Ideale woonplek met kinderen??
zondag 14 februari 2010 om 01:23
Vorige week ben ik een draadje gestart over hoe het wonen in Hilversum is, en de meningen daarover waren (natuurlijk!!) heel verdeeld..
Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.
We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!
Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.
We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!
Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
zondag 14 februari 2010 om 07:48
2,5 ton en al jouw eisen, in de randstad? Dream on, voor dat geld kun je echt niet het huis kopen waar jij over spreekt, 4 ton komt eerst. Ik woon in een huis met 3 slaapkamers en een grote zolder, grote tuin, midden in de randstad, buurt gaat steeds sneller achteruit, weinig groen, echt kindvriendelijk is het hier niet, en mijn huis is al getaxeerd op 3 ton, en ik heb echt helemaal geen bijzonder huis. Wel elitair, maar dat komt omdat IK er in woon
zondag 14 februari 2010 om 08:26
Klinkt als vakantie "luxe resort van alle gemakken voorzien, privé strand roomservice, palm strand, massages, sauna voorzieningen, kingsize bed en dito bad en badkamer, champagne ontbijt"en dat slechts voor ¤299,="
Wordt wakker, voor dat geld zit je als je elitair wil in de randstad hooguit in de centrale hal van een service flat!
Wordt wakker, voor dat geld zit je als je elitair wil in de randstad hooguit in de centrale hal van een service flat!
zondag 14 februari 2010 om 08:28
zondag 14 februari 2010 om 08:47
zondag 14 februari 2010 om 08:48
Voor 2,5 ton kom je zelfs buiten de randstad niet ver.
Heb net even op funda gekeken op mijn woonplaats, maar hier heb je 'n rijtjeshuis voor ca. 1,5 ton, een 2-onder-1-kap voor rond de 2 en vrijstaand met 'n hele inieminie tuintje (maar 260 m2) voor 265.000. Wil je 'n mooi huis met 'n tuin van normaal formaat moet je zeker boven de 3 ton gaan zitten.
Heb net even op funda gekeken op mijn woonplaats, maar hier heb je 'n rijtjeshuis voor ca. 1,5 ton, een 2-onder-1-kap voor rond de 2 en vrijstaand met 'n hele inieminie tuintje (maar 260 m2) voor 265.000. Wil je 'n mooi huis met 'n tuin van normaal formaat moet je zeker boven de 3 ton gaan zitten.
zondag 14 februari 2010 om 08:49
Als je elitair wilt wonen moet je juist in Reiderland (N-O Groningen) gaan wonen en niet in de Randstad. Want een huis van 2.5 ton stelt niet echt veel voor in de Randstad, terwijl je je in Reiderland echt ' een vooraanstaand en bevoorrecht persoon ' bent als je woont voor 2,5 ton.
Maar ik neem aan dat dit niet is wat je bedoeld...
Maar ik neem aan dat dit niet is wat je bedoeld...
zondag 14 februari 2010 om 08:50
Voor 2,5 ton kun je best leuke huizen kopen hoor. Het elitaire aspect, dat is problematisch.
Rotterdam is vaak een stuk goed koper dan andere randsteden.
Rotterdam ommoord: http://www.funda.nl/koop/ ... s-10218325-heidekruid-78/
Rotterdam Zevenkamp: http://www.funda.nl/koop/ ... an-roland-holststraat-76/
Rotterdam is vaak een stuk goed koper dan andere randsteden.
Rotterdam ommoord: http://www.funda.nl/koop/ ... s-10218325-heidekruid-78/
Rotterdam Zevenkamp: http://www.funda.nl/koop/ ... an-roland-holststraat-76/
zondag 14 februari 2010 om 09:00
Hier in Friesland kun je best iets leuks kopen voor 2,5 ton. Wel veilig voor de kinderen. Uurtje van de randstad dus best dicht bij, maar ik denk dat je gaat vastlopen op het elitaire aspect.
Met een budget van 2,5 ton hoor je niet thuis bij de elite, maar bij het ordinaire klootjesvolk. Wees welkom!!
Met een budget van 2,5 ton hoor je niet thuis bij de elite, maar bij het ordinaire klootjesvolk. Wees welkom!!