Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
@Zaza, Bij mij op het werk weten ze het wel dat we in de mmm zitten. Ik heb het verteld, omdat ik niet steeds kwade blikken wou als ik steeds weg moet naar het ziekenhuis. Ze vinden het allemaal geen probleem en geven mij ook de tijd ervoor. Ik probeer wel zoveel mogelijk te plannen in mijn eigentijd maar dat gaat niet altijd. Ik doe veel lichamelijk werk. Sjouwen enzo en daar houden ze ook rekening mee. Vind ik wel erg lief.

Ik heb gisteren idd bloedgerikt en ik vond het dit keer echt een drama. Deed zo'n pijn. Ze kon mijn aders ook niet vinden. Beide armen niet. Uitslag weet ik nog niet. Krijg ik als ik weer naar de gyn moet.
Jee Thinkerbell wat spannend!!!! Hoop het zo voor je!!!
Hey.. titel is gewijzigd!

Wanneer moet je weer naar de gyn dan Tinkerbel?
@zaza: haha, met de borsten alles ok, vraag maar aan Manlief Alleen nog geen pijn... lastig hoor, op je werk met diegene die dicht bij je staat. Kun je niet een tipje van de sluier oplichten en zeggen dat je er verder niets over kwijt wilt? Alleen misschien wil je niet dat ze weten dat je het probeert, omdat je net begonnen bent daar? xx

@Sidenmick: jammer dat je ermee stopt, ben ik met de rest eens... alle goeds gewenst voor de toekomst en ik hoop toch dat het jullie snel lukt.

Zou het leuk vinden als je af en toe nog iets van je laat horen...

@Es: al zover heen en toch nog (weer) aan de klus. De echte klus. Stoer hoor, dat je daar nog de puf voor hebt... En ja, je moet wat als je eigen huis al klaar is...

@Ongeduld: wat een drama van die opvang. Shit zeg... Die gastouder, zie je dat wel zitten? Hoe werkt dat? Breng je dan je baby daar naar toe? Staan mensen voor zoiets ingeschreven? Wel leuk, een muzikale baby. Wees maar blij dat hij/zij niet reageert op Marianne Weber o.i.d. zit je daar weer mee...

@Harley: ja, shit is het he? In het begin viel het me wel mee, maar ik krijg het er steeds zwaarder mee. Af en toe in het weekend rook ik er nog wel eens 1 of 2 op een avond. Ik zie er niet zoveel kwaad in, ik ben immers nog niet zwanger. Maar zodra ik dat weet, is het wel uit met de pret. Sterkte. Ik zie overigens ook echt OVERAL zwangere meiden. Maar ja, dat is standaard he, als je een auto koopt, zie je die ook opeens overal rijden, etc.

@Rest:

Ik vergeet vast wel iemand, maar ik heb ff geen puf meer. Zo'n drukke week. Gisteren naar de bank voor de hypotheek, vandaag bij ouders eten en iemand over de vloer voor uitvaartverzekering van Manlief. Morgen komt makelaar orienteren in ons eigen huis en hebben daarna een verjaardag. Donderdag heb ik heel de dag cursus in Utrecht (over de wet WOZ, heel spannend, mnh)en 's avonds een vriendin te eten. En vrijdag is helemaal erg. 's Morgens iemand over de vloer om de wasmachine te repareren. 's Middags winkelen met vriendin voor verjaardagscadeaus (zij is morgen, ik over een week jarig). 's Avonds eten bij Oom en Tante van wie we het huis kopen en voorlopig koopcontract tekenen en daarna borrelen bij vrienden. Zaterdag kun je me opvegen, denk ik. Het is ook nog eens loeidruk op mijn werk. Ik probeer al sinds ik 80% werk 5 dagen in 4 dagen te proppen en nu ik deze week ook nog cursus heb, probeer ik 5 dagen werk in 3 dagen te doen. Dus als jullie me de komende dagen wat minder zien, dan lig ik in de vrije uurtjes uitgeblust op de bank...

xxx aan allemaal.
goede morgen!

b80, nou.. dat zij het op mijn werk weten, dat vind ik nog niet het ergste. Ook niet leuk, maar kom er waarschijnlijk niet onderuit. Alleen mijn "collega" die zo dicht bij me staat, mag het echt niet op het werk horen. Het is een van de belangrijkste mensen in mn leven en dat kan dus echt niet.

Maar ja, heb het er met mn vriend over gehad en we gaan eerst deze eerste afspraak nog maar even stil houden. Kijken wat we hierna de volgende stap is. Als we meer weten, gaan we het vertellen aan een aantal mensen en dus ook op mijn werk.

voor iedereen, ga naar mn werk nu!
Door de veranderde titel heb ik weer lopen zoeken! Gelukkig kwam ik er via de tag toch nog snel!

Sidemick: Jammer dat je deze beslissing hebt moeten maken! Maar natuurlijk begrijp ik het wel. Laat je wel af en toe wat van je horen? Heel veel succes in ieder geval!

Es: Ik ben ook best zenuwachtig voor de opvang. Juist omdat het dagverblijf gaat sluiten, komt er nu een storm op de gastouders. Hoe is de reis met jullie kat verlopen? Onze kat vindt autorijden oke, tot ze ontdekt dat we op weg zijn naar de dierenarts....

Tinkerbel: Dikke knuffel voor jou!

Sweety: Dank je voor je aanbod ;), maar volgens mij wonen we niet echt bij elkaar in de buurt! Hoe is het met je?

Zaza: Zo'n cd is een goed idee! Weet je nog waar je die gekocht hebt?

B80: Marianne Weber...... Of nog erger, Dries Roelvink!!!! Ik vraag me wel af of die reacties van de kleine iets te maken heeft met het concert van Justin Timberlake. Toen was ik net zwanger en heb ik enorm van het concert genoten! Maar es kijken of de kleine ook reageert op John Legend!

Bij gastouderopvang wordt de kleine inderdaad thuis bij de gastouder opgevangen. Deze mensen worden helemaal gescreend en krijgen ook geregeld cursussen en controlebezoeken. Als ouder heb je ook een klikgesprek, om te kijken of het gevoel wel goed is. Op zich vind ik de kleinschalige opvang wel oke, want dan is er ook meer aandacht voor de kindjes. De kleintjes worden vaak ook gewoon meegenomen met boodschappen doen enzo, dat vind ik ook wel leuk. Maar je hebt wel een probleem als de gastouder op vakantie gaat of als die ziek is. Maar es kijken of de organisatie daar ook een oplossing voor biedt!

Meiden, ik draai mijn duimen eraf met alle aanstande NOD's!

Gister lekker op tijd in bed gedoken met een kopje thee. Van mijn schoonzusje had ik een hele stapel zwangerschapstijdschriften gekregen, dus lekker liggen genieten!
Hallo ik ben pas gestopt met de pil en wil meeschrijven. Ik ben 26 en ik ben erg ongeduldig, maar ja op zwanger worden heb je niet veel invloed. (Wel veel klussen natuurlijk!) Mijn NOD zou eind september zijn.
@ongeduld2: Ja dat is een optie maar ik weet idd niet of die pilletjes mogen als je zwanger wilt worden.. Moet wel eerlijk bekennen dat ik zo heel af en toe toch een sigaretje rook. Kan volgens mij nu nog niet zo heel veel kwaad.

@zaza: thanks voor de tip..misschien is dat wel wat ja om het boek te lezen.

@b80: Ja het is best lastig stoppen met roken..Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er zo af en toe 1 of 2 rook..ben idd ook nog niet zwanger maar zodra ik het weet en het zover is ben ik er klaar mee. Misschien wordt het dan ook wat makkelijker...

Het wordt nu wel steeds spannender vind ik. Vrijdag begin ik voor het eerst niet meer met de pil..raar gevoel toch wel. Maar zal wel los lopen..

voor de rest allemaal een knuffel en liefs
@Sweety, hou je ons niet te lang in spanning?
Ik ben net ongie geworden. Op naar de volgende ronde! Heb dus wel een eisprong gehad en dat is ook goed nieuws.

Mijn nieuwe NOD is 9 Okt. (Ben uitgegaan van 28 dagen. Zit nu op 27)
hallo allemaal,

even een kort berichtje...heb al sinds gistermiddag veel pijn in mijn buik en rug, zelfs vannacht een aantal keer van wakker geworden, maar ik ben nog steeds niet ongesteld begrijp er niets van, die pijn herken ik uit duizenden! En ik ben ook nog eens hartstikke kattig en sjagrijnig tegen vriendlief, zegt ook wel wat toch?

hoop zó dat het doorzet...

xx

ps reageer de volgende keer weer op jullie berichtjes hoor
Hier ongy hoor zoals gewoonlijk....

Bloem: Ik hoop ook voor je dat het eindelijk doorzet en je je beter voelt. Maar dat het even duurt is normaal hoor echt waar. xxxxxxx

Tinkerbel:

Zaza:

Meiden ik hou het ff kort want voel me niet zo lekker.

Maar natuurlijk iedereen xxxxx
Tafeltennis: Neem me niet kwalijk.......jij verdient uiteraard een welkom!

Kom lekker meeschrijven en ik hoop dat het allemaal snel mag lukken! xxxxxx
@Sweety, Dikke knuffel meid
sweety..

tinkerbel, jammer dat je ongesteld bent, maar fijn om te weten dat het toch goed gegaan was. Veranderd er nu nog iets verder? Geen pregnyl?

Bloem, hoop dat het gauw doorzet!

Tafeltennis, welkom!
wat zijn we vroeg aan het forummen dames!
@Zaza, Ik weet verder nog niet wat er gaat gebeuren. Ik hoor het morgen ochtend. Dan heb ik een afspraak.
Was er even niet. Ik kreeg maandag wel zo'n ontzettende krampen dat ik dacht de zwangerschap afgebroken werd. Was helemaal verdrietig en beurs. Inmiddels gaat het weer beter. Ik heb geen bloeding gehad en de krampen zijn ook vanzelf weer opgehouden, toch ben ik wel nog steeds heel bang dat het alsnog voorbij gaat. Oei wat spannend...

Sidenmick, ik begrijp het volkomen. Heb precies hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap. Lukt gewoon niet om naast alle drukte van het leven ook nog te forummen. Het ga je goed! Ik hoop nog van je te horen. Laat je het bijvoorbeeld wel even weten als je zwanger geworden bent enzo?

Meissie, wat knap dat je de beslissing hebt genomen weer terug te gaan naar Belgie, zonder man. Ik wens je heel veel sterkte en geluk. Hou ons op de hoogte. Ook al gaat het niet over kinderen proberen krijgen!

Sweety en Tinkerbel, wat jammer, meiden. Op naar de volgende cyclus. Ik denk aan jullie.

Bloem!!! Hoe voel je je nu? Heb je al een test gedaan? Mijn ervaring is namelijk dat ik me voelde alsof ik ongesteld moest worden, maar zowel de eerste keer als nu gewoon toch zwanger bleek!

Tafeltennis, welkom en veel succes en plezier bij het klussen.

Zaza, wanneer ga je het aan je "collega" vertellen? Zie je er erg tegenop?

Andere dames, allemaal veel liefs.

Utah.
Sweety en Tinkerbel: Dat was niet afgesproken meiden!! Vind het heel rot voor jullie, had jullie allebei gegund dat het deze keer raak mocht zijn.

Tinkerbel, spannend morgen. Ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen/doen. Sterkte!

Sweety, wanneer mag jij weer terug naar de gyn? Is er nog een andere mogelijkheid dan IUI en hoeveel keren kun je dat blijven proberen? Sorry voor alle vragen, als je er geen zin in hebben dan moet je ze maar negeren hoor!

Hier alles wel oké. Druk aan het verbouwen. Nou ja ik verbouw niet zoveel, ik delegeer... Veel doen is er niet meer bij helaas. Ik zoek wat dingen uit en schilder wat kleine stukjes. De rest laat ik aan de mannen over. Meiden, moet er vandoor, moet zo nog wat regelen.

Tot later!

Iedereen

Es
Sweety & Tinkerbel: Ik ga de komende maand dus nog harder duimen! Ik gun het jullie zo! Tink, heel veel succes morgen!

Bloem: Hoe is het met je? Zet het al door?

Zaza: Hoe is het??? Nog aan klussen toegekomen?

Utah: Logisch dat je in de stress zat! Misschien is het gewoon het oprekken van je baarmoeder geweest? Wanneer heb je je eerste afspraak bij de verloskundige?

Es: Prima stategie! Pas ik stiekum ook al een beetje toe....

Tafeltennis: Welkom!

Hier eigenlijk niets bijzonders te melden!
Thinkerbell en Sweety, wat balen weer meiden!! Een dikke knuffel van mij!!!

Es, goed van je dat je de boel delegeerd. Ben ik ook al mee bezig en toch voel ik me best wel schuldig soms. Maarja ik moet nog 3 weken nu en moet rust houden dus ja, dan moet ik wel luisteren he.

Vandaag weer naar de vk geweest. Kindje is goed ingedaald en de eiwitten zijn niet erger geworden en mijn bloeddruk is ook iets gezakt dus dat is alleen maar beter. Ook mijn gewicht is nu al 4 weken hetzelfde en dat had ik echt niet verwacht. Maar ben er wel blij van. Volgende week donderdag is mijn volgende vk afspraak.

Bloem, hoe is het nou meid?? Weet je al iets?

Tafeltennis, welkom!!

Zaza, al iets op het werk verteld. Lijkt me toch wel lastig, vooral omdat je pas begonnen bent. Bevalt het allemaal nog een beetje en ben je al goed ingewerkt?

Ongeduld, jeetje wat balen van die opvang zeg. Dat heb jij weer. Ik hoop dat je toch een alternatief kunt vinden waar je je wel prettig bij voelt.

Sidenmick, jammer dat je ons verlaat. We hebben net een stop erop gezet, maar als het je toch te druk is dan begrijp ik het wel.

Nou meiden nog 1 keer cursus avond en dan is het alweer afgelopen. Best wel jammer, want het was erg leerzaam.

Voor de tabel vk 20 september
Blink: Fijn dat je eiwitten gelijk zijn gebleven, kan me voorstellen dat het een opluchting was!

Welke cursus heb je gedaan en waar? Ik meen me te herinneren dat wij redelijk dicht bij elkaar wonen, dus als jij dezelfde hebt gedaan als ik me voor opgegeven heb, ben ik erg nieuwsgierig naar je ervaringen! Ik ga beginnen met de zwangerschapscursus van Icare.
Ik had vorige week ofzo wat buikpijn gehad maar volgens mij kon ik nog niet zwanger zijn. Misschien de eisprong..
even een korte update want na een werkdag van ruim 14 uur, roept mijn bedje..

nog steeds buikpijn en rugpijn, maar verder niets! Utah, zwanger kan ik niet zijn, we hebben het veilig gedaan omdat we eerst een cyclus wilden afwachten. Als ik morgen nog steeds zo'n pijn heb en ik ben nog steeds niet ongesteld, dan ga ik de dokter bellen. Of is dat een beetje overdreven? of wil ik het zo graag dat ik pijn voel terwijl dat er niet is? naja maak mezelf gek. Sorry hoor voor weer een ego berichtje, ik reageer morgen op jullie berichtjes.

Slaap lekker
sweety, zit ik zo te zeuren dat ik maar niet ongesteld word en jij...sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven