Ideale woonplek met kinderen??

14-02-2010 01:23 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik een draadje gestart over hoe het wonen in Hilversum is, en de meningen daarover waren (natuurlijk!!) heel verdeeld..

Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.

We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!

Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
Jawel, jij bedoelt dat je je kind wilt beschermen, je wilt niet dat hij gepest wordt, of uitgescholden enzovoort. En op deze eliteschool gebeurt dat blijkbaar niet.

1) Je kunt je kind niet ten allen tijde beschermen. Ook hij moet leren weerbaar te zijn. Ook straks in de grote boze buitenwereld onder moeders vleugels vandaan zijn er pesters. Ook volwassenen pesten. Als hij niet weerbaar is, doe hem dan op een weerbaarheidstraining.

2) Overal waar mensen samen komen wordt gepest. Op school, op het werk, tijdens het uitgaan, noem maar op. Dat is niet speciaal voorbeschikt voor een bepaalde opleiding of intelligentie. Heel hoog opgeleide mensen kunnen gruwelijke pesters zijn, laag opgeleide mensen kunnen ontzettend aardig zijn en het niet in hun hoofd halen om te pesten. Hoe kom je op dat idee? Dat klinkt namelijk erg snobistisch.

3) Voor de school van je zoon ben je niet aan een bepaalde wijk gebonden. Als de school je in die wijk niet bevalt, ga je op zoek naar een andere. Met 2,5 ton kom je simpelweg niet zo ver, al helemaal niet in het westen van het land.
bericht weggehaald ivm prive info, sorry.
Misschien moet je wél in Almere gaan wonen, maar dan een school zoeken in Almere Hout? Dit kun je dus niet betalen
.
En is zijn iq niet hoog genoeg voor zo'n nerdenschool?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Deirdra schreef op 14 februari 2010 @ 14:10:

O, en ik stel mijn zoon helemaal niet boven iemand omdat hij een hoog iq heeft!! Dat dat iq zo is, daar moeten we mee dealen, kunnen we verder ook niets aan veranderen. Het heeft hem tot nu toe alleen maar problemen en verdriet opgeleverd omdat hij steeds anders reageerde, dacht, deed dan de kindjes om hem heen en zich gewoon alleen voelde

Ik koppel helemaal geen waardeoordeel aan een hoog iq, het enige wat ik zeg is dat het hem anders maakt, niet beter of slechter. Het maakt me echt verdrietig dat ik me hierop aan het verdedigen ben.Ga daar dan mee bezig inplaats van hem wanhopig op een plek te willen hebben waar hij zich fijn voelt. Zorg dat hij zich op een andere plek ook fijn kan voelen. Als hij problemen heeft, doe daar dan wat aan. Sociale vaardigheidstraining, weerbaarheidstraining. Daar heeft hij veel meer aan dan hem met fluwelen handschoentjes ten allen tijde te willen beschermen.
Zoals maar weer blijkt uit het linkje van Liv, smaak kun je ook niet kopen. Wát een lelijke interieurs hebben sommige van die huizen, zeg. Zo zonde altijd, heb je een prachtig huis van buiten, zit er aan de binnenkant zo'n lelijk Leen Bakker achtig interieur in.
Am Yisrael Chai!
Hoe is jullie eigen iq?

Je zegt ergens " mijn zoon voelt zich prettiger bij OUDERS met een hoog iq " Optie; adoptie?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 februari 2010 @ 14:12:

En is zijn iq niet hoog genoeg voor zo'n nerdenschool?Ik heb daar eens een reportage over gezien. Het IQ van mijn kinderen is hoog genoeg voor zo'n Leonardoschool, maar ik vrees dat alleen mijn autistische zoon zich daar thuis zou voelen. En ik wil juist mijn autistische zoon wegwijs maken in de "normale" wereld. Want daar zal hij zich later ook in moeten redden.
quote:fashionvictim schreef op 14 februari 2010 @ 14:16:

Zoals maar weer blijkt uit het linkje van Liv, smaak kun je ook niet kopen. Wát een lelijke interieurs hebben sommige van die huizen, zeg. Zo zonde altijd, heb je een prachtig huis van buiten, zit er aan de binnenkant zo'n lelijk Leen Bakker achtig interieur in.Haha, zover had ik nog niet eens gekeken! (ga ik gelijk doen )
Hoe makkelijk kunnen jullie verhuizen ; is niemand van jullie aan werk gebonden dan?

Kralingen in Rotterdam is elitair en rondom zitten er wijken zat waar je voor een habbekrats misschien niet zo fijn kunt wonen. .Alhoewel, geen idee wat de huizen in Prins Alexander doen....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 februari 2010 @ 14:16:

Hoe is jullie eigen iq?

Je zegt ergens " mijn zoon voelt zich prettiger bij OUDERS met een hoog iq " Optie; adoptie?

Mijn IQ grenst aan dat van Bonnie St. Clair vrees ik. Dat van mijn man is 145. Gelukkig heeft hij zijn goede genen doorgegeven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 februari 2010 @ 14:20:

Hoe makkelijk kunnen jullie verhuizen ; is niemand van jullie aan werk gebonden dan?

Kralingen in Rotterdam is elitair en rondom zitten er wijken zat waar je voor een habbekrats misschien niet zo fijn kunt wonen. .Alhoewel, geen idee wat de huizen in Prins Alexander doen....

Voor 2,5 ton heb je hier een appartementje, een eengezinswoning kopen kun je hier vergeten voor dat geld. Maar er is ook veel huur, sociale huurwoningen èn vrije sector...

En zó elitair is Kralingen al lang niet meer hoor. Ze zijn het weer aan het opknappen, geloof dat het nog net geen prachtwijk is maar elitair en Kralingen? Neu...
Iets anders
Ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast zeg. Je zoon gaat nog niet eens naar school en je weet nu al dat hij de slimste van de klas gaat zijn en wil hem op een elitaire school doen omdat daar meer nerds zouden zitten. Je gedachtegang staat ver naast de realiteit.

Wij (hoog opgeleid, beiden universiteit en beiden gepromoveerd) wonen in een volkswijk. Beetje aan de rand in een wat groter en nieuwer huis weliswaar, maar in een volkswijk. Onze dochter lijkt heel slim (kan al best goed schrijven en lezen), maar op de leeftijd van 4 kan je daar weinig van zeggen.

Ze zit op een heel normale school, overwegend wit met prima uitstroomcijfers op alle niveaus.

Hier is ook een particuliere eliteschool in de buurt, maar dat lijkt me juist helemaal niets. Ik ben daar geweest en behalve de stijve sfeer zag ik geen enkel voordeel. De uitstroomcijfers gingen ook voornamelijk richting praktijschool en VMBO

Ik ben zelf in een zeer elitair dorp opgegroeid, en elk opleidingsniveau was daar wel vertegenwoordigd hoor.

Mijn ouders zijn niet hoog opgeleid (HTS en MBO) en de rest van de familie ook niet. Mijn man komt uit een bijstandsgezin. Dat we beiden gymnasium en universiteit hebben gedaan is gewoon tja toeval, of hard werken hoe je het ook wil zien.

En met 2,5 ton heb je niet eens een oud krotje in de volkswijk hier.
Nog een leuke, 2,2 miljoen in Blaricum. Práchtig huis van de buitenkant, maar ik vind het wederom een armoedig en lelijk interieur. Koop dan een goedkoper huis en maak daar iets prachtigs van, zou ik denken. Ik snap dat nooit.

http://www.jaap.nl/koophuis/Boslaan+7/1 ... ideo/fotos
Am Yisrael Chai!
Ja die Leonardo's heb ik ook naar gekeken.. ze zijn best ver wegvoor ons, dichtstbijzijnde is Huizen en we zijn autoloos dus een dorp zonder station is niet handig, En ik hoop eigenlijk ook dat het gewoon goed zal gaan op een normale school, mss montessori ofzo.

En mijn iq? Das volgens mij heel normaal! Mss zelfs lager gezien mijn abominabele taalgebruik :-)

In Almere hebben we ook al gekeken.. Maar vind ik eigenlijk niet zo mooi, en het nieuwe stadscentrum vind ik afschuwelijk.. Geen enkel leuk terasje ofzo. Idd wel wat te vinden binnen het budget dus mss nog maar eens naar de nieuwe wijken kijken.

Em Blaricum, Ik hou helemaal niet van die gooische sfeer, en kan op mijn vingers natellen dat ik daar sociaal geen aansluiting zal vinden. Ik heb geen carriere werk, geen auto (maar droom van een dacia station hihi), en altijd tweedehandsjes aan!

Nogmaals: het woord elitair was verkeerd gekozen, is niet wat ik bedoel.
Mijn IQ grenst aan dat van Bonnie St. Clair vrees ik. Dat van mijn man is 145. Gelukkig heeft hij zijn goede genen doorgegeven.[/quote]

Haha!!
.
ook al te dom om fatsoenlijk te quoten dus, sorry!
quote:Babsjuh schreef op 14 februari 2010 @ 14:24:

[...]

En zó elitair is Kralingen al lang niet meer hoor. Ze zijn het weer aan het opknappen, geloof dat het nog net geen prachtwijk is maar elitair en Kralingen? Neu...

Is het niet net zo als met de meeste R'damse wijken; dat je voor de ene helft kiest en als je in de andere kant woont niets/ niet zo veel te kiezen hebt gehad?

Qoute;

Tegenwoordig

Kralingen is een zeer contrastrijke buurt. Een gedeelte van Kralingen behoort tot de rijkste stukjes Nederland. Het andere gedeelte van Kralingen is, net als de naburige wijk Crooswijk, een volksbuurt met goedkope sociale woningbouw. Scholen en andere voorzieningen in Kralingen zijn strikt gesegregeerd naar sociale stand.

Aan de oostelijke rand van Kralingen, bij de Kralingse Zoom, bevinden zich gebouwencomplexen van het Brainpark aan de rijksweg A16, de Hogeschool Rotterdam en de campus Woudestein van de Erasmus Universiteit. Vanuit deze hoogbouw kijkt men uit over de voetbalvelden van voetbalclub Excelsior. Sinds 1899 is er Victoria voor hockey en tennis. Het is een van de oudste vier hockeyclubs van Nederland. De Rotterdamse Manège, opgericht in 1837 voor de paardensport, verhuisde in 1937 naar de Kralingseweg en beschikt daar over twee binnenbanen en een buitenbaan naast het terrein van het oude en internationaal vermaarde Concours Hippique International Officiel CHIO.[5][6] De naastgelegen Golf Club Kralingen is de laagst gelegen golfbaan ter wereld op 7 meter beneden NAP.
quote:lindy schreef op 14 februari 2010 @ 14:41:

Zonder auto hoor je er in Kakkiestan ook niet bij, trouwens,Een bakfiets is toch hét statussymbool daar?
Maar hoe zit het met werk, Deirdra? Kunnen jullie zo makkelijk verkassen?
.
En de inrichting van veel mooie huizen valt me idd ook altijd op, onbegrijpelijk!!! En zo vaak een plavuizen vloer terwijl ze blijkbaar ruim geoeg geld hebben voor een mooie houten..

Ik vind de sauna nog het best ingericht!
Genoeg terrasjes in Almere hoor... Kroegen ook trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven