Ervaring met vakantieveiling?
maandag 22 februari 2010 om 21:56
Heb zojuist via vakantieveiling.nl een weekend weg geregeld voor maar 45 euro, dacht ik...Nu blijken er allerlei toeslagen overheen te komen en kost het totaal 150 euro. Nog steeds niet duur voor 2 overnachtingen, als je nagaat dat een weekend centerparcs al rond de 600 euro kost! Vroeg me af of meer mensen hier ervaring mee hebben. Is het wel betrouwbaar en goed geregeld enzo? Dit is voor mij de eerste keer dat ik op deze manier een uitje plan. Hoop niet dat ik voor meer verrassingen kom te staan. Ben benieuwd naar ervaringen hiermee!
maandag 22 februari 2010 om 22:10
Das raar!
Ik zit door de voorwaarden te screenen maar kan er nog niet ontdekken dat die extra kosten erin staan.
http://www.vakantieveilingen.nl/voorwaarden.php?cid=4
Ik zit door de voorwaarden te screenen maar kan er nog niet ontdekken dat die extra kosten erin staan.
http://www.vakantieveilingen.nl/voorwaarden.php?cid=4
maandag 22 februari 2010 om 22:16
Oh nee, dat is ook verschillend per reis/arrangement. Dit waren o.a. de kosten van de verplichte eindschoonmaak (45,-), weekendtoeslag (5,- p.p.p.n.), 12,50 p.p.p.n. voor een extra persoon (ons zoontje van 3 jaar) enz. Dus kosten van het hotel zelf. Vakantieveiling zelf rekent alleen 4 euro administratiekosten. Stond er trouwens wel bij, maar toch vind ik het enigszins misleidend. Maar goed, bij normale vakantieboekingen komt er vaak ook nog van alles overheen. Vind dat sowieso raar, waarom zit dat niet meteen bij de prijs in. Als je een kledingstuk o.i.d. koopt, komt er toch ook niet van alles bij als je af gaat rekenen?!
maandag 22 februari 2010 om 22:19
Als het goed is staat er een specificatie van de extra kosten die berekend kunnen worden op de aanbieding?
Ik heb een keer een lang weekend via deze site geboekt. Het is zaak om niet te hebberig te worden in de laatste seconden, achteraf gezien heb ik meer betaald dan ik kwijt wilde.
De vakantie an sich was okee, op een paar frikandellen rechtstreeks vanuit de diepvries naar mijn bordje na.
Ik heb een keer een lang weekend via deze site geboekt. Het is zaak om niet te hebberig te worden in de laatste seconden, achteraf gezien heb ik meer betaald dan ik kwijt wilde.
De vakantie an sich was okee, op een paar frikandellen rechtstreeks vanuit de diepvries naar mijn bordje na.
maandag 22 februari 2010 om 22:19
Huh?? Dat kan echt niet volgens mij. Overal staat hetzelfde onder:
Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige eventuele extra kosten staan onder het kopje Exclusief.
Je weet dus wat je kwijt bent als je biedt. Wij hebben vorig jaar onze zomervakantie via vakantieveilingen.nl en was helemaal goed en hebben alleen toeristenbelasting bij hoeven te betalen (stond vermeld).
Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige eventuele extra kosten staan onder het kopje Exclusief.
Je weet dus wat je kwijt bent als je biedt. Wij hebben vorig jaar onze zomervakantie via vakantieveilingen.nl en was helemaal goed en hebben alleen toeristenbelasting bij hoeven te betalen (stond vermeld).
maandag 22 februari 2010 om 22:21
quote:Yenthe79 schreef op 22 februari 2010 @ 22:16:
Oh nee, dat is ook verschillend per reis/arrangement. Dit waren bijv. de schoonmaakkosten, weekendtoeslagen e.d. van het hotel zelf. Vakantieveiling zelf rekent alleen 4 euro administratiekosten. Stond er trouwens wel bij, maar toch vind ik het enigszins misleidend. Maar goed, bij normale vakantieboekingen komt er vaak ook nog van alles overheen. Vind dat sowieso raar, waarom zit dat niet meteen bij de prijs in. Als je een kledingstuk o.i.d. koopt, komt er toch ook niet van alles bij als je af gaat rekenen?!Als het nou in heeeeele kleine lettertjes ergens verborgen stond maar het staat er duidelijk bij toch?
Oh nee, dat is ook verschillend per reis/arrangement. Dit waren bijv. de schoonmaakkosten, weekendtoeslagen e.d. van het hotel zelf. Vakantieveiling zelf rekent alleen 4 euro administratiekosten. Stond er trouwens wel bij, maar toch vind ik het enigszins misleidend. Maar goed, bij normale vakantieboekingen komt er vaak ook nog van alles overheen. Vind dat sowieso raar, waarom zit dat niet meteen bij de prijs in. Als je een kledingstuk o.i.d. koopt, komt er toch ook niet van alles bij als je af gaat rekenen?!Als het nou in heeeeele kleine lettertjes ergens verborgen stond maar het staat er duidelijk bij toch?
maandag 22 februari 2010 om 22:24
maandag 22 februari 2010 om 22:28
Dat is inderdaad de valkuil. Voor iedereen die begint:
- google wat de daadwerkelijke prijs van de vakantie is
- beslis wat je er voor over hebt (en ga er niet overheen)
- kijk es een paar veilingen hoe het spelletje werkt
- ga niet bieden als er nog 4 uur te gaan is (dan drijf je de prijs alleen maar op, zoooo irritant)
Fijne vakantie
- google wat de daadwerkelijke prijs van de vakantie is
- beslis wat je er voor over hebt (en ga er niet overheen)
- kijk es een paar veilingen hoe het spelletje werkt
- ga niet bieden als er nog 4 uur te gaan is (dan drijf je de prijs alleen maar op, zoooo irritant)
Fijne vakantie
maandag 22 februari 2010 om 22:30
maandag 22 februari 2010 om 23:05
quote:siesa schreef op 22 februari 2010 @ 22:32:
Nee, ik vraag me af welke malloten dat doen. Zitten ze om de 5 minuten te bieden met nog een halve dag te gaan. En dan niet 5 euro ofzo maar hoppa, even 25 er bovenop. Grrrr...
Het zou mij niets verbazen als die in dienst zijn van vakantieveiling of hotelkamerveiling..... Dat heb ik serieus weleens gedacht.
OT: Ik heb laatst een super weekend geboekt via hotelkamerveiling.nl. Geen verborgen kosten, niets extra's betaald, keurige snelle afhandeling dus goede ervaring.
(en nee..ik wordt echt niet betaald door ze )
Nee, ik vraag me af welke malloten dat doen. Zitten ze om de 5 minuten te bieden met nog een halve dag te gaan. En dan niet 5 euro ofzo maar hoppa, even 25 er bovenop. Grrrr...
Het zou mij niets verbazen als die in dienst zijn van vakantieveiling of hotelkamerveiling..... Dat heb ik serieus weleens gedacht.
OT: Ik heb laatst een super weekend geboekt via hotelkamerveiling.nl. Geen verborgen kosten, niets extra's betaald, keurige snelle afhandeling dus goede ervaring.
(en nee..ik wordt echt niet betaald door ze )
dinsdag 23 februari 2010 om 06:58
dinsdag 23 februari 2010 om 07:06
dinsdag 23 februari 2010 om 07:10
Ik heb laatst een weekend in een 4sterrenhotel in Duitsland geboekt, 2 nachten voor 2 personen, 2 keer ontbijtbuffet, gebruik van fitness en sauna voor 74 euro!
70 euro dus geboden, en dan idd 4 euro kosten erbij.
De verdere kosten staan er altijd bij, dus je moet wel even goed lezen.
Ook zijn er soms andere regels bij, zoals alleen door de week, of soms is zo'n aanbieding maar een paar weken geldig (deze was een heel jaar geldig, ook in de weekenden, we hebben inmiddels geboekt voor half juni)
Je moet dus echt wel goed lezen waar je precies voor biedt, want als jij het winnende bod hebt , ben je wel verplicht om het arrangement te nemen.
70 euro dus geboden, en dan idd 4 euro kosten erbij.
De verdere kosten staan er altijd bij, dus je moet wel even goed lezen.
Ook zijn er soms andere regels bij, zoals alleen door de week, of soms is zo'n aanbieding maar een paar weken geldig (deze was een heel jaar geldig, ook in de weekenden, we hebben inmiddels geboekt voor half juni)
Je moet dus echt wel goed lezen waar je precies voor biedt, want als jij het winnende bod hebt , ben je wel verplicht om het arrangement te nemen.
dinsdag 23 februari 2010 om 11:13
quote:Yenthe79 schreef op 22 februari 2010 @ 22:24:
@Siesa; klopt, de kosten stonden ook bij het kopje exclusief vermeld, maar had nogal vlug geboden en niet alles precies doorgelezen en uitgerekend en dan valt het toch een beetje tegen. Bedoel alleen dat er dan toch nog best veel bij komt als je nagaat wat je ervoor geboden hebt.Je bent zelf in gebreke gebleven door niet goed te lezen. Dan mag je er ook niet over klagen.
@Siesa; klopt, de kosten stonden ook bij het kopje exclusief vermeld, maar had nogal vlug geboden en niet alles precies doorgelezen en uitgerekend en dan valt het toch een beetje tegen. Bedoel alleen dat er dan toch nog best veel bij komt als je nagaat wat je ervoor geboden hebt.Je bent zelf in gebreke gebleven door niet goed te lezen. Dan mag je er ook niet over klagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 23 februari 2010 om 11:16
Klopt helemaal hoor. Je moet altijd bij het kopje exclusief kijken. En bij bungalows komen er nou eenmaal altijd extra kosten bij. Eerst goed kijken!
Voor de rest is het een prima site. Het staat er gewoon duidelijk. Had je maar moeten lezen.
Het enige wat er standaard bijkomt is 4 euro administratiekosten.
Voor de rest is het een prima site. Het staat er gewoon duidelijk. Had je maar moeten lezen.
Het enige wat er standaard bijkomt is 4 euro administratiekosten.
dinsdag 23 februari 2010 om 14:20
quote:bartjes schreef op 23 februari 2010 @ 11:26:
Zo heb ik een dagje sauna "gewonnen".
Ik dacht leuk een keer sauna te proberen, maar je mag niet in bikini.
Had ik dat nou maar geweten.....Tja, dat heb je nou eenmaal in sauna's he? Ik zeg: Doe eens gek, probeer het gewoon. Echt waar, de wereld vergaat niet als je je een dagje zonder bikini vermaakt
Zo heb ik een dagje sauna "gewonnen".
Ik dacht leuk een keer sauna te proberen, maar je mag niet in bikini.
Had ik dat nou maar geweten.....Tja, dat heb je nou eenmaal in sauna's he? Ik zeg: Doe eens gek, probeer het gewoon. Echt waar, de wereld vergaat niet als je je een dagje zonder bikini vermaakt