Oude kat - dementeren?

19-02-2010 16:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, een van onze katten is 15, dus al best oud. Hij slaapt meer dan vroeger en geregeld mislukt het als hij ergens op wil springen, dan blijft het bij een soort 'hupje' en een blik van 'niemand heeft dit gezien'.

Nu heb ik de laatste tijd het idee dat hij wat dement aan het worden is. Zo miauwt hij heel hard 's nachts als hij bijvoorbeeld op zolder loopt of beneden door de gang. Als ik hem dan ga knuffelen dan begint hij te knorren en is het weer goed.

Ook zie ik hem geregeld stilletjes zitten midden in een ruimte (dus niet op zijn vaste ligplekken), dan heeft hij een beetje lege blik in zijn ogen en soms grote pupillen en lijkt hij niet helemaal te weten waar hij is of wat hij ging doen en wie ik ook alweer ben. Omdat hij veel op zolder is, heb ik daar ook een kattenbak en een bakje water neergezet zodat hij niet de trap af hoeft om te drinken of voor de bak.

Heeft iemand ervaringen met het proces van ouder wordende katten of wanneer je kan merken dat hij 'aftakelt'?
Hoi allemaal ik wou even laten weten dat ik de kat vandaag heb moeten laten inslapen. Bij de da hebben ze bloedonderzoek gedaan en hij had nierfalen en zulke hoge fosfaatwaardes dat de kans op herstel nihil was. Hij was deze week erg achteruit gegaan en had geen levensvreugde meer. Ik ben er erg verdrietig over.
Ach Schorpioentje, wat erg...

Geen idee hoe je icoontjes plaats, maar bij deze een hele dikke knuffel voor jou!!
Sterkte Schorpioentje!

Oh wat vreselijk Schorpioentje.

Dan had je dus toch een goed voorgevoel dat er iets niet goed zat. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven