Beginnende relatie

09-02-2010 09:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej Ladies,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar toch een poging:

Ik heb nu een maand of 3 a 4 een relatie met een jongen, alles gaat goed...hij heeft mijn ouders gezien, ik zijn ouders etc

Maar nu komt het volgende: hij vindt 2x in de week genoeg om elkaar te zien (op zich ik ook, zou af en toe vaker mogen, maar we hebben het allebei erg druk met werk en vrienden), meer het feit dat ie het zo expliciet zegt vind ik niet fijn en hij houdt niet van vooruit plannen. Ik aan de andere klan plan juist wel: vaak als ik met vriendinnen wil afspreken doen we dit 1 of 2 weken vooruit, resultaat: mijn hele week zit weer vol met leuke dingen, maar ik heb geen avond/tijd meer over voor mijn vriend.

Oh ja hij werkt onregelmatig en ik gewoon kantoortijden.

Concreet: ik heb hem afgelopen vrijdag gezien, hij heeft 2x nachtdienst gehad (zaterdag en zondag), heb nog gezegd dat ik ook zondag nog wel even langs wou komen, dat wou hij niet.

Ik heb de rest van de week dingen afgesproken en wil dit weekend naar mijn geboortedorp om carnaval te vieren (hij kan niet mee, want hij moet werken), maandag t/m donderdag zit weer eens in hotel voor werk. Samenvattend: ik zie hem bijna 2 weken niet. Vanuit mij omgeving krijg ik hier veel negatieve reacties op, dat ik niet genoeg rekening met hem hou (ook valentijnsdag speelt mee).

Vinden jullie dat mijn omgeving gelijk heeft en wat zou ik kunnen doen om dit probleem aan te pakken?
quote:Misseigenwijs schreef op 09 februari 2010 @ 09:51:

Maar nu komt het volgende: hij vindt 2x in de week genoeg om elkaar te zien (op zich ik ook, zou af en toe vaker mogen, maar we hebben het allebei erg druk met werk en vrienden), meer het feit dat ie het zo expliciet zegt vind ik niet fijn en hij houdt niet van vooruit plannen. Ik aan de andere klan plan juist wel: vaak als ik met vriendinnen wil afspreken doen we dit 1 of 2 weken vooruit, resultaat: mijn hele week zit weer vol met leuke dingen, maar ik heb geen avond/tijd meer over voor mijn vriend.

Oh ja hij werkt onregelmatig en ik gewoon kantoortijden.

Concreet: ik heb hem afgelopen vrijdag gezien, hij heeft 2x nachtdienst gehad (zaterdag en zondag), heb nog gezegd dat ik ook zondag nog wel even langs wou komen, dat wou hij niet.

Ik heb de rest van de week dingen afgesproken en wil dit weekend naar mijn geboortedorp om carnaval te vieren (hij kan niet mee, want hij moet werken), maandag t/m donderdag zit weer eens in hotel voor werk. Samenvattend: ik zie hem bijna 2 weken niet. Vanuit mij omgeving krijg ik hier veel negatieve reacties op, dat ik niet genoeg rekening met hem hou (ook valentijnsdag speelt mee).

Vinden jullie dat mijn omgeving gelijk heeft en wat zou ik kunnen doen om dit probleem aan te pakken?

Hoe kun jij rekening met hem houden als hij niet wil plannen/vooruit denken? Je kunt toch niet avonden op hem gaan zitten wachten tot hij een keer langskomt ofzo?

Hoe en wanneer wil hij afspreken? Ik mis een beetje zijn rol in het verhaal.
Ik begrijp wel wat hij bedoelt. Ik heb ook zo'n man thuis zitten. Hij haat plannen en als het komt, dan komt het.

Ik denk dat jij los moet laten wat anderen van jullie relatie denken. Als het fijn is met elkaar, dan is het fijn. Hoe vaak je elkaar ook ziet. En anderen zijn alleen maar gewend wat ze zelf hebben. Mijn man en ik hebben naast ons leven samen ook ieder een eigen leven. En wij vinden dat heel plezierig allebei.

ik + jij = wij

En niet andersom. Vanuit onze ik en jij is een wij ontstaan. En die wij hebben wij op onze manier ingevuld. Het kan echt goed werken. Als jij er problemen mee hebt, bespreek het met hem. Vraag hem een beetje jou tegemoet te komen en jij komt hem een beetje tegemoet. Het is geven en nemen in een relatie. Als je de wens van anderen en de gewoontes uit hun relaties los kan laten ,zul je zien dat het heel fijn is!

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik vind dat jouw omgeving zich er niet mee moet bemoeien hoe jij omgaat met je vriend. Het gaat er om wat jij wil.
Kastanjez: hij vindt gewoon van keer tot keer plannen fijner:

we zijn bevoorbeeld vrijdag uit eten geweest, daarna nog wat gedronken en bij elkaar blijven slapen en zaterdag nog tot half 1 bij hem geweest...dan vraagt ie "wanneer zien we elkaar weer?" dan is het agenda's trekken en dan heb ik alweer alles vol zitten (ik vind het heel belangrijk om mijn vriendinnen te blijven zien en ben ook niet geneigd om iets af te zeggen voor mijn vrien als er al iets staat)
Nou, leuk dat hij niet zo'n planner is, maar dan kan hij inderdaad moeilijk van jou verwachten dat je staande afspraken met vriendinnen afzegt. Misschien zou je wel wat meer tijd kunnen vrijhouden, maar om dan te wachten of hij wel of geen zin heeft wat te doen, lijkt me persoonlijk irritant.

Verder eens met andere postings, wat de buitenwereld zegt lekker langs je heen laten gaan.
Ik snap het niet. Hij wil niet plannen maar vraagt wel aan jou wanneer zie ik je weer?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het lastige is, dat jij dus wel lekker tijd vrij kan houden, maar vantevoren niet weet of hij dan wel of geen zin heeft/af wil spreken.

Kun je niet in ieder geval zijn werkrooster in de gaten gaan houden? En dan op dagen dat jullie tijdtechnisch gezien af kunnen spreken, wat meer vrij houden? Ik mis overigens nog steeds wat híj ervan vindt als jullie niet af kunnen spreken. Als het hem niet zo veel uitmaakt...

Maar als hij je graag vaker wil zien, dan moet er toch een compromis te sluiten zijn tussen wel/niet plannen?
@nouschi, hij wil per keer plannen, terwijl ik liever 1 of 2 weken vooruit plan

@kastanjez, ik weet niet zo goed wat hij vind, krijg er niet echt goed hoogte van, hij baalde wel dat ie me 2 weken niet zou zien....maar ja het is ook een combinatie van ons werk.

Ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe andere vrouwen dit regelen en hoevaak zij hun vriend zien als het zo rond de 3 a 4 maanden iets is..
ok, maar als hij zegt wanneer zie ik je weer en jij pakt je agenda en zegt bv.Volgende week vrijdag? (een week later) wil hij dat dan niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@noushi jawel, maar ik het zo doe zie mijn vriend maar 1x per 2 weken, wegens de wisselende werktijden, verjaardagen, af en toe nog een weekend naar mijn ouders (ze wonen erg ver weg dus een dag kan niet zomaar) en afspraken met vriendinnen. En dat vind ik gewoon te weinig voor een "echte" relatie.
Hey,

Ik heb ook net een beginnende relatie van bijna 4 maanden.

Wij zien elkaar eigenlijk elk weekend, bestaande afspraken blijven staan en daar gaan we meestal apart heen. De ander gaat dan naar huis (of blijft heel soms in het huis van de ander) en we zien elkaar dan later op de dag weer.Het wisselt waar we zijn, ligt aan de afspraken die er staan en wat t handigst is.

Meestal zien we elkaar ook nog 1 avond door de weeks.

Werkt eigenlijk prima.

Plannen niet te ver vooruit, maar weten wel dat we elkaar sowieso het weekend 1 of meerdere dagen gaan zien en dat voelt goed.
quote:Misseigenwijs schreef op 09 februari 2010 @ 10:16:

Ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe andere vrouwen dit regelen en hoevaak zij hun vriend zien als het zo rond de 3 a 4 maanden iets is..Bovenstaand is trouwens een reactie op jouw vraag :-)
quote:Misseigenwijs schreef op 09 februari 2010 @ 10:16:

Ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe andere vrouwen dit regelen en hoevaak zij hun vriend zien als het zo rond de 3 a 4 maanden iets is..Toen mijn man en ik pas een relatie hadden, zagen we elkaar ieder weekend van vrijdagavond 21uur tot zondagmiddag 17.30uur + alle vakanties. We woonden vijf uur reizen van elkaar af, vandaar. Vrienden zagen we ofwel gezamenlijk in het weekend ofwel apart tijdens de week. Dat hebben we zo 3,5 jaar gedaan, tot we konden samenwonen (dat kon niet eerder vanwege mijn kinderen die nog thuis woonden).
Vind je dat jij meer rekening met hem moet houden of mis jij de tijd die jullie samen doorbrengen en vind jij 2 keer in de week niet genoeg?

Wat betreft de tweede vind ik dat vrouwen in de relaties heel veel op de liefdadigheid van hun man zitten te wachten wat betreft wat in de relatie wel of niet gebeurt.

Wat ik daar mee bedoel is dat als hij bijvoorbeeld 2x in de week genoegen mee heeft om elkaar te zien en zij niet dat zij dat toch accepteert omdat ze bang is om hem te verliezen of een ruzie te krijgen of andere redenen.

Het is heel natuurlijk om naar intieme contact te hunkeren. En worden de gevoellens door jezelf of door andere bewust genegeerd dan is het in mijn ogen nooit gezond.

Als één persoon met de andere perse een koppel wil zijn dan is wel de zaak om voor elkaar te zorgen. Betekend dat het verantwoording van beiden is om uit te zoeken wat de behoeftes van de andere zijn en daar op inspelen.

Maar aan de andere kant als jouw gevoelens worden al in het begin van de relatie genegeerd is het in mijn ogen een heel slecht begin voor de toekomst van de relatie.

Dus het is wel de zaak dat beiden aangeven wat zij nodig hebben binnen de relatie.

Alleen het probleem daar mee is is dat als de behoeftes zo danig verschillen dat een van de twee meestaal genoegen met minder neemt.

Dus ben jij de gene die genoegen met minder berijd is te nemen of jouw vriend? Want op dit moment zo te zien is hij meer dan happy.

De keuze is aan jouw of accepteren of je gaat voor wat jij nodig hebt.

En dat doe je door aan hem te laten zien wat jij nodig hebt.

Door simpel weg te zeggen hoe JIJ je VOELT.

Dus let op geen Drama Queen uit gaan gangen en klagen over hoe slecht dat jij het hebt..

maar door simpel vertellen wat jij voelt en wat jij zou willen zien gebeuren. En dat als hij het niet wil dat jij het goed kan begrijpen en accepteren en dat het voor jouw heel moeilijk is om op die mannier jezelf helemaal aan hem te geven en dat jij hem niks kan beloven en dat jij in dat geval jezelf niet voor 100% aan hem kan geven.

De keuze is aan jouw of jij accepteert dat jij minder hebt dan jij nodig hebt of jij neemt de risico en duidelijk verteld wat jouw behoeftes zijn en dat als hij daar niet aan kan voldoen dat jij hem accepteert hoe hij is en hem begrijpt maar dat jij in zon relatie jezelf niet voor 100% kan geven wat betekent dat jij open bent voor andere relaties. Op die manier laat je hem zien dat als hij niet zijn best doet dat hij wellicht zijn trein mist.

En het kan beiden kanten uitpakken of hij zegt dat jij moet doen wat jij zelf wil of hij gaat zijn best doen om jouw te houden.

En indien hij voor de eerste kiest dan is het vrij duidelijk dat hij minder gemotiveerd is dan jij. Wat op een lang termijn betekent dat waarschijnlijk jij degene die met een gebroken haart overblijft.

Want een man kan je niet overtuigen om van jouw te houden of aan jouw te geven. Door heel lief en aardig voor hem te zijn of hoeveel keer per week jij berijd bent (pardon) blowjob te geven of hem als eerst op te bellen met die acties kan jij hem nooit motieveren om aan jouw meer te geven dan jij nu krijgt.

Hij moet het zelf willen.

Jij kan een man motieveren alleen door zelf minder acties te nemen en minder zelf contact zoeken.

Op het moment dat hij voelt dat hij moet werken om jouw te houden dan heb je pas zijn interesse en zijn motivatie gewekt.

En die motivatie is veel sterker in hem dan als jij gaat klagen over waarom jullie zo weinig tijd met elkaar door brengen. Wat

wel een effect op hem wellicht zou kunnen hebben maar dan meestal kortstondig.

En dat doe je alleen als jij niet berijd bent om minder te accepteren dan jouw behoeftes zijn.

Wat betreft dat hij niks wil plannen. Ik kan mij best begrijpen dat jij niet op hem wil zitten wachten en meer structuur wil.

Aan de ander kant spontaniteit voor heel veel mannen is een belangrijk ingrediënt in het liefdes spel.

Dus wetend wat jij wil en wat hij wil kan je makkelijk beiden combineren.

Jij kan bijvoorbeeld er voor zorgen dat hij minstens 3 dagen van te voren met jouw afspreekt. Omdat jij echt werkelijk jouw planning altijd 3 dagen vooruit vol hebt.

En dat laat je aan hem merken niet door aan hem uit te leggen dat jij een nieuwe regel hebt.

Maar simpel als hij jouw opbelt en eerdere keer maar een dag of een paar dagen van te voren af wil spreken jij nee zegt want jij hebt jouw agenda al echt !!!! vol.

En op een geven moment zou hij vanzelf naar jouw toe komen om te klagen dat jij nooit tijd voor hem hebt.

En dan kan je zeggen dat jij wel tijd voor hem hebt en wel met hem wil afspreken alleen hebt jouw agenda 3 dagen van te voren meestal al vol.

Zo heb jij hem niet onder druk gezet met wat hij moet doen. En op die manier gaat hij bijna gegarandeerd jouw een week van te voren bellen om te vragen of jij in het weekend nog vrij hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven