Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Steph, bedoel je nu hoe verkleed of de carnavalse naam van de inwoners van jullie stad???
Ik heb twee adressen aangevraagd......Duitsland en onze vriend Laurent uit Australie................
quote:Kobe schreef op 11 februari 2010 @ 12:47:

Steph, bedoel je nu hoe verkleed of de carnavalse naam van de inwoners van jullie stad???Nee, ik ga niet als hazinneke. Onze plaats heet Rooy en wij zijn hazen en hazinnen.
Hoi hoi!

Hier een lege hurray:( En een kaartje van een RR uit Polen. Mijn volgende kaart gaat naar Madrid, ja kon het toch niet laten om een adres aan te vragen. Helaas heb ik nog steeds maar een official. Ik heb er nu ondertussen al 10 verstuurd, waarvan er 5 zijn aangekomen. Straks ga ik in de art unlimted winkel hier in de stad even neuzen. Hier word geen carnaval gevierd, vroeger als kleine tine, heb ik wel mee gelopen in de optocht in het dorp waar ik toen woonde. Als auto, vogel en smurf;)
Best nog een stelletje carnavalsvierders hier dus.

Hier word dat niet echt gevierd en hebben de scholen ook een week later vakantie.

Ik begrijp het allemaal niet meer zo met dat pc-en hoor.

Ik krijg vandaag alweer een kaartje.

Hartstikke leuk zou je denken, maar al mijn kaartjes travellen nog lekker rond.

Er moet toch eerst een kaart van jezelf geregistreerd zijn voordat je weer een kaartje kan ontvangen???

Ik heb er dus nu 9 verzonden ( en 5 onderweg) en 11 kaarten ontvangen.

Het is wel een leuke kaart uit Duitsland.

En de vrouw heeft er in het nederlands opgeschreven en nog goed te begrijpen ook.

Ga haar eens even een gezellige hurray sturen dat heeft ze wel verdiend.
Goeiedag!

Snjokorn: hehe dat is echt zo'n actie die je in een klunzige bui kan overkomen! Maar goed dat je er achter bent gekomen!

Vrouw1968: Welkom hier, veel postcrossplezier!

Zojuist 4 kaarten gekregen, 2 tags en 2 officials. Niet zulke mooien Maar wel heel vriendelijke verhalen erop, dus een uitgebreide hurray!

Morgenavond ga ik carnaval vieren samen met mijn zusje, vriend en 2 vriendinnen uit Groningen! :-) Gezelligheid!
Steph, dacht het al. Nee hier geen speciale benaming voor carnaval. Terwijl het toch de carnavalshoofdstad van NL is (nee, helemaal niet chauvinistisch ).
@Anita: geen idee hoe dat zit, ik heb ook wel eens meer kaartjes ontvangen dan verstuurd. Maar dat gaat vanzelf weer recht lopen op de een of andere manier

1 kaartje vandaag, maar niet van postcrossing. Ook nog geen hurrays.... Beetje jammer
quote:steph schreef op 11 februari 2010 @ 12:47:

onze vriend Laurent uit Australie................

Deze krijgt van mij ook een kaartje, die is onderweg naar hem..

Pff hij heeft even 7 accounts zei die in zijn profiel..
Nou ik heb de Art Unlimeted hier even onveilig gemaakt! Whahaha wat een walhalla voor een postcrosser! En zulke mooie kaarten! En de prijs viel me mee, 90 cent per stuk en vanaf 10 kaarten 80 cent per stuk. Heb er dus gelijk maar 20 mee genomen, nijntjes, jip en jannekes, leesplankjes echt van alles!

Ik nodig jullie bij deze allemaal uit om hier een keer te komen struinen!

Anita jij krijgt alleen maar meer kaarten en hier staat het stil, ze moeten waarschijnlijk allemaal van ver komen! Heb er nog 4 tegoed!
Hoe lang is een kaartje naar Finland ongeveer onderweg?

Ik ben zoooooo nieuwsgierig wanneer het kaartje aankomt.

NAAR bedoel ik dus. Sorry.
Goldmoon, dat zal ongeveer 3 a 4 dagen zijn. Ik heb mijn kaartje op zondag op de bus gedaan en op woensdag was hij er al! Dus dat was best snel! Hoop dat hij snel aankomt!!
Hoi goldmoon,

Bij mij is het gemiddelde van kaarten UIT Finland, want dat bedoel je toch, 13 dagen (gemiddelde van 6 kaarten)....
Hallo, hier even een berichtje van un sjaöpke.

(schaapje voor de niet-limburgers)

Hier lag een kaartje uit Thailand in de bus.

Ik helemaal blij omdat ik hoor dat daar zo'n mooie kaarten vandaan komen en had nog niet op de voorkant gekeken.......mmmm, viel een beetje tegen.

( mag je dat zeggen?) Er stond een telefooncel op en dat was het. Maarja, wel weer een kaartje in de bus en een nieuw land om op te scheppen bij mijn vrienden, whoehahahahaha.

Wat leuke kaarten heb je gekocht Tine! Vooral dat leesplankje lijkt me supermooi.

O,sjnokorn, zoiets had mij ook kunnen overkomen!

Wat goed dat je het nog opgemerkt hebt.
1 keer is genoeg
Hey hey,

Ik ben weer boven water! Gisteren van hot naar her gespurt en weinig tijd voor het forum gehad. Alleen wat mailtjes via Hyves beantwoord.

Ik heb gisteren een Hurray uit China gehad met een leuk bedankje en ik heb vandaag pas een kaart aangevraagd en die mag naar Italië. Naar de regio waar ik vroeger met mijn ouders vaak op vakantie ging.

Trouwens, ik moet nog één Hurray krijgen en dan mag ik er 9 onderweg hebben!

Tine, welke winkel is dat waar je al die leuke kaartjes gescoord hebt? Dan ga ik daar ook eens kijken. En is Utopia al dicht? Die houdt opheffingsuitverkoop las ik laatst in de krant.

Welkom voor alle nieuwelingen!

Nu eerst een koken, dan kom ik straks nog ff buurten.
Ik had vandaag 2 kaartjes in de bus; Duitsland en Frankrijk. Allebei multiview stadsgezichten met een uitkijktoren en een stadsmuur....
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier helemaal geen post. Nou ja, dan iig geen rekeningen.

Ik ben nog aan het schrijven met de kaarten van gisteren.

Was vandaag in de stad en zag daar een nieuwe boekwinkel, ze hadden veel leuke ansichtkaarten, voornamelijk kunst- maar helaas 90 cent per stuk. Op dit moment wil ik geen geld meer aan kaarten uitgeven, ik heb ook nog zoveel mooie in huis!

Zonet voor het eerst in mijn leven zuurkool gemaakt, wel in mn uppie op gegeten. Was lekker (vooral de rookworst!) na een week vegafood

c-estelle, hopen dat je die laatste hurray snel binnenkrijgt!
Geen hurray's vandaag maar wel een kaartje, uit Helsinki! Het is een raar kaartje, nogal vrij donker maar dan staan er in de zwarte schaduw van de brug 2 zwanen dus op zich ook wel mooi :-) Ooh hij heeft hem zelf ingescand, dus als je kijkt op mijn profiel (zelfde naam) dan zie je hem staan, de laatste uit Finland :-)
Stefanie, wel een bijzonder kaartje, staat er nog achterop wie de maker is? Ik weet niet of ik hem "mooi" vind, maar zoals ik zei, apart is ie wel
Tine, het leesplankje lijkt mij ook wel wat.

Jaaa, C_estelle is er ook weer!!!!!!
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 11-02-2010 19:08
Reden: niet vergeten
% gewijzigd
quote:Ligaa schreef op 11 februari 2010 @ 18:51:

Stefanie, wel een bijzonder kaartje, staat er nog achterop wie de maker is? Ik weet niet of ik hem "mooi" vind, maar zoals ik zei, apart is ie welHet komt van "The Finnish Association for Nature Conservation" en de foto komt van Lars Lönnqvist :-) De rest is Fins en begrijp ik niet, jammergenoeg heeft hij de uitleg niet vertaald.
Heej!

C_estelle, het winkeltje heet Art Unlimeted en heeft ook alleen maar die kaarten! Het zit op de pettermerstraat. Tussen het spoor en de Noorderacrcade in Of Utopia al dicht is weet ik niet.

Dat leesplankje staat op de site van Art Unlimeted, bij vrij zoeken intypen leesplankje, dan staat het op pagina 4
Vandaag een beetje een raar kaartje uit China, het is een reclamekaart van een tijdschrift en er staat een kapstok op. Nou ja, laten we het erop houden dat het niet mijn mooiste kaartje uit China is. Het was pas haar tweede kaartje, misschien moet ze er nog even inkomen .
goeieavond dames

@ teigera ik ben nieuwsgierig naar je "leuke" kaart

hier een kaart uit duitsland. osnabruck

china en usa nog steeds onderweg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven