Forummer van de Maand - Brainstormtopic

02-02-2010 13:51 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers!

Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.

Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.

Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).

Kortom; kom maar door!

Ook namens Sheila, alvast bedankt!

Angel 5
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:32:

Erwt

Daarom was jij nou wel verdiend FVDM
Peas on earth!
quote:yette schreef op 03 februari 2010 @ 17:33:

[...]

Hoewel... ... 'In het Zonnetje' linkt wel heel LibellerigEn dan krijg je een goude vieb-broche. Très Libelle.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:26:

[...]

En vind je dat niet zelf ook gewoon een béétje terecht?Neen
Haha Yette, misschien een idee voor t Libelleforum? Zal het doorgeven aan Naomi

@MV: elke week is ook een idee. Elke week een blogje van een forummer....

Dank, komt op de lijst!
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:31:

Leo, zou jij blij zijn met een titel als FvdM als je bij voorbaat al weet dat je die titel enkel gekregen hebt doordat je vanuit één topic gewoon de volgende was op de roulatielijst?

Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog veel glans van de "eer" af te halen is door kritiek van buitenstaanders, eerlijk gezegd.

Maar is het zo gegaan dan? Heb ik daar overheen gelezen?

Ik werd twee keer FvdM toen het nog veel meer leefde, dus ik heb geen idee hoe dat werkt in één kleine groep.

Als het echt zo gaat dan vind ik het persoonlijk niks en zie ik ook niet in waarom iemand dat zou willen. Maar als je de redenen van uitverkiezing leest in het stukje over de FvdM van deze maand dan is het iemand die binnen haar groep met prima redenen is voorgedragen uit uiteindelijk uitverkoren.
Als we wel gaan voor het bloggen door steeds een andere forummer, kan er dan meteen ingesteld worden dat er eerst spellingscontrole komt alvorens er geplaatst worden? Anders krijgen we in geval van een zwakkere speller daar straks weer 10383 reacties over
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:02:

[...]

Het is misschien niet letterlijk oneerlijk, maar het is ook niet verdiend. Ze/ zij wint/winnen alleen omdat ze bij een grote groep hoort/horen, niet omdat ze zo leuk of bijzonder zijn en dat VOELT oneerlijk. Hell, het is zelfs oneerlijk naar de 'winnaars'toe want ze worden er niet geliefder op. Ik vind het bijna zielig voor hoe heet ze ook alweer

Oh, wat flauw en gemeen. Denk je dat wij zouden stemmen op iemand die we niet leuk/bijzonder/lief/gezellig/warm/geweldig zouden vinden? Dat zij niet een hart onder de riem kan gebruiken? Dat ze het NIET VERDIEND?? Hallo! Wie bepaalt dan wat wel en wat niet verdiend is??

Wij zijn nu eenmaal met een grote groep en als er in totaal maar 60-70 stemmers zijn, dan dekken wij wrs (bijna) de helft al. Cara heeft een moeilijke tijd op dit moment en op deze manier steken wij haar een hart onder de riem. En zo zullen er nog talloze andere forummers zijn die af en toe een hart onder de riem nodig hebben of zouden kunnen gebruiken.

Waarom zo afgeven op Caramella?
Haha Roosvrouw, dat komt goed, de redactie (of wij?) zullen het stuk zelf moeten plaatsen in het blogprogramma, dus de foutjes zullen er wel uitgehaald worden
Ine, inmiddels zou uit deze discussie toch al duidelijk moeten blijken dat deze discussie helemaal niet om Caramella persoonlijk gaat, maar om het principe van stemmen en FvdM-schap?
Peas on earth!
Ik merk nu trouwens dat er erg leuke Remigranten zijn (ik ben die haakjes zat) )) ((( ) Spinnetje erg grappig Maar dus, zoals Roosvrouw en ik schreven, jullie worden niet geliefder door dit soort acties, dus als wij nu beloven weer actiever te stemmen, kunnen jullie dan stoppen met het eigen groepje gestem?

Ik stem alvast op Spinnetje volgende ronde, dus dan wordt t misschien alsnog iemand van jullie topic
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik las hier ergens het voorstel om iemand uit een pijler te nomineren. Ik heb daar nog wel een aanvulling op. Als er nu eens uit elke pijler een voordracht gedaan kan worden. Kan komen daar een aantal namen uit. Uit die aantal namen kan weer gestemd worden, waarna er dus een iemand uit de bus komt als FvdM. En als die FvdM dan uit de pijler Gezondheid komt mag die de volgende maand even niet meer genomineerd worden. En wat mij betreft dan ook nr 2 en 3 van die verkiezing niet. Zo krijg je dus een wisseling van pijlers, van forummers (want dubbele nominaties of winst kan dan niet) dan heeft iedereen er een beetje zicht op, heeft iedereen evenveel kans en krijgen mensen die nooit op een andere pijler/ topic komen ook eens de kans iemand te nomineren, puur omdat ze dan weten dat die mogelijkheid er is.
quote:roosvrouw schreef op 03 februari 2010 @ 17:38:

Als we wel gaan voor het bloggen door steeds een andere forummer, kan er dan meteen ingesteld worden dat er eerst spellingscontrole komt alvorens er geplaatst worden? Anders krijgen we in geval van een zwakkere speller daar straks weer 10383 reacties over
Ine, niet zo janken zeg. Jullie vinden t misschien verdiend, de rest van t forum NIET. Dus daarom voelt het voor jullie eerlijk en voor de rest van de mensen niet. Goed lezen dus en niet zo janken. Je verdedigt volgens mij nu voornamelijk je eigen sneue winstje trouwens (zie net dat je zelf ook een keer zogenaamd gewonnen hebt).
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 17:37:

Maar is het zo gegaan dan? Heb ik daar overheen gelezen?

Dat is een aantal keer verteld nu, dat er uit één groepje uit een soort van grap is ontstaan dat er iemand voorgedragen wordt en dat daar dan door de hele groep (van 30 forummers) op wordt gestemd. Dan kan diegene best in de groep goed liggen, maar dan weet je mijns inziens zelf ook wel dat je misschien voor dat topic veel betekent, maar zeker niet voor het forum.
En zoals iemand al eerder vroeg, waar wordt ze afgebrand dan? Haar verkiezing wordt alleen ter discussie gesteld en dat is dankzij jullie.
Mag ik het argument dat iemand die veel heeft meegemaakt en dit hier nogal etaleert, net als Q, meteen van tafel vegen.

Iedereen heeft z'n portie ellende meegemaakt, of gaat daar doorheen en dat moet je toch niet per se hier willen delen?
quote:Ine schreef op 03 februari 2010 @ 17:39:

[...]

Waarom zo afgeven op Caramella?Het is niet Caramella of welke andere forummer dan ook. Want in tegenstelling tot velen hier ken ik Snjokorn wel. Heb ik dus ook op haar gestemd toen zij genomineerd was. Maar had ik haar niet op een ander topic mee zien schrijven dan had ik haar ook niet gekend. Ergo: Caramella ken ik niet. En dat zegt niets over haar. Maar meer over het feit dat ik niet op de reizen pijler te vinden ben. En al helemaal geen remigrant ben. En aangezien de groep daar uit 30 mensen bestaat, er maar door zo'n 60 tot 70 mensen elke maand gestemd wordt, is het meer dan aannemelijk dat de door jullie gestemde remigrant wint. Nogmaals niets ten nadele van de remigranten, maar op deze manier hebben andere forummers gewoon weinig tot geen kans ook eens in het zonnetje te staan.
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:44:

[...]

Dat is een aantal keer verteld nu, dat er uit één groepje uit een soort van grap is ontstaan dat er iemand voorgedragen wordt en dat daar dan door de hele groep (van 30 forummers) op wordt gestemd. Dan kan diegene best in de groep goed liggen, maar dan weet je mijns inziens zelf ook wel dat je misschien voor dat topic veel betekent, maar zeker niet voor het forum.

Sorry, ik ben er niet zo bij met mijn hoofd.

Ik dacht - werkelijk - dat dat een grapje was van op dat topic.
*moet toch ook maar eens nodig lobbyen bij alle topics waar ze komt om ook eens kans te maken op een voordracht, laat staan op de winst*

-note: heeft een jaar of 3 geleden al eens een voordracht gehad van lieve forummers, alleen toen niet gewonnen-
Ik vind het een beetje een sneue discussie worden hier.

Ik trek me terug.

*rent naar de keuken om toch nog snel iets in elkaar te brouwen voordat man thuiskomt*
quote:eleonora schreef op 03 februari 2010 @ 17:34:

[...]

Of er worden er drie geselecteerd waarop je dan kunt stemmen.

Dat het iemand is die men ook daadwerkelijk wil lezen.

Bij niet stemmen is het ook mogelijk dit wekelijks te doen of tweewekelijks trouwens.

Als er gewoon random uitgekozen wordt.

Dat random kiezen, vind ik nog helemaal niet zo gek. Ainne schrijft bij ons, maar ook op de horrorpijler, dus die zal de pen/het toetsenbord/de veer ook door kunnen geven aan iemand daar, waardoor je vanzelf ook de minder bekende forummers aan het woord krijgt. Dat maakt het juist wel heel leuk. Het is vriendjespolitiek, maar ook tussen vriendjes die minder opvallen in het algemeen, dagelijkse forumleven.

Ik vind het eigenlijk een steeds beter idee!

Eleonora, ik zag dat jij er ook mee kwam. Ik stem voor.
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:43:

Ine, niet zo janken zeg. Jullie vinden t misschien verdiend, de rest van t forum NIET. Dus daarom voelt het voor jullie eerlijk en voor de rest van de mensen niet. Goed lezen dus en niet zo janken. Je verdedigt volgens mij nu voornamelijk je eigen sneue winstje trouwens (zie net dat je zelf ook een keer zogenaamd gewonnen hebt).Spreek voor jezelf, Inad. Ik ben geen remigrant en ik vind jouw reactie ontzettend sneu.
mahna mahna tuduuuudududu

[...]

Oh, wat flauw en gemeen. Denk je dat wij zouden stemmen op iemand die we niet leuk/bijzonder/lief/gezellig/warm/geweldig zouden vinden? Dat zij niet een hart onder de riem kan gebruiken? Dat ze het NIET VERDIEND?? Hallo! Wie bepaalt dan wat wel en wat niet verdiend is??

Wij zijn nu eenmaal met een grote groep en als er in totaal maar 60-70 stemmers zijn, dan dekken wij wrs (bijna) de helft al. Cara heeft een moeilijke tijd op dit moment en op deze manier steken wij haar een hart onder de riem. En zo zullen er nog talloze andere forummers zijn die af en toe een hart onder de riem nodig hebben of zouden kunnen gebruiken.

En die forummers vallen steeds buiten de boot doordat jullie met z'n 30-en iemand uit eigen gelederen pushen. Denk je dat ik het niet leuk had gevonden? Of dat Zjena geen hart onder de riem had verdiend? Of Star? Of MV? Of Solomio? Of Iry, Mamalief, Mamzelle, etc.? Vind je dat oprecht eerlijk? Want dat vind ik dan echt heel jammer.

Overigens zie ik niemand Caramella aanvallen, er wordt alleen wel een kanttekening geplaatst bij het stemsysteem. Ik zóu Caramella niet eens aan kunnen vallen, want ik heb echt geen benul wie het is. En met mij blijkbaar vele anderen.
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:43:

Ine, niet zo janken zeg. Jullie vinden t misschien verdiend, de rest van t forum NIET. Dus daarom voelt het voor jullie eerlijk en voor de rest van de mensen niet. Goed lezen dus en niet zo janken. Je verdedigt volgens mij nu voornamelijk je eigen sneue winstje trouwens (zie net dat je zelf ook een keer zogenaamd gewonnen hebt).

Inad, niet zo lelijk doen hoor!

Ten eerste ben ik ook "de rest" van de mensen en ik heb er geen moeite mee dat Caramella of Ine gewonnen hebben.

Ten tweede zijn er blijkbaar maar 60 of 70 stemmen binnengekomen: als iedereen die op dit topic zijn mening ventileert ook gestemd had was de remigrantenkandidaat waarschijnlijk kansloos geweest.

Dus om nou Caramella of Ine aan te vallen ("sneu winstje", tsja) terwijl het hun fout ook niet is dat de rest van het forum blijkbaar gewoon niet stemt, ik vind het niet kies.

[...]

Waarom zo afgeven op Caramella?

Er wordt niet afgegeven op Caramella. Het gaat ook helemaal niet om Carramella, hoe kan dat als menigeen haar niet kent? Er wordt wel gesteld dat door dit soort nominaties de "glans" verdwijnt. Het wekt al snel de indruk bij bijv. mezelf dat de nominatie een geval is van 'och, wie is de volgende op ons lidmaatschapslijstje' in plaats van 'welke forummer is een aanwinst voor het forum'. Gevolg is dat ik de uitslag lees en merk dat ik vervolgens niet direct zoiets heb van 'joh, ben benieuwd naar het blogje dat volgt'.

Vergelijk het met het Eurovisie Songfestival. We weten allemaal dat bepaalde landen op elkaar stemmen, al zou er letterlijk een valse kater op het podium staat te gillen. Gevolg; veel mensen kijken niet meer naar het ES zoals vroeger. Zien het als doorgestoken kaart. Of dan die valse kater wint of echt een leuk nummer, dat doet er dan al veel minder snel nog toe. Want ach, het zal wel weer een gevalletje 'dezelfde landen stemmen altijd op elkaar' zijn.
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven