Meisjesnamentopic!
donderdag 18 februari 2010 om 14:51
donderdag 18 februari 2010 om 16:31
Wat lastig vogelnestje!
Twijfelt je vriend ook aan de naam of is hij weg van Yentle? (De hond van onze buren heette zo, dus aan mijn associaties heb je niet zoveel).
Wat dacht je van:
Evi
Senna
Sarah
Nora
Liv
Veerle
Als je Niene trouwens een leuke naam vindt, en denkt dat het De Naam is, is het misschien toch alleen maar leuk voor je zus, dat ze soort van vernoemd is
Twijfelt je vriend ook aan de naam of is hij weg van Yentle? (De hond van onze buren heette zo, dus aan mijn associaties heb je niet zoveel).
Wat dacht je van:
Evi
Senna
Sarah
Nora
Liv
Veerle
Als je Niene trouwens een leuke naam vindt, en denkt dat het De Naam is, is het misschien toch alleen maar leuk voor je zus, dat ze soort van vernoemd is
donderdag 18 februari 2010 om 17:14
Mijn vriend vond Yentl in eerste instantie helemaal niet mooi, maar na een paar weken ineens wel. Misschien is dat ook wel 1 van de redenen dat ik twijfel. Ik wil een naam die we allebei voor 100% mooi vinden en niet dat de 1 overstag gaat om de ander een plezier te doen, of bij gebrek aan beter.
Hij vond het niet nodig om een andere naam te zoeken en is blij met de naam Yentl.
Evi Mooi, staat nu ook op ons nieuwe lijstje
Senna Nee, doet me denken aan Ayton Senna
Sarah Beetje ouderwets
Nora Zo heet nichtje
Liv Zo heet hond van oom en tante (pfff, wat een gedoe zo he?)
Veerle Nee
Niene Nou, mijn zusje heet Nienke en vind het er toch wel heeel erg op lijken...
Ik heb met heel veel namen wel "iets" en voor mijn gevoel mag dat niet. We hadden ook Fleur, maar iemand in onze familie heeft zijn kat zo genoemd, dus die valt ook al af, evenals Roos.
Wil dat het de naam van ons kindje is en niet die van een huisdier of familielid ofzo.. Ik weet dat ik heel vaag klink trouwens.
We hebben het nu trouwens ook nog over Yente (of Jente) ipv Yentl. Persoonlijk vind ik Lente ook heel mooi, dit vind vriend weer iets minder, maar ben rond 21 maart uitgerekend en vind het wel een leuk idee om ons kindje Lente te noemen als ze op 21 maart geboren wordt. Maar goed, dan moet vriend er ook achter staan natuurlijk!!
Hij vond het niet nodig om een andere naam te zoeken en is blij met de naam Yentl.
Evi Mooi, staat nu ook op ons nieuwe lijstje
Senna Nee, doet me denken aan Ayton Senna
Sarah Beetje ouderwets
Nora Zo heet nichtje
Liv Zo heet hond van oom en tante (pfff, wat een gedoe zo he?)
Veerle Nee
Niene Nou, mijn zusje heet Nienke en vind het er toch wel heeel erg op lijken...
Ik heb met heel veel namen wel "iets" en voor mijn gevoel mag dat niet. We hadden ook Fleur, maar iemand in onze familie heeft zijn kat zo genoemd, dus die valt ook al af, evenals Roos.
Wil dat het de naam van ons kindje is en niet die van een huisdier of familielid ofzo.. Ik weet dat ik heel vaag klink trouwens.
We hebben het nu trouwens ook nog over Yente (of Jente) ipv Yentl. Persoonlijk vind ik Lente ook heel mooi, dit vind vriend weer iets minder, maar ben rond 21 maart uitgerekend en vind het wel een leuk idee om ons kindje Lente te noemen als ze op 21 maart geboren wordt. Maar goed, dan moet vriend er ook achter staan natuurlijk!!
donderdag 18 februari 2010 om 17:57
Ik vind Puck een naam die geweldig is voor kleine kindjes, maar zo lastig voor volwassenen. Stel dat ze later directeur van een groot bedrijf wordt, en ze moet zich voorstellen als Puck de Boer... Ik vind Puck dan toch een naam die niet zo serieus te nemen is.
Nova vind ik erg leuk. Sophie inderdaad te populair.
Nova vind ik erg leuk. Sophie inderdaad te populair.

donderdag 18 februari 2010 om 18:10
donderdag 18 februari 2010 om 18:46
donderdag 18 februari 2010 om 18:51
Ik vind Nova ook niet zo leuk.
Klinkt bij mij erg streng in mijn oren.
Puck vind ik geweldig!!
En idd juist leuk als je bijv iemand tegen komt in een mooi pak en die dan puck of pippi heet.
Mijn dochter heet Jip.
Ik vind het helemaal geweldig, mijn man ook.
Maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden voor een meisje.
Ik vind het een hele stoere naam net als Puck.
Mijn nichtje heet Lobke. En een kennis heeft pas een dochter gekregen die Kaat heet.
Twee kindjes waar ik vroeger op heb gepast heette: Mijntje en Drikje (allebij meisjes).
Succes.
Klinkt bij mij erg streng in mijn oren.
Puck vind ik geweldig!!
En idd juist leuk als je bijv iemand tegen komt in een mooi pak en die dan puck of pippi heet.
Mijn dochter heet Jip.
Ik vind het helemaal geweldig, mijn man ook.
Maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden voor een meisje.
Ik vind het een hele stoere naam net als Puck.
Mijn nichtje heet Lobke. En een kennis heeft pas een dochter gekregen die Kaat heet.
Twee kindjes waar ik vroeger op heb gepast heette: Mijntje en Drikje (allebij meisjes).
Succes.