Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Dank je Ligaa, ik ga eens kijken of ik nog mensen kan toevoegen! Heb er ondertussen al een aantal van jullie!
Ow... Tine staat nog niet in de hyves lijst...

Ik heb net een berichtje gestuurd naar iedereen (van PC) op hyves, dus als iemand die even naar haar door wil sturen... Sweet Candy jij? Fijn dat je hem gezien hebt gisteren!

Nog geen hurray's hier!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:tine2804 schreef op 07 februari 2010 @ 15:47:

Dank je Ligaa, ik ga eens kijken of ik nog mensen kan toevoegen! Heb er ondertussen al een aantal van jullie!Ik zal je even een berichtje sturen op hyves, dan kun je via mijn hyves wat mensen aanklikken.
Nou volgens mij heb ik ondertussen iedereen, er staan alleen twee mensen tussen die ik verder nog niet van het forum ken volgens mij.. Chrisie1 en Kozoo.. Ik vnd het voor hun vervelend om ze zomaar toe te voegen terwijl ik ze nog helemaal niet ken. Dank Janna!!!
Zo een week niet geweest en ik moest 40 pagina's door nemen, dames kan er wat minder gekletst worden

Ik heb een drukke werkweek achter de rug met veel late diensten en daardoor weinig tijd om alles bij te houden.

Veel gebeurt hier: een voor iedereen die een nieuw honderdtal bereikt heeft: just me, snjokorn, teigera

Een beterschapswens voor iedereen die ziek is of zich ander zins niet lekker in z'n velletje voelt zitten.

Welkom voor de nieuwelingen: tine2804, Goldmoon & hybelkanin

JJ dat postcard-pak idee voor carnaval voor volgend jaar bewaren

En als het kaartje naar de NL in Taiwan gaat die ik denk dat het is dan gaat ze blij zijn met je kaartje. Een aardige meid die oorspronkelijk uit de provincie komt waar ik woon.

Janna dat bedeltje is echt heel erg leuk, ik draag alleen zelden armbandjes en ik heb ook al geen bedelarmband. Misschien een voor mijn verjaardag.

Juuf leuke kaart aanbieding, helaas is Overijssel niet in de buurt voor mij.

C-estelle jij gaat volgens mij ook veel naar het theater is het niet? Leuk hoor, ik werk er en daarnaast vind ik het ook leuk om naar het theater te gaan als avondje uit.

Ook vind ik het leuk om te lezen dat er veel meiden van hier in de kinderopvang werken, ik ben zelf werkzaam geweest in de kinderopvang tot mijn laatste verhuizing van 6,5 jaar geleden. Ik was begonnen als ongediplomeerde invalkracht en geëindigd als gediplomeerd hoofdleidster op een vestiging van 3 groepen.

Snoet ik wel dit keer ook graag meedoen aan de ruil, laat maar weten hoe het ook al weer zit.

En de nieuwe dames die mij willen toevoegen op hyves, geen probleem. Leuk zelfs, zet bij een eventuele uitnodiging wel even je gebruikersnaam van hier erbij aub.

In de afgelopen week 12 kaartjes ontvangen en iets van 17 hurray's ontvangen, nu zijn er nog 6 kaartjes onderweg. Deze week ga ik mijn expired kaarten hersturen maar dan wel alleen naar de mensen die de afgelopen maand online zijn geweest.

Ik zal deze week mijn worst postcard received hier eens proberen te posten.
Dus tine als je mij wilt toevoegen geen probleem, ik was deze week iets te druk voor het viva-forum....
Hoi Chrisy1!

Ik zal je toevoegen op hyves! Wat leuk dat je ook in de kinderopvang hebt gewerkt! En je bent flink op geklommen zeg!

Goed hoor! Ik hoop vanaf maart te beginnen op een nieuw te starten kinderdagvebrlijf, maar eerst even mn sollicitatie tot een goed eind brengen maar heb alle goede hoop!

12 kaartjes in een week!! Zo he!!
Hahaha, joh, soms ben ik 1 dagje niet online en dan heb ik alweer 5 pagina's bij te lezen...

Ik heb iedereen een bericht gestuurd (op hyves) dus als je dat even wilt beantwoorden en dan naar C_Estelle en mij terug wil mailen Thanks!
Een hurray uit Portugal vandaag! Wie organiseert trouwens de hyves-ruil deze keer?
Welkom.goldmoon, hybelkanin, chayuz

Zijn alle zieken weer hersteld!?! Beterschap voor de nog- zieken en sippen.

Sweetcandy, niet sippen hoor! Life's too short to be sad or mad...

Vandaag weer 2 kaartjes op de bus gedaan: weer Rusland en Finland! Rusland de vorige keer duurde het 23 dagen voor ze de kaart had... en dat is ook het gemiddelde voor haar zag ik, dus zal wel normaal zijn dat het daar zo traag gaat

Leuk de geupdate hyves-lijst

Ik wil ook wel meedoen met de ruil al weet ik niet hoe en wat haha

Komende tijd zal ik hier weer wat minder posten, beginnen morgen 2 nieuwe vakken op de uni, en met mijn werk en rijlessen erbij is het allemaal erg druk!!! Maar ik blijf sowieso meelezen en natuurlijk af en toe posten.

Morgen mijn tweede rijles haha
Hallo,

Heej psssssstttt, nog 1 nachtje slapen en dan komt de post weer!!!!!

Als het goed is heb ik iedereen op hyves dus kan ik gaan beginnen. Jullie horen snel van me.

Is het goed dat ik de wensen van de vorige ronde laat staan?

Mocht je een nieuwe/andere wens hebben dan hoor ik het wel,

Welkom Brutsel, leuk dat je meeleest.

Wat leuk om samen met de 'half' dochter te postcrossen.

Gezellig!

Kabelkanin? Ik ben erg benieuwd naar de vertaling van jouw nick, zou je die willen onthullen of is het geheim?

Is het Noorwegiaans?

Ligaa, was het feest leuk geweest?

C_estelle, fijn dat je je alweer wat beter voelt.
Kabelkanin is denk ik kabelbaan Snoet80 in het Noors. Die taal is niet moeilijk bv altid open (met bolletje op de o als ik het zo onthoud) = altijd open.
Hai,

Ik wil opzich wel de adressen verdelen Maar ik weet niet wat de matches de vorige keer waren.....
Hoe pakken jullie het sowieso aan of wijst dat vanzelf?
Ik zal dan een berichtje rondsturen via hyves, wie mee wilt doen stuurt een berichtje terug met zijn adres en daarbij een wensje (voor het soort kaart die je graag wilt ontvangen)

Je krijgt dan vanzelf een adres + wensje terug van iemand

Wijst zich dus vanzelf. Maar om geen dubbele matches te krijgen, is het handig als er een lijstje is met wie-wie de vorige keer had
Helemaal leuk, ik ben benieuwd! en nu ga ik echt even offline want moet heel wat papierwerk doorlezen voor morgen (mijn eerste jaargesprek, best spannend)
Ik weet eigenlijk nog niet of mijn kaartje aangekomen is, of ik moet het hier helemaal gemist hebben...

Als jij dat wil doen sweetcandy, zou je even contact op moeten nemen met Snoet. Die heeft het de vorige keer georganiseerd.
anoniem_7112 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 19:14
Reden: Geen namen... geen namen... pfff moeilijk onthouden
% gewijzigd
Oke dan ga ik Snoet even een berichtje sturen
Haha, wat grappig dat jullie naar mijn nick vragen!

Hybelkanin is vorig jaar verkozen tot mooiste Noorse woord.

Een hybel is een kamer die je als student huurt, een kanin een konijn. Letterlijk kamerkonijn, figuurlijk een stofnest zoals je die aantreft onder banken of achter kasten.

Vooral veel voorkomend bij studenten, haha!

Ik vond het een mooi en bijzonder woord.

(Ja, ik had ze zelf ook toen ik nog student was....)

Vanmiddag heb ik mijn eerste twee kaarten geschreven, de ruimte is toch wel krap, haha! Ik geloof dat ik echt een hele leuke nieuwe hobby heb gevonden, met dank aan jullie enthousiaste verhalen!
Mijn volgende kaartje mag naar Dubai! Vind dit wel tof, zo'n land!
quote:StefanieV schreef op 07 februari 2010 @ 20:13:

Mijn volgende kaartje mag naar Dubai! Vind dit wel tof, zo'n land!Dat is wel een stoere bestemming zeg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wauw Dubai!!
Ja, het is iemand die al in Japan en US heeft gewoond, morgen een mooi kaartje voor haar zoeken :-)
Stefanie, wauw naar Dubai een kaart sturen!

Hybelkanin, en ik maar denken dat het iets anders makkelijker betekende. Wel logisch bij studenten......Noorwegen, mag ik bij je komen wonen???
Het klopt wel dat Noors niet zo moeilijk is, hoor! Mix wat Nederlands, Fries, Engels en Duits door elkaar en je hebt Noors.

Van mij mag iedereen hier komen wonen, plek zat!

Ik kon het niet laten en heb nog een adres gevraagd (3e), die gaat naar Amerika. Degene wilde een kaart met een gebouw, laat ik daar nu net een hele mooie van hebben!

Ik heb nog geen kaart verstuurd, laat staan ontvangen, maar ik beleef er nu al ontzettend veel plezier aan, haha!

Jullie zullen wel denken dat ik niks te doen heb, gelukkig wel
anoniem_100365 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 21:34
Reden: letter te veel
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven