Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 09:05:

@Eveline, ik heb ook dat sample aangevraagd, ben benieuwd het moet vandaag of morgen ongeveer aankomen. Maar heb al hele goed verhalen gehoord over deze kaarten! Wij hebben hier in de stad een kaartenwinkel van art unlimeted, das een waar paradijs kan ik je vertellen!

Tine, waar woon je? Het is nu al de moeite waar om een dagje naar toe te komen

Mijn sample van the Postcard Store is al binnen! Twee dagen, heel netjes. Ik kreeg een paarse bloem (helemaal mijn ding ), 4 jonge leeuwtjes die vanzelf een keer van pas komen, een raar gekleurde citroen die zeker naar een vriendin gaat, een pauw die mijn oma heel mooi zal vinden en groenige limoen achtige dingen. Kijkend naar de poster die ze meestuurden met alle sets, vind ik dat ik een paar van de leukste kaarten heb gekregen. Jullie heel erg bedankt voor de tip!!

Gister kreeg ik een leuke kaart uit Duitsland. De tekst achterop was een beetje raar, maar we hebben gelachen om de voorkant. Vandaag ga ik een kaartje versturen. Ik mag er nog 1. Hij gaat naar Taiwan. Die zal wel even onderweg zijn. Ze vraagt om views of your country or city, beautiful landscapes. Een verplichte wandeling naar een winkel, want die zijn nu net op .
Nopes, geen post in BE op zaterdag, enkel op maandag tem vrijdag.. Dus als er dan nog eens een feestdag in de week valt, is er maar 4 dagen post. Nuja, we overleven het weekend wel, maandag zijn ze er weeral om 9u30 ofzo!
quote:evelinemos schreef op 27 februari 2010 @ 13:00:

[...]

Mijn sample van the Postcard Store is al binnen! Twee dagen, heel netjes. Ik kreeg een paarse bloem (helemaal mijn ding ), 4 jonge leeuwtjes die vanzelf een keer van pas komen, een raar gekleurde citroen die zeker naar een vriendin gaat, een pauw die mijn oma heel mooi zal vinden en groenige limoen achtige dingen. Kijkend naar de poster die ze meestuurden met alle sets, vind ik dat ik een paar van de leukste kaarten heb gekregen. Jullie heel erg bedankt voor de tip!!

Ik heb precies dezelfde gekregen. Ik vind ze ook erg leuk.

Ook had ik vandaag een grote envelop met kaarten die ik via internet heb besteld. Mijn voorraad groeit heel erg hard :-o

Verder geen kaarten en hurrays
@Varisha, jaaa ik wil ook sturen, maar mag helaas nog niet. Nou ja dan stuur ik jou een kaart! Goeie link trouwens!!! Heb em bekeken en er staan echt super leuke sites tussen vooral die met de barbapapa kaarten is leuk! vanallesvan.nl

Jou kaart en voetbalplaatjes zijn onderweg naar je...ja handig he die links...

De bovenste winkel, artunlimeted, ben ik ook helemaal verslaafd aan...haha en volgens mij ben ik niet de enige hier...

die 2e winkel heeft 32 kaarten voor n tientje...spotgoedkoop dus...

the postcardstore vind ik sowieso helemaal geweldig..

ook de woezel en pipkaarten zijn cute

eigenlijk vind ik alles leuk hahahahaha

oow en trouwens nu weet ik ook n aantal winkeltjes hier in de buurt waarvan ik niet eens van het bestaan af wist...

Ik wil n hurrayyyyyy ik wil kaarten sturen
Vanmorgen met dochterlief naar de film Iep geweest.

Genoten!!!!

Maar helaas bij thuiskomst nu geen post en ook geen nieuwe hurrays.

Maar ik mag er natuurlijk nog steeds eentje aanvragen.

Ga ik vanavond lekker doen.

Jullie bestellen echt allemaal wel regelmatig kaarten via internet he.

Ik ga gewoon veel liever even het dorp of de stad in.

Maar wie weet krijg ik ook van dat internet-kaart-shoppen nog wel de smaak te pakken.
Anita1973, Ik doe beide hoor....Hier in de buurt heb je niet veel kaarten...dus ga ik t internet afstruimen...soms zijn ze via het internet ook veel goedkoper...soms niet...

Wat ik wel altijd doe is als ik in n andere plaats ben...of op vakantie ofzo...alle winkels leegkopen haha
Vandaag zijn ook mijn proef-kaarten van the postcard store binnengekomen! Een paarse bloem, groenig stuk fruit, pauwenveren en vier tijgertjes. Mooie kaarten hoor, en zeker voor die prijs!!

Verder een pakketje van pmk binnen, en een mooie kaart uit Maleisie en een kaart uit Duitsland. Mooie score, ik werd er wel blij van!
Heb nu net mijn adresje aangevaagt.

Kaart mag naar Finland en is voor 2 broertjes van 10 en 8 jaar.

Laat er in hun profiel nu net staan dat ze van vlaggen houden en ik van de week een mooie van de zeeuwse vlag heb gekocht.

Ga ik ze die mooi sturen!
Één kaart binnen uit Luxemburg, mooie kaart en lekker volgeschreven.

Bij de idrukker gekeken en ja 20 gratis kaarten van een kat die lui op de bank hangt.
Vandaag twee kaartjes in de bus, één van JJ als bedankkaartje voor het opsturen van een kaart aan haar zusje en een kaartje uit NYC, weinig tekst maar wel een te gek kaartje. I love that city!

Oja en nog een pakketje van bol.com....

Nog een fijne zaterdag allemaal!
Varisha en anderen die ook op de 'PC minimeet' willen komen, van mij mag het hoor! Het is op zondag 11 april, waars. vanaf 11u, in Utrecht. Meer details kunnen (tzt) via hyves.

Geen PC nieuws hier...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Echt een goed idee om allemaal andere Idrukker kaarten te nemen, ik vind het er altijd zoveel, maar als we ze samen ruilen is 't een stuk beter!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Dat met die Idrukker kaarten doe ik ook met een vriendin, ene keer besteld zij en andere keer ik, zo delen we de kaarten.

Vandaag kaartje uit Taiwan haar eerste, leuk en leuk verhaaltje achterop.
damesssssssssssss.................. wil t jullie toch ff laten weten....loop hier rond met een grooooooooote smile op m'n snoet... hhihihih heb een huray m'n 1e huray yeeaaahh hij is in amerika aangekomen...

nog wel een vraagje.. die hurrays kun je die alleen in je mail lezen of ook op de site van postcrossing ergens??

een uitgelaten miertje
Jaaaa gefeliciteerd met je 1e hurray... Vanaf nu is het officieel...

Welkom bij de AP ( anonieme postcrossers ;)

Je kan je hurray alleen in je mail lezen.
Gaaf je eerste hurray!!!!!!

Heb je al meteen een nieuw adres aangevraagt, hahaha
whehehe... nou, er zijn er nog 4 onderweg.......... maarrre...... vingers jeuken wel... om op dat knoppie te drukken hahaha
@Kozoo, leuk dat je je kaarten opleukt met stickers, van die kleintjes zijn altijd leuk. Maar heb ook een keer een kaart gehad die echt meer volg geplakt zat met stickers dan met tekst haha. Heb je vandaag nog wat met de post gehad?

@Kobe, ja ik had post vandaag, een kaart van een Moomin tag. Joehoe mijn eerste Moomin kaart!

Ook nog een kaart met een hele mooie berg erop en nog een zwart wit kaart met een lieveheersbeestje. Zo je hebt er al 40 verstuurd! Veel he!! Jij og post gehad?

@Eveline, ik woon in Alkmaar, maar ook zonder de kaartenwinkel is dit een hele leuke stad;) Jij hebt dezelfde samples als die ik ontvangen heb! Leuk dat je een kaart hebt gekregen! En Taiwan, ja dat kan even duren helaas.

@Stefanie, wat is de post vroeg bij jullie op maandag ochtend... Hier moet ik altijd wachten tot na de middag. Maar ja jullie hebben dan weer geen post op zaterdag, verschil moet er wezen toch!

@Ligaa, goh heb jij ook last van sterke groei van je kaarten collectie... is zeker besmettelijk hahaha! Vanmiddag nog post gekregen toevallig??

@Varisha, ja eigenlijk moeten ze alles niet leuk maken dan hoeven wij het ook niet zo nodig te kopen hahaha.

@Anita, leuk dat je naar de film bent geweest!! Ik zelf bestel alleen de gratis kaarten via internet maar ja ik heb dan ook goede kaartenwinkels in de buurt ik denk dat dat wel scheelt! Leuk dat je een passende kaart hebt voor de broertjes!

@Teigera, leuk een volle brievenbus!! Had je leuke postzegels??

@Steph, leuk een kaart uit Luxemburg!! Aha ook weer kaarten besteld bij Idrukker! Kun je dat nou elke dag doen? Weet jij dat? Neem aan van niet maar vroeg het me even af..

@Chrissy, wat leuk zeg een kaart uit NYC!! En verder ook een goed gevulde brievenbus zo te horen!! Kun je goed het weekend in!

@Janna, jammer dat er geen Postcrossing nieuws vanuit jou kant komt, wie weet een verdwaalde hurray dit weekend!!

@Justme, ook weer een leuke kaart, kijk dat gaat goed!!

@Miertje, joehoe gefeliciteerd hoor met je eerste hurray!!! Ga je het volhouden om niet op dat knopje te drukken!!

Hier vandaag ook nog een hurray, eindelijk... Mn klompen kaart naar Litouwen is na 20 dagen aangekomen. Ze vond hem erg leuk!! En vroeg zich of hoe je wooden shoes in het Nederlands zei!

Mn volgende kaartje mag naar Nederland, heb haar ook even geinformeerd over het forum hier!
Jaahh!! Hoera voor Miertje!!! Nu gaat het echt beginnen meid!

Ik had een kaartje van een tag waar ik aan meedoe. Was snel binnen, uit Duitsland, dus dat kan dan ook in 3 dagen

Ik plak trouwens niet bij iedereen stickers. Ik schrijf altijd heel veel en dan past er niks meer bij, maar vaak leukt het net even op. Bij Idrukker kaarten plak ik ze dus wel altijd, over de Idrukker logo heen

Ik zal op de meet ook wat kaarten meenemen om te ruilen.

Chrisy: leuk, NYC!!
Tine, volgens mij wel hoor. Ik doe het bijna om de vier maanden dus weet ik het niet precies, gewoon eens proberen.

Miertje, gefeliciteerd met je eerste hurray .Nu wachten op je eerste kaartje.......Spannend.

Tine, leuk zeg een moonminkaart. Ik was vorig jaar in Finland maar daar is moeilijk aan te komen, niemand die kaarten verkocht wist wat het was. Gelukkig in Santa (kermis)town hadden ze ze, op het (hoe kan het anders) postkantoor. Daar een pakketje gekocht.

Chrisy, leuk een kaartje uit NY! Lijkt me een leuke maar drukke stad.

Hier een hurray uit Polen, kort maar de kaart is er.

Naar Rusland is nu een kaart onderweg al 51 dagen, hopelijk komt die aan.

Anita, leuk dat je net de Zeeuwse vlag hebt zeg voor de twee broertjes.
Tine, niet alles moet beter zijn in NL hé, in BE mogen we ook nog iets hebben hé dus ik vraag de vroege post!
quote:Anita1973 schreef op 27 februari 2010 @ 14:23:

Vanmorgen met dochterlief naar de film Iep geweest.

Genoten!!!!Die lijkt me zoooo leuk! Helaas nog niemand gevonden die met me erheen wil.
quote:[message=5351152,noline]tine2804 schreef op 27

@Steph, leuk een kaart uit Luxemburg!! Aha ook weer kaarten besteld bij Idrukker! Kun je dat nou elke dag doen? Weet jij dat? Neem aan van niet maar vroeg het me even af..

1 keer in de maand kan je bestellen bij Idrukker
Janna80, shit 11 april kan ik niet….:(

miertje22, gefeliciteerd met je eerste hurray….ik weet ook nog heel goed toen ik mijn eerste kreeg…ik stuiterde door het hele huis haha…en dat je vingers jeuken…nog herkenbaarder…ik vraag altijd meteen nieuwe kaart aan als er een hurray binnenkomt…en nu komen ze dus niet grrrr

tine2804, je kan 1 keer in de 30 dagen n idrukker kaart aanvragen

Ik plak trouwens bijna nooit stickers…dat past gewoon niet omdat ik meestal de hele kaart volkalk haha…

want ben ik nu ineens vaak op het topic trouwens...blijkbaar niks te doen haha
Wow miertje, gefeliciteerd

Dat is toch nog snel gegaan, die van mij naar de usa is nu 17 dagen onderweg, ben jaloers op jou snelle kaart, lol.

En je jeukende vingers al op de knop gedrukt?

Ik heb vanaf de derde dag ofzo, steeds 5 kaarten onderweg, zo snel ik een hurray heb, wil ik ook een nieuw adres, en ben ik zelfs blij als het een land niet al te ver weg is....erg he Dit zal in een later stadium wel veranderen en wil ik die 'saaie' landen niet meer. Geef mij nu maar Nederland ofzo

Vind het overigens wel een erg goede en 'slimme' site, die postcrossing site. Wat diversiteit betrefd van adressen die je opvraagd enzo. Natuurlijk zullen landen waar er erg veel leden van zijn vaker langskomen, dat zal niet te voorkomen zijn, maar heb het idee dat het steeds heel wisselende adressen zijn die iedereen krijgt.

Ben benieuwd wanneer ik een Nederlands adres krijg, want ik zie dat hier bij jullie maar heel af en toe langskomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven