Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Oke, ik ga dus voortaan eerst de kaartjes scannen en erop zetten
Ja, ik maak er nu foto's van...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
OJeeeee Miertje!! dit zijn inderdaad verslavingsverschijnselen haha.

Je ontvangt net zoveel kaarten als je stuurt (soms ontvang je er wat meer, maar dan word later weer rechtgetrokken). Als je kaartje in Amerika aankomt, dan registeerd de ontvanger dat kaartje. Vanaf dat moment word jou adres aan iemand anders gegeven en ontvang jij dus een kaartje. De kaartjes die ik naar Amerika heb gestuurd deden er tussen de 8 en 11 dagen over.

Op de postcrossing website zie je bovenaan een blauwe balk, daartussen staat: explore. Als je hier op klikt kun je naar andere gebruikers zoeken, maar ook naar landen en de gebruikers. Maar er zijn nog wel meerdere manieren om op de profielen van gebruikers te komen. Je moet gewoon even ronddwalen op de website dan kom je er vanzelf wel uit denk ik:-)

Janna: als ik op die link klik dan zie ik alle kaarten die je verstuurd hebt. Volgens mij kun je niet zien wat de populairste kaarten zijn van andere gebruikers.
Leuke kaarten verstuur je Janna, ook veel vintage.
quote:Fishie44 schreef op 20 februari 2010 @ 14:52:

Volgens mij kun je niet zien wat de populairste kaarten zijn van andere gebruikers.Klopt
thnx fishie, heb t gevonden, leuk, dankjewel :D
Oh, dat kan wel kloppen. Die met die kruiden en met dat ganzenbord zijn de populairste. En dan een heel aantal dat 1x favoriet is.
Nou, ik ben ff de stad in... hihi! Ben benieuwd hoeveel kaartjes ik per ongeluk tegen kom...
Veel plezier.

Kaartje naar Slowakije is in 4 dagen aangekomen. Megasnel. Volgend kaartje gaat naar de VS. Iemand met slecht 2 verzonden kaartjes. Dus die krijgt een wintergroeten kaart van me (mag nu nog).
Chayuz, die is echt grappig. echt.'

Mier, welkom.

Estelle, wauw Z-Afrika. Hopelijk komt die netjes aan.
danku
C-estelle, poets ze.

Als het allemaal weer spik en span is kun je lekker genieten van je nieuwe vloer.

Kobe, dat is echt wel snel zeg.

Dat er soms toch zoveel verschil in kan zitten he.

Ben geslaagd voor nieuwe lampen.

Dochter zit vast heerlijk in de ballenbak met het feestje dus heb ik wel even tijd voor nog een adresje aan te vragen.

Postzegels heb ik namelijk ook even snel gehaald bij de AH.
En dan ga ik nu voor het eerst een kaartje naar Finland sturen.

Janna, hoeveel kaartjes zijn het nog geworden???
1 official ontvangen uit Wit-Rusland. Niet zo'n heel mooie eigenlijk... Ik heb wel eens weer zin in een echt leuke official!

Daarnaast een superleuke envelop van Janna, heel erg bedankt! En de Idrukker kaarten van StefanieV! Ook richt ik een dankwoord aan u
Bijzonder: ik registreer de kaart uit Wit-Rusland en vervolgens krijg ik een hurray uit Duitsland.
Nog maar een keer spammen... sorry hoor!

Vandaag heb ik dus mijn 100e official ontvangen! Jammer dat het niet zo'n mooie was, maar toch een feestje waard haha.
Jeej gefeliciteerd Jokejacket met je 100e kaart
Gefeliciteerd JJ!

Eh, 10 kaarten van de hema en 7 van NL met zo'n witte rand eromheen met Holland eronder en 7 langwerpige van NL.
JJ, gefeliciteerd met je 100ste kaart.

Als mijn kaart niet binnen een week aankomt, Die van DE ruil, moet ik dan een nieuwe sturen?

Kobe, kaarten naar Zuid-afrika komen ook netjes aan. Dus C-estelle komt goed.
Oh, en gelukkig heb ik ook naalden en draad gekocht, want daar ging ik voor. (Verder nog 1 trui, 1 broek en 1 paar laarsjes)
Ha Janna! Je bent wel heel erg goed geslaagd! :D Lekker hoor, zo'n shopdag... ik ben ook aan het shoppen geweest, maar niks gekocht, want geen geld helaas haha. Vriendlief heeft 2 mooie overhemden gekocht en een draadtang om zn slot mee door te knippen (sleutel was natuurlijk afgebroken toen ie zn fiets midden in de stad had vastgezet aan een hek, oeps hihi).
Janna en Fishie: leuke kaarten zeg.

Chayuz: hier hurray nog niet gesignaleerd, zal het je laten weten als 'ie weer boven water is.
Snjókorn falla, á allt og alla
JJ: gefeliciteerd met je honderdste kaart.
Snjókorn falla, á allt og alla
Dank jullie allemaal voor de felicitaties!
Hoi! Ik weet pas sinds een paar minuten wat postcrossing is, maar het klinkt erg grappig!

Wat ik me afvroeg: wat schrijven jullie nou op zo'n een kaart?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven