Thailand Topic!
woensdag 3 februari 2010 om 23:28
Dames, zijn jullie bekend met vliegennaar.nl?
Daar kun je je aanmelden en alle bestemmingen opgeven die je interessant vindt met daarbij een maximale prijsklasse. Op het moment dat er tickets beschikbaar zijn krijg je een mail in je inbox. Via die website worden alle websites vergelijken, vliegtickets.nl, worldticketcenter.nl, expedia enz. enz. Kortom, een (bijna) totaal overzicht van alle grote ticketaanbieders.
Soms krijg je wel 3 mailtjes in de week en je vindt niet altijd de prijzen op de data die je zelf zou willen vliegen, maar je blijft wel heel goed op de hoogte van aanbiedingen.
Daar kun je je aanmelden en alle bestemmingen opgeven die je interessant vindt met daarbij een maximale prijsklasse. Op het moment dat er tickets beschikbaar zijn krijg je een mail in je inbox. Via die website worden alle websites vergelijken, vliegtickets.nl, worldticketcenter.nl, expedia enz. enz. Kortom, een (bijna) totaal overzicht van alle grote ticketaanbieders.
Soms krijg je wel 3 mailtjes in de week en je vindt niet altijd de prijzen op de data die je zelf zou willen vliegen, maar je blijft wel heel goed op de hoogte van aanbiedingen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
donderdag 4 februari 2010 om 12:13
Tumtummie, waar houd je van?
Koh Samui is de laatste jaren heel erg druk geworden.
Rondom is de hele kust volgebouwd en er loop echt een soort snelweg omheen.
Wel is er heel veel te doen.
Verder kan je er Thais eten maar zijn er ook veel internationale restaurants, en ook de Mac D en amerikaanse koffieketens ontbreken niet.
Veel winkels als je van shoppen houdt.
Op Phagnan is niet veel te doen.
Daar is het ultieme relaxen in de echt "thaise'" sfeer nog aan de orde van de dag.
Je zou ook beiden kunnen doen.
Een paar dagen Samui en een paar dagen Phagnan
Koh Samui is de laatste jaren heel erg druk geworden.
Rondom is de hele kust volgebouwd en er loop echt een soort snelweg omheen.
Wel is er heel veel te doen.
Verder kan je er Thais eten maar zijn er ook veel internationale restaurants, en ook de Mac D en amerikaanse koffieketens ontbreken niet.
Veel winkels als je van shoppen houdt.
Op Phagnan is niet veel te doen.
Daar is het ultieme relaxen in de echt "thaise'" sfeer nog aan de orde van de dag.
Je zou ook beiden kunnen doen.
Een paar dagen Samui en een paar dagen Phagnan
donderdag 4 februari 2010 om 13:00
Ja ik houd eigenlijk van 'niet te druk'. Goed idee trouwens, misschien dat ik naar Phangan kan gaan en dan een paar dagen Samui nog en van daar uit weer naar Bangkok..
Ik las dat het van Koh Samui 16 uur is met de boot/bus/trein naar Bangkok.. ik kom al in tijdnood met alles wat ik wil doen/zien dus ik denk dat we de één-na laatste dag terug naar Bangkok gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik beter nog een dag eerder teruggaan omdat je best verrot bent na zo'n lange reis en dan ook nog moet terugvliegen?
Ik las dat het van Koh Samui 16 uur is met de boot/bus/trein naar Bangkok.. ik kom al in tijdnood met alles wat ik wil doen/zien dus ik denk dat we de één-na laatste dag terug naar Bangkok gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik beter nog een dag eerder teruggaan omdat je best verrot bent na zo'n lange reis en dan ook nog moet terugvliegen?
donderdag 4 februari 2010 om 13:59
Als je met de trein terug naar BKK wil gaan zou ik kiezen voor de nachttrein. Je kunt dan kiezen uit 1ste of 2de klasse. 2de klasse is in een gemengde trein, je stoel wordt tot bedje omgebouwd. In de 1ste klasse heb je een eigen slaapcoupé. Vliegen vanuit Samui is natuurlijk een stuk relaxter, maar ook een stuk duurder.
donderdag 4 februari 2010 om 19:16
Voordat ik Egypt Air boekte, heb ik natuurlijk wel het één en ander opgezocht op internet. Ik heb maar weinig slechte info gevonden over ze. Het geld dat we hiermee besparen kunnen we wel goed gebruiken tijdens onze vakantie
Tenslotte kan elk vliegtuig neerstorten, ook KLM bijvoorbeeld.. Deze maatschappij mag gewoon op schiphol vliegen dus ze houden zich aan de veiligheidseisen.
Tenslotte kan elk vliegtuig neerstorten, ook KLM bijvoorbeeld.. Deze maatschappij mag gewoon op schiphol vliegen dus ze houden zich aan de veiligheidseisen.
donderdag 4 februari 2010 om 19:28
Even gegoogeld op Egypt Air ervaringen en kwam dit bijv. tegen:
Net met mijn vriendin gebeld. Zij zat (met onze dochter van drie) op deze vlucht en vertelde mij dat het vliegtuig drie of vier keer naar beneden viel. Ze dacht dat haar laatste uurtje geslagen had. Een vrouw die naast haar zat zette het op een gillen en viel flauw. Iedereen zat net te eten. Zal een lekkere rotzooi gegeven hebben. De aansluitende vlucht naar Bangkok was gelukkig wel goed. Als ik meer hoor dan laat ik het weten. Ander passagiers hadden dit nog nooit eerder meegemaakt.
Dit is natuurlijk maar één ervaring maar ik heb echt vaak gehoord dat ze niet veilig zijn. Zal nog even zoeken.
Net met mijn vriendin gebeld. Zij zat (met onze dochter van drie) op deze vlucht en vertelde mij dat het vliegtuig drie of vier keer naar beneden viel. Ze dacht dat haar laatste uurtje geslagen had. Een vrouw die naast haar zat zette het op een gillen en viel flauw. Iedereen zat net te eten. Zal een lekkere rotzooi gegeven hebben. De aansluitende vlucht naar Bangkok was gelukkig wel goed. Als ik meer hoor dan laat ik het weten. Ander passagiers hadden dit nog nooit eerder meegemaakt.
Dit is natuurlijk maar één ervaring maar ik heb echt vaak gehoord dat ze niet veilig zijn. Zal nog even zoeken.
donderdag 4 februari 2010 om 21:14
Je hebt gelijk dat ieder vliegtuig kan neervallen.. je kan ook morgen onder een bus komen.
Aeroflot landt ook op Schiphol maar dat wil nog niet zeggen dat ze superveilig zijn. Soms zijn er wel degelijk mankementen maar kan dat niet bewezen worden dus mogen ze nog landen op schiphol.. en daarom vraag ik me wel eens af of het echt veilig is of niet. Ten slotte heb je maar 1 leven:P Maargoed het is idd een beetje dubbel, het is en blijft goedkoper.......
Overigens dacht ik dacht China air wel 'goed' was?
Aeroflot landt ook op Schiphol maar dat wil nog niet zeggen dat ze superveilig zijn. Soms zijn er wel degelijk mankementen maar kan dat niet bewezen worden dus mogen ze nog landen op schiphol.. en daarom vraag ik me wel eens af of het echt veilig is of niet. Ten slotte heb je maar 1 leven:P Maargoed het is idd een beetje dubbel, het is en blijft goedkoper.......
Overigens dacht ik dacht China air wel 'goed' was?
donderdag 4 februari 2010 om 21:48
donderdag 4 februari 2010 om 22:32
Van Eva Air heb ik ook goede verhalen gehoord! Vind het ook niet fijn om met een vliegmaatschappij te vliegen die bekend staat als niet geweldig.. Aan de andere kant blijft veiligheid relatief natuurlijk.
Hoe is het eigenlijk gesteld met de vluchten binnen Thailand? Ben ook geen erge fan van vliegen, dus zijn die toestellen een beetje ok?
Tumtummie, de Lonely Planet en nog een paar reisgidsen zijn in huis, dus we zijn ons op 't moment flink aan het inlezen
Een heel concrete route hebben we nog niet, maar wel een paar dingen die we graag willen zien: We willen graag een paar dagen Bangkok (en fietstocht doen..), naar Chang Mai, Sukhothai, misschien Ayutthaya en een paar mooie eilanden (Koh Phangan en Koh Phi Phi lijken me bijvoorbeeld erg mooi) Ook de Tree Tops lijken me erg gaaf, evenals de nationale parken. We willen ongeveer vier tot vijf weken weg en misschien nog naar Maleisie; dan vliegen we terug via KLumpur. Ben me nog door dit topic aan 't worstelen en kom op steeds meer ideeën! Hoop de megatoeristische plaatsen te ontwijken, ook al begrijp ik dat Thailand steeds drukker wordt..
Ik heb trouwens nog een klein vraagje aan de kenners op dit topic: hoe zit het met de toiletten in accommodaties? Is dat vaak een gat in de grond of valt het mee? We reizen niet heel erg budget, maar willen wel enigzins op het geld letten.
Sorry als deze vraag al eerder is gesteld; heb nog niet alle pagina's gelezen..
Hoe is het eigenlijk gesteld met de vluchten binnen Thailand? Ben ook geen erge fan van vliegen, dus zijn die toestellen een beetje ok?
Tumtummie, de Lonely Planet en nog een paar reisgidsen zijn in huis, dus we zijn ons op 't moment flink aan het inlezen

Ik heb trouwens nog een klein vraagje aan de kenners op dit topic: hoe zit het met de toiletten in accommodaties? Is dat vaak een gat in de grond of valt het mee? We reizen niet heel erg budget, maar willen wel enigzins op het geld letten.
Sorry als deze vraag al eerder is gesteld; heb nog niet alle pagina's gelezen..
donderdag 4 februari 2010 om 23:30
donderdag 4 februari 2010 om 23:45
Bonbonne, als je ook naar Maleisie wil zou ik kijken wat het goedkoopste retourticket is. Malaysia Airlines heeft namelijk ook nog wel eens leuke aanbiedingen voor KL. En vanaf Maleisie ben je ook echt in no-time in Thailand.
Met Airasia bijvoorbeeld maar ook vanaf Penang vlieg je bijvoorbeeld rechtstreeks op Koh Samui met firefly. Vanaf Samui kun je dan weer met Bangkok Airways naar Bangkok en je vervolg in Thailand regelen. Kortom, als je verschillende bestemmingen hebt zou even goed puzzelen m.b.t. je vluchten want daar wil je er natuurlijk zo min mogelijk van hebben, én zo min mogelijk voor betalen.
Wat betreft gaten in de grond... dan moet je echt wel héél erg low budget reizen volgens mij hoor. Maar ik ben, net als Neele, een luxe paard. Over luxe paarden gesproken, iemand bekend met hotel Lebua in Bangkok?! Die staat hoog op mijn lijstje voor maart. Ben benieuwd of het de moeite waard is. (Prijs-kwaliteit). Andere/betere tips voor (luxe) hotels in BKK zijn ook welkom.
Met Airasia bijvoorbeeld maar ook vanaf Penang vlieg je bijvoorbeeld rechtstreeks op Koh Samui met firefly. Vanaf Samui kun je dan weer met Bangkok Airways naar Bangkok en je vervolg in Thailand regelen. Kortom, als je verschillende bestemmingen hebt zou even goed puzzelen m.b.t. je vluchten want daar wil je er natuurlijk zo min mogelijk van hebben, én zo min mogelijk voor betalen.
Wat betreft gaten in de grond... dan moet je echt wel héél erg low budget reizen volgens mij hoor. Maar ik ben, net als Neele, een luxe paard. Over luxe paarden gesproken, iemand bekend met hotel Lebua in Bangkok?! Die staat hoog op mijn lijstje voor maart. Ben benieuwd of het de moeite waard is. (Prijs-kwaliteit). Andere/betere tips voor (luxe) hotels in BKK zijn ook welkom.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 5 februari 2010 om 07:33
Dit niet luxe paard is erg bekend met het Lebua want ik heb daar in mijn professionele leven erg vaak gelogeerd.De kamers zijn geweldig. Je hebt een slaap -en zitkamer, een keuken en een gigabadkamer. 2 flatscreen tv's met dvdspeler, gratis wireless en het allermooiste uitzicht van BKK, zowel vanuit ja kamer als vanaf het dak. Want op het dak zit het beroemdeSirocco cafe. Een wijntje op dat terras is top! Ik heb met mijn - toen nog - vriend op het dak bi jde italiaan gegeten, dan ben je wel meteen door je vakantie budget heen, maar het was het wel waard.
Over China Airlines, ik ben er 3x mee naar Thailand geweest. Prima vluchten, alleen de service en het eten zijn heel slecht. Zowel mijn man als ik vliegen er gewoon mee (en hij heeft ook erg veel verstand van vliegen). Heb in Indonesie trouiwens een keer in een vliegtuig gezeten waar de startmotor op wieletjes los in het gangpad werd gezet, voor het geval hij terug ook niet wilde starten..
Als ik juliie was ging ik lekker op de fiets
Oh en gaten in de grond hebben ze alleen op plekken waar wij niet komen. Zelfs de bergdorpen in het Noorden hadden een toiletpot (met mandi)
Over China Airlines, ik ben er 3x mee naar Thailand geweest. Prima vluchten, alleen de service en het eten zijn heel slecht. Zowel mijn man als ik vliegen er gewoon mee (en hij heeft ook erg veel verstand van vliegen). Heb in Indonesie trouiwens een keer in een vliegtuig gezeten waar de startmotor op wieletjes los in het gangpad werd gezet, voor het geval hij terug ook niet wilde starten..
Als ik juliie was ging ik lekker op de fiets
Oh en gaten in de grond hebben ze alleen op plekken waar wij niet komen. Zelfs de bergdorpen in het Noorden hadden een toiletpot (met mandi)
vrijdag 5 februari 2010 om 08:14
hier ook geen nare ervaringen met china airlines hoor. Eva is wel prettiger qua eten en beenruimte.
Gaten in de grond valt erg mee, wel soms hurktoiletten met mandibak maar ook dat niet vaak meer in de steden en op de eilanden.
Geen idee waar het Lebua is, maar ben ook echt geen luxepaard. KLinkt wel heel gaaf!
Mayou, hoe gaat het fietsen? Waar zitten jullie nu?
Gaten in de grond valt erg mee, wel soms hurktoiletten met mandibak maar ook dat niet vaak meer in de steden en op de eilanden.
Geen idee waar het Lebua is, maar ben ook echt geen luxepaard. KLinkt wel heel gaaf!
Mayou, hoe gaat het fietsen? Waar zitten jullie nu?
vrijdag 5 februari 2010 om 08:58
Openbare toiletten zijn meestal wel een sta-toilet. Bijvoorbeeld bij Wat Pho. Ik weet na al die jaren nog steeds niet hoe ik daar op moet staan. Gezicht naar de deur of gezicht naar de muur?
Over het algemeen zijn het normalen toiletten en in de hotels/guesthouses helemaal.
Eva air is prima. Ook met China gevlogen, service en eten is inderdaad niet goed.
Air Asia heeft een prima vloot. Ik ben verleden jaar in een propellor vliegtuigje naar Phu Quoc gevlogen. Geen feest, maar je moet wel. Er vaart geen boot.
Over het algemeen zijn het normalen toiletten en in de hotels/guesthouses helemaal.
Eva air is prima. Ook met China gevlogen, service en eten is inderdaad niet goed.
Air Asia heeft een prima vloot. Ik ben verleden jaar in een propellor vliegtuigje naar Phu Quoc gevlogen. Geen feest, maar je moet wel. Er vaart geen boot.
vrijdag 5 februari 2010 om 10:36
Nog een andere vraag: het lijkt me leuk om olifanten een keer van dichtbij te zien, er op zitten vind ik echt zielig dus dat wil ik niet.
Ik las iets over dat je olifanten kan wassen in de rivier.. dat lijkt me wel leuk om zoiets te doen, (of valt dat ook onder de categorie 'mishandeling'?) Zo nee, weten jullie toevallig waar je dat kan doen?
Ik las iets over dat je olifanten kan wassen in de rivier.. dat lijkt me wel leuk om zoiets te doen, (of valt dat ook onder de categorie 'mishandeling'?) Zo nee, weten jullie toevallig waar je dat kan doen?
vrijdag 5 februari 2010 om 10:49
@tumtummie: binnelandse vluchten kun je in Bangkok makkelijk regelen, hoef je niet vooraf te doen. Enne, die olifanten wassen heb ik een keer gedaan in het noorden in een dorpje boven Chiang Mai. Was een soort olifantenkamp, best leuk om een keer te zien, weet alleen echt de naam niet meer, sorry. Maar het kan dus wel, je hoeft er niet op te zitten als je niet wilt.