Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Blink, hoe was het bij de vk? En hoe is het nu met Vincent? Lang leve de wasmachine... Maak je maar geen zorgen om het niet eten, hoor. Zolang hij goed drinkt komt het vast goed.

Nadine, goed gepland hoor, die volgende meeting! Ik heb er nu al zin in. En Luuk klinkt als een echte beer. Flinkerd hoor! Ik moet ook altijd zo lachen om de foto's op je Hyves. Wat een scheetje is het toch!

Ongeduld, bedankt voor die lieve opmerking (dat ouders blij mogen zijn als hun kind bij mij in de klas komt). Dat doet me erg goed. Hoe was het met je vriendin? Wat oneerlijk hè, dat het krijgen van kinderen niet iedereen even gemakkelijk gegeven is. Dat merk ik hier op ons topic en door het verhaal van jouw vriendin maar al te goed. Een dikke knuffel voor haar...

Meissie, wat leuk om van je te lezen. Super dat je de liefde weer gevonden hebt en dat alles zo soepel gaat met jullie. Ik weet uit ervaring dat het ook heel anders kan gaan in samengestelde gezinnen. Erg fijn dat het bij jullie gewoon lekker gaat.

Zaza, hoe is het nu met de vlekjes van Lynn? Heeft ze er veel last van? Is er nu meer duidelijkheid over wat het is? Hoe was het weer op je werk, na de vakantie? Morgen moet ik ook weer vroeg uit de veren. Heb er wel zin in!

Bloem, hoe is het met jou nu je verlof afgelopen is? Bevalt het werken je weer? Of vind je het juist heel moeilijk om bij je meisje weg te zijn? Dat zou ik me trouwens allebei kunnen voorstellen. Af en toe denk ik dat een deel van mijn verkniptheid aan het moederschap te danken is... Tja.

O, Bas heeft iemand nodig om z'n billen af te vegen. Aangezien verder alleen Tim en ik er zijn, zal ik het maar voor mijn rekening nemen... Tot later en liefs!
anoniem_53670 wijzigde dit bericht op 02-03-2010 10:00
Reden: Spelfoud
% gewijzigd
Met Vincent gaat het iets beter, maar afgelopen nacht weer flink gespuugd. Zo zielig! Hopen dat het vannacht beter gaat! Het lijkt tot nu toe wel te gaan, maar hij heeft een flink wit snoetje.

Bij de vk was alles goed. Kleine zwemt goed en was lekker druk! Ik ben nog maar 2 kg gegroeid in 17,5 week. Ben trots op mezelf! Bij Vincent ging het veel sneller! Hoop dat het zo rustig blijft gaan!

Vraagje over autostoel. Vanaf wanneer gaan ze in de volgende stoel? Vincent is zeker weten 17 kg. Nu zag ik net in de nieuwe WijJongeOuders dat ze vanaf 15 kg in de volgende stoel kunnen, maar daar staat ook weer een leeftijd bij. Maar ik vind de stoel waarin hij nu zit zo krap voor hem. We hebben nu nog deze stoel, maar hij komt met zijn hoofd ook al een stuk erboven uit. Is het dan nog wel veilig??

Vincent is ook wel een stevige knul natuurlijk, maar is het al veilig dat hij in deze kan? :

Wat dachten jullie?
Blink: Naar he, als ze zo ziek zijn! Nog maar 2 kilo gegroeid! Ik hoop met je mee dat dat zo doorzet!

Ik heb me nog helemaal niet verdiept in de vervolgstoelen. Maar als jij vindt dat Vincent te krap zit, en hij is de vereiste kilo's, dan zijn er toch geen belemmeringen?

Nadine: Hoe is het bij jou?

Bloem: Hoe zijn de eerste dagen gegaan?

Weekendje weg was geweldig! Echt weer effe goed kunnen bijkletsen, ook over de niet leuke onderwerpen. Gelukkig is vriendin heel positief, het vertrouwen in een nieuwe zwangerschap is groot!

Vandaag heerlijk met Guido een stuk gefietst. Hij vond het geweldig!
Even snel want ik moet het doopboekje voor de mis van Luuk in elkaar gaan draaien...

@ Blink, gewoon over gaan naar de nieuwe stoel. Zowel de kilo's als de leeftijd zijn een leidraad en je hoeft niet aan alle 2 te voldoen. Ik ga Nick ook overhuizen als Luuk naar de volgende stoel mag. Heb je wel het hoofdeinde al op de hoogste stand staan?

Oh, verhip, volgens mij kan het hoofdeinde niet omhoog van de priori. Die van onze MC Tobi wel.... En ga je dan voor de Rodi SPS of XR?

Passen de kleren trouwens of nog niet?

Later of morgen meer!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ik denk dat ik dan idd over ga. Van deze stoel kun je het hoofdgedeelte niet naar boven doen. Ik ga voor bovenstaande stoel denk ik.

Nadine, ik had je nog een prive berichtje gestuurd op hyves maandag. Ik ben er erg blij mee en het meerendeel past goed. Dus nogmaals bedankt!

Ongeduld, fijn dat het geslaagd was! Gezellig fietsen. Heb ik ook zin in, maar dan moet meneer eerst weer goed beter zijn.

Beetje dubbele dag vandaag. Het is 4 jaar geleden dat mijn vader overleed. 4 jaar alweer het voelt vaak nog als gisteren. Straks even mooie bloemen brengen.
Blink: Hele dikke knuffel vandaag voor jou!
Blink, ook van mij een hele dikke knuffel

ik had je berichtje trouwens gehad hoor! Veel plezier ervan!
nog bedankt dames voor de . Doet me goed!!

Wat is het hier rustig? Iemand nog iets leuks beleefd? We zijn uit eten geweest en daarna wezen bowlen. Pfff... dat viel toch wel een beetje tegen met mijn buikie. Vincent was uit logeren en heeft zich goed vermaakt. Ligt nu uitgeput te slapen.

Hoe was jullie weekend?
Hier een redelijk rustig weekend gehad.

Zaterdag met 2 nichtjes + aanhang uit eten geweest, was erg gezellig! M'n beste vriendin had opgepast. Ze had Luuk wakker gemaakt voor z'n papfles maar hij dronk niet. Hij heeft 'n half uur naar haar liggen lachen en kletsen, maar drinken ho maar! Ging daarna wel braaf slapen maar kwam natuurlijk 's nachts voor 'n fles, gelukkig was manlief aan de beurt .

Gisteren waren m'n schoonouders en m'n zwager + vriendin op visite geweest en die bleven ook eten. Was wel gezellig geweest.

Straks als het goed is m'n 'nieuwe' auto ophalen. Oooooh ik heb er zo'n zin in!!! Wel kl*** dat het weer sneeuwt! Zul je zien dat ik dadelijk nog een schuiver maak ofzo... ik hoop maar van niet!

Verder weinig spannends hier. Het ging net weer wat beter met het doorslapen van Luuk, maar helaas is hij weer zoooooo verkouden dat ik vannacht weer aan de beurt was voor een klein flesje.... Weet je, ik denk dat we er gewoon een keer doorheen moeten met een aantal nachten brullen zodat hij zelf leert in slaap te vallen, maar als ie zo verkouden is, zit hij (en z'n bed ook) binnen de kortste keren helemaal onder het snot en dat vind ik wel zoooo zielig! We tobben nog maar even aan als hij zo verkouden is. Vannacht is manlief weer aan de beurt en kan ik doorslapen....

Nu snel aan het werk, daar word ik tenslotte voor betaald!

Liefs X
Blink: Klinkt als een leuk weekend! En ik kan me voorstellen dat het lastig bowlen is als je zelf een bowlingbal hebt ingeslikt!

Nadine: Klinkt ook als een heerlijk weekend! En wat blijven jullie inderdaad tobben met Luuk. Kan me voorstellen dat jullie niet aan het door laten huilen willen beginnen zolang hij zo verkouden is...

Gister met een vriendin op stap geweest voor mijn fotocursus. Straks maar es de resultaten bekijken! En uiteraard, op de terugweg liet de auto ons staan.... Vriendlief van vriendin was er snel, dus konden we warm in hun auto wachten. Vriendlief deed er wat langer over (want opa & oma moesten eerst ingevlogen worden om ook bij Guido te blijven). Het p[robleem was redelijk snel verholpen, maar het vertrouwen is echt helemaal tot het vriespunt gedaald.

Guido mag na pasen naar de peuterspeelzaal! Hij heeft dus nog 2 weken om weer te wennen aan het niet meer steeds bij mama thuis zijn, en daarna naar de peuterspeelzaal. Ben zo benieuwd hoe hij het daar vindt! Wel spannend hoor!

Vandaag es kijken of ik nog iets kan regelen voor mijn verjaardag straks. Word toch 30, wil ik ook niet zo voorbij laten gaan!
Wat een rust hier!

Effe mijn verhaal kwijt. Vandaag met de hond naar de dierenarts geweest als vervolg op een uitgebreid bloedonderzoek. Blijkt dat ons beestje een hartafwijking heeft, dus de rest van zijn leven aan de medicijnen. En ze zagen ook iets op zijn prostaat, het wordt nog onderzocht of dit goed of kwaadaardig is. Hij is in korte tijd 5 kilo afgevallen, dus ik heb er niet echt een goed gevoel over... Vrijdag krijgen we de uitslag.....
JOEHOE!
Hoi, hoi, ik ben hier! haha

Jeetje Sandra, wat sneu zeg voor jullie hond! Hopen dat het met de medicijnen goed gaat! Ik duim voor een goede uitslag vrijdag!

Spannend Guido naar de peuterspeelzaal!! Hij zal het vast leuk vinden! Brengt de gastouder hem dan daarheen als hij bij haar is en moet hij 2 of 3 keer heen? Ik vind het nog altijd jammer dat Vincent niet gaat, maar vanaf November naar het kdv dus dat zou veel te druk voor hem worden.

Heb je alles geregeld voor je feestje? Hoe laat moeten we er zijn? hahaha

Verder niet zo heel veel beleefd. maandag naar de gym geweest. Vincent klom waarempel (met hulp van juf) in het klimrek. Mams was toch wel trots hoor! Doet je best wel pijn als je ziet dat alle kindjes het wel zelf kunnen en die van jezelf niet. Maar wat was hij trots dat het zo wel ging en ik ook!

Vandaag naar het dreumesuurtje van de peuterspeelzaal. Ook altijd leuk!

Fijne dag iedereen!
Blink: Kan me voorstellen dat je graag zou zien dat Vincent zelf het klimrek op zou gaan. Maar hij gaat er wel op! Ik heb Vincent leren kennen als een heel lief kereltje met een bult zelfvertrouwen, afgemaakt met een hoop doorzettingsvermogen. Dus dat mannetje komt er echt wel!

Guido gaat straks 2 keer naar de peuterspeelzaal. Ik ga nog proberen of ik dinsdag iets later mag beginnen, dan kan ik Guido zelf wegbrengen. Hij wordt dan door de gastouder opgehaald. Op donderdag moet hij in de middag heen, dus dan wordt hij gebracht en gehaald door de gastouder.

Gister ook zo gelachen! Guido liep mee naar de toilet, begint te klappen: Oet zo Mama!
Ongeduld, wat lief !

Haha die Guido, wat een grappig ventje is het toch!!
Daar ben ik nog maar een keer!

Guido heeft waterpokken! Zo sneu. Hij heeft er ook een beetje koorts bij. Verder is ie redelijk vrolijk, dus hij heeft er niet zo veel last van. Iemand enig idee hoe lang kinderen hier last van hebben?
Nick heeft het gehad toen ie een 'n half jaar was. Na 6-7 weken was er niks meer te zien, hij had het heeeeeeel ernstig (ckeck z'n site maar us!) Het ligt er dus ook een beetje aan hoeveel hij er heeft. Week of 2 denk ik zeker wel voor alle blaasjes ingedroogd zijn.
Ongeduld, voor waterpokken staat volgens mij 10-14 dagen tot het ingedroogd is. Kan dan nog wel even duren voor het helemaal weg is. Lynn heeft het een paar weken geleden ook gehad.

Uitslag gehad over de hond? Hoop dat het een goede uitslag was!
Ongeduld, beterschap voor Guido! Lijkt me vervelend zo'n jeuk!! Vincent heeft ze nog niet gehad en ik hoop dat het nu ook nog niet gebeurd. Schijnt niet goed te zijn als je zwanger bent. Heb je de uitslagen van jullie hond al binnen?

Morgen eerste dag werken toch? Veel succes!!

Wij zijn druk bezig met de babykamer. Muren zijn geverfd en eentje behangen. Geen crisis dit keer!! haha Het ging heel goed, maar het wordt nooit mijn hobby! Nu de radiator nog, vouwgordijn ervoor maken, plintjes en dan schiet het al mooi op! Het is echt nu al heel mooi! Als alles klaar is plaats ik zeker foto's op hyves!

Fijne zondag allemaal!
Hoi meiden,

ben weer aan het werk en elke avond helemaal op, dus was even afwezig!

Blink: babykamer schiet op dus, fijn! Hoe vind je het zwanger te zijn van de 2e? is het minder onerkelijk of dat toch nog steeds? Schiet wel op al he?!

Ongeduld: hoe gaat het met je zieke mannetje? En met de banenzoektocht? En de hond?

nadine, hoe is het op je werk? heb je het naar je zin? Hoe gaat het met Luuk en zijn verkoudheid?

Utah: huis definitief verkocht dus! Helemaal goed nieuws!

Meissie, Sweety, Tink en zaza, hoe gaat het?

Nou ik ben dus weer aan het werk, valt me vies tegen. Ben echt wel dol op mijn werk maar nu niet. Wil thuis bij mijn meisje zijn...maar goed als ik er ben is het wel te doen en het plezier komt vast wel. Gelukkig gaat het goed op het kdv, vind alleen 1 leidster erg jong en op vrijdag is dat de enige (er zijn dan maar 3 babies) maar ze is wel erg lief dus dat komt wel goed. Nadine, ik zal je de doeken toesturen. We waren er toch weer even mee begonnen, het 2e gedeelte van de nacht en dat ging echt supergoed. Ze kwam dan rond 6 uur, maar dan liet ik haar even 5 min huilen en dan sliep ze weer door tot 7 uur, half 8. Nu was ik vorige week bij het cb en die gaf aan dat ik toch moest gaan stoppen met bakeren ivm draaien en rollen. Dus vrijdag niet meer ingebakerd en het was weer helemaal mis, elk half uur vanaf 4 uur aan het spoken...is dit een kwestie van doorzetten? vannacht was het ook weer zwaar, ze maait maar met die handen en slaat zichzelf. wanneer heeft ze door dat dat haar handen zijn??? Nu gaan we haar vannacht heel strak toestoppen door de dekens strak te doen met een handdoek, wie weet helpt het. Ik was juist zo blij met de goede nachten!

O ja wij maken nu wakker voor de fles van 23:30 uur, wanneer weet je nu wanneer je daar mee kunt stoppen? Ze drinkt 'm altijd leeg...maar goed zij drinkt ALTIJD haar flessen leeg, het is dan ook echt zo'n michelinpoppetje aan het worden haha

nou heel suf maar ik duik zo mijn bed in...moe....

werkse allemaal
even snel voor Bloemetje:

Meid, als jullie meisje er niet aan toe is, gewoon de doeken blijven gebruiken. Ik heb ze bij Nick tot 5,5 maand gebruikt, geen centje pijn, dus jij kunt nog ff! Ga anders eerst afbouwen door één armpje los te doen, maar cold turkey werkt niet zoals ik lees! Ik snap dat je waarde hecht aan wat het CB zegt, maar laat je niet gek maken hoor, die mensen moeten uit veiligheid die dingen zeggen, maar je voelt zelf wel wat je meisje wel of niet kan!!! Je mag me ook altijd bellen voor advies omtrent afbouwen of wat dan ook, vind ik totaal geen probleem! nummer ff via hyves vragen

Hier een heeeeeele zieke Nick. Heeft flinke keel- en oorontsteking en is daar behoorlijk ziek van. Wat gaat me dat aan het hart zeg... Hij is vanmiddag met spoed naar de HA geweest omdat hij echt ademhalingsproblemen had. Heeft nu antibiotica en een puffer. Morgen is moeders dus thuis om voor haar zieke knulletje te zorgen. Ik ga woe ipv di werken.

Werk gaat super! heb het enorm naar m'n zin! Met Luuk lijkt het ook wat beter te gaan.

Wellicht reageer ik morgen even uitgebreid als Nick slaapt! Nu snel slapen, god weet hoe lang het duurt voor Nick weer wakker wordt van het hoesten (als een zieke zeehond!) Hij lag om 20.00 uur op bed en is net voor de eerste keer wakker geweest....
Jeetje, Nadine wat sneu dat hij het zo te pakken heeft. Ging het vandaag ietsje beter? Nogmaals beterschap!! Fijn dat je dagen kan ruilen op je werk.

Ongeduld, hoe gaat het op je nieuwe werk??
Vandaag 20 weken echo gehad. Alles was goed! Dus helemaal blij! Nu lekker genieten van mijn vakantie. We gaan volgende week een midweekje naar centerparcs. Ik heb er zin in!!

Nadine, hoe is het nu met Nick?

Ongeduld, hoe was je eerste werkweek bij je nieuwe baan?\

Utah, lukt het allemaal nog een beetje met de verhuizing?

Bloem, hoe gaat het met je meisje, slaapt ze al wat rustiger?

Sweet, hoe is het bij jou?

Zaza, en bij jullie?

Het is zo rustig hier!!

Fijn weekend allemaal!!
Zo, daar ben ik ook weer eens!

Ik moet echt weer wennen aan het werken, je hebt echt minder tijd voor andere dingen ;)

Blink: Gefeliciteerd met de goede echo! Heerlijk met de babykamer bezig! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Welke park gaan jullie heen?

Bloem: Wennen he, weer aan het werk zijn! Ik hoop dat het lol in je werk snel weer terug komt! Ik heb geen ervaring met inbakeren, maar ben het wel met Nadine eens. Luister naar je eigen gevoel!

Zaza: Hond heeft gelukkig een goedaardig gezwel! Dus dat is met medicijnen goed te behandelen.

Nadine: Hoe is het met Nick? Lijkt me echt heel erg heftig, dus ik hoop dat hij zich een heel stuk beter voelt!

Werk bevalt tot nu toe prima. Ik ben natuurlijk behoorlijk voorzichtig geworden. Maar de collega's zijn leuk en het werk zelf biedt voldoende vrijheden en uitdagingen. Ben echt heel blij dat ik gewoon weer aan de slag ben!

Als het goed is hebben jullie een uitnodiging voor mijn verjaardag ontvangen. Ik word 30, dus dat moet effe wat anders gevierd worden dan anders. Aangezien jullie een belangrijk deel van mijn leven zijn gaan uitmaken, zou ik het leuk vinden wanneer jullie ook komen.
ongeuld wat ontzettend lief die uitnodiging voor je verjaardag. Ik ga zeker kijken of ik kan komen!Goed te horen dat het werk bevalt/

Blink: een goede 20 weken echo, wat fijn. Voor mijtoch altijd weer extra bijzonder. merk aan vrienden dat ze het moeilijk vinden om met mij te praten over de 20 weken echo, is naar mij toe ook misschien meer beladen.

We gaan trouwens weer richting april, raar idee hoor dat onze zoon al 1 jaar zou zijn geworden. denk nog elke dag aan hem.

Nadine: je hebt gelijk hoor, maar mijn gevoel gaf ook aan om te stoppen. Ik sliep niet lekker meer omdat ik bang was dat ze ging rollen en dan niet meer terug kon rollen en dus niet meer kon ademen. Dat is soweiso een angst van me, gek he...Maar goed, de nachten gaan nog niet echt prettig. Cb zegt laten huilen en niet elke keer lopen voor de speen...ik weet het ff niet, ik reageer maar gewoon op het huiltje. vannacht gilde ze zo, ik rende er naturlijk direct naar toe, ze was ineens zo verkouden dat ze echt in paniek was omdat ze geen lucht kreeg. Zo zielig vandaag voor het eerst een zetpilletje gegeven, want ze is er echt naar van.

Maar ik vind het wel echt zwaar, gebroken nachten en een pittige baan. Ben echt alleen maar moe, maarre gaat vast wel eens over, ooit wordt ze 16 toch??

fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven