Schelden in de auto

17-02-2010 23:41 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal gesproken een redelijk en beminnelijk mens (ok, ik heb geen vastgestelde gedragsstoornis). In de auto echter, verander ik in de onredelijkheid zelve. Niet dat ik als een kamikazepiloot over de snelweg scheur, of dat ik rotondes via de verkeerde kant neem, maar ik heb op alles en iedereen commentaar. Op de slomo bij de verkeerslichten, op de sufkutten die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, op de aso-leasebak, die zich vlak voor mijn autootje op de linkerbaan wurmt, eigenlijk op alles en iedereen. Rotgewoonte eigenlijk, maar het maakt de autorit (90 km woonwerkverkeer per dag) toch iets minder saai. Vroeger, toen mijn kinderen klein waren en hun zieltjes nog rein en puur, sprak ik nog in termen van zakken hooi en sukkels, maar het gaat er sinds hun puberteit, met inmiddels gepokte en gemazelde zieltjes, een stuk heftiger aan toe. Wie herkent zich in dit verhaal? Waarheen verwensen jullie lastige medeweggebruikers? En hoe wordt dat geuit? In mijn geval gaat het dus niet om aggressief rijgedrag, maar puur om het commentaar op alles en iedereen.
Dansen is leuker dan lopen
Ik vind schelden soms heel erg opluchten. Tuurlijk helpt het niet, maar als je een keer haast hebt 's ochtends en je rijdt al 10 minuten achter een auto die met 100 km per uur een andere auto in probeert te halen die ook 100 km per uur rijdt, nou dan laat ik vaak wel even merken dat ik lichtelijk geïrriteerd ben. (doe ik overigens niet als het oude mensen zijn)
quote:misschicken schreef op 18 februari 2010 @ 10:39:

Ik zing de hele top 40 mee, en ik ketter als een bouwvakker.

Opgewarmd lijk is mijn favoriet

Hoe kan het toch dat ik jou zo graag mag.....?

We lijken echt in niks op elkaar
Overigens zing ik wel de longen uit mijn lijf.

Dat lucht míj dan weer op.
quote:[message=5260349,noline]Baudolino schreef op 18 februari 2010 @ 10:42[/message[/b]]:[/b]

Ik vind schelden soms heel erg opluchten.

Soms ja.

Niet standaard neem ik aan.
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 00:12:

Je mag op de snelweg 60, en als ik dat recht heb dan wil ik dat ook uitvoeren

Dit vind ik dus nog erger dan schelden: 'Ik weet dat het irritant is voor medeweggebruikers, maar doe het lekker toch want het mag nou eenmaal'.

Raar...
quote:Baudolino schreef op 18 februari 2010 @ 10:43:

[...]

Dit vind ik dus nog erger dan schelden: 'Ik weet dat het irritant is voor medeweggebruikers, maar doe het lekker toch want het mag nou eenmaal'.

Raar...Ze maakte een grapje.
quote:eleonora schreef op 18 februari 2010 @ 10:43:

[...]

Soms ja.

Niet standaard neem ik aan.Inderdaad soms. In situaties zoals ik die eerder heb beschreven bijvoorbeeld.
quote:eleonora schreef op 18 februari 2010 @ 10:44:

[...]

Ze maakte een grapje.Niet grappig
quote:eleonora schreef op 18 februari 2010 @ 10:42:

[...]

Hoe kan het toch dat ik jou zo graag mag.....?

We lijken echt in niks op elkaar

Whahaha sorry, kan er niks aan doen.

Ik vloek vaak ook nog op de wijs van de muziek...heel erg hahaha

Maar hey, ik ben verder niet agressief, doe er niemand kwaad mee. Ik duw niet, plak niet, snij niet, steek geen lichaamsdelen uit....

Mijn kinderen hebben alleen een iets te ruime woordenschaat door met me mee te rijden....ach wie weet kunnen ze het nog eens gebruiken.
Schelden in de auto is en blijft een slechte gewoonte, vind ik. Ik houd er gewoon niet van. Ik doe het zelf niet, en LLman ook niet. LL-ex wel, man wat een opgefokte boel was dat altijd in de auto brrr...
quote:Baudolino schreef op 18 februari 2010 @ 10:46:

[...]

Niet grappig

Niet?

Ik vond die hele rits postings heel grappig.

Maar goed, ik ben dan ook een fan van haar humor.
Meds mag van mij best met de traktor 60 rijden op de snelweg....rij ik er gevwoon ketterend omheen!
quote:Baudolino schreef op 18 februari 2010 @ 10:46:

[...]

Niet grappig

Inderdaad ik ben bloedserieus. Mensen moeten meer onthaasten, als we allemaal 60 zouden rijden op de snelweg en blij zouden zijn (zie mijn to do list) dan zou de wereld er een stuk beter uitzien. Want:

beter voor milieu, beter voor bloeddruk, goed tegen files, en mensen zullen een stuk minder zuur zijn, maar zonnig, ze zullen lachen en liefde voelen. Dat zou ik jou ook zo graag gunnen
quote:misschicken schreef op 18 februari 2010 @ 11:13:

Meda mag van mij best met de traktor 60 rijden op de snelweg....rij ik er gevwoon ketterend omheen! Wahahaha, probeer het eens, ik heb namelijk vaak machinerie erachter hangen, die skoda van jou komt niet eens verder dan mijn uitsteeksels, en daar hang je dan met je skoda en je grote waffel scheldend aan mijn hooischudder. En ik zing wel door hoor.
Hee die Skoda heb ik al lang ingeruild voor een Lada, jah!

En waarom kwoot je mijn post als ik net je naam goed probeer te spellen?
Graftak...tsssss
.
Ik heb het heel erg met bumperklevers wanneer ik mijn dochter in de auto heb.

Nu met dat gladde weer kan ik er verschrikkelijk kwaad om worden.

Ik zeg dan verder niks, maar beloof diegene in gedachten dat als hij hem erin ploft, dat 'ie dat niet overleefd.
.
Ik heb het ook heel makkelijk afgeleerd....

Ik reed eens achter een bejaarde die niet doorreed...contstant 40 over een 50 km weg met niks voor hem. Ik had hem al van alles genoemd, en uiteindelijk ging ik te dicht op hem rijden...

Tot ie ineens zijn STOP POLITIE bordje uitklapte op de hoedenplank.....politieman in burger...grrr hahahaha

Ik kwam er van af met een waarschuwing, zelfs nadat ik hem verteld had dat ik vond die een bejaarde was die niet door reed ghehehe
Helemaal met Meds eens. Sinds ik een old timer heb die niet harder kan dan 110 (met zweetdruppeltjes op z'n motorkap) ben ik een stuk vrolijker en gezelliger. Ik kan niet meer jakkeren en haasten met de auto, rij rustig mijn rondje en zit te genieten van alles wat ik om me heen zie. Totaal relaxt! De reis is net zo belangrijk als de bestemming, toch? Zou iedereen moeten doen, denk ik dan stiekem als ik mensen gestresst zie langsracen.
Kan ik me nog indenken dat als je veel autorijdt voor je werk je niet altijd met het genieten van de reis bezig bent.
KLopt...ik vind autorijden heel leuk, maar sinds ik voor mijn werk 60 km per dag over de snelweg en knooppunt Hoevelaken moet is het 1 grote ergernis. Die ritten dan.
Er zijn dus toch meer verbaal ongeleide automobilisten op dit forum. Ik vroeg me al af op welke snelwegen in hemelsnaam volgens de Zen-norm gereden werd, met alleen zingende en klappende bestuurders *heb er meteen een plaatje bij..

Ik schreef bovenstaand verhaaltje overigens niet om mijzelf daarna te verdedigen; meer uit een soort verbazing over dit afwijkend gedrag, omdat ik buiten die auto helemaal geen ruziezoeker ben. Wel wil ik nogmaals aangeven dat het in mijn geval slechts om schelden gaat en niet om aggressief gedrag.

Mijn kinderen (21,18 en 16) vinden mijn gescheld eerder vermakelijk dan storend, volgens hen heeft het een hoog Bassie en Adriaangehalte en te weinig "New Kids". Ze hebben meer moeite met mijn zangkunsten
quote:misschicken schreef op 18 februari 2010 @ 13:05:

KLopt...ik vind autorijden heel leuk, maar sinds ik voor mijn werk 60 km per dag over de snelweg en knooppunt Hoevelaken moet is het 1 grote ergernis. Die ritten dan.Knooppunt Hoevelaken is echt ook mijn pijnpunt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven