Ideale woonplek met kinderen??

14-02-2010 01:23 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik een draadje gestart over hoe het wonen in Hilversum is, en de meningen daarover waren (natuurlijk!!) heel verdeeld..

Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.

We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!

Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
Je wilt wel erg veel voor 2 1/2 ton. Elitair bij de randstad voor twee en een halve ton? Hahaha!
Ik zeg:

Almere

Weesp

Hooffddorp

Osdorp

Amstelveen

Maar over het algemeen woon je voor dat bedrag niet elitair.
Dat was ook mijn gedacht, elitair voor 2,5 ton?

Misschien moet je nog eens over je eisenpakket nadenken?
Ik heb geen kinderen, maar vind Hilversum een hele fijne stad om te wonen. Wij komen hier beide niet vandaan, maar we wonen hier ondertussen ruim 2 jaar met veel plezier. Waarom was het niets voor je?
2,5 ton en al jouw eisen, in de randstad? Dream on, voor dat geld kun je echt niet het huis kopen waar jij over spreekt, 4 ton komt eerst. Ik woon in een huis met 3 slaapkamers en een grote zolder, grote tuin, midden in de randstad, buurt gaat steeds sneller achteruit, weinig groen, echt kindvriendelijk is het hier niet, en mijn huis is al getaxeerd op 3 ton, en ik heb echt helemaal geen bijzonder huis. Wel elitair, maar dat komt omdat IK er in woon
Ik zou in 'n dorpje gaan wonen en vooral vrijstaand en zover mogelijk bij de randstad vandaan.
Klinkt als vakantie "luxe resort van alle gemakken voorzien, privé strand roomservice, palm strand, massages, sauna voorzieningen, kingsize bed en dito bad en badkamer, champagne ontbijt"en dat slechts voor ¤299,="

Wordt wakker, voor dat geld zit je als je elitair wil in de randstad hooguit in de centrale hal van een service flat!
quote:tilalia2 schreef op 14 februari 2010 @ 01:27:

Ik zeg:

Almere

Weesp

Hooffddorp

Osdorp

Amstelveen

Maar over het algemeen woon je voor dat bedrag niet elitair.Voor dat bedrag kan je Weesp en Amstelveen sowieso al schrappen.
Am Yisrael Chai!
Misschien een oudere wijk in Lelystad , want zelfs daar is het lastig voor 2,5 ton tegenwoordig....of je moet van een "opknappertje" houden?
Rotterdam IJsselmonde?

(je woont tussen de elite van Ijsselmonde. )
Ik denk dat Almere de enige reële optie is als ik zo eens op Funda kijk. Ik dacht ook al aan Lelystad maar inderdaad, zelfs daar valt het voor dat bedrag tegen, qua wijken.
Am Yisrael Chai!
Amersfoort zou ook nog kunnen, maar dan zit je wel in Vathorst denk ik.
Am Yisrael Chai!
2.5 ton is niets tegenwoordig, ik zie het hier in mijn omgeving, Mijn ouderlijk huis is destijds door mijn ouders aangekocht voor 115.000 gulden en een jaar zes geleden verkocht voor 320.000 euro. Gewoon een doodordinaire rijtjeswoning
ik weet nog wel een leuke plek in provincie groningen :-)

Het is een herenhuis, met tuin, 4 slaapkamers, kindvriendelijk, nette buurt, jaren 30 woning, elitair, station in de buurt echt alles wat je hartje begeerd. ( alleen de randstad ontbreekt:-)

En dat trouwens maar voor 2 ton.
Voor 2,5 ton kom je zelfs buiten de randstad niet ver.

Heb net even op funda gekeken op mijn woonplaats, maar hier heb je 'n rijtjeshuis voor ca. 1,5 ton, een 2-onder-1-kap voor rond de 2 en vrijstaand met 'n hele inieminie tuintje (maar 260 m2) voor 265.000. Wil je 'n mooi huis met 'n tuin van normaal formaat moet je zeker boven de 3 ton gaan zitten.
Als je elitair wilt wonen moet je juist in Reiderland (N-O Groningen) gaan wonen en niet in de Randstad. Want een huis van 2.5 ton stelt niet echt veel voor in de Randstad, terwijl je je in Reiderland echt ' een vooraanstaand en bevoorrecht persoon ' bent als je woont voor 2,5 ton.

Maar ik neem aan dat dit niet is wat je bedoeld...
Voor 2,5 ton kun je best leuke huizen kopen hoor. Het elitaire aspect, dat is problematisch.

Rotterdam is vaak een stuk goed koper dan andere randsteden.

Rotterdam ommoord: http://www.funda.nl/koop/ ... s-10218325-heidekruid-78/

Rotterdam Zevenkamp: http://www.funda.nl/koop/ ... an-roland-holststraat-76/
Lol Jokke.. klein detail dat de randstad ontbreekt
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:dangeensuus schreef op 14 februari 2010 @ 08:51:

Lol Jokke.. klein detail dat de randstad ontbreekt

Dat is toch juist het allergrootste voordeel?

Zou er nog niet dood gevonden willen worden, in de randstad.
Al eens in Dordrecht gekeken?
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2010 @ 08:53:

[...]

Dat is toch juist het allergrootste voordeel?

Zou er nog niet dood gevonden willen worden, in de randstad.Eens, en met kinderen helemaal niet. Hier staan ook leuke huizen voor 2,5 ton maar ja, in het noorden.
Geen idee hoe de prijzen er liggen, maar probeer Soest en Baarn eens, dan zit je toch in de hoek waar je oorspronkelijk zocht
Hier in Friesland kun je best iets leuks kopen voor 2,5 ton. Wel veilig voor de kinderen. Uurtje van de randstad dus best dicht bij, maar ik denk dat je gaat vastlopen op het elitaire aspect.

Met een budget van 2,5 ton hoor je niet thuis bij de elite, maar bij het ordinaire klootjesvolk. Wees welkom!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven