet in het minst omdat honger / trek net zoals geilheid en onbevredigd zijn lichamelijke gevoelens zijn , die óók raakvlekken hebben met je grijze massa ( zien eten is doen eten, ga nooit met een hongergevoel naar de supermarkt , van een prakkie wat er niet uitziet eet je minder smakelijk , etc )

Als je om een of andere reden honger hebt vinden we het begrijpelijk dat je een brood pikt. Dat begrip wordt al een stuk minder als je trek hebt in iets lekkers ( terwijl er thuis hele broden in de broodtrommel liggen ) en je pikt een saucijzenbroodje.

Iemand die de hele dag saucijzenbroodjes en hele broden thuis eet en er alles voor over heeft om een puddingbroodje te krijgen.... belachelijk.

Als je om een of andere reden onbevredigd bent (geen sex ) vinden we het onbegrijpelijk dat je vreemd gaat. Dat onbegrip wordt nog groter als je wel sex hebt thuis , maar nooit orale sex, en dat je dan toch vreemd gaat.

Iemand die " zat " sex heeft, mét " trucjes " en die dan toch nog ........ daar is de doodstraf haast nog te goed voor.

Voor mij bén en blijf je hét forumorakel schat.

Wat een prima uiteenzetting weer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:37:

Ook interessant

Ik had laatste een discussie met mijn vriendin over ons seksleven dat niet al te inventief is en vergelijkte het ook met eten, want:

Elke dag wil je wat anders eten, maar soms eet je vaker hetzelfde omdat je dat lekker vind. En je staat er ook voor open om eens naar een Libanees restaurant te gaan en iets te eten wat je misschien niet lekker gaat vinden. Maar met seks zijn nieuwe dingen taboe, hoezo?
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 13:42:

[...]

Maar met seks zijn nieuwe dingen taboe, hoezo?

Ik heb geen idee waarom.

Volgens mij angst.

Wat als ik het niks vindt en hij wil het in het vaste repertoire? Wat nou als in dat standje mijn buikvellen erg flubberen, wil hij me dan nog wel? wat nou als blijkt dat ik helemaal niet zo ver mijn knieen naast mijn oren krijg, vindt hij me dan niet erg suf?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:40:

[...]

Maar hij gaat niet vreemd in de zin dat hij liegt , of dingen verzwijgt. Hij heeft weleens sex met een ander. Maar dat is totáál andere koek dan vreemdgaan in de klassieke zin van het woord.Ik noem het vreemdgaan, maar ik begrijp dat zij dat niet zo ziet. Veroordeel het niet hoor vind het echt klasse dat zij daarmee kan leven
Ik denk dat er meerdere redenen zijn om vreemd te gaan (en dan heb ik het dus niet over de mensen die het doen met goedkeuring)

- slecht seksleven/ fantasieen waar je partner niet achter staat. Je houdt wel van je partner maar de drang om die dingen te doen blijft bestaan.

-gebrek aan eigenwaarde/verslaafd aan aandacht. Ook al heb je thuis alles wat je hartje begeert inclusief een sprankelend sexleven, je bent gevoelig voor bevestiging en aandacht van anderen omdat je je dan gewild en begeerd voelt. Je snapt zelf ook niet waarom je het doet maar toch 'gebeurt' het steeds. Je hebt moeite met grenzen aan geven en je ruggengraat is van kraakbeen gemengd met dubbelvla.

-In een slechte relatie zitten maar niet het lef hebben hiernaar te handelen. Denk aan Koophuis, kinderen en wat-zal-de-schoonfamilie-er-van-zeggen. Kortom je wil wel weg maar je hebt niet het lef de bijbehorende stappen te nemen dus ga je vreemd om van die jeuk af te komen.

-Je bent een geboren pathologisch leugenaar/klootzak/rotwijf en je geeft geen donder om wat anderen voelen. Je empatisch vermogen is niet of nauwelijks aanwezig en je doet gewoon waar je zin in hebt.

Dat zijn zo de redenen waarom mensen naar mijn mening weleens vreemd zouden kunnen gaan.
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 13:37:

[...]

Het móest toen mogen en de een na de ander werd letterlijk stapelgek van verdriet.

Ik kan me wel een beetje voorstellen dat er toen heel erg veel sprake is geweest van groepsdruk maar dat is hier niet aan de orde.Eerder het tegenovergestelde.Het wordt niet echt als normaal beschouwd en dat is logisch want dat is het natuurlijk ook niet.Hoewel dat voor ons wel zo is.

In die tijd vertrok men dan naar Poona of zo om tot nieuwe en andere inzichten te komen, daar ken ik verschrikkelijk leuke verhalen over maar die ga ik niet hier plaatsen natuurlijk Flauw hoor

Fijn om te lezen dat jullie zulke goede afspraken hebben samen en dat je je niet bedreigd voelt.

Mag ik er nog iets over vragen trouwens of liever niet?Vragen mag natuurlijk altijd.Of ik antwoord geef hangt van de vraag af.Zal wel even duren voor in antwoord geef want ik moet zo dochter van sv/minnares ophalen uit de bso.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 13:23:

[...]

Nicol, je vraag aan het forum was: Waarom gaan mensen vreemd?

En hier heb je het antwoord, daarom gaan mensen vreemd.

Ik denk dat je het emotionele deel even moet uitschakelen bij je en het grote plaatje moet zien.

Hij schrijft ook: misschien doet het bedonderd worden alleen pijn omdat we geleerd hebben dat het zo moet?

Ik vind dat een ontzettend interessante stelling.

Maar de uitleg is gedateerd, mannen gaan niet vreemd omdat ze zoveel mogelijk kinderen willen. Over het algemeen willen ze juist geen kinderen bij de vrouwens waarmee ze vreemdgaan.

Netzoals vrouwen inmiddels zelfstandig zijn en ook niet vreemdgaan omdat ze (nog) een man willen die ze onderhoud.

In het heden kunnen wij vrouwen ook ons zelf onderhouden.

En als die "redenen" zo makkelijk onderuit te halen zijn. Dan is heel de theorie toch gedateerd??!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 februari 2010 @ 13:44:

[...]

Ik heb geen idee waarom.

Volgens mij angst.

Wat als ik het niks vindt en hij wil het in het vaste repertoire? Wat nou als in dat standje mijn buikvellen erg flubberen, wil hij me dan nog wel? wat nou als blijkt dat ik helemaal niet zo ver mijn knieen naast mijn oren krijg, vindt hij me dan niet erg suf?

Ok dat begrijp ik. Ik zie het eerder andersom: ik vind haar suf omdat ze geen nieuwe dingen wilt uitproberen.

Maar ja, misschien is het idd de angst.
quote:Rik78 schreef op 03 februari 2010 @ 13:26:

Hi E,

Ik zou dat van mijn partner ook niet willen weten want het gaat erom wat jij ervaart.

Het cliche: 'wat niet weet wat niet deert' gaat dan ook op hier.Zou je het dan van je partner ook niet willen weten als ze er nog een echte relatie op nahoud? Dus wanneer hij of zij stelselmatig vreemdgaat met de zelfde persoon?
quote:_barbie_ schreef op 03 februari 2010 @ 13:44:

[...]

Ik noem het vreemdgaan, maar ik begrijp dat zij dat niet zo ziet. Veroordeel het niet hoor vind het echt klasse dat zij daarmee kan leven

Dat snap ik niet zo goed?

Ik zie vreemdgaan echt als iets dat je achter de rug van je partner om doet.

Ik weet alles en heb overal wat over te zeggen waarom zou het dan toch nog vreemdgaan zijn?

Geen aanval maar een oprechte vraag.
quote:pepersteak schreef op 03 februari 2010 @ 13:49:

[...]

Vragen mag natuurlijk altijd.Of ik antwoord geef hangt van de vraag af.Zal wel even duren voor in antwoord geef want ik moet zo dochter van sv/minnares ophalen uit de bso.

Niks intiems hoor.

Ben gewoon benieuwd of jullie samen besproken hebben of er iemand bij mocht voor hem of dat dat al zo was en jij er vrede mee had.

Ik denk namelijk dat ik het ook zou kunnen, een vrouw er bij voor mijn man, als hij dat zou willen. (hij zegt trouwens van niet en wijst op zijn voorhoofd als ik het zeg)

Zo te lezen ken jij de 'andere' vrouw ook. Ik weet niet of ik dat zou willen maar vind jij dat een pré?
quote:pepersteak schreef op 03 februari 2010 @ 13:52:

[...]

Dat snap ik niet zo goed?

Ik zie vreemdgaan echt als iets dat je achter de rug van je partner om doet.

Ik weet alles en heb overal wat over te zeggen waarom zou het dan toch nog vreemdgaan zijn?

Geen aanval maar een oprechte vraag.Misschien heb je wel gelijk. Maar ik zou het voor mijzelf 'zelf al zou ik het weten en goedkeuren' niet anders kunnen omschrijven dan vreemdgaan.
Gevoelsmatig snap ik het wél, maar als ik het ga beredeneren niet meer ; waarom mag je wel met een ander winkelen, sporten , naar een museum , desnoods nog naar een sauna , goede gesprekken voeren en waarom mag je niet met een ander ( veilig ) neuken?
Oh dat mag best zolang je daar maar allebei achter staat. Zodra een van de twee er moeite mee heeft dat de ander steeds met een ander naar de bioscoop gaat, winkelt etc dán is er pas een probleem. Zeker als er over word gelogen. "schat waar was je?" "Met Truus naar de film Ehhm Boodschappen doen schatje! "

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven