gelukkigste vrouw op aarde.....

14-02-2010 21:31 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een hele poos lees ik hier mee, veel geleerd, meestal altijd interesant..

Nu wil ik mijn verhaal graag kwijt, Ik loop al weken te zingen...heb vleugels...en waarom? omdat ik naast mijn geweldige man ( waar ik 20 jaar mee samen ben) ook nog een geweldige vriend heb...

En niet in het geheim....dat is het fijne ervan...Mijn man en mijn vriend kennen elkaar erg goed....ze zijn vrienden en mijn man werkt af en toe voor hem...

Al jaren hebben wij een wat andere kijk op relaties dan de meeste mensen, geven elkaar de ruimte en een open relatie was altijd bespreekbaar....maar tot voor enige maanden geleden was er nog nooit geen sprake van geweest.....

Tot die vriend, die we al bijna 4 jaar kennen, en ik wat vaker met elkaar om begonnen te gaan vanwege externe omstandigheden...

Ik vond hem altijd al leuk....had altijd ook al het idee dat hij mij leuk vond....en binnen de kortste keren sloeg de vlam in de pan...

Een enorme klik...

Veel met mijn man gepraat, beide mannen onderling hebben er kontakt over gehad....En nu is het een feit....Ik heb een man en een vriend !!....niks geen geheim gedoe...zelfs mijn ouders en onze kinderen weten ervan....

Het voelt zo goed...

Onze kinderen, die hem ook erg goed kennen, vinden het leuk dat hij regelmatig over de vloer komt en er heerst een hele fijne sfeer....

Meiden, ik wilde jullie laten weten dat ik vast een van de gelukkigste vrouwen op deze aardbol ben....
Als iedere vrouw wiens man niet mee wil naar de film er een vriend bij neemt (want dat begrijp ik uit het verhaal, verder is haar man het 100% voor haar), blijven er weinig mannen over...
Ik heb het allemaal gelezen maar het is iets teveel om overal op te reageren.

Bij ons is het precies andersom Stargazer.Mijn man heeft naast onze relatie ook nog een vriendin.

Dit is ook bekent bij vrienden en familie.

Natuurlijk is niet iedereen er even gelukkig mee maar ze accepteren het wel.

De kinderen vinden haar ook helemaal geweldig en haar kind vindt ons helemaal leuk.

Ik zie echt niet hoe je daar een verkeerd voorbeeld mee kan geven.

Natuurlijk zullen we ze wel vertellen dat het niet helemaal "normaal" is als ze oud genoeg zijn maar ik denk dat dat geen problemen zal geven.

Ze zijn er namelijk bijna mee opgegroeid.

En ik denk dat je juist een goed voorbeeld geeft door het openlijk te doen en er niet stiekem en krampachtig over te doen.
Kan het niet zo zijn dat de ene partner het van de ander accepteert dat hij/ zij er iemand bij neemt uit angst de ander anders helemaal kwijt te raken?
bicycle...alles is mogelijk.
Ik weet zeker dat dat gebeurt Bicycle maar bij ons is dat zeker niet het geval.

Ook hebben we geen slecht huwelijk en mijn man komt ook zeker niets te kort bij mij (om maar vast een paar veel voorkomende vragen/opmerkingen voor te zijn)
Ik heb de eerste 3 pagina's gelezen. Wat een vooroordelen zeg.

@ TO: Als jullie zo gelukkig zijn, gewoon blijven doen. Trek je niks aan van wat anderen ervan vinden. Ik vind hun dan erg ouderwets. Niet dat zij het ook moeten gaan doen, maar een beetje meer respect voor iemand die dit mag van haar man, een situatie waarin het goed besproken is met elkaar, vind ik wel op zijn plaats.

Ik kan je iig erg goed begrijpen TO
Dat zoiets niet je koppie thee is, is natuurlijk prima. Wat mij wel erg stoort is de aannames die gemaakt worden; dat je zelf zou vinden dat je partner niet - genoeg - van je zou houden als die zoiets zou willen, zegt natuurlijk helemaal geen ene reet over de liefde van TO ten op zichte van haar man.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben best jaloers Stargazer, maar ik vind het toppie voor je!

geniet van je midweekje weg!
StarGazer, ik ben (positief) jaloers op je, hoor! Geniet maar lekker van alle liefde om je heen!
Ik heb er geen voordelen over, maar ik vraag me gewoon af of het niet moeilijk is voor de andere partner; ivm jalouzie en dat je iemand moet delen.. (is de ander er dan echt wel zo blij mee vraag ik me dan af) Als iedereen gelukkig is is het verder ok toch, maar het lijkt me als partner gewoon heel moeilijk zoiets.
Je kan het je partner (ondanks mss lichte jaloezie) toch gunnen dat hij / zij een ander ernaast mag hebben?? Als het maar heel goed besproken is en je blijft praten met elkaar.
quote:StarGazer schreef op 15 februari 2010 @ 09:49:

Bedankt voor de reacties !

Dat er zoveel vooroordelen zijn had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht..kijk ik snap best dat lang niet iedereen deze situatie begrijpt of zelf in deze situatie zal willen zitten...maar soms zijn er toch wel opmerkingen gevallen die behoorlijk kort door de bocht zijn..

En die opmerking over een vriend hebben alleen om naar de film te gaan snap ik niet....volgens mij heb ik toch duidelijk uitgelegd dat het veel meer is...

Kijk het is gewoon zo dat wat je ook doet...je kunt het nooit goed doen, altijd is er wel iemand die ergens kommentaar op heeft, dat loopt als een rode draad door ieders leven...maar juist daarom moet je doen waar je jezelf lekker bij voelt en wat geen problemen opleverd met de dichts bij je staande mensen...

Mijn broer die dit ook weet, zegt dat het heel vaak zo is dat de mensen die het hardste roepen en iets afkeuren eigenlijk diep in hun hard gewoon een beetje jaloers zijn....dus niet altijd he?!...maar wel vaak....tja..wie zal het zeggen...

Vanmiddag haalt X me op en gaan we een paar dagen richting noorden....yes !!

Liefs voor jullie allemaal !! heerlijke meiden zijn jullie !!, jij dan weer niet peter..hahaHaha dat was gewoon een voorbeeld, wat er allemaal zou kunnen gebeuren als iedereen zo dacht! Na aanleiding van een vraag van een andere forumster, was eigenlijk een beetje off topic.
Ik heb geen problemen met de gedachte dat je van meer dan 1 persoon kunt houden.

Wat mij het grootste probleem lijkt is simpelweg tijd.

Om een goede relatie te krijgen en te behouden heb je tijd nodig die je aan elkaar kunt besteden. Ik heb een man, al meer dan 20 jaar, kinderen, een baan, hobbies, vriendinnen/en, familie. En dan heb ik ook nog behoefte aan tijd voor mezelf, om een boek te lezen of een film te kijken.

In mijn relatie is ruimte voor anderen: emotioneel gezien dan. Maar we hebben er eigenlijk geen tijd voor: praktisch gezien.

Dit lijkt mij een van de grootste belemmeringen bij het aangaan van een tweede relatie. Om die relatie ruimte te geven moet je er tijd in steken. Maar waar haal je die tijd vandaan? Het meest waarschijnlijke is dat het tijd wordt die je anders zou besteden aan je eerste relatie. Gebrek aan tijd leidt vaak tot gebrek aan kwaliteit.

Hoewel ik begrijp dat je je heel gelukkig voelt omdat je onbezwaard mag toegeven aan je liefde voor je vriend, zou ik je wel aanraden om heel goed in de gaten te houden ten koste van wat of wie deze aandacht nu gaat. Je gaat nu een paar dagen op stap met je vriend. Mijn eerste vraag is er dan al: aan wie zou je anders deze dagen besteed hebben?
Ach als ze met haar man een paar dagen weg ging, was dat ten koste gegaan van tijd voor de kinderen, vriendinnen of familie. Of ze was een paar dagen weg met een vriendin, dan was die tijd ook ten koste gegaan van haar gezin.

Als je maar niet constant bij de ander zit, dan lijkt mij dat je dit best in goede banen kunt leiden.

Trouwens, je kunt ook tijd aan iedereen tegelijk besteden, bv door met z'n allen lekker te eten of zo.
-
[edit]
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 08:39
Reden: Hengelen
% gewijzigd
quote:Twinkle1001 schreef op 16 februari 2010 @ 00:38:

[edit]Waar slaat dat nou toch op?
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 08:39
Reden: Quote van hengelen
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 februari 2010 @ 00:44:

[...]

Waar slaat dat nou toch op?

Ik vroeg het niet aan jou.

En verder: niet zo bekrompen. Relax
quote:Twinkle1001 schreef op 16 februari 2010 @ 00:52:

[...]

Ik vroeg het niet aan jou.

Dus mag ik niet vragen wat je ermee bedoelt/ bereiken wilt?

En verder: niet zo bekrompen. RelaxZo dan. Ik raak lichtelijk van de leg van dat geswitch tussen bekrompen en ruimdenkend. Kan het hele forum niet even overleggen en met een unaniem ( meeste stemmen gelde mag ook ) oordeel over me komen? Wel zo helder.
Ik wil iets met de man en de vriend van TO, omdat ik net zo ruimdenkend ben als zij. Duh!

Als je er niks mee hebt of je hebt hun 06 niet, reageer dan niet.
quote:Twinkle1001 schreef op 16 februari 2010 @ 01:02:

Ik wil iets met de man en de vriend van TO, omdat ik net zo ruimdenkend ben als zij. Duh!

Als je er niks mee hebt of je hebt hun 06 niet, reageer dan niet.Goh, wat enorm gevat, zeg.
Bedankt.

Now move over Queen Cheng Pei-Pei
Ik denk niet dat je het concept 'polyamorie' begrijpt Twinkle, als je denkt dat je met een paar 06 nummers meteen aan de slag kunt. Het is geen seksclubje of zo.

Bianc, je bent een van de meest ruimdenkende en mentaal soepele mensen die ik ken.

StarGazer, veel plezier in het Noorden! Je wilde gewoon even delen hoe happy je bent en ik gun je van harte veel geluk.

Loomii, ik heb de hele discussie gelezen hoor!
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven