**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
pfff m'n eerste werkweek zit erop. 't was heerlijk maar heb 's avonds echt geen puf meer om te forummen. (hier helaas ook weer nachtvoedingen nl.) Moet echt weer ff m'n draai vinden. Baan is echt heel leuk! Fijn dat ik weer iets voor anderen (buiten m'n 3 mannen) kan betekenen!

Zal proberen in t weekend ff te reageren.

Zaterdag high tea met een aantal meiden van het andere topic waar ik nog schrijf.... lekker lekker lekker!! (heb zaterdag dus ff een SAS dag!!!)
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
hallo meiden!

Hier een eerste doorslaapnacht......al werd hij even wakker van het hoesten om 5 uur....maar daarna weer in slaap tot 6.30.....heerlijk!

Ik baal wel van die haaruitval...zie ook echt kalere plekken...met nieuwe haartjes...

met welke groenten begin je met bijvoeden?? misschien handig om extra te maken en dan in te vriezen...waar doe je dat in zo'n klein beetje?

Ik hou het bij een lepeltje zolang het eten geprakt is....als het iets is wat hij ook echt vast kan houden mag dat..

jojo wat fijn dat de camping geboekt is...lekker vooruitzicht.

schattig hoor zo'n kleintje bij de kapper.....hier amper haar...dus voorlopig niet nodig...je gaat net zien dat het begint te groeien.

stoer hoor dat silje het zitten uitgevonden heeft!! de kleintjes worden groot. hier ook geen tip voor het wisselen van de voeding.

lynx: is het goed gegaan met de buurvrouw gister? kan me best voorstellen dat het eng is.....ben ook een watje....de oudsten durf ik wel alleen te laten, maar Thijs niet....

minie wat een stoere meid heb jij zeg!! ik heb ee n luie man....:)

choca hahaha 2x naar de kapper....het kan echt zo hard groeien he? stoer!

veel plezier bij je ouders!

Nadine wat fijn dat je nieuwe baan je bevalt..het zal wel flink wennen zijn....en je zal wel doodop zijn....is toch weer een ander ritme...wat leuk dat je gaat high teaen...ik heb ook zo'n groepje en wij spreken 1 keer per jaar af......we wonen ook overal in nederland..waar hebben jullie afgesproken?

hier ook marktplaats ontdekt...ga vanmiddag een activity center gekocht....en ben op zoek naar kleertjes voor de zomer....wel nieuwe wel te verstaan....

nu zo eerst nog een uurtje slapen en dan de ac ophalen en naar de stad....

morgen gaat Thijs logeren en wij een nachtej naar Hilversum...hebben er onwijs veel zin in. lekker samen weg!

x
Haha Linda kom je even een bakkie doen in het Hilversumse .

Hier ook wat haaruitval, maar met die enorme bos krullen lijkt het weer niks, alhoewel ik meiden ken die zouden flauwvallen van deze mate haaruitval hihi.

Verder gaat het hier lekker. Afgelopen nacht weer even een flesje moeten geven, maar eigenlijk komt Finn al een paar dagen om half 7, 7u. Ik geef overdag ook wat meer voeding. Heb eigenlijk geen idee wat we moeten doen om het doorslapen te stimuleren. Finn gaat overigens ook al een beetje zelf zitten als hij tegen je aan zit, maar goed hij wil al vanaf 2 maanden liever zitten dan liggen. CB op achterste poten, maar ja ik ondersteun m goed en anders issie niet te genieten. Je kan ze ook niet dwingen.
Zo Lynx is weer een beetje opgeknapt. Ben me daar vrijdagnacht toch ziek geworden! Gister bijna de hele dag geslapen tot vanmorgen half 9! Nu weer wat fitter. Blijkbaar toch inderdaad iets te druk geweest dat mijn lichaam ho heeft geroepen.

Donderdagavond is het gelukkig helemaal goed gegaan met Nick en de babyfoon. Vriendin vond er niets aan, want ze had hem helemaal niet gehoord haha...

Jojo hoe is het gegaan bij de kapper?

Choca: Tom al 2 keer bij de kapper geweest? Jeetje dan heeft hij echt een dikke bos haar...Nick heeft wel haar, maar vlashaar dat alle kanten opspringt haha...Veel plezier in Limburg.

Linda hoe was het in Hilversum? zijn jullie samen geweest?

Nadine wat fijn om te lezen dat je baan je bevalt. Kan me wel heel goed voorstellen dat je moet wennen en moe bent. Fijn he even weer wat anders dan alleen maar mama zijn. Hoe was je high tea?

Kwimmie heerlijk dat Finn lijkt te gaan doorslapen. Haha dat zitten ken ik. Nick wil ook niet meer liggen..poeh hij is toch ook geen baby meer, maar een grote stoere vent...haha

Nick draait al een tijdje op zijn buik, maar het terugdraaien lukt nog niet echt. Wat een hoop frustraties kan dat opleveren zeg. Moet er soms ook wel om lachen hoe driftig hij dan kan worden.

Voor de rest een dagje niets doen voor de boeg. Hou me nog maar even rustig!

Fijne zondag!
Goedemorgen meiden,

beetje vroeg, maar heb net de fles gegeven en Thijs weer terug gelegd...hopelijk gaat hij nog even slapen en mama dan zo ook nog even...

We hebben een heerlijk weekend gehad! Lekker hoor om er even samen uit te zijn...We gaan vanavond nog een avondje vrij plannen....lekker samen...

Thijs heeft zoch prima vermaakt bij opa en oma.....dus daar kunnen we hem gerust achter laten.

Hier ook overdag 2 keer een wat grotere fles...die van 11 en 19 uur....maar daar gaat hij niet langer van slapen..hij komt standaard rond 3.30 voor de speen en dan rond 5.30 alweer..met als resultaat dat hij om 6 uur de fles al krijgt...wat mij betreft veel te vroeg...

Heb ook geen idee hoe ik het kan stimuleren.

Ik ga vandaag het CB maar bellen voor tips voor doorslapen en meteen voor advies omtrent het helmpje...

Thijs wil ook al niet vanaf 2 maanden op zijn rug liggen...Dan zie je toch ook niets??? Hij kan van zijn buik naar rug rollen, maar nog niet terug...heel schattig als hij zijn billen optrekt en omvalt....

lynx: helemaal beter vandaag??

tot later.

x
Boe!!!! Weer lekker ah kolven hier!

Ik wilde vannacht naar Tuitert - medaille en Wüst - 1500m kijken maar dat wat niet gelukt. Ook wel goed want Tom sliep van 23-5 en daarna totdat ie wakker werd gemaakt om half acht.

Weinig nieuws hier: lekkere vrijdag gehad bij mijn ouders en rest vh weekend bijna niks gedaan: ook lekker! Wel nog een tweelingbuggy gehaald via mp: erg handig want dochter is niet altijd even snel en op langere stukken is Tom toch wel zwaar in de buikdrager!

Wel lekker een maandje geen cb maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ie weegt, zijn jullie tussendoor nog gaan wegen?

Tot later, ben weer klaar!
Ja ik ben gelukkig weer helemaal beter. Kreeg vanmiddag een vrije middag omdat het zo rustig was en ik niet fit ben geweest. Lekker hoor.

Fijn dat je zo genoten hebt Linda. CB al gebeld?

Vraagje: hoe vaak moeten jullie eigenlijk naar het cb? Ik ben met Nick 13 januari geweest en hoef pas 3 maart weer. Lijkt dat ik zo weinig hoef vergeleken met jullie.
Lynx, wij zijn 4 januari geweest en we gaan nu 8 maart pas weer. Daar zit nog langer tussen dan bij jullie.

Meis is vandaag voor het eerst op haar buik gedraaid! Ze kon wel al van haar buik naar haar rug, maar nog niet andersom. En dat kunstje heeft ze vandaag uitgehaald.
Hi Lynx, lekker zo'n vrij middagje!

Wij zijn naar cb geweest met 1-2-3-4 maanden en hoefden nu pas met 6 maanden en dan weer met 7,5 en 9mnd. Stond ook voorin boekje volgens mij...

Vandaag niet echt een lekker werk-dagje: ben met iets lastigs bezig en kom er niet helemaal uit, bleh! Merk dat ik wat concentratieproblemen heb tijdens het werk, herkenbaar?

Ik kolf weer vrolijk verder: tot later!
Lynx wij zijn 22 jan voor het laatst geweest en hoeven 28 maart pas weer. Vanaf de vierde maand hoef je toch maar om de twee maanden te komen?

Hier verder alles z'n gangetje. Ben druk bezig met het opzetten van de kinderdagverblijf. Pff, zoveel regelwerk. Ben nu echt nog steeds in de oriënterende fase. Hoop eind maart alle enquêtes terug te hebben de ik volgende week ga versturen. Hoop dan een goede indruk te hebben hoeveel animo ervoor is. Dan kan ik pas echt gericht zoeken naar een pand. Wel heel spannend allemaal hoor
Hier ook even melding.. Nog geen verandering in nachtritme van eten... zaterdag 22.00 uur en 3.00 uur en vannacht 1.00 uur en 5.00 uur.

Wel lekker vroeg naar bed gegaan nu vriendlief aan het skieen is in ostenreich hoef ik 's avonds ook niet 'op' te gaan zitten in mn upske..

Heb inderdaad ook last van concentratieproblemen op het werk. Het kolven zorgt voor afleidingen op het moment dat het niet uitkomt.. Daarnaast vergt het ook best wel energie.. Heb dan echt zo'n dip...

Zag net de foto's van KDV van carnaval. Echt schattig. oudste is wel echt een kat uit de boom kijker...

Bij ons ook CB tijdens 1, 2,3,4 en 6 mnd. Ben 22 jan. geweest (was een week later dan de bedoeling) en moet nu 17 maart weer. Dus klopt wel ongeveer.

Doei
Linda ik herken je gevoel mbt de flestijden hoor en dan is het hier ook nog eens zo dat meneer tussen 18u en 19u in bed ligt en vaak dichter tegen de 18u dan tegen de 19u aan. En niks wat helpt.

Wij moeten 10 maart weer naar het cb en tussendoor niet gaan wegen, maar ben wel super nieuwsgierig moet ik zeggen.

Nou mijn tandarts avontuur viel ook weer tegen. Was best nerveus voor de wortelkanaalbehandeling, maar die kreeg ik dus niet. Er is namelijk een stuk wortel compleet verdwenen (opgelost net als bij een melkgebit) en dan kunnen de kanaaltjes niet gevonden worden (heb ik weer). Maar goed het is nu gevuld en ik moet een afspraak bij de ortho maken, om te kijken of hij iets voor me kan betekenen zodra de tand eruit is. Er zijn namelijk vrij weinig opties omdat de tanden eromheen nog zo gaaf en mooi zijn en met heel veel oplossingen kom je daar schijnbaar ook aan. The story continues
Voor de tabel: Bink is de naam en hij is 65 cm en 6500gram.

Choca en Jojo hier ook erg moe door werk en weinig slaap maar lees wel mee tijdens het kolven (waar ik dus ook moe van wordt hoor, heb een concentratie van 0. Ben al gestopt met autorijden want ik ben een gevaar op de weg!

Linda en Lynx: hier geen haaruitval maar juist ineens slag in mn haar, altijd al willen hebben maar het is geen gezicht! Misschien moet ik maar een nieuwe coupe nemen!

En lynx wat dapper met de babyfoon op stap, ik wou dat ik het kon, dacht ook altijd dat het geen probleem zou zijn maar durf niet eens naar de buren met de babyfoon.

Saxmania hier ook erg druk en supermoe, ga steeds vroeger naar bed, jij 'savonds nog erg druk ? En begrijp ik het goed dat je 5 dagen moest werken? Hardcore!

Jojo, Visje en Minie hier worden ook drukke pogingen gedaan om te rollen maar ja, dat armpje he?

En ook een kale plek achterop zn hoofdje, echt zo'n monnik.

Affijn hier zijn de nachten nog steeds zwaar, 3x eruit om te voeden is bijna standaard en ben bang dat ik Bink niet voldoende heb geleerd zelf in slaap te komen. En dat ik dan straks moet overgaan op rigoreuze methodes als laten huilen enzo..

Al heeft ie wel steeds echt honger dus ik hoop dat het door de o zo licht verteerbare BV komt en dat het straks met de stronkjes broccoli en stukjes peer is afgelopen.

En al kom ik nergens meer aan toe we hebben het erg gezellig, liedjes zingen en dansen is 1 grote schaterlach!

Dus moe maar erg gelukkig!
Meiden, ff ego, maar ik heb ff jullie advies nodig...

Luuk zit nu op 4 flessen. (8.00-12.00-16.00-20.00)

Maar wat gebeurt er nu telkens?

Hij laat van z'n papfles van 20.00 uur minstens 1/4 tot de helft staan (al dagen) om vervolgens 's nachts (ergens tussen 3 en 5) wakker te worden, niet meer te gaan slapen en uiteindelijk 'n fles van 150cc zo leeg te trekken! Ik moet hem voor de fles van 20.00 uur ook altijd wakker maken en dan 'komt ie van ver' zal ik maar zeggen.

Ik heb me al zitten bedenken om de fles van 20.00 uur weg te laten, maar dan ben ik bang dat ie ZEKER 's nachts komt.

En ik kan toch slechts om 16.00 uur de laatste fles al geven?!?!

Wie o wie heeft advies voor mij??? Zeker nu ik weer aan het werk ben, wil ik zo graag van die nachtvoedingen af!
Hoi Nadine,

Wat vervelend dat Luuk dan niet wil drinken. Kan me heel goed voorstellen dat je van die nachtvoeding juist nu af wil. Het lijkt er op dat Luuk dan juist in zijn diepe slaap is.

Nick zit ook op 4 voedingen (0.700-11.00-15.00-19.00) en slaapt na zijn voeding van 15.00u niet meer. We spelen dan met hem, leggen hem een tijdje in zijn box en op de kleed zodat hij een soort van "actief" blijft en "uitdagingen heeft. Tegen 18.00 uur gaan we met hem knuffelen op schoot en nog wat spelen. Om ongeveer half 7 gaat hij met papa onder de douche en daarna tegen 19.00 krijgt hij zijn laatste papfles. Hierna is hij meestal erg moe en slaapt de hele nacht door. Weet niet of je hier wat aan hebt (en of het goed is), maar hier werkt het erg goed. Snap dat het hier een stuk makkelijker te doen is omdat wij alleen Nick hebben.

Gister was een drama dag voor mij. Werd wakker met een ongelooflijk dik en rood oog. Toch maar even de huisarts gebeld en daar kon ik om 12.00 terrecht. Hij wist het niet en ik moest om kwart voor 5 gelijk naar het ziekenhuis. Was ik daar pas om kwart over 6! aan de beurt. Gelukkig was vriend mee en was Nick erg goed te genieten. Blijkt dat ik een oogbolontsteking en een geïrriteerde oogkas te hebben. Niets ernstigs, maar wel heel vervelend. Kan ook wel 3weken duren. Haha zie er niet uit met zo'n soepoog en dan ook nog geen make up gebruiken.

Nu knuffeltijd!
hoi hoi,

Choca de kleintje worden groot...zeker voor de draagzak...ik gebruik hem al niet zo heel veel, maar ga zeker geen eind lopen met hem in de zak....

hier ook een grote tijd tussen de bezoekjes van het cb.....wilde hem van de week zelf thuis eens wegen....gewoon voor de lol. Bij het cb is het altijd zo druk....hou niet zo van wachten.

de aandacht erbij houden is soms wel heel moeilijk ja...merk gewoon dat je nu veel meer aan je hoofd hebt...vandaar denk ik ook de vergeetachtigheid....en de moeheid natuurlijk.

jojo: hou je het vol in je eentje thuis? Ik zou ook lekker op tijd naar bed gaan....kan je eens wat extra slapen.

visje: wel super spannend zo'n eigen kdv....hoop dat het allemaal gaat lukken. met silje verder alles goed?

kwimmie: die wortelkanaalbehandelijk klinkt al niet zo fijn...maar weet ook niet of je hier blij mee moet zijn. Ik ben geen tandarts fan....al ga ik wel elk half jaar heel trouw..maar zit met zweet in de handjes in de stoel.

soshiva: pfff 3 keer eruit...om te voeden nog wel.....dan gaat je energie zeker wel op! Maar een glimlach maakt meestal alles weer goed.

lynx: ik heb het cb wel gebeld voor het helmpje, maar zij hebben geen adviezen....dinsdag heb ik contact met de fysio...ik neig nu naar ja, maar heb nog wel vragen zoals: hoe lang schat je dat hij hem nodig heeft. de zomer komt er natuurlijk wel aan. en hoeveel denk je dat het vanzelf nog bijtrekt...

het is natuurlijk een jongetje met kort haar en wat als hij later kaal wordt, dan ga je het heel goed zien, ik wil later geen spijt hebben van mijn beslissing.

sterkte met je oog..... doet het ook pijn?

minie: stoer hoor dat rollen....hier nog niet..van rug naar buik is echt te moeilijk.

nadine ik zou die fles er niet zomaar afhalen....dan weet je zeker dat hij 's anchts weer gaat komen. Je zou denk ik eerder naar eten moeten gaan.....potjes ofzo...hij heeft natuurlijk wel honger.

Wij moeten hem nu 's avonds vaak ook wakker maken voor de fles...

Thijs heeft de slaap echt nog nodig....redden we anders niet tot 19 uur zonder zelf gek te worden...

of toch het CB even bellen voor advies?

Hier een uitgeputte Linda....ben er vanaf 1 uur elk uur uitgeweest voor de speen.....en vanaf 6 uur was hij constant wakker....van 8 tot 9 nog geslapen....wilde ik naar de winkel gaat hij lopen huilen...heb ik hem nog maar weer in bed gelegd..na wat krijsen ligt hij nu alweer bijna 45 minuten te slapen.....

en dan moet ik vanavond ook nog werken....en morgen de hele dag met 3 kids......pfff zie er erg tegenop...wat moet ik in vredesnaam met de jongens gaan doen???

Ik heb al besloten dat ik Thijs gewoon naar het KDV ga brengen....maar dan nog heb ik 2 ruziemakende of vervelenden jongens in huis....denk nu over sportstimulering hier in de buurt..dat is 2 uurtje sporten in de gymzaal met verschillende activiteiten..alleen al om het huis uit te zijn...en dan komt manlief laat in de avond pas thuis...dus oma komt oppassen en dan moet ik met de middelste naar de zwemles....deze week geen voetbal voor de oudste....dat is me echt teveel...

ik hoop dat ik het overleef..

x
Wisten jullie trouwens al dat Mayls weer zwanger is?!

Linda wat een slopende toestand! Goed idee om Thijs gewoon naar het KDV te brengen en morgen de deur uit te gaan en de jongens iets actiefs te laten doen. Zoeken ze btw altijd ruzie?

Heel veel sterkte!
Neeeeheee dat wist ik niet, wat super cool zeg. Gun t d'r zo ontzettend na dat grote verdriet. Go Mayls

Ik heb gewoon nog steeds buikpijn van onze Sven gisteravond. Jeetje ik kan er gewoon niet over uit.

Linda, hier totaal geen angst voor de tandarts. Ik ga in die stoel liggen en binnen 5 minuten ben ik klaar, tot nu dan. Maar goed er kan wat aan gedaan worden en dat vind ik belangrijker dan een beetje pijn. Tuurlijk vind ik het niet prettig, maar ik lig gewoon ontspannen in die stoel.
ow wat super voor mayls!!!! ben echt blij voor je!!!!!!

de jongens kunnen gewoon niet goed samen spelen.....de oudste is van de computer jeugd....en de jongste wil wel met lego en auto's spelen...maar samen willen ze alleen maar stoeien en dat loopt altijd uit op ruzie....ik ben ook niet de persoon die kinderen bezig wil houden. ze moeten wel alleen kunnen spelen....dus even de deur uit gaan vind ik wel leuk!

kwimmie een schaatsfan?? vind het wel rot voor hem......maar heb geen geduld om voor de tv te gaan zitten kijken

ben niet zo fit vandaag...hoofdpijn, misselijk en ongesteld..brrrr..

x
Nou, typ ik gisteren heel m'n relaas neer, slaapt meneer gewoon tot 7 uur vanmorgen zonder 'n kik gegeven te hebben!

Was even bij het CB langs geweest om Luuk te wegen ivm z'n medicijnen die ik moest bijbestellen (is op basis van gewicht), weegt meneer gewoon 8500 gram!!!

Meten komt a.s. maandag, dan heb ik m'n reguliere afspraak staan. Ook kort even overlegd hoe en wat met het laten staan van z'n flessen. Hij is waarschijnlijk idd aan vast voedsel toe. Daar ben ik afgelopen vrijdag mee begonnen en dat gaat helemaal zo slecht nog niet! Zeker niet qua hoeveelheid. Ik mag dus fles 3 gaan afbouwen zodat hij fles 4 wel goed pakt en voor fles 3 krijgen we dan groente in de plaats. Ben vandaag dus ook maar meteen met fruit begonnen, hebben we dat ook maar meteen gehad! Hij at meteen een heel potje leeg, de vreetzak!!!

@ Mayls, ik had je op je eigen topic al gefeliciteerd, maar nogmaals van harte met jullie zwangerschap!

@ Lynx, hoe verzin je het, een oogbolontsteking. Heel veel beterschap!

@ Kwimmie, idd wat een verschrikkelijke deceptie gisteren zeg. Ik was er plaatsvervangend zuur van. TJonge jonge, wat een dure vergissing van Kemkers. Hoest nou met je kies?

@ Visje, wat spannend allemaal zeg, een eigen kdv! Succes met alles wat je moet regelen.

@ Linda Hopelijk vind je ergens wat tijd om een slaapje te doen, wel zo lekker. Meestal doe ik dat ook als de jongens op bed liggen, maar nu ik een HELE nacht heb kunnen slapen, voel ik me aanzienlijk beter dan wanneer we een gebroken nacht hebben gehad.

@ de kolvers onder ons: ik zeg het maar weer eens een keer, petje af dat jullie het zo lang volhouden!

Afgelopen maandag hebben we het doopgesprek in de kerk (pastorie) gehad. Nu kunnen de voorbereidingen beginnen voor het maken van het kerkboekje. Gelukkig heb ik ervaring, dat scheelt een hoop voor het andere stel waarmee we de dienst hebben.

Morgen nog één dagje werken en dan is het weer weekend! Luuk vrijdag al weer 'n half jaar, waar blijft de tijd!!!

Nou, beide heren liggen in bed, ik ga eens ff lekker op de bank met een kopje thee en een boekje!

Doei!
Lekker genieten Nadine!

Ik moet ff gigantisch gaan opruimen: ben morgen jarig en ik vier t vrijdag - niks speciaals maar iedereen die wil kan komen aanwaaien, verwacht een man of 20 verspreid over de dag met een stuk of 10 kindjes. Heb er al zin in! Ben niet zo iemand die graag z'n verjaardag viert maar zo'n open-huis verjaardag zonder kring-zitten lijkt me wel gezellig! Het is hier alleen een bende dus ik ga flink opruimen en dan kan morgen de werkster schoonmaken en dan is het weer tiptop

Hier trouwens ook buikpijn van Sven

Wat apart trouwens dat er al kindjes zijn die nog maar drie flessen krijgen! Ik zit nu meestal nog op 5-6 voedingen... Nog twee weekjes en dan is Tom 6 maanden en krijgt ie ook groente en daarna fruit, zal er ook wel snel een voeding vanaf gaan! Wanneer mag brood ook alweer?

Tot later allemaal!
Yep hier een schaatsfan. Sterker nog ik stond vorig jaar nog zelf zwanger op de schaats (toen wist ik het nog niet) en ging nog ff op m'n plaat toen ook . Niet dat ik het goed kan, maar ik kom vooruit en blijf staan.

Hier ook nog 5 voedingen hoor. Ik ben allang blij dat meneer er eindelijk 4u tussen laat zitten, dus wij blijven lekker zo doorgaan. In de eerste en laatste fles doe ik wel rijstebloem. Sinds vandaag hoor ik Finn af en toe zonder aanleiding schateren, echt te schattig gewoon, hij heeft out of the blue opeens veel meer lol. Ik ben zo verliefd op m'n binkie.
Wow Nadine hij is flink gegroeid! Lekker dat hij vannacht goed geslapen heeft. Hopelijk zet het door.

Choca bijna jarig! Alvast gefeliciteerd! Ik was vorige week vrijdag jarig. Ben nu 29 alweer!

Hey even een vraagje aan jullie. Ik ben nu druk bezig met het verzinnen van een naam voor mijn kinderdagverblijf. Morgen moet ik de knoop doorhakken, want s middags wordt er een website gemaakt, waar mensen een enquete kunnen invullen of ze wel og geen interesse hebben in een KDV ( die enquete is voor de medewerkers van mijn vaders bedrijf en voor omliggende bedrijven).

Tot nu toe heb ik deze namen ( niet lachen ik ben nooit zo crea in namen verzinnen... )

- De boomhut ( er komt waarschijnlijk een dakterras op het pand)

- Rainbow Kids ( of Rainbow Kiddies)

- De kleine draak

- De dansende draak

- De vliegende draak

- 'T trollenbos

- 'T Sprookjesbos

Help! Ik ben hier gewoon zo slecht in! Wat vinden jullie? Hebben jullie misschien een idee voor een leuke naam?
Ik vind gewoon De Boomhut een leuke naam! Vooral als je dat een beetje als thema zal houden in je KDV.

Kom wel een keer kijken

Hier nog steeds geen doorslaper. Meestal rond 10 uur een fles, dan rond 4 uur en dan half 10 pas weer wakker worden. Dus eigenlijk best wel lekker. Geef nog maar 120 om 4 uur en vanaf volgende week doe ik nog maar 90 en ga ik het zo maar afbouwen.. Kweet het anders ook niet, maar die nachtvoeding mag er van mij wel af!

Linda: Beetje vermaakt vandaag?

Vind het trouwens wel heel goed dat jij de gewone dagelijkse dingen met de kinderen van je man doet! Dat is wel heel prettig! Dat heb ik nooit gehad. Heb dat soort dingen echt allemaal alleen moeten doen helaas.

ENne.... 3 flessen? Ik heb er zeker nog 5. Probeer wel naar 4 te gaan denk ik. Maar ik voer nog niet bij. Ga van het weekend eens een potje proberen, maar wil eignelijk rapley gaan doen. Misschien is een combi ook goed??? Doen jullie dat ook zo?

Nog wat trouwens...

Hebben jullie ook van die "vriendinnen" die nu pas een berichtje sturen of ze koffie kunnen komen drinken, terwijl ik niets gehoord heb na de geboorte van Kees? Ik heb echt een pissig smsje terug gestuurd dat ik ten eerste wel eens een felicitatie verwacht had omdat ik inmiddels bevallen was. Was cynisch bedoeld natuurlijk Krijg ik een smsje terug: ik dacht al dat je bevallen was ja... JAJAJAJ!! En dan net doen of je geen kaartje hebt gehad ofzo... Echt een hele goede vriendin is het niet maar wel iemand die ik al mijn hele leven ken en die er altijd wel is zeg maar..... Kan ik heel slecht tegen...Ik hou van normen en waarden en ik vind gewoon dat je bij geboorte/huwelijk (was ze bij!) iets moet laten horen...

Ik ga ff lekker in bad.

Ben helemaal alleen. Man is in het buitenland en de kinderen zijn bij mijn ouders in zeeland... Lekkerrrrrrrrr
@visje: ik weet niet hoeveel groepen je KDV zal hebben.

Bij ons op het KDV hebben ze vier groepen en hebben thema's Boompjes (Aarde), Golfjes (Water), Vlammetjes (Vuur) , Wolkjes (lucht)...

Dus wanneer je een centraal thema hebt waar je op voort kunt borduren (afh. van het aantal groepen) dan zit er samenhang in je bedrijfsvisie (denk ik als leek zijnde)... Ik zou gaan voor het sprookjesbos... :-)... daar zijn zoveel figuren waar je je groepen naar kunt noemen...

De boomhut is leuk, maar vooral stoer voor jongens...(of ben ik nou ouderwets... :-))... Dus wanneer je iets kiest, zou het moeten aanspreken voor jongens en meisjes..

@Lies: ik heb gelukkig niet zulke vriendinnen, maar kreeg wel vlak na de bevalling ook van een stel een wat vreemde reactie.. net of ze niet durfden te zeggen dat ze geen kaartje hadden gehad... terwijl we er wel eentje hadden gestuurd.. Ze hadden ook de naam verkeerd gespeld... Dat doe je alleen maar wanneer je het kaartje niet hebt gehad, maar zeg dat dan gewoon... En ik was pas na hun kraambezoek zo snugger om te bedenken dat ze misschien het kaartje dan neit hadden gehad...

@Choca, Sosh: ben ook nog 5-6 voedingen bezig hoor... :-).. kan me bijna niet meer herinnneren dat ze een tijdje met vier heeft gedaan... maar ze begint nu echt aan te zetten.. krijgt een steeds 'bollere' kop, maar is qua buikje nog wel erg mager. Ben dus benieuwd hoe zwaar en groot ze is, maar ik wacht nog tot ik naar CB ga.. Ik vind de lengte vaak interessanter en die kun je thuis niet goed meten... :-)

Wil ook meteen de oudste weer eens meten, want die heeft volgens mij ook een groeispurt gehad.

@Linda: dit waren toch de kinderen van jouw man/vriend? Ik bedoel niet dat jij er niet voor hoeft te zorgen, maar hoe deed je man/vriend dat toen jij nog niet in beeld was??

Meer uit nieuwsgierigheid hoor.. ben altijd benieuwd naar hoe mensen dan de rolverdeling oppakken, omdat het dan toch even anders is dan toen je nog wel bij elkaar was...

Schiet me te binnen dat ik me ook wel een beetje zorgen maak om een hoogzwangere vriendin van me waarvan haar vriend ook al twee oudere kinderen (10 en 8) heeft uit een vorige relatie.. Hij heeft altijd geroepen dat hij blij was dat ze maar 1x per twee weken er zijn en in de vakanties.. maar niet meer 24 uur per dag.... Nou dat gaat dan zometeen misschien wel weer erg tegenvallen dan.... :-/..... hoop dat hij zich dan wel wat beter op kan stellen... al is het op het eerste gezicht een schat van een kerel voor kleine kinderen (tenminste die van ons is hij altijd heel lief voor)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven