Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Kive gefeliciteerd!!!!

Regina helpt het niet als je zelf een hapje van bijv. het fruit neemt en dan ff geen aandacht aan Gijs besteed? als jij het eet denk hij misschien het zal wel goed zijn! Ik weet het ook niet hoor, maar dat was het eerste wat in mij op kwam, hij moet er gewoon weer wat vertrouwen in krijgen...heb je toen ook aan hem verteld dat het was voor zijn mondje etc. bij eveline helpt het altijd erg goed als ik vertel waarvoor ik iets doe, ondanks dat ik denk dat ze het toch niet begrijp!

Milagro wat een verhaal zeg, ik ben zwanger en zit dus net niet te huilen bij jou verhaal...haha bloos, echt een monder. Echt vanharte gefeliciteerd! Geniet er maar lekker van.
Wat een grote groep krijgen we al!

Freekje, heel erg bedankt dat je hier jouw verhaal hebt geschreven! Lijkt sprekend op de mijne en het geeft me zeker geruststelling. Ik krijg weer steeds meer hoop en daar ga ik maar lekker van genieten! Jij ook een hele goede zwangerschap gewenst en geweldig dat jouw kindje nu voor ligt qua groei. Bij mij zou het op een gegeven moment ook moeten kunnen, want ben zelf boven de 1.80 meter en mijn partner boven de 1.90, hihi

Hila, gefeliciteerd en welkom!

Kive, van harte!!

Tazz, leuk om te zien dat je al aan het meeschrijven bent. Tís een inderdaad een gezellige groep dat ik denk dat we je wel verleiden om hier actief te blijven.

Angela, ik heb ook helemaal geen zin in sex..Ik val ook al halverwege de avond in slaap op de bank, dus veel actie zit er niet in. Ook een beetje bang voor bloedingen aan de baarmoedermond, maar dat had ik al na de lis-operatie. Het getuur op toiletpapier heb ik toen een periode ook gehad.

Regina, ja, lastig die onzekerheid. Voor mijn zwangerschap heb ik hier nooit bij stil gestaan. Ik dacht zwanger=zwanger en heel naief nooit verder gedacht. Ik hoop dat we allemaal steeds meer kunnen genieten van het gevoel. Wat lastig met jouw zoontje. De tip van Sabrina klinkt goed. Als hij jou ziet smullen en genieten van zijn lievelingseten, moet hij toch wel op een gegeven moment overstag gaan.

Utah, s'nachts ga ik nu ook wat vaker, vooral de eerste week. Ik drink ook veel meer en heb veel zin in zuivel. Ik drink zelfs nu karnemelk, terwijl ik eerst vrijwel geen zuivel dronk. Heb nog wel zin in koffie, dat is het eerste wat ik altijd drink als ik opsta en dat is nu mijn enige kop koffie. Streng he, niet gezond voor de zwangerschap. Verder ben ik goed fruit aan het eten..Doen jullie nog wat extra's voor de gezondheid?

Milagro, Van harte!!! Wat een mooi verhaal en wat ben ik blij voor jullie!!! Ik besef me daardoor weer des te meer dat het een wonder is. Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap voor je!

En voor iedereen natuurlijk!
Kive, van harte gefeliciteerd!

Milagro, ook gefeliciteerd, wat een bijzonder verhaal!

Regina, ik ben 28 jaar & ook lid van het wc papier- comite. Vreselijk!

Goed, nu verder met werken....
Bedankt iedereen voor de felicitaties!

En zelf wil ik natuurlijk ook de andere toekomstige mei-moeders feliciteren! Wat bijzonder hè, deze prille periode.

Leuk dat ik er al bij sta in het schemaatje!

Kom net terug van de huisarts en zoals ik al verwachtte wil hij ook dat ik bij de gynaecoloog onder controle kom. Prima. Ik weet al dat ik een aantal echo's zal krijgen, is ook wel een veilig idee.

En ik heb net mijn eerste zwangerschapsboek gekocht! "Je zwangerschap van maand tot maand" van het tijdschrift Kinderen. Misschien wordt het dan allemaal wel wat reëler. Want tot nu toe dringt het eigenlijk nog nauwelijks door...

Aan seks moet ik nu ook even niet denken, eerlijk gezegd. Ben ontzettend moe en mijn borsten doen ook erg veel pijn. Volgens de huisarts kan dat wel t/m de 12e week duren

De emotionaliteit is ook wel herkenbaar. Ik ben erg huilerig en word door van alles en nog wat geraakt...

Mijn ouders zijn al op de hoogte van mijn zwangerschap. Ik denk ook niet dat ik het nieuws verder voor me kan houden tot ik 12 weken ben. Maar mijn vriend is nu nog voor geheimhouding, dus toch maar even proberen om mijn mond te houden...
Hallo allemaal,

Sorry dat ik niet zo vaak schrijf. Dat heeft twe redenen; Ten eerste ben ik moe, moe, moe, en grijp elk moment dat mijn zoontje ligt te slapen aan om zelf ook te gaan liggen. Ten tweede ben ik nog steeds een beetje huiverig om mezelf helemaal in het zwangerschapgebeuren te storten, ik denk dat als ik morgen op de echo heb gezien en gehoord dat alles gaat en eruit ziet zoals het hoort ik weer vertrouwen erin krijg. Verstandelijk weet ik natuurlijk dat er geen reden is tot twijfel, maar wapen mezelf toch tegen verdriet.

Het is hier ondertussen wel gezellig druk zeg! Alle nieuwe mensen, welkom en gefeliciteerd.

Ik hou jullie op de hoogte morgen!
HOi hoi,

Welkom Freekje, Hila en Milagro.

ONgelofelijk wat een verhaal Milagro! Helemaal fantastisch! Schijf lekker mee en geniet....Ik ga ook snel het 9 maanden dagboek kopen, heb ik bij mijn dochter ook gedaan maar toen erg weinig geschreven. Ik ga proberen om nu meer op papier te zetten...

Kive, gefeliciteerd met je 22e verjaardag!

Utah: Ik moet ook snachts wel 4 keer plassen en overdag is het ook elk uur een wandeling naar de wc. Ik begin nu dus wel misselijk te worden, maar eigenlijk alleen als ik niet zoveel gegeten heb en als ik teveel gegeten heb (om het makkelijk te maken) Ik wil namelijk niet meer zoals bij de vorige keer eten voor 2. Ben eigenlijk net weer op gewicht en dat wil ik ook zo houden! (niet met kilo's tegelijk groeien per week).

We hebben het afgelopen weekend aan de ouders verteld met het t-shirtje die mijn dochter droeg met de tekst: Ik word een grote zus! Helemaal in tranen kwamen ze ons feliciteren. Het was nog niet gepland om te vertellen maar ik moest afgelopen zaterdagochtend een beetje onverwachts naar het ziekenhuis ivm met mijn diabetis. Aangezien dit om 6 uur sochtends was hebben mijn schoonouders opgepast. En toen hebben we besloten om het dan toch maar te vertellen. Vandaag heb ik het ook tegen een vriendin verteld die zelf hoog zwanger is en het zien van de babykamer en alle kleine kleertjes kon ik het niet meer voor me houden! Ze reageerde helemaal leuk. Haar zoontje en mijn dochter schelen 2 dagen met elkaar, en het is toch leuk dat ik zwanger ben in haar zwangerschap.. (Zij moet nog 2 weken)

Hayat: Veel plezier morgen en ik hoop morgen te lezen hoe het gegaan is. Gewoon lekker van genieten.

Liefs Angela
Angela, wat leuk om dat zo tegen de ouders te vertellen met dat t-shirtje! Kan me voorstellen dat er tranen vloeiden.

Hayat, heel begrijpelijk dat je huiverig bent met wat jou overkomen is... Ook ik houd nog een slag om de arm, weet dat er een kans is dat het nog misgaat.

Ondertussen ben ik echter wel dolblij dat ik zwanger ben, hoe pril dan ook, en geniet ik er met volle teugen van! Wat er ook gebeurt, dit kunnen ze me niet meer afnemen :-D

Word wel gestoord van het constant moeten plassen... gelukkig slaap ik 's nachts redelijk door maar overdag kan ik net zo goed op de wc blijven zitten met een boekje of zo, want alles wat ik drink lijkt er 1 op 1 weer uit te komen...
Hallo Allemaal!

Ik was er even niet, want het was hier een beetje spannend. Maandag kreeg ik opeens ontzettende kramp in mijn buik. Niet van die, oja-ik-ben-zwanger-krampen, maar van die serieuze ik-ga-morgen-ongesteld-worden-krampen. Ik was op dat moment met onze zoon onderweg naar het winkelcentrum. Heb ter plekke een test gekocht en die in een cafe gedaan (terwijl zoon vanuit de wagen toekeek...) Die bleek gelukkig nog steeds positief. Ook was er op het toiletpapier geen bloed te zien. Toch was ik ervan overtuigd dat het mis zou gaan. Had net mijn Veilig Zwanger Agenda in huis en nou leek het mis te gaan....

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en gaat het weer goed! De krampen zijn de volgende dag vanzelf opgehouden en er is sowieso geen bloeding gekomen. Toch durf ik nog steeds niet in de agenda te beginnen... Ik heb maandagavond de mevrouw van MvM nog aan de lijn gehad en die heeft me wel een beetje kunnen geruststellen, maar om eerlijk te zijn ben ik nog steeds als de dood dat het toch mis gaat. Bah!

Oke, genoeg over mij.

Nieuwe schrijfsters welkom!

Milagro, wat een onvoorstelbaar schitterend verhaal. Ik wens je een fantastische zwangerschap toe en hoop dat alles als een zonnetje mag gaan.

Kive, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Hayat, hoe is het gegaan met de echo? Ik kan niet wachten tot het voor ons eindelijk zover is, maar dat wordt (eerlijk gezegd in het gunstigste geval) pas eind oktober of begin november. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je nog niet vol overgave kunt genieten van je zwangerschap. Heel veel sterkte met de dubbele gevoelens die je waarschijnlijk zult hebben...

Angela, fijn dat er zo leuk gereageerd werd door je familie. Altijd prettig als er vreugdetranen vloeien.

Joy, ik ben blij dat je gerust gesteld bent en hoop dat nu alles van een leien dakje zal gaan met je zwangerschap.

Andere meiden, ik ga later ook op jullie verhalen in.

Dikke knuffel, Utah.
Meiden,

Hier slecht nieuws. Ik had veel last van buikpijn gisteren en pijn in schouder. Ik vertrouwde het niet en heb het ziekenhuis gebeld. Ik kon vanochtend om 10 uur langskomen en tijdens de echo zag de arts-assistent geen vruchtje in de baarmoeder of het zou heel klein zijn, nog kleiner als de vorige keer. Er is dus geen levensvatbare zwangerschap. Erger was dat ze ook iets aan mijn eierstok zag (daar ben ik al een dikke week bang voor op de een of andere manier), dat kan een cyste zijn, of iets wat achtergebleven is na de eisprong of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Om te kijken of het vruchtje nog groeit of dat het lichaam het al aan het afstoten is, is met spoed mijn bloed geprikt op het zwangerschapshormoon. Dat bleek rond de 1400 te zijn, en betekende dat ik wel zwanger was. Ze wachten nu nog even af en prikken zaterdagochtend nog een keer op het hormoon. Als de waarde daalt dan kan afgewacht worden of het lichaam het zelf kan oplossen. Als het stijgt moet met spoed geopereerd worden, want de eierstok kan barsten en dan krijg je een levensbedreigende bloeding. De schrik zit er dus flink in en ik heb het gevoel dat ik met een tikkende tijdbom rondloop. Het rare is dat ik dat idee de hele week al heb, dus mijn intuitie is wel goed.

Ik ben nu vooral bang, het verdriet om de zwangerschap is daardoor helemaal overschaduwd.

Ik kan dus uit de tabel. Ik hou jullie nog op de hoogte hoe dit verder afloopt.

Ik hoop dat jullie een hele goed zwangerschap hebben, want mei is een topmaand, Ik ben zelf in die maand geboren.

Liefs van Joy
Oh Joy, wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte ermee!
Joy heel veel sterkte meid, ik hoop dat alles nog goed komt tot zover dat natuurlijk nog mogelijk is!
Zou ik mij aan mogen sluiten bij jullie groep? Ik ben 6 mei uitgerekend; vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger en een beetje emotioneel overstuur vandaag (zie mijn topic: "net zwanger en opeens bang"). Zou het fijn vinden om hier mee te schrijven.

Lieve Joy,

Ik ken je natuurlijk niet, maar schrok wel van je berichtje. Heel erg veel sterkte, ik hoop dat je in ieder geval niet geopereerd hoeft te worden.

Liefs Bibi
PS en voor de tabel; ik ben 27 jaar oud en dit wordt mijn eerste kindje. Mijn eerste echo is op 11 oktober.
Oeps...dit is heel erg, ben alweer 28 . Niet zo heel lang geleden jarig geweest; vandaar
Oeps, *schaam* ben alweer 28 jaar! (niet zo heel lang geleden jarig geweest; vandaar )
Joy, wat een verschrikkelijk nieuws!!

Ik denk aan je, en duim dat het niet tot een operatie hoeft te komen...

Bibi72, welkom! Schrijf hier vooral mee! Ik heb je andere topic nog niet gelezen, dat ga ik zo doen.
Oh Joy, wat afschuwelijk! Heel veel sterkte en idd duimen dat je niet geopereerd hoeft te worden. Een dikke kus van mijn kant!

Bibi, welkom, schrijf lekker mee!

Hayat, hoe is het vandaag met jou gegaan?

Groetjes Angela
Joy, wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte meid. Ik hoop niet dat je een bbz hebt, want dan moet je inderdaad onder het mes. Laat je ons nog even weten hoe het is gegaan. Veel sterkte ondertussen en neem de tijd om dit te verwerken! Een miskraam is niet niets!

BiBi, Welkom! Vanmiddag zet ik je in de tabel. Dat gaat niet op mijn werk, vandaar.

Hayat, hoe is het met jou???
Joy: Wat een vreselijk nieuws! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Heel veel sterkte, ook van mij.

Bibi, Van harte welkom. Ik heb je andere berichtje nog niet gelezen, maar dat zal ik zo wel even doen!

Ik begin zo langzamerhand wel meer verschijnselen te krijgen. Ben echt bij vlagen enorm misselijk. Zo erg: ik sta 's morgens kokhalzend mijn tanden te poetsen. Ben ineens allergisch voor de tandenborstel of de tandpasta ofzo. Misschien maar poetsen op een lege maag....

En ik ben niet meer vooruit te branden. Ik fiets altijd naar mijn werk & doe daar nu gewoon een kwartier langer over. Vandaag ben ik van ellende maar met het OV gegaan.

Afijn, allemaal voor de goede zaak, zullen we maar zeggen.

O ja, vanmiddag ga ik bellen voor een kennismakingsgesprek voor het kinderdagverblijf. Ik wil graag dat dat goed geregeld is, dus onder het mom van "the sooner, the better" heb ik het kindje ook maar vast ingeschreven. (Had al goede verhalen gehoord van de buren).

Ach ja, je bent natuurlijk nooit zeker, daar is het verhaal van Joy wel een voorbeeld van... En besef dan ook wel dat het allemaal schromelijk vroeg is....

O ja, vergeet ik bijna te vragen hoe het met jou is Hayat....

Groetjes!
Och Joy, wat vreselijk! Ik leef met je mee, digi-knuffel en een hart onder de riem!! Wat apart dat je dat gevoel al had hè? Scherpe intuïtie dus. Ik duim voor je dat een operatie je bespaard blijft hoor!

Schril contrast met jouw situatie Milagro. Fijn dat het na zo'n toestand toch gelukt is. Kan me voorstellen dat je er erg gelukkig mee bent. Welkom bij de mei-2008 club!

Geldt natuurlijk ook voor Bibi: welkom! Weer iemand erbij op 6 mei, wordt nog een druk dagje. Jij hebt je echo ook (pas) 11 oktober; ik dacht even dat ik de enige was waar het (voor mijn gevoel in ieder geval...) zo lang duurde.:sigh:

Ook Freekje en Hila: join the club, leuk!

Hayat, ben erg benieuwd naar jouw echo. Hoe is het gegaan?
Ik was een van de eersten hier en heb nu al een tijdje niet geschreven. Ik kon het even niet opbrengen. We hebben vanmiddag een speodecho gehad ivm bloedverlies(licht) en buikpijn. Maar alles was goed, zo mooi om dat hartje te zien. Het vruchtje was zelfs al drie dagen verder!! pffff, nu heb ik nog wel af en toe ongikrampen, maar dat kan er gewoon bijhoren zei de gyn. Vrijdag hebben we weer een echo. Ik zal vanavond rustig gaan bijlezen, want er zijn erg veel nieuwe dames!!

Joy, wat een verdrietig nieuws. Ik hoop voor je dat het geen bbz is. Veel sterkte in ieder geval!!
Hila, tjonge, nu al bij een kinderdagverblijf langs?! Voor mij is dat nog echt de ver-van-mijn-bedshow, maar het is misschien toch goed om me wat te oriënteren. Ik heb nauwelijks mensen met kinderen in mijn omgeving, dus dat zal nog wel even wat tijd kosten.

Ik heb ook begrepen dat kraamzorg al heel vroegtijdig moet worden aangevraagd, weet iemand daar toevallig wat van?

Plevier, wat een enge ervaring. Maar heel fijn dat alles in orde is! Ook ik heb af en toe nog ongesteldheidsachtige krampen, maar dat schijnt normaal te zijn.

Utah, ik had nog helemaal niet op je gereageerd. Ook bij jou was het spannend zo te lezen!

Zelf ben ik vandaag teruggebeld door de afdeling gynaecologie van het ziekenhuis:

Op 20 september heb ik mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog!! Dat is volgende week al!
Joy, wat een tegenslag en verdrietig nieuws! Hopelijk heb je geen pijn en hoef je niet geopereerd te worden. Heel veel sterkte gewenst!

lfs Bowie
Hallo allemaal,

Sorry dat ik niet eerder van me heb laten horen, maar mijn zoontje is woensdag van de glijbaan gevallen en heeft zijn arm gebroken. Heel zielig en erg gewerkelijk! Hij heeft de afgelopen 2 nachten niet geslapen en ik dus ook niet.

Joy, wat een afschuelijk nieuws. Ik sanp heel goed wat jij met dat gevoel bedoelt, dat gevoel heb ik ook de vorige zwangerschap continu gehad. Dat is intuitie denk ik. Ik hoop dat het verder allemaal 'goed'verloppt, laat je het nog weten?

Mij echo gisteren was goed, ik was volgens de echo 6w en 4d. Volgens mijn eigen berekening is dat 6w en 5d, dus dat klopt wel. En een kloppend hartje!

Nu over 3 weken weer terug, dan word n.a.v. nog een echo de datum voor de vlokkentest bepaald.

Nou mensen, ik ga naar bed, beetje bijslapen hopelijk....

Groetjes!
Hey Hayat, wat vervelend van je zoontje. Van je nachtrust blijft niets over zo

Fijn om te lezen dat het allemaal goed was met je echo. Dat hartje zien lijkt me zo bijzonder!! Over drie weken weer even spieken naar de beeb in je buik dus. Mooi mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven