Schelden in de auto

17-02-2010 23:41 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal gesproken een redelijk en beminnelijk mens (ok, ik heb geen vastgestelde gedragsstoornis). In de auto echter, verander ik in de onredelijkheid zelve. Niet dat ik als een kamikazepiloot over de snelweg scheur, of dat ik rotondes via de verkeerde kant neem, maar ik heb op alles en iedereen commentaar. Op de slomo bij de verkeerslichten, op de sufkutten die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, op de aso-leasebak, die zich vlak voor mijn autootje op de linkerbaan wurmt, eigenlijk op alles en iedereen. Rotgewoonte eigenlijk, maar het maakt de autorit (90 km woonwerkverkeer per dag) toch iets minder saai. Vroeger, toen mijn kinderen klein waren en hun zieltjes nog rein en puur, sprak ik nog in termen van zakken hooi en sukkels, maar het gaat er sinds hun puberteit, met inmiddels gepokte en gemazelde zieltjes, een stuk heftiger aan toe. Wie herkent zich in dit verhaal? Waarheen verwensen jullie lastige medeweggebruikers? En hoe wordt dat geuit? In mijn geval gaat het dus niet om aggressief rijgedrag, maar puur om het commentaar op alles en iedereen.
Dansen is leuker dan lopen
Hahaha ja zo simpel is het, aardig doen en lach vriendelijk, geef een handkus inplaats van eeuwige de vinger
Ik zwaai niet en ik laat ook mijn broek niet zakken!

Iemand voor laten gaan, niet met de lampen knipperen als ik er langs wil, inhouden of gas erbij.

Vloeken, tieren, schelden, middelvingers?

Je schiet er echt nog geen 5 minuten mee op.
Moet je eens opletten hoeveel mensen zeiken en zeuren. Ik verbaas me daar altijd over, dan denk ik, hey je bent gezond, je hebt een huis, een baan, een auto... wees blij
Dan luister ik liever naar de muziek en berust in het lot!
Natemy, probeer het morgen eens, heus je knapt er enorm van op.
mensen moeten meer blije dingen doen.
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 00:58:

Moet je eens opletten hoeveel mensen zeiken en zeuren. Ik verbaas me daar altijd over, dan denk ik, hey je bent gezond, je hebt een huis, een baan, een auto... wees blij

Yep!

Van de week flink uit de school geklapt hier over iemand die ons zeer na staat.

Oponthoud bij het stoplicht? Dat mocht ze willen!
to do list voor TO.

Zeg goedemorgen tegen minstens 3 vreemden

zwaai in de file naar iemand

hou je aan de maximum snelheid en geniet van je rit

wees dankbaar voor stomme dingen bijv. als je nodig moet plassen en je plast.

draai in de auto een lounge cd van Ad Visser of musicalliedjes zoals brand new day, do re mi, goodmorning starshine en ease on down the road.

Klap en zing mee

doe iets voor een ander zoals koffie halen, tracteren op taart of luister zonder te oordelen
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 00:58:

mensen moeten meer blije dingen doen.

Eens!

Al die zure bekken, het is toch triest. Mensen nemen zichzelf veels te serieus
.
quote:Longlasting schreef op 18 februari 2010 @ 01:03:

[...]

Eens!

Al die zure bekken, het is toch triest. Mensen nemen zichzelf veels te serieusvan zurigheid word je ook heul leeluk
Ik wil wel een keer met Floor en Meds op een roadtrip!
maar kijk uit hoor, niet doorslaan zoals Erica T. dat is weer teveel van het goede
quote:Longlasting schreef op 18 februari 2010 @ 01:05:

Ik wil wel een keer met Floor en Meds op een roadtrip!Ja naar Grolleveen ofzo, voor een picknick
ik ga in de bedstee, het wordt nu koud hier, de agregaat doet het niet
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 01:03:

als dat allemaal niet helpt kan je ook nog lid worden van de EO, dat doet ook wonderen bij sommigenBij sommigen dan!
Hahhahaha Grolleveen, jaaaaaah, En dan nemen we TO mee
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 01:06:

ik ga in de bedstee, het wordt nu koud hier, de agregaat doet het nietEn de kolen zijn op?
Ja ik kruip er ook in. Succes alvast morgen op de weg, rustig aan en denk aan ons!
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 01:02:

to do list voor TO.

draai in de auto een lounge cd van Ad Visser of musicalliedjes zoals brand new day, do re mi, goodmorning starshine en ease on down the road.

Klap en zing mee

doe iets voor een ander zoals koffie halen, tracteren op taart of luister zonder te oordelen

Is dit een standaard to do list voor ieder topic waar je op reageert?

Kan niet echt meer een link met de inhoud van het topic leggen, namelijk.

Of is het een draaiboek voor de afterparty van de EO-jongeren dag?

Afgezien van het zwaaien in de file, het klappen en Ad Visser pas ik namelijk best aardig in je To do profiel. Maar dat is helemaal de issue niet hier.
Dansen is leuker dan lopen
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 01:02:

to do list voor TO.

Klap en zing mee

Houdt je stuur ook vast anders zit je klappend, zingend ,zwaaiend en EO lievend, in de ambu met gillende sirenes.
(Waar kan je over nadenken diep in de nacht)

Het is natuurlijk wel de snelste manier wellicht in contact te komen met God. Dus EO lievend gezien , wel een zeer adequate aanpak misschien.
@Longlasting het klinkt verontrustend maar ben verliefd op jouw avatar minivarken.

En helaas moet ik toegeven dat ook ik in een monster verander zodra ik achter het stuur zit. Dan met name op de langzame medebestuurders als je toch al zo'n haast hebt. En dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 3 straten van te voren al aangeven dat je naar rechts gaat.

Maar goed ik weet dat ik een ernstig probleem heb hahaha achja ik ben ook maar een mens.
Gevaarlijke acties van medeweggebruikers doen mijn bloed wel koken, maar om een slome slak voor me maak ik me niet druk. Als iemand helemaal uit zijn plaat ga, dan stel ik me maar voor dat hij net ontslagen is/in scheiding met zijn ex/ kat dood, etc. maar dat helpt niet altijd. Als mensen gaan schelden op mijn rijgedrag krijg ik altijd de neiging om ze van de weg af te rammen en drie keer over ze heen te rijden. Ik word agressief van agressieve mensen; welke cursussen hebben we daar voor?
TO, ik vond je eerste post erg grappig geschreven! Ik herken er wel een beetje in. Ik vind het irritant dat mensen op een weg waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden. Rijd gewoon 80. Ik heb een doel, ik moet naar mijn werk en ben niet van de plezier ritjes, dan ga ik liever een stuk fietsen. Gisteren weer een idioot op de snelweg die 100 reed. Dat vind ik gevaarlijk, omdat je 120 rijd en met allemaal auto's achter elkaar en die auto's moeten allemaal ineens uitwijken omdat er een suffe kip 100 rijdt. Neem dan lekker een andere weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven