Waar moet ik heen?

07-02-2010 00:25 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

ik ben al langer lid van het forum, maar wil dit liever onder een andere nick bespreken.

Vanavond een heftige ruzie gehad en waar het op neer kwam is dat hij me weg wilt.

(Hij is mijn man, we zijn 5 jaar getrouwd.)

Het liefst nu eigenlijk. Onder deze omstandigheden wil ik ook niet blijven, maar ik weet niet waar ik heen moet.

Ik heb maar weinig vriendinnen en zij hebben ook geen plek voor mij. Familie woont niet in de buurt, dus dat is geen optie met werk.

Hij dreigt me dat als ik morgen de deur uit ga (ik moet nl werken morgen) dat ik er niet meer inkom.

Maar waar kun je dan terecht?

Ik heb geen geld voor een hotel, hooguit voor 1 nacht.

En daarna dan? Huurhuizen zijn hier schaars en duur en je moet een inschrijfduur van jaren hebben, wil je in aanmerking komen. Urgentie geld niet voor echtscheidingen.

Ik weer het echt niet meer...kan ik morgen alleen nog bij het leger des heils aankloppen?
Hij kan je niet zomaar de deur uitzetten. Jullie zijn getrouwd.

Hebben jullie hier afspraken over of zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd?

Hij zal het in boosheid hebben gezegd. Wellicht is hij morgen afgekoeld en kunnen jullie een afspraak maken over wie wanneer in de woning verblijft.

Wat je kunt doen is een kamer zoeken. Ik begrijp dat er geen kinderen zijn? Een kamer is dus een optie.

Vriendinnen hebben geen plek voor je? Stel je voor dat je morgen echt niet meer binnen kunt, kun je dan niet op een bank slapen? Zo nee, heel hard aan het werk om een opvangplek te regelen dan, maar geef je rechten op de woning niet zomaar op.
Waarom wil hij je per direct weg hebben eigenlijk?
Als hij zonodig niet meer met je samen onder 1 dak wil leven, waarom gaat hij dan niet zelf weg? Is het huis van hem? Dan heb je idd een groot probleem, maar als het huis op jullie beider namen staat dan heb jij toch evenveel rechten om er in te mogen blijven?
Wat klote voor je. Hij kan je idd niet zomaar uit huis zetten. Kan hij niet ergens anders heen?

Sterkte!
Van wie is het huis? Als het van jullie beiden is, kan hij je niet zomaar de toegang ontzeggen.

Maar wat een ellende. Kun je niet blijven, bijv. omdat hij je ook fysiek bedreigt? Even voor mijn beeldvorming.

Als hij je morgen de toegang ontzegt, kun je dan bij een vriendin of familie voor 1 of 2 nachten terecht? Bel dan gelijk een advocaat maandag zodat die nog gelijk stappen kan ondernemen.
Oh en hopeloos.. Stel dat je totaal geen rechten hebt op de woning (woning op zijn naam, in gemeenschap van goederen etc), ga dan morgenvroeg meteen naar je huisarts, regel een spoedafspraak met een maatschappelijk werkster en laat je helpen bij het zoeken van onderdak.

Niemand hoeft in dit land op straat te staan, dus ook jij niet. Troost je aan die gedachten, want wat jij moet doen als je relatie stopt, is zo snel mogelijk een veilige plaats voor jezelf creëren.
Nou Hopeloos, HIJ wil toch weg?

Dat is toch zijn idee, lijkt me dat als hij weg wil dat hij dan degene is die moet gaan, niet jij.

Jullie zijn getrouwd hoor, hij kan je toch niet op straat zetten.
Naast alle adviezen toch ook even een omdat je die nodig hebt.....
we hebben ook nog kinderen dus dat maakt het ook niet simpeler.

het huis is van ons beiden dus hij kan mij er inderdaad niet zomaar uitzetten. Maar ja, wat koop je daarvoor als hij gewoon alle deuren dichthoud? Dan kan je de toegang wel bij de rechter gaan aanvechten maar daar gaan weken of maanden overheen.

hij wil me weghebben omdat het een hele erge ruzie was. Ik heb dingen uit het verleden over hem opgerakeld vervolgens en dat had ik niet moeten doen. We hebben namelijk oit afgesproken dat dat een afgesloten hoofdstuk was. Maar in mijn boosheid...

terugdraaien kan ik het niet meer en eerlijk gezegd wil ik ook weg, maar waar heen dus.
huur voor jezelf 'n vakantiehuisje (van 'n privé eigenaar, dan kost het in dit seizoen bijna niks) en laat hem met de kinderen opgescheept zitten
Hopeloos: adem in, adem uit.

Jullie zijn getrouwd en het is jullie huis. Dus jou zomaar buiten zetten gaat niet. Hij kan ook weggaan en ergens even gaan afkoelen.

Wat zijn de omstandigheden dat jij ook niet wilt blijven? Ben je bang van je echtgenoot? Is er sprake van huiselijk geweld? Neem dan contact op met het Steunpunt Huiselijk Geweld, die helpen je verder.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dan kan ht dus ook uit emotie zijn dat hij zo heeft gereageerd. Dat kan morgen al weer een stuk minder zijn. En als hij je het huis niet in laat, kun je er desnoods de politie bijhalen. Niet echt leuk, maar wel goed om te weten.
OK, mosterd, mijn reactie.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om je morgen af te melden op je werk, en de dag te besteden aan praten met je man.

Wat wil jij, wat wil hij, en hoe ga je dat doen met de kinderen op dit moment? Hoe oud zijn je kinderen?
Als er sprake is van kinderen zul jij wanneer je de kinderen verzorgt en opvangt recht krijgen op urgentie. Wellicht zul je eerst de woning moeten opeisen.

Maak gebruik van alle hulpverlenende instanties die je kunnen helpen. In geval van huiselijk geweld ben je daar het beste af, zo niet, ga dan naar je huisarts en maatschappelijk werk.

Probeer nu niet teveel te piekeren, het is nacht, je kunt nu niets regelen. Morgenochtend wel. En dan zul je misschien al duidelijk hebben of je partner open staat voor een andere slaapplaats voor hem. Een relatie beëindigen is vervelend genoeg, ook voor hem. Hij zal ook in gaan / moeten zien dat je niet zomaar op straat kunt slapen.
poez, nee geen geweld gelukkig.

ik wil niet meer blijven, omdat ik eigenlijk al lang het idee heb dat ik mijn mening niet kwijt kan. Hij is nogal dominant en verbaal sterk. En dan kan het gaan over iets in het nieuws tot een opvoedingskwestie, als hij vind dat hij gelijk heeft, wil hij mijn mening niet meer horen. (en over zoiets begion de ruzie dus ook)

Het klinkt misschien raar, maar meldt dit morgen ook gelijk op je werk. Veel bedrijven hebben speciale regelingen die voor noodopvang, psychologische hulp en mediation ( hulp bij de communicatie tussen jou en je partner) kunnen zorgen.

Een vriendin van mij heeft deze hulp ook gekregen van haar werkgever. Ze kreeg een vertrouwenspersoon toegewezen die haar tijdens het hele proces, van het weggaan bij haar man tot aan de afronding van de scheiding, heeft bijgestaan met alle soorten van hulp.
quote:hopeloos78 schreef op 07 februari 2010 @ 00:39:

poez, nee geen geweld gelukkig.

ik wil niet meer blijven, omdat ik eigenlijk al lang het idee heb dat ik mijn mening niet kwijt kan. Hij is nogal dominant en verbaal sterk. En dan kan het gaan over iets in het nieuws tot een opvoedingskwestie, als hij vind dat hij gelijk heeft, wil hij mijn mening niet meer horen. (en over zoiets begion de ruzie dus ook)OK, geen geweld dus.

Niet weggaan. Praten dus, over hoe en wat en hoe jullie verder gaan en wat goed is voor de kinderen.

Probeer samen met hem even jullie conflict los te laten, en nu aan de kinderen te denken.
Hopeloos, hoe weet je dat vriendinnen geen plek voor je hebben? Ook niet voor een nacht? Heb je ze dat gevraagd en hebben ze 'nee' gezegd, of wil je liever niet lopen 'leuren' met jezelf?

Heel veel sterkte!

Queennie, wat een goede tip!
En dat was dubbel.
bedankt queennie .

pop1980, eigenlijk meer dat laatste ja, ik schaam me ervoor om te bedelen om een slaapplekje, terwijl zij ook echt niet veel ruimte in huis hebben.

Familie is echt geen optie, want die wonen allemaal 200 km verderop.

Vakantiehuisjes heb ik even snel op gezocht, maar houdt ook niet echt over. Allemaal buiten mijn streek en vanaf 300 euro per week vind ik ook niet spotgoedkoop. Voor vakantie wel, om te wonen niet. Ik klink nu misschien als een zeur, maar ik wil graag wel in deze stad blijven voor mijn werk. Ik heb geen auto tot mijn beschikking dus ver reizen zit er ook niet in.
Volgens mij kun je via bijv Directwonen snel aan een woning komen alleen betaal je dan heel veel geld voor een woning... dat moet je dan wel voor lief nemen Je zou je meteen kunnen inschrijven bij een woningbouwvereniging.

Dus dan zit je tijdelijk voor hoge lasten...

En in de tussentijd bij vrienden of familie?

Maak kan hij jou zonder meer uit huis zetten?
ik kan dus niet veel geld betalen voor een woning. Ik heb een baan voor 20 uur en verdien daarmee net 850 euro. En particuliere huur begint (volgens funda) bij 700.
quote:hopeloos78 schreef op 07 februari 2010 @ 00:34:

we hebben ook nog kinderen dus dat maakt het ook niet simpeler.

het huis is van ons beiden dus hij kan mij er inderdaad niet zomaar uitzetten. Maar ja, wat koop je daarvoor als hij gewoon alle deuren dichthoud? Dan kan je de toegang wel bij de rechter gaan aanvechten maar daar gaan weken of maanden overheen.

hij wil me weghebben omdat het een hele erge ruzie was. Ik heb dingen uit het verleden over hem opgerakeld vervolgens en dat had ik niet moeten doen. We hebben namelijk oit afgesproken dat dat een afgesloten hoofdstuk was. Maar in mijn boosheid...

terugdraaien kan ik het niet meer en eerlijk gezegd wil ik ook weg, maar waar heen dus.

Nee, volgens mij kan dat in een spoedzitting. Ik zou idd. morgen niet naar het werk gaan en calamiteitenverlof opnemen. Jij kent je baas en collega's het beste om te weten wat je ze wilt vertellen.

Bel desnoods een paar advocatenkantoren en kijk of je een levend persoon aan de lijn krijgt. Of het Juristenloket.

Verder: als je daar morgen geen gehoor krijgt bel je naar de HA - of diens vervanger, zoals hier al werd gesuggereerd.

Ontstellend kaa uuu tee dat dit in het weekend is terwijl je dan dus weer niemand kan bereiken. Zelfs Korrelatie niet, heb ik even voor je gekeken.

Wel kun je ook de crisisdienst in je woonplaats bellen. Google maar even.
quote:hopeloos78 schreef op 07 februari 2010 @ 00:55:

ik kan dus niet veel geld betalen voor een woning. Ik heb een baan voor 20 uur en verdien daarmee net 850 euro. En particuliere huur begint (volgens funda) bij 700.

Ehm, met kinderen verwacht ik dat jij het uitsluitend gebruik van de woning toegewezen krijgt, om de rust te bewaken voor de kinderen. Hij zal er dan uit moeten.

Als het huis van jullie beiden is, moet hij je straks uitkopen, of jullie samen de woning te koop zetten. Daarmee krijg jij een x bedrag, waarmee je wellicht een kleinere woning/flat kan financieren. Verder zal hij mogelijk alimentatie moeten betalen. Dat alles is inkomen waarmee je huur of hypotheek zult kunnen financieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven