Ideale woonplek met kinderen??

14-02-2010 01:23 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik een draadje gestart over hoe het wonen in Hilversum is, en de meningen daarover waren (natuurlijk!!) heel verdeeld..

Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.

We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!

Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
quote:absoluteEinstein schreef op 14 februari 2010 @ 08:53:

Al eens in Dordrecht gekeken?

ook al zo'n deprimerende criminele kutstad

wij onder de rivieren hebben 'n gezegde: hoe dichter bij dordt, hoe rotter 't wordt!
in de randstad
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2010 @ 09:00:

[...]

wij onder de rivieren hebben 'n gezegde: hoe dichter bij dordt, hoe rotter 't wordt! Wij boven de rivieren zeggen dat ook hoor.
Dat kun je toch geen tuin noemen, Granny? Er zijn mensen die 'n balkon hebben dat nog groter is dan deze postzegel.
Dorpen in het Groene Hart zou ook wel moeten lukken denk ik:

Haastrecht, Gouderak, Waddinxveen, Krimpen, Reeuwijk, Bodegraven
Je kan ook niet alles hebben elninjo.
Net even gekeken op funda. Met de criteria van Deirdra is toch echt nog wel het e.e.a. te vinden in Hilversum. Alleen hadden ze op funda geen knopje met elitair, dus dat is misschien nog wel een probleem.

http://www.funda.nl/koop/hilversum/2250 ... -prijs-op/
Sja Ninjoo, ik woon al mijn leven lang in de randstad, en moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt. Wie weet dat ik ooit mijn biezen pak als mijn kinderen uitgevlogen zijn , een mooi vrijstaand huisje in de buurt van bos lijkt me wel wat

( Bilthoven, Blaricum, Laren....lekker verrotte elitair en onbetaalbaar) dus waarschijnlijk word het Groningen oid.
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2010 @ 09:00:

[...]

wij onder de rivieren hebben 'n gezegde: hoe dichter bij dordt, hoe rotter 't wordt!

Dat is het allang niet meer. De criminele zijn netjes naar Rotterdam verhuisd.

En dat hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt slaat op de 18de eeuwse koopvaart.
@dangeensuus

Bilthoven is misschien wel een optie, dat is namelijk wel elitair maar gek genoeg helemaal niet zo duur.
quote:nummerzoveel schreef op 14 februari 2010 @ 09:13:

@dangeensuus

Bilthoven is misschien wel een optie, dat is namelijk wel elitair maar gek genoeg helemaal niet zo duur.Niet? Hmz...dat biedt perspectieven
Ik dacht, die heeft minstens een budget van 4 ton. Maar nee dus.

Ehm, succes?
Zelfs in Groningen-stad is dat niet te vinden..

In Oost-Groningen koop je er vrijstaande kastelen voor, maar ja, dan moet je je ook afvragen waarom..
2,5 Ton en elitair gaan volgens mij niet samen.
Nou ja, 2.5 ton en elitair kán misschien als je lekker afwijkend en hip aanpakt. Armoedig maar wel verantwoord, geen CV maar 'alternatieve' energie (uit de composthoop). Geen opsmuk, het ziet er niet uit en is onleefbaar maar dat toch opeens iedereen het wil. Zoiets? Of is zelfs dat niet haalbaar :( ?
Amersfoort Vathorst is wel iets voor je, maar voor 2,5 ton ga je niet elitair wonen.

De leuke huizen en goede buurten daar, heb je 4 tot 5 ton voor nodig. Voor jouw bedrag kom je in een klein huis, in een wat volksere buurt van Vathorst.

Voor 2,5 ton ga je het niet redden met jouw wensen. Met zulke bedragen kun je beter in een ander deel van Nederland zoeken. Maar 2,5 ton is overal een probleem denk. Daar krijg je tegenwoordig weinig voor.

Jullie zoeken een elitair buurtje, mag ik vragen waarom? Want als je 'maar' 2,5 ton te besteden hebt kan ik me niet voorstellen dat je een elitair leven gewend bent.
Hieronder wat huizen in mijn regio, op max een half uur van Zaandam, Amsterdam en Haarlem en een kwartier van Alkmaar. Zowel nieuwbouw als jaren-30. Goede ov-verbindingen maar ook A9 om de hoek. Scholen en voorzieningen voor kids prima in orde. Elitair, nou ja, je kunt altijd met een picknickmand de duurdere wijken in je gemeente opzoeken

http://www.funda.nl/koop/ ... 930268-dexter-gordonlaan/

http://www.funda.nl/koop/ ... 62792-goudenregenlaan-44/

http://www.funda.nl/koop/ ... ruiskamplaan-type-salvia/

http://www.funda.nl/koop/heiloo/huis-56 ... oogeweg-7/

http://www.funda.nl/koop/ ... 563142-lijsterbeslaan-23/
anoniem_29414 wijzigde dit bericht op 14-02-2010 09:54
Reden: voorzien van wervende tekst :-)
% gewijzigd
Hier in Eindhoven heb je voor 2 en halve ton nog niet eens een uitgeleefde flat joh...En dan heb ik het nog niet over die andere eisen als tuintje,elitair,goeie scholen..

Denk dat het een moeilijk verhaal wordt...
quote:dangeensuus schreef op 14 februari 2010 @ 09:11:

Sja Ninjoo, ik woon al mijn leven lang in de randstad, en moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt. Wie weet dat ik ooit mijn biezen pak als mijn kinderen uitgevlogen zijn , een mooi vrijstaand huisje in de buurt van bos lijkt me wel wat Kom naast mij wonen, gezellig.....
De opties van Funda lijken mij niet geschikt.

Met een gezin wordt het krap op 100 vierkante meter.

Bij nieuwbouw heb je binnen nog niets. Bij oude huizen moet je vaak nog verbouwen.

Is huren niet beter?
Naarden, Zoetermeer, Assedelft, Huizen ed, kan je ook gaan kijken op Funda.
quote:sweety1980 schreef op 14 februari 2010 @ 09:44:

Hieronder wat huizen in mijn regio, op max een half uur van Zaandam, Amsterdam en Haarlem en een kwartier van Alkmaar. Zowel nieuwbouw als jaren-30. Goede ov-verbindingen maar ook A9 om de hoek. Scholen en voorzieningen voor kids prima in orde. Elitair, nou ja, je kunt altijd met een picknickmand de duurdere wijken in je gemeente opzoeken

Voordeel van deze huizen is dat je ook op fietsafstand van strand, duinen en bos af zit. Vinden kinderen toch ook altijd leuk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lelystad-Haven is ook een leuke buurt. Een vriendin van mij woont daar in de buurt, vlak aan het Markermeer. In de zomer gaan de kids zwemmen bij de dijk, en in de winter schaatsen ze er! En veel huis voor minder geld. Zoals Lelystad haven
quote:eleonora schreef op 14 februari 2010 @ 09:54:

[...]

Kom naast mij wonen, gezellig.....Leo het lijkt me een feestje om naast jou te mogen wonen!
Zelfs hier in Drenthe, in de provinciehoofdplaats, dat dan weer wel,

kom je met 2,5 ton echt niet in de elitaire buurt terecht. Dan moet je er echt nog een tonnetje of 2 minimaal achteraan gooien.

En elitaire scholen zijn hier helemaal niet. Wel de elitaire basisschool in de elitaire wijk, maar dan is de schok wel enorm als je daarna naar de middelbare school moet met al dat plebs.

De randstad, daar wil ik nooit van m'n leven wonen. En elitair zal me jeuken. Geef mij maar een eeuwenoud boerderijtje in de middle of niks met een lapje grond waar ik mijn eigen groente kan verbouwen, paar varkens, kippies, schapen en geiten en een paardje. Is zat te krijgen in deze omgeving, maar daar betaal je een elitaire prijs voor. Ooit, misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven