Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
JJ bedankt voor je envelop met kaarten... Idrukker en AH!

Larf hoeft er nu nog maar 4!!! Hij is zelf ook aan het ruilen en houdt me niet altijd op de hoogte van zijn vorderingen!

Ik zal de update wel weer even mailen naar je en naar Chrisy.

Verder hier een leuke kaart uit New Orleans. Zo grappig die man heeft de kaart geschreven op de dag van de Superbowl en de New Orleans Saints hebben die ook gewonnen. Eventjes fijntjes gereageerd met dat het kaartje schrijven misschien wel geluk gebracht heeft, hihi.....

En nu lekker weekend! Ik heb Larf beloofd dat we samen X-factor gaan kijken vanuit mijn bed. Dat is ook eigen belang hoor, als ik van vermoeidheid in slaap val lig ik al goed!
Owww, en van mijn 41 geuploadde kaarten zijn er 16 als favoriet bestempeld. Sommige wel 4 keer....
Deze kaart is mijn populairste kaart (8x)

Dit is Svartifoss in het zuidoosten van het land in een fantastisch natuurgebied.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hoe kan een kaart nou 5x tot favoriet behoren? ik bedoel... ik kan zelf een kaart tot favoriet maken en de ontvanger van mijn kaart (of vice versa). Of moet je voor meerdere 'populars' dezelfde kaart in het rond sturen? Zodat misschien meerdere mensen deze als populair aanklikken?

Ik vat em nog niet helemaal geloof ik.... Heb wel zelf 1 ontvangen kaart tot favoriet gemaakt
quote:sweetcandy schreef op 19 februari 2010 @ 18:06:

Hoe kan een kaart nou 5x tot favoriet behoren? ik bedoel... ik kan zelf een kaart tot favoriet maken en de ontvanger van mijn kaart (of vice versa). Of moet je voor meerdere 'populars' dezelfde kaart in het rond sturen? Zodat misschien meerdere mensen deze als populair aanklikken?

Ik vat em nog niet helemaal geloof ik.... Heb wel zelf 1 ontvangen kaart tot favoriet gemaakt

Alle gebruikers van postcrossing kunnen elke willekeurige kaart tot favoriet maken, als je bijvoorbeeld een leuke kaart voorbij ziet komen, klik je op ït's a favourite. Zo zou een kaart in principe 15 keer favoriet zijn van mensen, 50 keer en zelfd 1000 keer. Ik kan dus ook bij jou kijken (op je wall) en jou verzonden kaarten tot mijn favorieten maken...

begint het al te dagen....?
De volgende stap zou moeten worden dat je kaarten kunt taggen, bijvoorbeeld: "windmills", "cats" of "food". En dat wanneer ik kaartjes wil bekijken van bijvoorbeeld elanden, ik dat intyp en dat ik dan heel veel kaartjes van mijn favoriete dier kan bekijken.

Dat lijkt me wel wat!
Dat is inderdaad ook wel een heel mooie kaart, Snjo!

Teigera: vet grappig dat je een kaart naar Tine mag sturen. Helaas niet 'onze' Tine
Ik heb het kaartje van de hyvesruil binnen! Ik vind hem super, echt tof :D
quote:Jokejacket schreef op 19 februari 2010 @ 14:58:

[...]

Janna: je hebt ook alweer een berichtje terug... als je www.postcrossing.com/user/jokejacket indrukt, krijg je mijn pagina... en zo kun je ook alle andere nicknames intypen ;)

Ik ben niet 'juuf' op PC hoor, voor de mensen die dat denken.

Heb even gekeken maar dat is ene Judith die nog geen kaart heeft verstuurd / ontvangen en al 8 maanden niet actief is!
quote:StefanieV schreef op 19 februari 2010 @ 18:59:

Ik heb het kaartje van de hyvesruil binnen! Ik vind hem super, echt tof :D

Daar ben ik blij om! Ik had de kaart al gepost op weg naar de basisschool 's morgens voordat ik het nieuws kreeg over de treinramp. Toen ik dat hoorde hoopte ik echt vurig dat jou en je geliefden niets was overkomen want dan was het niet echt een gepaste kaart geweest. Maar gelukkig liet je maandag een berichtje achter dat alles oke was....

Hier vandaag geen postcrossing-activiteiten.
Ik heb net 3 adressen aangevraagd, kon het niet laten..

Lithuania, Thailand en USA!
Nee chrisy, niemand die ik ken, gelukkig! Ik kwam idd 's avonds vlug, omdat ik al een sms had gekregen van iemand, dus moest me toch even melden hé! Maar ik vond hem echt grappig! En J ook

juuf verslavend hé! Ik heb me nu voorgenomen om pas adressen aan te vragen als ze allemaal toegekomen zijn. Dus nog 58 dagen max te gaan :P
JJ, je hebt bericht op hyves.. .

Vandaag verder geen hurray's of kaartjes in de brievenbus..

Helaas, misschien morgen weer.

Heb intussen een aantal kaartjes bij mn favorieten gezet op postcrossing.
Leuk he die optie. Van favorieten.

Sjnokorn, dat is een geweldig mooi kaartje.

Vandaag 2 kaartjes in de bus. eentje uit Pittsburg en eentje uit Siberie. Dat daar mensen wonen (brrr denk ik dan meteen).
Hoi, iedereen die dit nu leest, ff tv aan op SBS6.

Ze hebben straks een item over een ansichtkaart die 37 jaar onderweg was....

Kon het niet laten dit even te delen
Ja dat zag ik ook Sangsaa! En maar 50 km he!

StefanieV, sinds ik op dit forum zit kan ik me niet inhouden met adressen aanvragen. Eerst had ik er niet zoveel moeite mee, vandaar ook dat ik nog niet veel kaarten heb verstuurd in mijn PC-geschiedenis Maar nu gaat het vlot!
hoi hoi,

Ben helemaal nieuw op het forum. Op een ander forum las ik iets over postcrossing, maar de engelse site is me niet geheel duidelijk, ik wil dan ook nog wat meer dingetjes eerst wel weten, vandaar dat ik me in dit topic heb aangemeld.

Ik ben Miranda 29 jaar uit de achterhoek (nl). Wie kan mij een klein beetje op weg helpen, snap nl niet helemaal hoe het nu zit.

Liefs, miertje

Deze heb ik gestuurd als Funkaart en is drie keer favoriet.

Jammer Sangsaa, ik was te laat.

Snjokorn, die is mooooooooooi.

Jammer, ik lees nog niet dat mijn kaartje is aangekomen.
Het was zelfs 39 jaar.....

Die was wel flink expired dan
whaa steph die kaart is inderdaad erg gaaf :D
quote:miertje22 schreef op 19 februari 2010 @ 22:59:

hoi hoi,

Ben helemaal nieuw op het forum. Op een ander forum las ik iets over postcrossing, maar de engelse site is me niet geheel duidelijk, ik wil dan ook nog wat meer dingetjes eerst wel weten, vandaar dat ik me in dit topic heb aangemeld.

Ik ben Miranda 29 jaar uit de achterhoek (nl). Wie kan mij een klein beetje op weg helpen, snap nl niet helemaal hoe het nu zit.

Liefs, miertje

Hallo Miertje

In het eerste bericht op deze pagina (de openingspost) staat uitgelegd hoe postcrossing globaal werkt, heb je dat gelezen?

Wat wil je precies weten, er zijn genoeg mensen hier die je op weg willen helpen hoor!
Zo lekker bijgelezen hier.

Wat is er weer veel geschreven!

Miertje, weet waar je aan begint, het is echt verslavend maar zo leuk.

Gewoon beginnen dan rol je er vanzelf in.

Een kaart die 39 jaar onderweg is.

En dan hier al klagen als het over een paar dagen gaat, hahaha

Gisteren helemaal geen pc activiteit voor mij.

Maar net bij het opstarten van de comp en het lezen van de mail kwam ik een hurray tegen.

Mijn kaart naar Estland is na 21 dagen aangekomen!!!

Helemaal blij, nu mag ik weer een nieuwe sturen.

Ga er vanmiddag wanneer dochterlief naar een kinderfeestje is eens lekker voor zitten.
Wow zeg! Een kaartje die zooo lang onderweg is, bijzonder!

De post is hier nog niet geweest, wie weet heeft de postbode vandaag nog wat leuks voor mij. Vandaag ga ik flink met 'post bezig zijn! Ik moet nog 2 brieven schrijven naar penvrienden en ik ga wat postcrossingkaartjes inscannen. Helaas heb ik een groot deel al op mijn deur geplakt.... en die ga ik niet meer eraf halen om te scannen.

Fijne dag allemaal!
Jij ook een fijne dag sweetcandy!

Kon het niet laten dus heb nu al een adres aangevraagt.

Mijn kaartje mag naar Duitsland, naar Munchen.

Kort profiel dus ik doe een groeten uit kaart van mijn eigen woonplaats met tulpen op.

Zonnetje schijnt dus kom in de voorjaarsstemming he.
Goedemorgen!

Dat van die ansichtkaart die 39 jaar lang onderweg was, was ook al eens eerder op tv, meen ik me te herinneren! Maar een bijzonder verhaal blijft het

Noa_lynn: heb je bericht gelezen. Uiteraard ontvang jij binnekort een leuke kaart!

Miertje, welkom hier! Stel gerust al je vragen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven