Tiener ouders

15-02-2010 16:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net het nieuws te horen dat mijn broertje van 17 vader wordt.

Wat wil ik met dit topic? Ik weet het niet. Ben geschrokken en wil even mijn verhaal kwijt denk ik.

Zijn vriendin is 19 en ze zijn al 2 jaar samen.

Het was natuurlijk niet de bedoeling, maar ze gaan er nu wel voor.

Ik heb hem al gebeld en verteld dat ik er voor hun ben en dat zal mijn steun hebben.

De rest van de familie staat ook achter hun, behalve zijn moeder, die is hartstikke kwaad.

Wie heeft dit ook mee gemaakt?
Ik heb dit niet meegemaakt, maar wat ontzettend fijn dat iedereen ze wil ondersteunen en helpen.

Dat zullen ze ook zeker nodig hebben.

Het scheelt dat ze al 2 jr een relatie hebben, dat het niet zomaar een vriendinnetje is.

Suc6 en sterkte!
17 is erg jong; maar 19 vind ik wel kunnen (afhankelijk van hoe iemand zelf is natuurlijk)

Zelf niet meegemaakt overigens; ik was 21 maar ik ken wel (nu) vrouwen die bewust voor een kind hebben gekozen met 19 en die doen het als moeder goed. Misschien dat dat wat geruststeld.

Dat je moeder nu kwaad is is wel begrijpelijk; niet handig wel begrijpelijk; in haar beleving gooit je broertje nu zijn hele toekomst weg (en dat van zijn vriendin natuurlijk) Ze draait echt wel bij.

Succes
Niet meegemaakt, maar wil je even sterkte wensen!! En wat lief dat je er zo voor hem bent (en de rest van de familie ook natuurlijk)!!! Dat zullen ze nodig hebben!

Eén vraagje...zijn moeder is niet jouw moeder begrijp ik?
Jeetje wat heftig. Is de moeder van je broer ook jouw moeder? Het kan ook haar eerste reactie zijn en dat ze later bijdraait misschien?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zijn moeder is ook jouw moeder?

Leuk, zal ze haar kleinkind waarschijnlijk niet veel zien.....
Ik hoor dit om me heen steeds vaker.

Gaan ze samen wonen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn moeder is hartstikke kwaad. Is dat dan niet ook jouw moeder?

Ik heb dit niet meegemaakt maar ik kan me zo voorstellen dat een hulpvaardig en lief netwerk om je heen vreselijk belangrijk is.

Hopelijk trekt moeder ook weer een beetje bij...

Gefeliciteerd met je aankomende tanteschap!

Tante zijn is zooooo leuk!
Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Heb dit niet mee gemaakt en ook in mijn omgeving is dit niet voorgekomen.

Het enige wat je kan doen is er denk ik gewoon voor hen zijn.

Ze zijn al 2 jaar bij elkaar en kennen elkaar dus redelijk goed, hopelijk blijft het goed gaan.

En gefeliciteerd; je wordt tante!
Mijn moeder was ook 19 toen ze mij kreeg, en mijn vader was 18.

Ik heb heel erg leuke ouders, en we hebben een fantastische band.

Het kan heel goed gaan.
Zijn moeder is niet mijn moeder, sorry voor de onduidelijkheid.

( Zijn vader ook niet mijn vader, maar hij is bij ons thuis opgegroeid, vandaar broertje ).

Zijn ouders zijn uit elkaar.

Hij is een lieve en verantwoordelijke 17 jarige. Maar hij houdt ook wel van een feestje natuurlijk. Dat hoort bij de leeftijd.

Maar de hele familie staat achter hun, dat zal hun zeker helpen en vinden ze ook fijn.

Ze gaan samenwonen en de familie zal ze steunen.

Nu hopen dat alles goed gaat met de zwangerschap en dan hebben we er straks een baby bij in de familie!

Maar ik maak me toch zorgen om hun toekomst. School, opleiding, geld, e.d. Het is wel de bedoeling dat hij zijn school

af gaat maken. Maar dat zal nog zwaar worden als de baby er straks is.
Mijn moeder was ook 19..mijn vader 22, nu zijn ze alruim 33 jaar gelukkig getrouwd.

Ik heb zo'n situatie van dichtbij meegemaakt. Er was alleen geen goede basis, zo bleek.
quote:Zamirah schreef op 15 februari 2010 @ 16:17:

Mijn moeder was ook 19 toen ze mij kreeg, en mijn vader was 18.

Ik heb heel erg leuke ouders, en we hebben een fantastische band.

Het kan heel goed gaan.

Heel fijn om te horen.

En het zal bij hun ook zeker goed gaan, want ik zal ze helpen waar ik kan.

Maar ik ben toch even geschrokken.
quote:smart79 schreef op 15 februari 2010 @ 16:14:

Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Heb dit niet mee gemaakt en ook in mijn omgeving is dit niet voorgekomen.

Het enige wat je kan doen is er denk ik gewoon voor hen zijn.

Ze zijn al 2 jaar bij elkaar en kennen elkaar dus redelijk goed, hopelijk blijft het goed gaan.

En gefeliciteerd; je wordt tante!

Ja, ik word Tante!

Alweer, mijn zus heeft al 2 kids.

Maar we gaan net zoveel van dit kindje houden en genieten!
Zelf was ik ook pas 19 toen ik moeder werd en de vader was toen 21. Ik heb dus nu een dochter van bijna 38 en we hebben een erg leuke band.

Laatst vertelde een collega dat haar dochter (16) zwanger was (dwars door de pil heen) en het meisje was vastbesloten het kindje te houden (vader 17). Alleen de moeder van de betreffende jongeman was nogal vreemd bezig...zij hebben ook al 1½ jaar verkering en ze beweerde dus dat het kind niet persé van hem hoefde te zijn...

Collega is met dochter naar FIOM geweest, allerlei voorlichting over tienermoeder gehaald etc., maar ze heeft een miskraam gekregen.

Het kán goed gaan. Toen ik zo jong moeder werd, hadden we vriendenstellen in dezelfde leeftijd én dezelfde situatie ( 4 stellen). Maar 1 stel is nog getrouwd, de rest is allemaal gescheiden...
Jeetje, kan me indenken dat het even schrikken is. Nevertheless: ik heb het in mijn omgeving meegemaakt en dat is ontzettend goed uitgepakt. Het meisje bleek een geboren moeder: de kinderen (ja, inmiddels zijn er nog meer) zijn keurig opgevoed, pa en ma zijn nog bij elkaar en hebben de boel goed voor elkaar. Het kán dus heel goed gaan, mits ze er echt voor gaan. Het is in ieder geval goed om te horen dat ze steun van jullie krijgen, dat is zo belangrijk! Super!
had jij daar geen topic over gemaakt toen Namma?

TO, heftig voor je 'broertje'. Heel lief dat je ze wilt steunen. Begin maar alvast met MP afstruinen naar babyspullen. Hebben ze woonruimte?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 15 februari 2010 @ 16:21:

Mijn moeder was ook 19..mijn vader 22, nu zijn ze alruim 33 jaar gelukkig getrouwd.

Ik heb zo'n situatie van dichtbij meegemaakt. Er was alleen geen goede basis, zo bleek.Wij gaan zorgen voor een goede basis!
Wat een heerlijke positieve verhalen. Doet me goed.

Zijn vader gaat woonruimte regelen voor hun en we hebben nog wat babies in de familie en van vrienden, dus we zullen overal wel wat spulletjes weg kunnen halen en het is natuurlijk super leuk om voor baby kleertjes te gaan winkelen.

Het gaat helemaal goed komen!
Mijn nicht was volgens mij 19 toen ze zwanger werd.

Toen ik daar een keer had opgepast (mijn achterneefje was toen 4 volgens mij) vertelde ze dat ik de enige uit de familie was die haar gefeliciteerd had met de zwangerschap. Dat weet ik ook nog wel, mijn ma keek me toen namelijk woedend aan.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb ze beide al gefeliciteerd!

Dat hoort er toch zeker bij!

En het is nu gebeurd, dus we moeten er maar lekker van gaan genieten!
Hoe is je broer wat karakter betreft? Er zijn jongens van 17 die eigenlijk nog broekies zijn, en er zijn jongens van 17 die zich super verantwoordelijk en volwassen opstellen.

Fijn in ieder geval dat jullie als familie achter hun staan, je hoort zo vaak anders. En die steun is zo belangrijk. Ruimte en spulletjes komt allemaal wel, een baby neemt in het begin nog niet veel ruimte in, en als je eenmaal rond laat gaan dat er een kleine in aantocht is komt er meestal genoeg spulletjes boven water.
Mijn zusje was net 18 en zwanger. Vriend was 20 en ze woonden beiden nog thuis. Geen ideale situatie lijkt mij.

Maar ze zijn direct achter een woning aangegaan en hebben heel veel gekregen, voor hunzelf, de woning, en de baby.

( 2 dagen later kwam ik erachter dat ik ook zwanger was, hun baby en die van ons scheelt een week )

TO probeer iets speciaal voor hun te geven, aangezien ze het vanaf nu niet al te veel geld te besteden zullen hebben. Ik heb mijn zusje een keer meegenomen naar de kapper, een keer een leuk positieshirtje gekocht. Kleine dingen, maar zo welkom.

Nu hebben ze een schat van een mannetje. Echt om op te vreten. Het kan echt goed gaan, heel veel mensen zien ze als een kind met kind. Probeer ze te zien als een jong gezin. Daar hebben ze veel meer aan!

En nog van harte gefelicteerd he?
Op 'n ander forum 'ken' ik 'n moeder van 'n tienerzoon die door 'n ongelukje vader werd. Ook van 'n vaste vriendin overigens. Ze gingen dus vervroegd samen wonen (zonder fatsoenlijke opleiding en met studentenbaantjes) en kregen het kind. Dat werkte voor geen meter en nu mag oma haar kleinkind niet meer zien en zit tienerzoon weer terug thuis. Wat 'n hoop ellende halen mensen zich toch op de hals door dit soort dingen te laten gebeuren.
Soms is dat zo Elninjoo, maar niet altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven