Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Beterschap C-estelle.

Ik zit ook nog in de lappenmand.

Dus van kaartje sturen is echt niks gekomen, heb geloof ik wel 18 uur aan een stuk geslapen ofzo.

Lang leve mijn schoonouders die dochter van en naar school hebben gebracht.

JJ, hen dus geen gil meer naar beneden gegeven.

Leuk om hier al die 100-tallen te lezen.

Dat gaat voor mij nog wel heel heel heel even duren.

Kreeg vandaag wel een kaartje uit Belgie.

Iets van 127 km hier vandaan en heeft er 7!!!!!dagen over gedaan.

Dat is echt lang toch???
Beterschap ook voor jou anita.

Kan wel zijn dat diegene uit belgie hem 2 dagen geleden pas gepost heeft. Dat kunnen we helaas nooit checken.

De 200 heeft bij mij ook meer dan een jaar geduurt hoor
C-estelle en Anita, ik wens jullie veel beterschap, rustig aan en goed uitzieken....

Stefanie jammer dat je niks had, en dat er morgen geen post komt, zoals in Nederland, misschien maar verhuizen ?

Snoet, wat een koopje zeg, die molens, goed gedaan!

ik ga dit weekend ook weer even speuren naar kaarten op mp. Wat ik jammer vind is dat je door die hele berg kaarten van verzamelaars heen moet spitten.... maar ja, kan ik even af wisselen met Harry Potter

Tine, je hebt het er maar druk mee, met al die kaarten schrijven.

Had vandaag twee kaarten klaar geschreven. ik had in mijn grote verzameling maar 1 kaart van 10 bij 15 cm, de dame in kwestie vroeg er om in haar profiel, ze doet ze denk ik in fotomappen, maar dat is toch een niet echt gangbare kaart maat. in ieder geval (ik dwaal af), wilde ik mijn kaart naar taiwan net in de bus gooien, toen ik zag dat ik het idnummer vergeten was!!!, die heb ik zonet nog gepost, ja na 12 uur snachts, dus die gaat met de lichting van zondag mee!
Haha nee hoor Ligaa, ik krijg mijn post hier tenminste lekker vroeg

Anita, van waar uit België kwam het ergens? Ben benieuwd waar nog meer PC'ers wonen :-)
Justme, ik heb toch niet meer gewiifit, maar evengoed bedankt voor de aanmoediging! Misschien dat ik vandaag maar weer een poging doe! leuk dat je nieuwe kaarten naar leuke profielen mogen!!

StefanieV, wie weet krijg je dit weekend nog leuke hurrays!!

Fishie, bedankt voor je uitleg! Ondertussen al een leuke kaart of hurray gekregen?

Zazana, leuk een kaartje uit Duitsland! Wanneer mag je weer auto rijden!!

Snoet, das een leuke prijs voor zoveel kaarten! Haha Hairy... Nou wie weet is het wel zon gigantische behaarde vent haha!

Anita, ik hoop dat je je vandaag beter voelt! 7 dagen uit Belgie is idd best lang. Maar idd misschien heeft diegene hem pas later op de bus gedaan. Doe je rustig aan vandaag!

Ligaa, diegene die zo graag kaarten wil van 10 bij 15 cm is ook niet beetje veel eisend...Kleinere kaarten passen toch ook in zon fotomapje.. Maarja als je er natuurlijk net eens hebt is het oke! Vandaag even rustig qua schrijven, geen hurrays dus mag nog geen kaartjes posten. Haha jij gaat om 12 uur nog even naar de brievenbus.. Toen lag ik al lekker op een oor!!
Anita, ik had een tijdje terug een kaart uit Duitsland die er 14 dagen over heeft gedaan om bij mij te komen. En een kaartjes uit Belgie die ik ontvangen heb heeft er ook 6 dagen over gedaan. Ik denk dat het aan de postbode en het land ligt hoe snel ze aankomen, hoe daar de post is geregeld. Kaartjes naar Finland zijn er namelijk meestal in ongeveer 4 dagen. (Een kaartje van mij naar Australie deed er zelfs maar 4 dagen over:-p)

Misschien brengt de post straks nog wat leuks voor mij:-) (Bij mij brengen ze de post ook op zaterdag hoor)
C_Estelle en Anita, beterschap!!

Ligaa, ik doe ze ook in zo'n foto mapje, maar bijna alle kaarten passen erin. Heel af en toe zijn ze iets te groot. Maar geen idee hoe groot de kaarten zijn hoor... Maar is 10 x 15 niet de normale foto maat?

Nou, ik heb nog steeds geen PC nieuws... zal eens kijken hoe lang alles onderweg is...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Jammer de post is hier al geweest, geen kaarten vandaag! Dat word afwachten tot dinsdag, aangezien hier op maandag zo goed als nooit post komt! 10 bij 15 is volgens mij ook idd de normale foto maat.

Fishie, al leuke post??
Rusland 58

HongKong 12

China 8

USA 5

Duitsland 5

Frankrijk 1

Die naar Rusland zal dus ook wel expired worden...

Hebben jullie 'goede ervaringen' met kaarten naar Rusland?

Fijne dag allemaal!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Vanmorgen al een hurray ontvangen van een kaartje die ik gisteren pas gepost had.

Deze ging wel naar Nederland, maar toch .

Mijn vorige kaartje binnen NL heeft er 1 hele week over gedaan.

Nu even wachten tot ik weer meer hurray's binnen heb.
Wat een lekker postcrossingdag als ik het hierzo lees.

Janna, het kan altijd eens misgaan. Heb je de persoon al gemaild of jij niet het verkeerde ID erop hebt geschreven? iig niet vragen of ze de kaart wilt registreren.

Twee hurray's vandaag en lekker vol ook nog. Verder een expired die was aangekomen dus niet meer expired is maar daar tegenover helaas wel ook eentje bij............Helaas maar hij kan altijd nog aankomen.

Twee kaarten in de bus! Eentje uit USA met een verkeerd ID helaas (stond twee keer fout op de kaart en was goed te lezen). Verder nog een kaartje uit Nieuw-zeeland dat ik een verkeerde ID erop had gezet en of ik haar wilde mailen voor het juiste adres. Dat is giga aardig dus dat heb ik ook gedaan.

Vandaag nog wachten op weer een hurray dus.
Ik had vandaag een hurray uit NL in de bus.

Verder al een paar dagen geen kaartjes gekregen (en vandaag komt de postbode níet langs..)
Snjókorn falla, á allt og alla
Janna: ik heb zelf een keer een kaart gestuurd naar Rusland die heeft er 20 dagen over gedaan. Ik heb er ook een ontvangen uit Rusland en deze deed er 10 dagen over, ik heb dus wel goede ervaringen. Maar deze kaarten kwamen uit West Rusland een stukje van de grens af, misschien moet jou kaart een stuk verder? Rusland is zo groot en volgens mij is het daar ook niet overal goed geregeld.

Steph, wat een gedoe met die ID codes!

Postbode is nog steeds niet geweest....
Janna: Rusland was bij mij ook lang onderweg. En mss met die sneeuw dat het nog trager gaat.. Maar ik heb er niet zo heel veel ervaring mee.
Psst, weer een hurray helaas een lege uit Nederland.

En iemand van hier heeft ook een hurray!
Janna, Rusland bij mij: 13,17 en 33 dagen travelled. Daar heb ik geen expireds van.
Even over die maten van de kaart, ik zelf heb alleen maar kaarten die groter zijn dan 10 bij 15 cm, de meeste kaarten (zoals bv de kaarten van artunlimited of idrukker) zijn namelijk 10.5 cm breed en dan passen ze dus al niet meer in zon album.
Nou ik ben errug sip vandaag, maar gelukkig wel 3 kaartjes ontvangen! Uit Polen, Amerika en Finland. Korte tekstjes erop.

Nu maar eens aan de schoonmaak en allerlei huishoudelijke dingetjes :(
Rusland duurde bij mij de eerste keer 48 dagen, en momenteel 1 travellen (17 dagen), maar die gozer is al 14 dagen niet online geweest.
Ligaa, artunlimited heeft alleen normale kaarten. Die passen wel in zo'n mapje hoor.

Sweetcandy, waarom zo sip lieverd ? Gelukkig wel kaarten zoals je schrijft.
nou, ze zijn toch echt 10,5 centimeter breed hoor steph van artunlimited.

edit de dame in kwestie vroeg specifiek om de maat 10 bij 15 omdatde kaart anders niet in haar album zou passen:

quote: I want to collect them in a special folder, so if you do not mind, the best size I like is 10 x 15 cm. For that size we in Holland have special covers, so the cards can be collected very easily.
trouble in love life... :( Heb het even zooooo gehad met hem. Het maakt me boos en verdrietig, terwijl ik enorm mijn best doe en van alles voor hem over heb en steeds maar begrip opbreng voor zn situatie(s) etc. Bleh, zou er zo een boek over kunnen schrijven.
sweetcandy, wat rot voor je! Vervelend als je steeds maar geeft en voor je gevoel hij het niet teruggeeft. Even flink balen vandaag, en tijdens het schoonmaken even goed nadenken hoe je dit kan oplossen zodat het voor jou het beste is!
quote:steph schreef op 06 februari 2010 @ 12:50:

Psst, weer een hurray helaas een lege uit Nederland.

En iemand van hier heeft ook een hurray!

En die persoon heeft er weer twee bij....

Ligaa, ow ik dacht dat ze veeeel groter waren.
Nog een voor je. Even je hoofd idd leegmaken meid en goed aan jezelf denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven