Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Frutje; ja er zit een enorm verschil tussen 3 maanden en 6 maanden. Wat gaat dat snel zeg. Als wij straks een kleintje hebben, moeten we wel proberen er maximaal van te genieten. Hopelijk krijgen we net zo'n makkelijk kind als van mijn vriendin.......sliep na een paar weken 's nachts al door......huilt alleen als ie honger heeft (soms ook voor krampjes), etc. Ze hebben ook nooit wallen, slaapgebrek of wat dan ook gehad!

Zo wil ik het ook wel. Haar zwangerschap en bevalling waren ook super......dus ik teken daar vast voor

Kan me voorstellen dat je toch niet wilt trouwen met een al te grote zwangere buik. Je trouwt inderdaad (als het goed is) maar 1 keer.....en van die dag moet je ook optimaal kunnen genieten. Die paar maanden maken dan ook niet meer uit......de komende tijd staat sowieso in het teken van leuke dingen voor jullie!
geloof dat ik idd ook niet zwanger zou willen trouwen.

Je hebt al zo veel aan je hoofd met het regelen van je bruiloft. en dan ook nog zwanger, tja maar dat is mijn idee...
@Assie: ik vind die kindjes van rond de 6 maanden wat minder fragiel, dat is wel fijn... Bij die kleine babies ben ik toch wat banger dat ik ze verkeerd vastpak ofzo. Mijn neefje is vijf maanden. Zooooo lief :-) Helemaal verliefd ben ik op hem.

Dat topic tja.. het lijkt mij ook heel moeilijk om alles te combineren. Maar ik ben me nu al heel erg bewust van het feit dat ik straks niet alles 100% zal kunnen doen. Waarschijnlijk komt mijn sociale leven inderdaad even op een laag pitje te staan, tja, so be it... Maar het is wel moeilijk hoor.. Het liefst zou ik gewoon een jaar stoppen met werken. Er was ook sprake van dat het verlof langer zou worden toch? Weet alleen niet of het kabinet daar nog een besluit over heeft kunnen nemen.

Pffffff wat een saaie maandagochtend is dit zeg!
Dat topic heb ik niet helemaal gelezen.....maar ik vind het niet meer dan normaal dat je niet alles 100% kan doen. Als je je daar vantevoren op instelt.....scheelt dat denk ik al een heleboel.

Vind het bijvoorbeeld helemaal niet erg om minder te werken......schoonmaken is mijn hobby niet....dus doe ik toch al niet elke dag......en afspraken plannen, kan voor een deel ook echt met kind erbij. Volgens mij is het prima te doen. Als je er maar rekening mee houdt dat het op een andere manier/ minder frequent zal zijn.

Ben sowieso de fase al wel voorbij dat ik alles tegelijk aan het plannen was. ik geniet nu al meer van vrijetijd thuis en de kleine dingen......past zo'n kleine hummel prima bij
@Assie: ja, lekker huismussen. Ik zie het eigenlijk wel zitten, met een kind heb je een goed excuus om lekker thuis te blijven :-)
Haai,

Hier ook een huismus. En gelukkig wat vriendinnen die ook die kant op gaan . Verder nogal druk op het werk en nu lunch (jippie!).
heerlijk! huismussen! ben ik ook... heb vandaag ook totaal geen zin om te werken... kon vanmorgen mijn bed niet uitkomen. Gelukkig wel redelijk leuk werk!

Gisteren naar mijn neefje geweest (nu 4 maanden) wat een schatje... beweegt veel, lacht veel en ziet er zo mooi uit...!

nu ff weer werken. Ik lees straks ff wat terug. Sorry voor egoberichtje..
Haha, we zijn er wel al goed op voorbereid met ons allen, hier nog zo'n huismus. Daar kwam ik laatst pas achter, dat ik de laatste tijd een echte huismus ben geworden. Dus ja, met een kleintje tussen ons in op de bank onder een dekentje: lijkt me heerlijk!

Nu nog even voor de hele week de lessen voorbereiden, zodat ik alle avonden vrij ben om op de bank te hangen
Gelukkig ben ik ook een huismus, haha :-). Dus héél veel zal ik niet gaan missen (in de zin van: niet meer wekelijks uitgaan, niet spontaan naar feestjes, want dat doe ik toch al niet zo vaak).

Maar waar ik wel bang voor ben is hoe het zit met het willen blijven werken. Hoe doen jullie dat?

Als ik minder ga werken, kan ik meer thuis zijn voor het kind, maar verdien ik een stuk minder. Maar als ik blijf werken, schuiven we dat extra verdiende geld toch gewoon door naar de oppas of het KDV? Of zie ik dat nu verkeerd?
@Nukje: dat idee heb ik ook. Volgens mij moet ik echt vier dagen blijven werken wil ik echt wat van mijn salaris overhouden, anders gaat echt alles naar kinderopvang. Pfff maar ik denk er maar niet te veel over na. Wij willen ook nog een huis kopen. Dat zal ook niet goedkoop zijn. First things first. En na de zomer maar eens mijn baas lief aankijken of ik misschien een stapje kan maken Ik verdien best prima, maar mijn salaris kruipt omhoog. Als ik zie wat ik er jaarlijks netto bijkrijg word ik daar niet echt vrolijk van.

In de zomer ben ik trouwens minder een huismus hoor. Maar in de winter zit ik het liefst lekker onder een fleecedekentje op de bank met een lekker programma
@nukje/pipo: ja, minder werken = minder geld. Dat knaagt ook wel een beetje aan me. Maar ja, mijn salaris gaat waarschijnlijk niet meer omhoog. afgelopen jaar ook niets erbij gekregen.. jaar ervoor wel. Nu gaat het wat slechter met de economie en ik werk bij een commerciele instelling (geen groot bedrijf, geen overheidsinstantie en geen cao). Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn hier echt minimaal (zelfs op 5 mei geen vrij, 22,5 vrije dagen op 36 uur).. maar goed, ik heb een vaste baan en blijf hier lekker.

Heb net een proefberekening gedaan op belastingdienst: we krijgen op mijn salaris (24 uur) + 40 uur vriend nog redelijk wat geld terug. (baby 2 volle dagen naar opvang). We verdienen allebei niet superveel.. ik denk dat jullie allemaal boven ons zitten. (en ik heb ook nog een tijdje 32 uur gewerkt ivm studie).. en toch maak ik me niet echt zorgen.. (stiekem hoop ik wel dat schoonmoeder 2 dagen wil oppassen, ze zei van wel=met pensioen).

Heerlijk thuiszitten he..! dekentje op de bank!
Ja, financieel ga je er sowieso flink op achteruit. Al durf ik denk ik wel te zeggen dat wij minder of ongeveer evenveel verdienen als Janine. Vriend verdient als kok niet veel en ik heb dezelfde situatie als Janine verder (klein commercieel bedrijf, vrijwel geen secundaire arbeidsvoorwaarden, 36 uur, 24,3 vrije dagen). Ik dacht trouwens dat 5 mei een keer in de vijf jaar verplicht vrij was vanuit de overheid?
Ja, jammer he.....dat we niet gewoon minder kunnen werken voor hetzelfde geld Ik hoop voor die tijd nog een paar stapjes vooruit te hebben gemaakt....dan merk je het bijna niet meer dat je minder gaat werken.

maar heel veel minder werken is ook geen optie. Allebei 4 dagen werken kan wel prima. Onze vaste lasten zijn wel redelijk hoog.....dus het zou niet lukken om bijvoorbeeld (tijdelijk) helemaal met werken te stoppen. Vind ik ook niet erg.....wil er graag wel bij blijven werken. Anders heb je op een gegeven moment ook bijna geen gespreksstof meer buiten het kinderonderwerp.
Oh.....gratis kinderopvang....vind ik ook wel een mooie.

De overheid wil toch graag dat vrouwen blijven werken en banen bekleden waarvoor ze hebben gestudeerd......dat zou heel veel vergemakkelijken!

Maar ja....dat zullen wij vast niet meemaken!
Ik werk 0,75 fte in het onderwijs (is dan iets van 30 uur? maar ben er veel meer mee kwijt), en mijn vriend doet onderzoek, ook geen vetpot dus. Maar hoe minder je verdient, hoe meer je terugkrijgt van de belasting, dus dat scheelt een hoop. Je gaat er hoe dan ook op achteruit, want een kind kost gewoon veel, maar er zijn gelukkig wel een aantal potjes waar je aanspraak op kunt maken. Ik las laatst dat een kind 17% van je inkomen kost. (geen idee meer waar ik dat heb gelezen, en waar dat op gebaseerd was)

@ assie: ik zou ook niet alleen willen werken voor het geld, maar ook voor mijn eigen ontwikkeling en sociale contacten. Het lijkt me vreselijk de hele dag thuis te zitten met alleen je kind of de buurvrouw als aanspreekpunt. Maar ja, dat zeg ik nu

Vriend kan gelukkig 1 thuiswerkdag gaan doen, dus wel thuis, geen salarisverlies. Moet hij natuurlijk wel in de avonden bijwerken, want ik denk dat er niet zo veel gewerkt kan worden als je alleen bent met zo'n kleine. Maar ik wil misschien nog iets minder.

Het enige nadeel voor mij: mijn vrije dag kon ik altijd aan school besteden en de hele week voorbereiden en zo, dat kan dan niet meer. Dan moet ik echt op zondagmiddag en avonden gaan werken, beeeeh.

@janine: handig, als je schoonmoeder dat wil doen! Wil ze zich echt zo vastleggen? Wel ideaal voor jullie...

@pipo: inderdaad, in de zomer ga ik er ook veel meer op uit. Maar dat kan vast ook met kinderwagen . Of 's avonds aan het stadsstrandje met kind slapend in de avondzon... mmmm, was het maar zomer!
@frutje 5 mei is niet automatisch een vrije dag. De Nederlandse regering heeft bepaald dat werknemers en werkgevers zelf een regeling moeten treffen. Dit is terug te vinden in Staatscourant 190, 1 oktober 1990... en tuurlijk hier met onze 'slechte' voorwaarden hebben geen vrij.

@orchis, ja, dat heeft ze ooit gezegd maar ik zei al.. 2 dagen is wel veel hoor.. maar ze is ooit gastmoeder geweest en toen ook 2 dagen opgepast.

heb zin in april! ik kan niet wachten.. zou ik nu al in de eerste ronde ovulatietesten gebruiken.. of is dat ontzettend overdreven? en daarbij ik las ergens dat als je PCOS hebt zoals ik (lichte vorm weliswaar) dat je LH waarde (die de ovulatietest meet) altijd lichtelijk is verhoogd zodat de ovulatietest altijd positief (wordt lekker veel ketsen ) aangeeft.
Janine.....ik zou eerlijk gezegd nu nog niet beginnen met de ovulatietesten. De berekeningen zijn al aardig juist; misschien in jouw geval wel betrouwbaarder dan de testen.......als je rond die periode zorgt dat je om de dag gaat sexen/vrijen/klussen/etc.....dan moet je toch al goed zitten.

Maar, dat is misschien makkelijk gezegd. Ik zou de eerste maanden die testen sowieso achterwege laten.....pas als het niet direct lukt en je begint te twijfelen, zou ik ze uit de kast halen. Denk dat het voor de meeste vrouwen niet heel veel extra waarde heeft. Maar ja.....misschien dat ik er tegen die tijd wel heel anders over denk
@ janine: heb je dan geen ovulatietesten die exacte waardes aangeven? (ik heb er echt nog totaal geen verstand van hoor). Zodat je kunt meten wat jouw normale LH-gehalte is, en wat het is als het dus verhoogd is tijdens de eisprong.

Je kunt ook temperaturen, tijdens je eisprong is je lichaamstemperatuur iets verhoogd, meen ik.

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om gewoon alle dagen je best te doen

Enneh, het is al zo goed als maart! April is echt al bijna dus!!
@assie: ja, je hebt wel gelijk. Toch vind ik het lastig. Mijn cyclus kan weleens verschillen 30-36 dagen.. misschien eerst 2/3 maanden klussen op mijn gevoel en dan misschien hulp van ovulatietesten gaan gebruiken.. wel spannend allemaal!

getsie heb geen zin in werk. bah!

ben afgelopen weekend naar de bios geweest.. Shutter Island. Al gezien? echt een aanrader.
Ik dacht er ook helemaal zo over, Assie, maar nu na een eerste ronde ben ik om. Ik heb ovulatietesten gekocht en ga die vanaf halverwege deze week gebruiken. Lief weet ervan en is ook voor. Ik wil gewoon er nu al alles aan doen, waarom wachten, je wil gewoon zwanger worden!
Ik kan het me ergens wel goed voorstellen, verkademeisje. Je hebt al zo lang moeten wachten voordat meneer ook eens wilde/de omstandigheden goed genoeg waren. Dus wil je nu zo gauw mogelijk zwanger zijn, dus testen!

Maar ik zou nu nog met mijn (meestal) nuchtere kop zeggen: eerst een paar keer gewoon proberen.

Maar ja, wie weet wat je allemaal doet als het echt zo ver is...
@verkademeisje: haha.. ik denk dat bij mij ook zo gaat.. ik heb voor mijn gevoel lang moeten wachten op mijn vriend.. en nu wil ik ook snel zwanger zijn... ;)
daar zit natuurlijk wat in......wie weet vraag ik over een aantal maanden (positieve benadering......klein jaar klinkt verder weg) wel waar jullie die testen vandaan hebben
morning.. wat ben ik moe zeg.. niet te geloven. Volgens mij ben ik aangestoken door mijn collega die al 2 weken last heeft van zijn keel. Klieren zijn opgezet, keelpijn en moe moe moe... getver! Maar niet ziek genoeg om in bed te gaan liggen...

sorry voor het egobericht.. moest er ff uit.
@Verkademeisje: tuurlijk wil je zwanger worden, en wel NU. Ik hoop echt voor jullie dat het snel raak is.

@Janine: nog even volhouden en dan kun je van start. Wat heeeerlijk!

@Assie: ga jij nog eerder stoppen met de pil om te kijken hoe je cyclus is enzo?

Af en toe lijkt het me ook wel eng hoor allemaal om zo'n baby te hebben. Kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen dat je dan zo'n wezentje hebt wat nooit meer bij je weggaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven