Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Royanne, wat super goed zeg! Ik ben heel blij voor je. Maar wel een eikel van een gynaecoloog inderdaad! nu moet gewoon alles goed blijven gaan, daar dauim ik voort! Je wordt wel heen en weer geslingerd zo in de emoties. Maar gelukkig goed nieuws!

Welkom nieuwe zwangeren! Misschien is het inderdaad handig, aangezien er vast nog wel meer zwangeren bijkomen om de groep in tweeen te delen, maar aan de andere kant, wat iemand hier al schreef, dat er vaak maar een kleine groep overblijft die actief blijft schrijven.

Droom, super dat je net als Bapauw een goede echo hebt gehad, heerlijk hoor! Ik hoop dat we binnenkort allemaal goed nieuws krijgen met de echo! Ik moet nog 3 weken wachten, dat duurt nog zo lang voor m'n gevoel

Ik ga zo lekker met dochterlief zwemmen. Ik ben straks ook weer van plan om zwangerschapszwem te gaan doen, zo rond de 20 weken. Dit heb ik tijdens de zwangerschap van m'n dochter ook gedaan en vond dit heerlijk! Hebben jullie er ervaring mee?
Oh ik herken de twijfel van Hellotittie zó goed! Elke ochtend word ik wakker met het gevoel dat ik niet zwanger ben. Ik heb rugpijn en wat buikpijn, maar dat laatste neemt eigenlijk altijd af in de loop van de dag.

Gister mijn (oh-zo-nuchtere) moeder gebeld: zij had bij beide zwangerschappen nergens last van (misselijk of pijntjes), dus dat zou gerust moeten stellen.

Nog 9 nachtjes slapen... voor mijn echo

Ik ben overigens niet zo'n voorstander van het opsplitsen van de groep omdat ik het prima bij kan houden (maar ja, ik zit hier dan ook elke dag )
@els76, fijn dat je het herkent. ik voel me dan soms zo'n miep. maar vanochtend was ik wel weer misselijk. Mijn vriend lacht zich elke morgen kapot als ik helemaal blij ben dat ik misselijk ben.

@bapauw: even wat info voor de tabel, kan je het nog bij houden?

ik heb 12 maart intake en echo bij de verloskundige, ik hoop dan 9 weken te zijn. Mijn voorlopige uitgerekende datum is 14 okt, maar daar zal wel een paar dagen bijkomen aangezien ik een wat langere cyclus had.
Hallo medezwangeren,

Hellotitty, bij mij is dat ook wel hoor. Had voordat ik een test deed al wat last van een trekkerig gevoel in mijn baarmoeder en ook wat steekjes. Toen na de test, wat rugpijnen. Dat heeft maar een paar dagen geduurd en toen waren opeens mijn kwaaltjes weg. Ik heb nu sinds zaterdagavond echt pijnlijke borsten en sinds gisterochtend ben ik bij het opstaan misselijk. Maar het komt ook wel in vlagen dus het ene moment heb ik meer kwaaltjes dan het andere.

Caro, wat goed van dochter. Hier liep dochter ook pas los met 20,5 maand. Maar voorheen liep ze alleen langs maar meubels, ze wilde dus niet met haar loopwagentje.

Royanne, dochter nummer 1 is 3 weken geleden 2 geworden. En bijenpakje is op de groei gekocht dus wie weet volgend jaar. Vind het nog steeds wel een vreemde gedachte dat er volgend jaar een tweede bij is. Dat besef ik me nog niet altijd.

Droom, gefeliciteerd met je goede echo. Geniet ervan! En nog maar 2 weken en dan officieel ontslagen uit het circuit. Dat lijkt me ook een hele mijlpaal.

Bapauw, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met de goede echo. Leuk hoor, hoe er steeds meer hartjes in de tabel kunnen.

Nou meiden, ik ga even plat op de bank. Dochter ligt er ook net in en ik heb een slechte nacht achter de rug.

Tot later.

Oh ja, wie van jullie heeft er trouwens al een "voorgevoel" over het geslacht van de baby? Ik heb vanaf het begin ( nu 2 weken dus) al het gevoel dat het een jongetje is. Ben benieuwd over 14 weken of ik gelijk heb. Willen jullie het geslacht weten van jullie kindjes? En maken jullie het bekend? Wij hebben het de vorige keer wel aan iedereen verteld.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 16-02-2010 13:28
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Hallo allemaal,

wat fijn dat al een aantal meiden een hartje gehoord hebben........ik moet 9 maart naar de verloskundige en 16 maart voor de echo, dat is nog 4 weken. en het wachten duurt lang. gelukkig heb ik het tot die tijd druk. ik ga over anderhalve week verhuizen naar een tijdelijke vakantiewoning en krijg 12 maart de sleutel van onze nieuwbouwwoning. ik hoop dat de tijd dan sneller gaat. bij mijn eerdere zwangerschappen had ik minder last van kwaaltjes..........het zegt dus niks. Ik wil graag het geslacht weten. maar mijn man niet.....bij de eerste wist ik het niet, bij de tweede wel. ik denk dat we het niet bekend maken. spannend allemaal. ik ben juf en heb vanmiddag en vanavond rapport gesprekken, erg vermoeiend en ik ben al zo moe............haha maar wel leuk dan nog drie dagen zelf voor de klas en dan een week vakantie/inpakken/verhuizen

groetjes
@Visje28 - niet echt een voorgevoel, maar we willen het wel weten bij de 20e week. Een jongensnaam hebben we ook al (al járen) een meisjesnaam nog niet. Twee vriendinnen hebben tot dusver alleen jongens gekregen. Ach, alles is goed, als het maar gezond is

Oh jammer van dat bijenpakje.

@Eefjekeulen - hier ook een 'juf' (middelbare school) en ik kijk ook reikhalzend uit naar de vakantie. Heb je ook 'last' van de namen van je leerlingen? Sommige namen vallen voor mij echt af omdat ik daar al een kind/karakter bij ken.

@Marly79 - zwangerschapszwemmen? Dat ken ik niet. Ik ga denk ik voor de yoga. Heb je ook babyzwemmen gedaan? Dat lijkt me echt zo leuk!

@Royanne - nee jij hebt je ellende gehad voor de rest van de zwangerschap (en zijn/haar leven)! Nu genieten maar!

@droom2 - ontslagen uit het IVF-circuit, goed hoor! Fijn dat je het hartje hebt gezien. Dat is toch wel de beloning van al die ICSI-ellende! Heb je ook al een foto van toen het teruggeplaatst werd als een x-cellig frutje?

TABEL: echo nr. 2: 11 mrt + 16 mrt 1e VK
Wat een herkenning!! Die onzekerheid, daar hoor je dus nooit iets over he? Ik dacht al dat ik de enige was... Voel me ook gewoon prima, beter dan ooit eigenlijk, dus dat maakt ook wel dat ik steeds weer twijfel. Haha, heb alleen 'last' van zere borsten, dus loop de hele dag te voelen of ze nog zeer doen... Mijn halfuurlijkse check... Verder heb ik de neiging elke dag een test te doen, maar dat vond manlief toch niet zo'n goed plan (elke dag 7 euro...)

Zijn jullie partners er al een beetje aan gewend trouwens? Mijn man moet nog erg aan het idee wennen. Bij mij begint het steeds meer door te dringen, maar dat zal bij hem nog wel even duren. We hebben ook besloten nog niks tegen anderen te zeggen voor we er zelf een beetje aan gewend zijn. Leuk om samen een geheimpje te hebben, maar vraag me wel af hoe lang ik dit ga volhouden.

@ Els76: nee hoor, geen 22 meer, die inlognaam dateert nog van 6 jaar geleden... Net 28 geworden dus...

Tabel: leeftijd 28, verloskundige 9 maart, echo 17 maart.
Hallo iedereen,

Hier ook nog steeds onzekerheid hoor. Nog steeds niet misselijk of extreem moe en daar zou ik eigenlijk heel blij mee moeten zijn toch?? Haha.

Ik begin nu ook echt een beetje de zenuwen te krijgen voor de echo volgende week....als alles maar goed is, wat als het er twee zijn, wat als ze 'het' niet kunnen vinden etc...

Ik gok op een meisje.

Bij mijn man begint het kwartje nu langzaam wat te vallen geloof ik. Is druk bezig met het boekje van Kluun! Die van Claudia de Brei is trouwens ook echt een aanrader. Ik heb hem kado gegeven maar eerst snel even gelezen. Eerlijk, grappig en herkenbaar.
Els76, kloppen dat data nu niet in de tabel? (25 februari)?
Els, nee daar hebben we geen fotootje van. Helaas.... Bij ons in het zkh deden ze dat zonder echo. Het was een achtcellig embryootje!
Droom, gefeliciteerd met je kloppend hartje! Ik ga steeds meer balen dat ik nog 2 weken moet wachten... Maar ben wel blij voor jullie hoor! Wil het allen graag ook zo snel mogelijk zien eigenlijk.. hahaha, maar dat hebben we allemaal wel denk ik...

RammieMan is er echt wel blij mee. Hij zegt ook steeds dat ik goed op het ukkie moet passen en aait zo nu en dan eens over mijn buik enzo. Heel erg lief. Dus zo merk ik dat hij wel heel erg betrokken is. Normaal uit hij nooit gevoelens dus voor mij is dit al heel veel....

Ik ben weer mega moe dus ga maar weer eens naar bed... Pfffff.... dat is toch echt wel van de zwangerschap want normaal heb ik het nooit... Nou ja als dat alles is.. dan blijf ik tevreden... nog niet misselijk gelukkig.. wel eens een raar gevoel in mijn maag maar dat komt altijd goed... En mijn tepels blijven zeer doen dus de kwaaltjes blijven present gelukkig...
Klinkt goed hoor Rammie! Maar kan me voorstellen dat die twee wk nog heeel lang duren....

Hopelijk vliegen ze om!

Hier ook s nachts en s ochtends misselijk. Heb nu een emmer naast t bed voor geval dat. Overdag gaat t eigenlijk heel goed op een paar vlagen van missheid en flinke vermoeidheid na.

Vanav ook maar op tijd naar bed!
Droom2, super dat jij ook al een goede echo hebt gehad. Ik wist niet dat de kans dan nog maar 4% is dat het mis gaat. Dan hoorde ik de vorige keer dus bij die 4%. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen, de kans is veel groter dat het dit keer goed gaat!

Marly79: Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een soort zwangerschapsgymnastiek gedaan. Was een beetje suf, maar ik vond het wel erg leuk om met elkaar over de zwangerschap te kletsen en je op het kindje te richten. En met een aantal meiden heb ik nog steeds regelmatig contact. Maar zwangerschapszwemmen lijkt me wel leuker om te doen. Misschien ga ik me hier dit keer voor opgeven.

Visje28: Nee, ik heb nog geen voorgevoel over het geslacht. De vorige keer wilde ik heel graag een jongen, die heb ik ook gekregen. Nu ben ik daar niet zo mee bezig.

Zijn jullie al bezig met het bedenken van namen?
@Agnez Mijn man heeft Kluun al uit en vond het inderdaad ook helemaal geweldig. Stiekem leest hij ook pagina's uit mijn 'Veilig zwanger'boek en op internet over zwangerschap, echt heel grappig (want zo is hij normaal nooit).

@Bapauw 25 feb. is de datum van de eerste echo bij de IVF. Gisteren heb ik ook een verloskundige gebeld om de eerste afspraak te maken en daar zijn die data van.

@Droom2 kennelijk gaat dat overal anders. Ik heb 2x een TP gehad en beide keren kregen we eerst het 4-cellige (al TP na 2 dgn) wezentje (?) te zien nog op het schaaltje onder de miscroscoop, dan werd het opgezogen, teruggeplaatst waarbij ze een echo deden en dan zag je een stipje.

Eh misschien een domme vraag hoor, maar als je met 7 wk een echo krijgt, is dat dan uitwendig of inwendig?

@mevr.jansen tja de kans dat het misgaat is er altijd, helaas!

Namen? Ja de jongensnaam weten we al een paar jaar, de meisjesnaam echter nog niet. We gaan voor een heel normale Hollandse naam.

Doen jullie ook een tweede naam? Eigenlijk vind ik het wel leuk om naar opa's en oma's te vernoemen, maar dat vindt mijn man niks. Bovendien heeft mijn schoonmoeder een bijzonder lelijke naam.

Morgen ga ik naar de huishoudbeurs (ik ben heel benieuwd) natuurlijk ga ik dan ook nog even bij de negenmaandenbeurs kijken. Ik neem een grote rugzak in waar alle gratis spullen in kunnen, hihi!

Groetjes!
Goedemorgen meiden,

Els, een inwendige echo zal een mooier beeld geven dan een uitwendige. Ik had bij mijn vorige zwangerschap een echo met 7 weken en 1 dag en die hebben ze eerst uitwendig proberen te maken, en dat lukte in die zin dat ze "iets" zagen zitten in mijn baarmoeder. De inwendige gaf echt een superbeeld van een garnaaltje met een kloppend hartje. Voor man en mij is de foto van die echo nog steeds de mooiste van alle echofoto's.

Wij hebben dochter wel vernoemd naar mijn moeder en schoonmoeder. Gewoon om haar "vrouwenlijn" weer te geven.

Vandaag komt toch de mevrouw van MvM bij jou? Heb je nog een test gedaan? Haha. Hoeft niet hoor, je krijgt van haar een hele mooie.

Mvr. Jansen, de jongensnaam hebben we nog op de plank liggen van de vorige zwangerschap. We zijn nog geen leukere naam tegen gekomen dus zoals het er nu voor staat, gebruiken we die. Meisjesnaam hebben we niet (meer) en daar ben ik dus wel over aan het nadenken. Smste man laatst een naam die ik leuk vindt, maar man kan daar nog niet over nadenken aangezien hij er vanuit gaat dat het een jongetje is/ wordt.

Grappig dat jij de vorige keer graag een jongen wilde en hebt gekregen. Ik had dat met een meisje. Ik "wist" ook zeker dat het een meisje zou worden. Kon me niets anders voorstellen, terwijl man het maar telkens over zijn zoon had

Agnez, Kluun heb ik mijn man kado gedaan voor de eerste zwangerschap. Het boek van Claudia de Breij ken ik niet, zal ik eens in gaan kijken.

Suzanne, bij mijn man dringt het wel door, maar het is ook voor hem heel anders dan mijn eerste zwangerschap. Nu zijn we allebei toch wel veel minder bewust bezig met de zwangerschap. Dat zal voor een deel komen dat we al een meisje hebben rondrennen, voor wie het leven gewoon doorgaat en daarmee voor ons dus ook. Terwijl ik in de zwangerschap van haar alle tijd had om stilstaan/ bezig te zijn met de zwangerschap.

Zo ik ga maar eens even dochter voorlezen voor ze de boel verbouwd met haar boekje.
Hoi meiden,

Els, ik denk ik inderdaad dat je een inwendige echo krijgt, want dan is het gewoon veel beter en mooier te zien met dit termijn.

Wij geven ons tweede kindje weer een tweede naam. Onze dochter is vernoemd met haar tweede naam naar haar oma en overgrootoma. Dus ik vind het wel weer leuk om dit kindje ook weer 2 namen te geven en ook weer te vermoemen. Als het een meisje wordt weten we de tweede naam al, maar de eerste naam nog niet, en die is belangrijker. De jongensnaam weten we zo goed als zeker (de eerste naam dan). Het wordt waarschijnlijk toch een andere naam dan dat we onze dochter genoemd zouden hebben als ze een jongen was.

Leuk trouwens dat je naar de huishoudbeurs en 9 maandenbeurs gaat.

Ik heb inderdaad met m'n dochter aan babyzwem gedaan. Ik zwem nog steeds iedere week met haar, maar het heet nu peuterzwem. Echt een aanrader. Sinds ze 3 maanden is gaan we bijna elke week en ze vindt het fantastisch. We hebben ook een heel leuk groepje!

Tjeempie, lief dat je de kaartjes aanbied, maar helaas gaat het me niet lukken om heen te gaan.

Visje, ja de eerste echo is wel heel bijzonder he! Persoonlijk vind ik de echo van 12 weken het mooiste. Je ziet dat alles er op en eraan zit, een miniatuurmensje.

Ik heb vandaag nog maar eens een zwangerschapstestje gedaan, wat ben ik erg he!

Morgen komt MvM en ik wil gewoon zeker weten dat hij nog positief aangeeft, nou dat is zo hoor gelukkig!

Ik ben vandaag zo extreem moe, terwijl ik een hele goede nacht heb gemaakt. Ik ga er maar lekker aan toegeven en kruip m'n bed even in.
Hi meiden,

wow wat is er veel geschreven zeg! Ik probeer bij te houden en iedereen te volgen maar we zijn wel met veel :-) Ik blijf mijn best doen :-)

Hier was er gisteren even paniek in de tent, ik verloor een slijmprop met daarin wat bloed. Toch maar even het zh gebeld omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen ook heb gevloeid en dat op deze manier begon. Ik mocht meteen komen en ze hebben een controle echo gemaakt. Die zag er prima uit gelukkig. Frutje is nog gezellig aan het zijn met een kloppend hartje. Waar de prop vandaan is gekomen is even onduidelijk. Ik mag over 2,5 week weer terug en als er tussendoor iets mocht zijn dan hoef ik ook maar te bellen dus dat is wel heel fijn. Dit heeft de schrik in ieder geval even weggenomen.

tabel 5 maart 2de echo
btw verder gaat het hier goed! De extreme vermoeidheid die is hier ook nog steeds aanwezig met hier en daar een vleugje misselijkheid. Maar verder gaat het prima :-)

Hoe gaat het met de buikjes en het gewicht? Zien jullie al iets?
@Tjeempie - tja ik ben notoire schrijver Pas maar op: volgende week ben ik vrij, hihi!

Jakkes wat een spanning, maar fijn dat je meteen kon komen!

Buikjes? Dat komt toch pas bij een week of 10-12? Ik heb al een buikje van mezelf, dus ik verwacht dat het nog wel even duurtje voordat je het verschil ziet.

@Marly79 - ik heb gister ook weer een test gedaan, MvM komt vanmiddag, hahaha! Nog steeds zwanger. Ik heb ook 2 erg onzekere dagen achter de rug, veel gebeld met vriendinnen en zij hebben we gerustgesteld. Vandaag last van mijn tepels (hoera, ik voel weer wat)

@Visje - ach voor een inwendig echo draai ik mijn hand ook niet meer om (ahum), ik heb in 2009 wel zo'n 30 gehad (voor de IVF) Als het een beter beeld oplevert, doe maar dan maar inwendig.

Ik zag elders op het Forum ook een topic over de eerste spulletjes die je nodig zou kunnen zijn, misschien handig voor alle eerste-keer-moeder-zwangeren
he meiden, nou zo'n echo geeft ook niet alle rust die je nodig hebt hoor.... zorgen blijven! ik had vannacht ontzettende last v een stekerig gevoel/ beetje menstr achtig maar dan gepaard met steekjes en vanochtend was ik helemaal niet misselijk meer. Mijn buik zeurt nu ook wel weer wat. Ik dacht missch aan bandenpijn maar zou dat nu al kunnen???
Droom2, ik precies hetzelfde plus dezelfde stress.
Pffff Bapauw, ben ik in elk geval niet de enige! Ook s nachts??? Wat denk je dat t is?

Tjeempie jeetje das echt schrikken... Gelukkig de echo goed.... Hou je taai! Wat een stress he die eerste weken...
Hoi allemaal,

even een laatste berichtje van mij, zoals beloofd.

Ik had vandaag de echo, helaas dus niet de eerste echo tijdens zwangerschap maar die om te kijken of alles weg is na de miskraam.

De gynaecoloog feliciteerde ons met het blije nieuws, die had dus blijkbaar geen update gehad over onze staus quo.

Maar goed, de arme man kon er ook niets aan doen.

Gelukkig was alles helemaal goed en er gloren al weer nieuwe eicelletjes dus we gaan volgende week voor de 2e inseminatie.

Fijn dat we meteen door kunnen.

Na het heftige verdiet van vorige week is het net of het een droom was, net of het niet is gebeurd.

We gaan dus maar met hoop en positiviteit er weer tegenaan :-)

Jullie allemaal heel veel succes en plezier de komende tijd.

Oh ja; ik had dus mijn bedenkingen bij het schrijven op een forum als dit maar ik moet zeggen dat alle lieve berichten en medeleven me erg goed hebben gedaan!

Groetjes,

Billie
Nou die bandenpijn is er gewoon hoor :-) Gesodemieter begon hier met 4 weken en dan vooral als ik mij snachts omdraai. Dus no worries. Heb er even de boeken op nageslagen en daar staat hetzelfde in. Baarmoeder is toch aan het oprekken en viert daarbij een eigen feestje.

Billie super dat je meteen door mag! ik hoop echt waanzinnig dat je straks meteen bij het volgende topic gaat meeschrijven omdat je weer in verwachting bent! Schrijf je ergens mee over de MM? Dan ga ik proberen om je een beetje te volgen! Kan ik harder duimen voor je :-)
Tjeempie:

Nee, ik schrijf (nog) niet mee in een topic over de MM, maar wie weet gaat dat ooit nog gebeuren.

Dankjewel voor het duimen alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven