Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Alle reacties Link kopieren
treinergernis:

Tassen worden niet meer in het bagagerek gelegd maar bij voorkeur in het gangpad gezet of op de enige plek waar ik mijn voeten kwijt kan als ik een zitplaats heb kunnen bemachtigen. Die zitplaatsen liggen vaak vol met tassen en krantjes, terwijl de rekken leeg blijven.
Ik vind hier dingen van.
Ik erger me aan de haantjescultuur op mijn werk.

Als je als jonge vrouw (begin dertig) iets zegt wordt je niet serieus genomen, als een mannelijke 40+er precies hetzelfde zegt wordt er wel naar geluisterd...

Mannelijke ambtenaren van 40+ die al 30 jaar vastgeroest zitten in hun werk en niet weten hoe ze met jonge vrouwelijke collega's om moeten gaan...

En al die 40+ mannen zitten constant met elkaar te vechten om de hoogste plek op de apenrots te veroveren, voor een heel klein beetje macht.

En je hoort het ze zeggen: 'vrouwen worden of zwanger of overspannen dus wat heb je eraan'

Nou daar erger ik mij dus aan!!!
ik erger me aan mensen die niet snappen dat zo een groot blauw met wit en rood ding op rails een tram heet en er tegen aan kunnen lopen, terwijl het ook nog tring tring zegt.

of aan medelanders die net op die dag in amsterdam komen shoppen terwijl ik er ook loop en ik wel haast heb en zij niet.

of van die mensen die ja afkraken als je op trainen een bal laat vallen maar die het zelf niet snappen als je een wissel inzet die al tig keer is geoefend, maar dan de andere kant op en dat inzicht dan niet hebben om het te snappen.

oh het leven is ook te kort om je aan alles te rgeren, ik hou er gauw weer mee op.
aan mensen die veel te langzaam voor je lopen of fietsen en als jij ze dan wil inhalen OOK ineens naar links gaan ofzo.

en super langzame cassieres, als er 20 mensen in de rij staan en dan nog langzaam werken

mensen die beuken als de treindeur open gaat
quote:tumtummie schreef op 04 februari 2010 @ 22:49:

aan mensen die veel te langzaam voor je lopen of fietsen en als jij ze dan wil inhalen OOK ineens naar links gaan ofzo.

Die vind ik ook altijd heel erg!!

Alsof ze het expres doen om je te irriteren!
Ik erger me aan Centraal Station Den Haag waar ik elke dag kom, zo'n naar, koud, en guur station vind ik dat.
Aan onze bovenburen die een bed hebben wat enoooooorm kraakt en wij iedere ademhaling zowat horen.

Aan mensen die boos worden als je eindelijk al je moed bij elkaar hebt geraapt om ze eerlijk te zeggen hoe je ergens over denkt.

Aan mensen die in een stiltecoupe keihard gaan bellen.

Aan mensen die steeds tegen me zeggen dat ik toch maar moet opschieten met mijn studie (ben 24 en nu pas eerstejaars student, omdat ik een nieuwe richting heb gekozen).

Aan mensen die voor een stoplicht op 5 meter afstand van een voorganger stoppen en tijdens het wachten heel langzaam vooruit rollen, zodat het ineens lijkt alsof ik die 5 meter ertussen heb gelaten haha.

Aan mensen die als je de trap afloopt op het station in de spits (dus met zo'n 300 man tegelijk) onderaan plotseling stil blijven staan om eens te bedenken waar ze heen moeten.

Heerlijk, even al je frustratie uiten hier :D.
Op dit moment erger ik me aan het achtergrondmeisje hiernaast
quote:Loreyi schreef op 12 januari 2010 @ 22:46:

Iemand had het hier eens over fietsers die vlak achter je fietsen, ook als het heel rustig op de weg is (ben te lui om het terug te zoeken )

Vandaag had ik er zo een! Ik fietse gewoon lekker rustig, en een dame fietste zo dicht achter me, dat ze met haar voorwiel een stukje vlak naast mijn achterwiel zat. De hele tijd, tot ik af moest slaan!

Zo irritant!Waarschijnlijk zat ze in je slipstream en vond ze dat wel prettig. Wielrenners doen dat ook altijd, dan ben je uit de wind en hoef je minder hard te trappen haha. Echt erg, maar er zijn mensen die het ook gewoon doen.
quote:Leaf schreef op 05 februari 2010 @ 14:20:

Op dit moment erger ik me aan het achtergrondmeisje hiernaast Dat heb ik wel vaker. Die zijn ook zo prominent aanwezig, dat je bijna een creepy gevoel krijgt dat iemand je steeds zit aan te staren.
Owja, ik erger me aan mijn man als hij soep of pudding eet. Hij kauwt er namelijk op... En dan hoor je zijn tanden steeds zo tegen elkaar slaan (want ja, er valt niet veel te kauwen op soep of pudding).
Mensen die heel populair praten of met een ander accent als waar ze vandaan komen.... Bijvoorbeeld een Brabander die ineens heel erg met een harde G praat.. Dan denk ik ehm.. Heb je dat jezelf aangeleerd omdat dat interessanter klinkt?

Ongeduld in het verkeer. Laatst moest ik even wachten, omdat er een andere auto aankwam en toen ging iemand mij als een bezetene inhalen over de stoep... Dat soort dingen! Zwaar irritant!

Als ik net mijn haar mooi heb gedaan en het regent en waait buiten... Daar gaat mijn kapsel

Mensen die een piep in hun neus hebben als ze ademen...

Of overal geluid bij moeten maken, bij het eten, gaan zitten, drinken.. Van die overdreven geluiden

Opdringerige mannen... die geen nee kunnen accepteren.

Omdat ze denken dat ze erg interessant zijn.

Mensen die niet voor hun huisdier kunnen zorgen.. deze verwaarlozen. Vind ik zooooo zielig!!! Neem dan geen huisdier!

Ow ik heb er best veel hahaha.
quote:[

Aan mensen die steeds tegen me zeggen dat ik toch maar moet opschieten met mijn studie (ben 24 en nu pas eerstejaars student, omdat ik een nieuwe richting heb gekozen).

.

Jaaa, die snap ik helemaal haha. Zoiets is mega irri...

Slaat nergens op!!!
Owja.. Als je ergens een wachtkamer inkomt en iedereen blijft je aanstaren... Je pakt een boekje, kijkt even op en ziet dat bepaalde mensen nog steeds zitten te staren

Alsof je van een andere planeet komt.....
Mensen die er iets van zeggen als je eens een keer iets lekkers eet, terwijl je 4x per week sport en gezond leeft... Terwijl ze zelf nooit in de Sportschool te vinden zijn, elke dag slecht eten en roken als een ketter.

"Nou nou, dat wordt weer extra sporten deze week... of das niet goed he... , das veel calorieeen hoor... "

Dan denk ik, misschien moet je zelf eens gaan sporten en stoppen met roken... Dan heb je misschien recht van spreken

Mensen die iets over je rijstijl te zeggen hebben, terwijl ze zelf hun rijbewijs niet hebben....
Oke.. en nu houd ik op hahaha.
Haha, je bent vast opgelucht nu!
quote:Beauty30 schreef op 05 februari 2010 @ 16:43:

Owja.. Als je ergens een wachtkamer inkomt en iedereen blijft je aanstaren... Je pakt een boekje, kijkt even op en ziet dat bepaalde mensen nog steeds zitten te staren

Alsof je van een andere planeet komt..... Ik moest hier wel even om lachen want het is wel herkenbaar. Ik had dit bijvoorbeeld vandaag in de trein. En dan spoken de gedachten door je hoofd; zit mijn haar stom of heb ik misschien spinazie tussen mijn tanden zitten ofzo.. en ja dan loop ik nog naar de wc in de trein ook om even in de spiegel te kijken of dit misschien zo is..
Ik heb ook een hekel aan een groep kinderen die met school een dagje uit gaan en dan ook in de trein moeten, keihard rennen!!

Mensen die bellen in een stiltecoupé!! Helemaal mee eens.

Aan sneeuw en gladde wegen als je een heel stuk moet fietsen (lopen dus) als je haast hebt

Mensen die superlangzaam hun geld uit hun portemonnee halen bij de kassa
ik irriteer me aan mensen die vol medelijden naar me kijken als ik zeg dat ik weer vrijgezel ben.
Aan mensen (vaak kinderen) die de hond uitlaten en vervolgens het arme beestje half lynchen omdat ze de riem zo kort houden. En vervolgens dan ook nog eens blijven trekken, zodat je de hond steeds half op z'n achterpoten ziet staan.
quote:Beauty30 schreef op 05 februari 2010 @ 16:36:

Mensen die een piep in hun neus hebben als ze ademen...

Of overal geluid bij moeten maken, bij het eten, gaan zitten, drinken.. Van die overdreven geluiden Doet mij denken aan een collega die ik ooit heb gehad; wanneer die iets dronk, dan hoorde je continue klok-klok-klok. Net een gootsteen die niet goed doorloopt. Of iemand die een broodje eet en daar vervolgens minstens een half uur over doen. Uitgebreid een hap nemen, daar tergend langzaam op gaan kauwen en tussentijds continue opmerken hoe lekker dat broodje wel niet is. Pffff het is een broodje kaas; stel je niet zo aan .
Ik erger me aan de vrouw van de VVE die zich werkelijk waar overal mee bemoeit.

Ze houdt zelfs van de bewoners in de gaten hoe ze hun vuilniszakken in de container gooien, wat er in zit en of het in de container mag (de ondergrondse containers horen niet bij het appartementencomplex en staan op de openbare weg)

Als iemand iets weggooit waarvan zij vindt dat het niet mag, hangen er de volgende dag vermanende briefjes in de hallen van het appartementencomplex...

Zo stond ik gooide ik net een vuilniszak weg en ja hoor zodra ik in de buurt kwam van de container ging de voltallige familie voor het raam staan. Vervolgens bleven ze me met argusogen aanstaren totdat ik mijn vuilniszak in de container gedeponeerd had. GRRRRRR
1x is genoeg
anoniem_49671 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 15:35
Reden: dubbel
% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven