Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Utah: Geweldige suggesties! Ik heb op hyves inhoudelijk gereageerd!

Tja, carnaval... Vaak is er wel kindercarnaval, maar daar kunnen Nadine en Blink je meer over vertellen!

Blink: Wat naar van die misselijkheid! Je hebt er al medicijnen voor toch? Kan de vk je niet verder helpen?

Oja, wil je jouw berichtje nog effe aanpassen, mijn naam staat erin!

Schoonfamilie is hier vandaag op bezoek geweest. Was weer erg gezellig. Zo mooi om te zien dat Guido zo gek op ze is. Hij heeft niet veel familie, dus dat maakt het extra fijn.
Ongeduld, oeps! Heb het meteen aangepast! Sorry!

Ik heb idd al medicijnen Emasefene, maar helpen niet echt goed. Spuug nog steeds. Ga morgen huisarts nog even weer bellen. Vk gaf alleen als advies kleine beetjes eten en wat vaker, maar dat helpt helemaal niets. Dus kijken was mijn huisarts zegt morgen.

Leuk dat Guido het zo leuk heeft met je schoonouders. Zou willen dat mijn schoonouders een beetje meer interesse hadden, maar helaas. Ze vragen nergens naar ook niet naar mijn zwangerschap. Gelukkig maakt mijn moeder dat weer goed en leeft wel mee. Ach, overal is wel wat denk ik dan maar. Maar jammer is het wel!
Blink, wat vervelend dat je zo misselijk blijft. Inderdaad de dokter maar even bellen, misschien kunnen die nog wat voor je betekenen. Op zich zou je verwachten dat het nu toch minder zou moeten gaan worden..

Wat raar dat je schoonouders geen interesse tonen. Deden ze dat met Vincent ook niet? Ook wel erg vervelend voor je man lijkt mij.

Ongeduld, inderdaad, dat verhaal dat je vertelde. Verschrikkelijk, dat verwacht je toch niet? Kan me daar helemaal niets bij voorstellen, maar toch hoor je het inderdaad geregeld.
Nadine, hoe was je eerste dag?? Ging alles ook goed met Luuk en Nick samen naar de opvang?
@ Blink, zie m'n www op hyves betreft m'n eerste dag.

Man had vrij vandaag en morgen ook voor de jongens. Schoonouders zijn skieen en kdv was dicht vandaag vandaar dat manlief thuis is. Donderdag gaan ze samen naar het kdv.

Reageer morgen of woensdag ff uitgebreider. Ga nu slapen want de nachten zijn hier helaas weer onderbroken door nachtvoedingen.... Luuk is wederom snippie verkouden zoooo zielig voor 't manneke

Wat zei je ha trouwens van het spugen en het niet werken van de medicijnen?
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Kom net met Lynn van de ha. Ik moest zelf heen en had haar even meegenomen. Ze heeft witte vlekken op haar rug en zij. Had het bij het CB al wel eens gevraagd, maar die zeiden dat het niets was. Wilde toch ook mn eigen ha nog even laten kijken en heb nu een verwijzing naar de huidarts.

HA dacht of schimmel of vitiligo een schimmel zou alleen een rand gehad moeten hebben, en dat is niet zo geweest. Dus dat klinkt niet erg hoopvol.. Moet straks afspraak maken, waarschijnlijk over een week of twee.

Mijn laptop is gecrasht, zit nu op notebook. Wel onhandig soms, zo'n klein scherm!
Oei Zaza, spannend dus even wat de huidarts gaat zeggen. Ik hoop dat het meevalt en het idd een soort schimmeltje is. Hoop dat je snel terecht kunt!

Nadine, Luuk dus weer verkouden. Hier hetzelfde. Vincent heeft ook zijn neusje dicht en slaapt ook moeilijker. Zo sneu.

Huisarts kon me niet echt iets anders voorschrijven. Dus neem nu overdag ook een tablet als het echt niet gaat. Dit was geen probleem zei hij dus dan dat maar proberen. Bijna 16 weken, hopen dat het nu snel minder gaat worden! Mijn buik groeit al wel mooi. Echt al mooi rond. Dus dat is wel weer fijn!
Vandaag de uitvaart gehad. Wat verdrietig is dat om mijn vriendin en familie zoveel verdriet te zien hebben. Helaas horen deze dingen bij het leven....
Zaza: Jeetje, kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n vermoeden van de ha! Ik duim voor een schimmel (niet dat dat fijn is, maar je snapt het wel..)

Blink: Tja, Blink, (schoon)ouders blijven soms vreemde wezens....

Wanneer nam de misselijkheid bij Vincent af? Oja, wij willen natuurlijk wel een buikfoto zien!

Guido had ook weer wat. Wij waren bij een winkel (op zijn verzoek, en dan is het een diervoeder / groente en fruit winkel ) even verderop. Eigenaresse vraagt aan Guido of hij iets lekkers wil. JAAAAH! APPEL! roept Guido. Zo heerlijk! Ik ben benieuwd hoelang hij fruit boven een snoepje blijft verkiezen....
Blink: Speciaal voor jou een hele dikke knuffel!
Ongeduld, zou willen dat Vincent dat deed! Die roept meteen koekie en chocola! (heeft van mijn moeder kinderchocolade gehad en nu helemaal gek ervan. Hij had het op en wreef met zijn handje op zijn buikje, mmmm lekker chocola oma!). Nog steeds erg lastig met eten, want meneer wil nog steeds geen brood. Met moeite krijg ik er een cracker is. Fruit wil hij ook niet. Vandaag een potje fruit gegeven en die heeft hij zelf opgelepeld. Hij zat er dus helemaal onder, maar dat is het enige wat lukt. Zo jammer, maar hopen dat het weer komt!

Tja, mijn schoonouders. Dat blijft een lastig onderwerp. Het zijn op zich geen slechte mensen hoor, maar de liefde ontbreekt nogal zeg maar. Zal een voorbeeld geven (alhoewel ik me er wel wat voor schaam): Vriendin is op verjaardag tegelijk met opa en oma. Vriendin enthousiast tegen hun: Goh, wat gaat het toch snel he met Vincent al zo'n grote vent. Hij kan binnenkort al komen logeren bij opa en oma. Zegt Oma doodleuk: Nou, nee hoor daar zitten wij niet op te wachten. We hebben de kinderen groot en zijn allang blij dat we ze niet meer thuis hebben, we hoeven geen andermans kinderen in huis!! (Nou, je wil dus niet weten hoe hard ik op mijn tong heb gebeten om de lieve vrede voor man maar te bewaren, maar ze menen het echt en zien ook niet wat er verkeerd aan is of dat zo'n opmerking best kwetsend kan zijn. Voor mezelf vind ik het nog niet zo erg, maar voor man des te meer). Vriendin wist niet meer wat ze zeggen moest. Tja en zo heb ik nog wel veel meer voorbeelden wat te erg is gewoon.
Blink... eerst een

en wat een vreemde schoonouders heb je. Kan me voorstellen dat je daar niet vorlijk van wordt en inderdaad ook erg vervelend voor je man!

Ik moet zo om 11.15 bij de dermatoloog zijn. We'll see..
zaza spannend meis! Ik duim voor goed nieuws.

blink, vreemde schhonouders. Jammer voor jullie zeg. Ook jammer dat je ze niet zelf mag uit kiezen he? Ik mag niet klagen, heb geweldige schoonouders.

Ik zit maar te dubben met de flessen hier, ik leg even mijn soort van schema aan jullie voor. Hoor graag wat jullie ervan vinden, ik word een beetje gek van al die mensen die me maar vragen slaapt ze al door?? Ik vind dat ze het best goed doet behalve dat ze altijd honger heeft naar mijn idee. Maar dat ligt volgens mij aan die allergy care die zo licht verteerbaar is. Komende 2 weken de provocatietest en hopen dat daar geen koemelkallergie uit komt, dan kan ik weer gewone voeding geven die is zwaarder.

06:00 uur wakker van vieze luier, dan neem ik haar mee naar ons bed, waar ze een beetje dut, als ze enorm huilt dan ga ik een fles 180 maken. dat was dus vanmorgen!

Ze slaapt daarna max een uurtje

11:30 uur fles 180 vandaag wat eerder dus)

spelen en dan weer naar bed of we gaan wandelen of naar de stad, dan slaapt ze als ik geluk heb 1,5 tot 2 uur

15:30 uur fles 180

dan weer spelen of iets doen als we nog niet zijn weggeweest en dan slaapt ze max een half uurtje en begint rond 18 uur echt het huiluur, ontroostbaar

19:00 naar boven en omkleden voor de nacht en om de dag in bad

19:30 fles en dan valt ze eigenlijk al in slaap

daarna dus gelijk slapen en vriend maakt haar dan rond 00:00 uur wakker voor de fles waar we een extra schepje in doen.

Met geluk komt ze dan rond 6 uur, kan ook al 5 uur zijn. Soms kan ik het rekken naar half 8, maar dan bij ons in bed, in haar eigen bed gaat ze echt niet meer slapen.

Dat rekken vind ik alleen echt vreselijk, kan ik haar dan niet beter altijd om 6 uur al de fles geven? En dat alles naar voren opschuift? Misschien maak ik het mezelf wel te moeilijk en moet ik meer naar haar luisteren dan leven op de klok, maar de ka was duidelijk dat ik niet over de liter heen mag voor de niertjes. En als ik haar nu om 6 uur ga voeden, wordt dat dan vanzelf wel later? Ik hoopte dat ze een soort van zou wennen aan een voeding van half 8, maar nu 10 dagen later blijft ze geweoon om 6 uur komen. Misschien moet ik acepteren dat haar dag dan begint?

Ook eerlijk zeggen als ikme aanstel hoor...maar ik ben gewoon zoooo moe, ik lig van 4 uur wakker omdat ze dan al 'geluidjes' maakt en ik zo licht slaap...

thanx alvast
even kort, moet zo weg.

niet veel wijzer geworden. Geen schimmel, maar ook geen vitiligo waarschijnlijk. Een andere witte-vlekken-ziekte, dat dan weer wel. Maar welke kan misschien via een monster uitgezocht worden, maar ook dat is niet zeker. Hij denkt dit: link

Oftewel: zien hoe het loopt en na de zomer (uv-licht op huid) terugkomen.
bloem, slaapt ze op jullie kamer?

wat gebeurt er als jullie haar niet wakker maken voor de nachtvoeding?
Ongeduld, ik had je nog even een berichtje gestuurd op hyves.

Over het pakketje dat Nadine voor mij heeft..

Zaza, dat klinkt wel iets 'beter' dan wat ze eerst dachten. Het wordt in ieder geval niet erger. Dus nu maar afwachten. Is het monster nu afgenomen of gaat dat nog gebeuren??

Bloem, ik hoop dat Nadine goede tips voor je heeft..

Dames ik wens jullie super veel plezier bij de meeting!!! Volgende keer ben ik er zeker weer bij!!

Liefs!!
Zaza: Jeetje, nog een aantal maanden in onzekerheid! Hoe sta je hier zelf in?

Bloem: Laat je niet onzeker maken door anderen! Ik kan je helaas geen tips geven over jullie schema, bij borstvoeding gaat het natuurlijk heel anders... Het enige wat ik je kan zeggen is dat naar je eigen gevoel luisteren eigenlijk altijd het beste is. Trek anders eens bij de ka aan de bel en vraag daar om advies?

Ik vind de vraag van Zaza ook een goede: hoe reageert ze op het niet wakker maken??

Vriendlief was vandaag vrij, dus we zijn op stap geweest voor een andere auto. We zijn geslaagd! Ik heb een nieuw gebakje! Vriendlief loopt hem morgen nog helemaal goed na en dan ben ik weer mobiel!

Ik heb zin in morgen! Adres is opgeschreven, treinschema in mijn hoofd! Nu hopen op mooi weer en dan kan het niet anders dan slagen!
veel plezier vandaag dames!

Ongeduld, veel plezier met je auto!

Blink, ze gaan het monster niet nemen. Het heeft namelijk weinig voordelen. Het doet haar pijn, je krijgt een litteken en de kans is groot dat je er niets wijzer van wordt. Als er wel een duidelijke uitslag uit zou komen, kan je er nog steeds niets tegen doen..
Ja lieve dames, hier is Utah met een update...

Zoals bekend vond vandaag onze meeting plaats. Helaas kwamen er een paar kinkjes in de kabel waardoor het originele gezelschap (Ongeduld, Meissie, Nadine en Utah) tot de helft werd gereduceerd.

Meissie was ziek en Ongeduld had grote pech met haar nieuwe gebakje (details geeft Ongeduld zelf wel, als ze wil...) waardoor alleen Nadine en ik bij de high tea waren.

Die theetent was een beetje een hipogende, felverlichte, met groene verf beschilderde gelegenheid. Het zag er wel leuk uit, maar miste wat aan gezelligheid. Gelukkig maakte mijn gezelschap (Nadine) dat helemaal goed!

De high tea zelf was niet verkeerd: er waren sandwiches (lekker met kipfilet en paprika en met oude kaas en tomatentappenade), scones met jam en slagroom, stukken quiche met broccoli en geitenkaas, brownies, cake, appeltaart, chocoladetaart, koekjes, bonbons en sloten thee. Van Earl Grey tot groen-citroen tot verse munt. Liters. Gelukkig was er ook een toilet!

We hebben erg gezellig zitten kleppen en beppen en ondertussen raakten we steeds voller van al dat lekkers. Het enige dat jammer was, vond ik dat we het niet met meer van jullie hebben kunnen delen.

Daarom lijkt het ons een leuk plan om op korte termijn (bijvoorbeeld in mei) weer iets dergelijks te plannen. Wat zeggen jullie daarvan?

Later weer meer, nu is het hoog tijd om op de bank met mijn lief uit te buiken. Hèhè, en dan fijn vroeg naar bed. Prettige avond allemaal en hopelijk tot in mei IRL!
Toch nog even dit:

Zaza, wat een spannende toestanden met die vlekken van Lynn. Wat de dokter nu denkt dat ze heeft lijkt zo op het eerste gezicht niet ernstig, maar ik kan me goed voorstellen dat je het nauwlettend in de gaten houdt. Veel sterkte daarmee! En hoe was het om met je vriendin samen weer even in het café te werken? Heb je het naar je zin gehad?

Blink, hoe was het op de beurs? Nog leuke nieuwe aankopen gedaan? Hoe gaat het met je vriendin? En met jou? Trek je het allemaal nog met je eigen herinneringen? (En de misselijkheid?)

Ongeduld, hoe is het nu bij jullie? En met het autootje?

Meissie, veel beterschap!

Bloem, ik hoop dat er binnenkort een wat prettiger schema ontstaat bij jullie en dat je mooie meisje snel wat langer slaapt. Ik weet precies hoe vervelend het is om van die gebroken nachten en structureel te weinig slaap te hebben. Ook nu nog hebben wij er hier regelmatig mee te maken. Ik heb helaas verder geen tips voor je op dit gebied, maar wil je wel even laten weten dat ik aan je denk. Probeer je dochter af en toe uit logeren te sturen, zodat je op tijd kunt opladen. Vergeet jezelf niet! Sterkte.

Sweety, hoe staat het leven?

Nadine, bedankt voor een gezellige dag!
Zaza, ok dus idd afwachten dus wat ze over een paar maanden zeggen. Dikke

Jammer dat Meissie ziek was en dat Ongeduld pech had met de auto. Dan baal je zeker! Maar zo te horen hebben jullie 2 je prima vermaakt!! Wat een lekkers!! Ik ben helemaal voor een afspraak in mei!! Zullen we dan wel begin mei doen ivm mijn dikke buik? 1 mei?? kan dan iedereen? Je hoort het al ik heb er zin in!!

Negenmaandenbeurs was leuk, maar ontzettend druk. Waren we al bang voor. Sommige momenten was het echt niet leuk meer. Maar we hebben ons prima vermaakt en genoeg gezien. Mijn nichtje heeft genoeg gekocht. Ik vond het wel leuk, maar ik denk wel dat het iets is als je zwanger bent van je eerste kindje. Mijn nichtje kon haar lol niet op, maar ik had het meeste natuurlijk al. Maar het was wel een geslaagde dag! Ik heb een paar slabbetjes gekocht, slaapzakken, dekentje, speentjes, flesje en 2 Dikkie Dik boeken voor Vincent.

Bloem en Sweet, dikke
@ Allen:

We hadden 2-3 mogelijke datums in mei (en sorry blink, daar zat 1 mei niet bij, haha) (1 mei zat voor Utah nog erg kort op de verhuizing)

Zaterdag 8 mei

Zaterdag 22 mei

en als dan niemand kon evt. als alternatief

Zaterdag 15 mei

Ongeduld wellicht kun je een datumprikker aanmaken, maar van mij mag iedereen het hier ook ff vetgedrukt aangeven of hij kan, zoveel data zijn het niet....

Liefs Nadine
Wat vond ik het jammer dat ik gister op het laatste moment af moest zeggen....

Vriendlief had net voor we weg moesten de auto "opgeknapt", met als gevolg dat we niet weg konden. Erg jammer, want ik had heel erg uitgekeken naar deze meeting. Ik ben dus een enorme voorstander van een nieuwe date!

Wat mij betreft kan het ook hier op Viva. Ik kan zowel op 8 & 22 mei

Judith: Je maakt dat het water op mijn lippen komt met je verslag!

En je blog op hyves! Ik sluit me volledig bij Nadine aan, als je er de tijd er weer voor vindt, moet je er echt iets mee gaan doen!

Blink: Kan me voorstellen dat zo'n beurs bij een eerste zwangerschap zo anders is dan wanneer je al een ondeugd hebt rondlopen. Maar het is altijd wel gezellig!

Vriendlief is vandaag naar de motorbeurs, Guido en ik maken er een speel en knuffeldagje van. Zo samen pannenkoekenbakken en in bad, dan is de dag ook alweer omgevlogen!
Even snel voor jou Bloemetje...

Ik heb ff snel op hyves gekeken van wanneer ze ook alweer is, maar je zou eens kunnen proberen om 2 à 3 scheppen rijstebloem aan de laatste fles toe te voegen (daar is ze op 'n week na oud genoeg voor). Dat zorgde bij ons meteen voor stukken langere nachten! Of heeft ze nog veel last van krampjes? dan zou ik het niet doen.

En waarom wil je alles rekken? Omdat er ooit iemand heeft gezegd dat kindjes in het schema 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 moeten zitten?!?! Het is prettig als dat zo is, maar als jullie meisje alles 'n uurtje eerder wil, is dat toch geen probleem? Dat ritme komt vanzelf wel. Je hoeft niet perse op vraag te voeden, en ook niet persé op schema, maar kijk gewoon naar wat je meisje fijn vindt en een beetje sturen kan natuurlijk helemaal geen kwaad.

En weet je, laat de mensen om je heen maar lullen. Kindjes slapen GEMIDDELD met 3 maanden door, maar er zijn legio kinderen die pas later gaan doorslapen. Wij zitten ook al weer een aantal weken met nachtvoeding hoor en soms 'n nachtje niet (klote, dat wel, zeker nu ik weer aan het werk ben ) en Luuk is alweer 'n half jaar!!!

Maar voel je vooral geen zeur en aanstellen doe je je zeker niet. Ik ken de gevoelens, echt waar. Hier is het ook niet altijd een roze (blauwe) wolk hoor! echt niet!

Nu ga ik lekker eten, broer + vrouw zijn hier met frietjes van de grote M, jammie jammie!

En bloemetje, als je vragen hebt, stel ze gewoon, we zijn er voor elkaar om elkaar te helpen waar we kunnen!

Ik heb even wat op hyves gezet. Moest ff mn hart luchten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven