En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Tunya is terug!!!! Oh joepie!! Etosha, ze is er weer! Wat een goed besluit om midden in de nacht er op uit te gaan. Wat een heerlijk begin van de dag zeg, met goed nieuws. Ik ben zo blij voor je.

MV, ik hoop dat het vandaag een goede pijnloze dag voor je wordt.

He, nu wil ik even teruglezen om te kijken waar ik nog meer op kan reageren is alle tekst weg....

Biebelie, hoe was the Tudors? Ik heb alleen aflevering één gekeken.
Oh Etosha, wat enorm super dubbelfijn! Wat zullen jullie blij zijn!

Een heel grote voor jullie!

En inderdaad, dat 's nachts gaan roepen was dus een briljant plan. Goed gedaan.

Hier gaat het alweer een stukje beter met Poef.

En ik heb ook het mysterie van de oorzaak van de blaasontsteking opgelost. De spoeddokter vertelde mij namelijk dat dit vrijwel altijd door stress wordt veroorzaakt, maar ik kon geen stressfactor bedenken, en bovendien likt Poef bij stress zijn achterhand kalig, en die is nu mooi begroeid

Gisteravond gingen we slapen, Poef naast mij op bed, waar ik speciaal voor hem een oud handdoekje op had gelegd, als "knuffel" voor hem. Opeens schrik ik wakker van geluid van het kattenluik, in de tuindeur van de slaapkamer. Dat is vreemd, want dat heb ik met twee zware dozen geblokkeerd, omdat ik Poef nu even binnen wil hebben (en de gewone luikvergrendeling maakt weinig indruk op hem ).

Er zit een kat van buiten tegenaan te rammen, en Poef zit te bibberen op bed. Ik spring eruit, roep heel hard Broehahaha! Moewoeha! en sta met mijn armen te zwaaien voor de deur. Ik kan niks zien, want het is donker en geen bril, maar ik neem aan dat mijn boemanneske optreden de potentiële indringer heeft verjaagd.

En toen vielen de stukjes op hun plaats. De smerige kattenpislucht die ik gistermiddag rook toen ik thuiskwam, en die ik niet zo goed kon lokaliseren, is dus niet afkomstig van Poefs blaasontstekingsplas.... er heeft een andere kater bij mij in huis staan sproeien! Enorm bah!

Sproeien ken ik niet van dichtbij, vandaar dat ik de lucht niet herkende, maar ik vond het wel wat sterk voor Poefs urine, en met een kattenbakvervanging was het niet weg.

Conclusie:

- Poef heeft acute stress door k**kat die hier in huis heeft lopen sproeien, dus dierenarts had gelijk

- Voorlopig stel ik het luik alleen open als ik thuis en wakker ben

- Ik moet op zoek gaan naar de sproeiplek in huis om die goed te gaan soppen.

Maar hoe vind ik die? Mijn neus werkt niet heel goed. Iemand tips voor waarschijnlijke plekken?
Ohhhhhh wat goed Delphi dat je de oorzaak hebt gevonden. Stuur je kat even door de kamer, die ruikt de plekken waar die kater gepist heeft onmiddelijk. Dus Poef even zetten bij de plekken waar je denkt dat er geplast is. Is het van een vreemde kat dan zal je het denk ik zien aan het neusje, en waarschijnlijk de mond zo open als er een vreemde nare geur opsnuiven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hier zijn die 2 kleintjes zooooo gek op hun kattentunnel. Met zijn 2e spelen erin en achter elkaar aanrennen. De muisjes die erin hangen zijn verdwenen, ik heb er nog wel een belletje in gehangen.

Ik heb er een van dat soort tentspul, die is leuk, als ze erop ploffen worden ze terug gelanceerd, schijnt heel leuk te zijn.

Ik heb er ook een maar die is te klein, zo'n hele warme met die dikke warme stof. Kane slaapt er wel eens in maar spelen doen ze er niet mee.

Morgen koop ik harde brokken van Proplan, daar krijg je een gratis kattentunnel bij. Weet dus nog niet of die groot is, ik heb echt een hele mooie grote. Maar morgen zal ik hier wel mailen of het wel of niet wat is.

Etosha, wat een heerlijk bericht om mee wakker te worden (op het forum, irl al een tijdje wakker)! wat super dat jullie nachtwandeling de oplossing bleek . En MV, jij klinkt ook weer beter dan gisteren, die kattentunnel klinkt grappig. Biebelie, ook weer vrij van hoofdpijn? Fijne zondag tetteraars! En nog wel even duimen dat ook de katten van Bumper en Mariannas vandaag weer thuis komen.
Jullie zijn goed bezig geweest vannacht!

Tunya terug, wat geweldig, Etosha!!

Is ze blij weer thuis te zijn? En is ze dus toch buiten de binnentuin terecht gekomen?

Delphi, jeetje, wat een verhaal zeg. Ik dacht nog dat Poef misschien stress had omdat je niet ´s nachts was thuisgekomen, maar dit is veel logischer. Ik zou ook (bestwelveel) stress hebben als er een vreemde vent in huis komt ´s nachts....

Heb je de sproeiplek al gevonden? Arme Poef!

MV, fijn dat het weer wat beter gaat! Wat waardeloos als je eigen lijf je tegenwerkt. Hoop dat ze toch nog iets vinden in het ziekenhuis.

Die tunnel is inderdaad echt leuk! Wij hebben er ook 1, of eigenlijk 2 die we aan elkaar hebben gemaakt. Sil is erg gek mee. Vooral dat ´kijkgat´ dat erin zit. Prachtig gezicht: poes zit helemaal in die tunnel en dan zie je door dat gat 2 oogjes die echt alles in de gaten houden.

Wel een beetje jammer dat die 2 tunnels heel verschillend zijn. De ene is geel met rood, de ander blauw met geel. Oftewel: echt een sieraad in je huiskamer....

Kijken of ik er een fotootje van kan vinden.

Ben dus wel erg benieuwd naar de tunnel van Proplan, ik kijk uit naar je berichtje!
Oh ja, Talkinghead, dat wilde ik ook nog zeggen! Nu kunnen we weer alle duimen richten op de katten van Mariananas en Bumper. In turbostand.

Ben jij nu ook weer echt opgeknapt, hoofdpijn weg?
Ik heb net mijn slaapkamer doorgesnoven (op handen en knieen) en een verdachte plek gevonden. Maar die zit op de muur, en die is gestuct en daarna met gewone muurverf geverfd. Hoe maak ik dat schoon zonder sporen? Ik ben bang dat als ik met een natte lap met chloor aan de gang ga, ik een lelijke vlek krijg...
Delphi, dit vond ik op het web:

Het schoonmaken van de sproeiplekken

• De sproeiplekken reinigen met een warme 10% oplossing van biologisch (enzymatisch) wasmiddel. (bv biotex groen) voor verwijdering van eiwitachtige componenten.

• Daarna de sproeiplekken afspoelen met koud water en goed afdrogen.

• Sproeiplekken besproeien met alcoholoplossing via plantenspuit. Eventueel inwrijven met doek voor verwijdering van vetachtige (geur-)componenten.

• Sproeiplek nu goed laten drogen en feliway aanbrengen om de sproeiplek om te vormen in een aantrekkelijke plaats voor de kat.

(van een dierenkliniek).

Misschien dat biotex minder agressief is voor je verf, dat zou je kunnen proberen.
Ik ben er nu achter dat de indringer niet alleen in mijn slaapkamer, maar ook in mijn woonkamer bezig is geweest... Heb geen Biotex of alcohol in huis, maar ga met een sodaoplossing aan de slag op een plekje in een halletje waar het niet zo erg is als er iets misgaat. Dank je wel voor de tips, Splinter.

En als alles schoon is, zit ik nog met het probleem dat er blijkbaar een vreemde kat naar binnen wil en gaat als ik niet oplet. Moet ik dan toch aan een infrarood of anderszins beveiligd kattenluik... Pfff, die dingen werken niet altijd naar wens, kosten een hoop geld, bah! Stomme buurkat!
Oh, ik zie dat alle hits het hebben over enzymatische schoonmaakmiddelen (biotex, groene zeep) om de eiwitten weg te krijgen.

Nasproeien ( jij wel) met alcohol / azijn / spiritus en juist geen chloor of ammoniak ofzo gebruiken, want dat kan juist sproeien bevorderen. Maar dat is vooral belangrijk als het je eigen kat is die sproeit.
Etosha wat geweldig. Zat ze dus toch verder weg dan je dacht.

Jeetje zeg wat een rare katten zijn het toch.

Maar heerlijk dat ze terug is. Zooooooo fijn.
Hè getver, dat is balen. Ben je lekker mee.

Kun je niet achterhalen welke kat het is en de eigenaar aanspreken?

(lees: vannacht als een echte speurneus klaarzitten om de indringer op heterdaad te betrappen)
Tunya is terug! Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat zal je ópgelucht zijn Etosh, pfffffff.

Fijn dat Poef aan de beterende hand is. Idd, niet poetsen met chloor of amoniak, omdat katten daar juist overheen sproeien. De kans is dan aanwezig dat je eigen kat het ook gaat doen. Biotex helpt goed, soda helpt ook redelijk.

Ik heb hier de laatste dagen de boel ook barricadeerd gehad, vanwege krolse Poes4. Eén brutaal heerschap was al door het luik heen gekomen wat op de knip zat. En de rest zat op de schutting af te wachten tot zij uit zou breken.

Ondanks dat de pil er op tijd in ging, brak alsnog de krolsheid door. Gelukkig maar één dagje, ze is nu weer rustig. Vind het altijd wel een beetje zielig: zo gruizig en niks te seksen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb ook een zwarte bank en stoelen en wat meubelen dus die zwarte kattentunnel lijkt mij beter dan die akelige nare schreeuwerige kleuren die ik nu heb.

Eigenwijze Bo;

Hier is hij nog jong hoor maar zo zit hij altijd achter mij mee te kijken op mijn laptop, als hij niet op mijn schoot ligt;

Deze kattentunnel gebruiken ze niet om mee te spelen, kan je niet doorheen rennen. Kane slaapt erin af en toe dus die is naar boven gedaan die tunnel;

Met deze tunnel spelen ze elke dag;

Hier kijkt hij wel heel vreemd;

Leuk zo'n tunnel, MV! Waar haal je dat proplan voer? Misschien ga ik er ook wel even voor kijken. Ze zijn hier toe aan wat nieuws. Meestal is mijn tentdoek kikkerwasmand heel populair, dus een tentdoek tunnel zal het zeker ook goed doen. Ik ga ook eens even speuren op internet.....

Thanks voor je mailtje troyuwens. Gaat weer goed hoor, de week overleefd. Wel naar dat Kitty er de hele week niet is, maar ook wel weer leuk dat ik Tom de hele week voor mezelluf heb. Die is nu te sporten.
quote:Zoebie schreef op 21 februari 2010 @ 08:24:

Ik denk dat de tijd rijp is voor de laptop van Kat.

Kanniet...heb net een belachelijk dure kat gekocht

Sorry leedies, geen idee waarom het er 5 keer opstaat..
Doet de link het zo? Anders mail ik je de email wel Poezz.

kattentunnel te halen BESTE KATTENLIEFHEBBER,

Is uw kat ook zo dol op verstopplekjes in en om het huis? Dan hebben we nu goed nieuws voor u én uw kat. Bij aankoop van 1,5kg PRO PLAN kattenvoeding ontvangt u nu tijdelijk de unieke PRO PLAN kattentunnel. Helemaal GRATIS. Uw kat kan zich weer flink uitleven.

Unieke kattentunnel

Deze unieke kattentunnel is speciaal voor PRO PLAN ontwikkeld. Binnenin de tunnel kan uw kat spelen met zachte speeltjes en touwtjes. De verschillende kijkgaten maken het extra leuk voor uw kat. De tunnel is gemaakt van zwart katoen, dus gemakkelijk schoon te maken.

Ga snel naar de winkel!

Wacht niet langer en ga snel naar uw dierenspeciaalzaak om deze unieke tunnel te bemachtigen. Deze actie geldt zolang de voorraad strekt. Klik op onderstaande link voor de deelnemende dierenspeciaalzaak bij u in de buurt.

» Klik hier voor de deelnemende dierenspeciaalzaak bij u in de buurt
O wat heerlijk voor je Etosha dat je katje er weer is. Dat collectief duimen van ons schijnt toch te helpen, dus we gaan ermee door voor Bumper en Mariananas.

Zo'n kattentunnel had ik nog nooit eerder gezien. Wat ziet dat er leuk uit. Toch maar eens gaan kijken of ik zo'n ding hier ook op de kop kan tikken.

MV, ik ben al een tijdje verliefd op jouw Bo, maar als je foto's hier neer gaat zetten van Bo als kitten dan smelt ik helemaal. Die derde foto op de zwarte bank, meid wat een heerlijk eigenwijs koppie. Blijf spammen hoor.
Ik had hem al gevonden MV, ik ga morgen even bij Ranzijn kijken. Moet niet zo wezen dat dat voer net zo duur is als een zak gewoonvoer plus een kattentunnel natuurlijk

Wat FIJNNN!!! Etosha dat je poes hebt gevonden poes jullie heeft gevonden!
Ik had laatst bij Ikea gekeken voor een kattentunnel, die was niet duur maar heel klein, iets van 60 cm ofzo. Echt mini mini. Dus die toen niet gekocht. Proplan is iig goed voer dus ik heb het er wel voor over. Op MP heb ik ook geen goeie grote tunnel gevonden. Maar morgenochtend weet ik meer hoe die is.
Hah,dat doet me er aan herinneren dat ik ook zo'n bontachtige tunnel heb/had.

Heb m aan vriendin geleend omdat de 2 oude mutsen er hier niets mee doen maar misschien Zwart Monster wel.

(zo lang issie dus al uitgeleend... 1,5 jaar hebben we monster al..)
Ooh en mooie foto's MV,meer meer meer!!!

Er wordt te weinig gespamd momenteel..

chips,er is iemand met dezelfde avatar al ik die een topic heeft geopend over dat haar vriend nee heeft gezegd op haar huwelijksaanzoek...

Hoop niet dat anderen nu denken dat ik dat ben...

IK BEN HET NIET!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven