Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:vrouw1968limburg schreef op 01 maart 2010 @ 09:59:

@JJ, volgens mij was die RR kaart van jou van mij Boefje! Dat had je ook wel op de kaart mogen schrijven haha! Wat leuk zeg!
Welkom Neferisis!

Geen hurray's vandaag, maar de meeste kaarten zijn ook nog maar 4 of 5 dagen onderweg. De brievenbus ga ik straks gaan leeg maken, zit nog in pyama

miertje, heel veel sterkte hoor! Ik snap best dat ze de laatste dagen met haar familie wilt doorbrengen maar hoe moeilijk moet het dan voor de vrienden niet zijn, je kan amper afscheid nemen. Ik hoop dat jullie steun aan elkaar vinden in deze moeilijke dagen!
En alweer een hurray voor vandaag: Yeaaaaah! :D

Uit Australië met een erg leuk persoonlijk berichtje. Straks ff nieuwe kaart schrijven. Zojuist ook al 2 andere kaarten geschreven en dan straks een mooie stukje wandelen door de zon en gelijk de kaartjes posten! Joepie ik ruik de lente!
@ Neferisis : Welkom bij de verslaafden club

@ Miertje: superveel sterkte en een hele dikke knuffel!

@ JokeJacket: zou wel leuk zijn, samen richting Utrecht reizen! Als ik ga, dan ga ik vanuit Msk (waar mijn ouders wonen) en dan via Emmen - Zwolle - Utrecht

De post is hier nog niet geweest... kan nog natuurlijk, het is nog vroeg! Heb zonet de keuken schoongemaakt, want het was mijn beurt (eigenlijk afgelopen week al ) Nu nog even boodschappen doen en dan kan ik rustig aan de studie beginnen! Vanavond nog sporten.... als ik zin heb....
Ga niet zeggen dat ik serieus zo'n 70 pagina's bij moet lezen :O of is dit een foutje in het forum ?

daar ga ik vanavond pas aan beginnen want ik moet zo naar mijn werk. Allen een fijn weekend gehad?

Ik heb van mn paps een soort inschuiffotoalbum gekregen waar ik mijn kaarten in kan doen, heb ik zojuist gedaan. Ernaast was nog ruimte voor tekst dus daar staat waar de kaart vandaan komt, wanneer ik hem heb ontvangen, hoelang hij onderweg is geweest en hoever.

en dit weekend nog 2 kaarten gekregen uit Engeland en Wit-Rusland!

nou tot vanavond, en niet teveel schrijven want dat wordt zoveel leeswerk
quote:sweetcandy schreef op 01 maart 2010 @ 12:38:

@ Neferisis : Welkom bij de verslaafden club

@ Miertje: superveel sterkte en een hele dikke knuffel!

@ JokeJacket: zou wel leuk zijn, samen richting Utrecht reizen! Als ik ga, dan ga ik vanuit Msk (waar mijn ouders wonen) en dan via Emmen - Zwolle - Utrecht

De post is hier nog niet geweest... kan nog natuurlijk, het is nog vroeg! Heb zonet de keuken schoongemaakt, want het was mijn beurt (eigenlijk afgelopen week al ) Nu nog even boodschappen doen en dan kan ik rustig aan de studie beginnen! Vanavond nog sporten.... als ik zin heb....

Gaat er op zondag een bus vanuit Msk naar Emmen? Vanuit NB (waar mijn ouders wonen) gaat er geen bus naar Assen op zondag, maar misschien kunnen we in Msk dan bij de bushalte afspreken, mn paps wil me vast wel ff brengen!

Hier helaas ook nog geen post, ik wacht ongeduldig af!
@miertje, heel veel succes de komende tijd...

Hier nog geen post binnen en geen Hurray. Portugal is nu al 29 dgn onderweg (en de ontvanger is ookal 29 dgn niet op haar profiel geweest, Het is wel een fanatieke crosser met meer dan 300 kaartjes ontvangen en verzonden)... Ik zit te twijfelen op een PB'tje te sturen maar misschien moet ik nog even geduld hebben! Ik vin dhet ook niet leuk als ik van te voren al weet waarvandaan ik nog een kaart moet ontvangen!

Verder zitten nu mijn 7 kaartjes denk ik ergens op schiphol in een zak of misschien zelfs al in een vliegtuig! Die duren nog wel even voordat ze aankomen, nouja duitsland en finland zijn meestal wel snel.

Groetjes Lotte
Vandaag niets van post hier :o Raar normaal heb k reclame de maandag! Nouja niets dus. Morgen een andere dag
Welkom Nefirisis.

Lotte, als die zo fanatiek is, zou ik nog even wachten. Hopelijk is het kaartje niet kwijtgeraakt.

Ik ben vandaag ziek thuis. Dus ik hoorde zojuist mijn brievenbus open gaan. En ja, een heel mooi kaartje uit Ontario Canada. Wel slechts een summier verhaaltje op de kaart.
klepper de klepper wat hoor ik daar..... Ik zie iets oranjes voorbij schieten en zie ik de verte een fiets met gigantische oranje tas staan... dat kan maar 1 ding betekenen op maandag: POSTCROSSING KAARTJE!!!

Ja hoor, 1tje uit duitslandd. Ik moet wel even kijken wat er op het kaartje staat en met gespeik op de achterkant kan ik eruit halen dat het iets te meken heeft met de Holocaust en Berlijn.

Het lijken wel graven van de bovenkant af gezien. Beetje vage kaart maarja...

Schrijfster is een beetje depri schrijft ze en ik kreeg deze kaart omdat ze niet echt iets passends bij mijn profiel had en ze dacht dat de natuur en mensen in duitsland niet zo veel verschelen met hier in NL. Nou daar kan ze wel gelijk in hebben...

Ik ga eens meer opzoeken over de holocaust (ik ben wel erg onder de indruk van de WO II dus vind het wel interresant op erover te lezen).

En ik ga maar eens een opbeurend reply'tje schrijven!

Groetjes Lotte
**Ben inmiddels al 3x de trap op en neer gerend om te kijken of er iets op de deurmat ligt, maar helaas**

Kobe: Beterschap! Griepje te pakken?
@ JokeJacket: Als het goed is gaat er (in ieder geval vanaf 9.00 op zondag) 1 x in het uur een bus naar Emmen. En anders heb ik mijn ouders ook nog, die wel naar Emmen kunnen rijden vind ik

Hm... de post is hier nog steeds niet geweest.. misschien komt het niet ? :(
@ kobe: beterschap en lekker even uitzieken! En ik wacht inderdaad nog even af wb het kaartje naar Portugal.

Wie weet wat Mahnmal betekend in het Duits. Op het kaartje staat Holocaust Mahnmal. Ik kan dus echt geen duits en heb het geprobeerd op te zoeken op internet maar daar is dat woord niet bekend!

Groetjes
quote:_lotte85_ schreef op 01 maart 2010 @ 14:21:

@ kobe: beterschap en lekker even uitzieken! En ik wacht inderdaad nog even af wb het kaartje naar Portugal.

Wie weet wat Mahnmal betekend in het Duits. Op het kaartje staat Holocaust Mahnmal. Ik kan dus echt geen duits en heb het geprobeerd op te zoeken op internet maar daar is dat woord niet bekend!

GroetjesLotte: Het monument ter herdenking van de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog heet in zn volledigheid Holocaust Mahnmal... Ik geloof dat je Mahnmal niet rechtstreeks kunt vertalen naar het Nederlands.
Balen, post kwam door de straat veel mensen post maar ik niet. MIJN EERSTE KAARTLOZE DAG sinds lange tijd *jank*.

Naar het centrum geweest dingen kopen/koffie leuten en naar Appie. Staat daar een goed doel met kaarten, nee Steph niet doen. Zegt vriend misschien hebben ze wel kikkerkaarte, toch kijken (arrrgghhh) geen kikkerkaarten maar wel verder enkele in een pakje. Staat er overal iets op? Nee, hoor alleen op sommige. Op ééntje staat niets en de rest wel. Miskoop maar wel een goed doel gesteund.

Oja, ik heb voetbalplaatjes. Wie wil 038-103-151-250-215? Of alles?
Oei, wat balen van die miskoop, Steph! En heel erg jammer dat je geen post hebt gehad vandaag! Morgen dubbelop!
Hier werd ook net de post bezorgd, voor mij alleen een uitnodiging voor een saaie jaarstukken & uitnodiging voor de ledenvergadering van een sportclub, maar voor mijn dochter twee PC kaarten (uit USA en DL0.

Mijn beide kinderen zijn ook 'besmet', er gaan hier dus aardig wat kaarten en zegels doorheen...

@lotte85 Mahnen betekent herinneren (Duits was mijn beste vak, ooit lang geleden op school)
Hallo meiden,

Hier ook iemand die aan postcrossing doet, pas sinds een enkele week, verschillende kaarten verstuurd waaronder naar; Australie, Taiwan, Duitsland, USA, Griekenland en ook Nederland.

Ik heb ook "al" 2 kaarten mogen ontvangen waaronder van iemand uit Nederland (ook lid hier op het forum), zij gaf aan dat er hier een leuke topic bestond van postcrossing, zodoende heb ik me aangemeld.

Ik ben Jacqueline, getrouwd, moeder van een dochter van 5, zij heet Amanthis, ik ben 29 jaren jong.......heb vele hobby's

Groetjes

Jacqueline
Tot nu toe 22 kaarten ontvangen en 22 verzonden. Nu 6 stuks onderweg:

Turkije > 33 dagen

Rusland > 21 dagen

Philippijnen > 20 dagen

Portugal > 6 dagen

Duitsland > 3 dagen

Taiwan > 1 dag

Ik wacht met spanning op de volgende hurray!
@Amanthis > Wat een mooie naam voor jouw dochter, wat is de herkomst ervan?
Amanthis, welkom !

De postbode bezorgde mij twee enveloppen met thee, verder geen postcrossing nieuws helaas.
Amanthis: welkom hier op dit forum! Hopelijk heb je hier veel schrijfplezier!
quote:sweetcandy schreef op 01 maart 2010 @ 15:39:

Amanthis, welkom !

De postbode bezorgde mij twee enveloppen met thee, verder geen postcrossing nieuws helaas.Dampend en wel in de bus?
De naam komt uit Amerika en ik heb ooit gehoord dat de betekenis is "Godin van de Zuidzee", of dit waar is weet ik niet, wij vonden en vinden de naam gewoon mooi.

Je spreekt het uit als AmEnthis.
Amanthis, welkom hier.

Weer een hurray maar nog geen nieuw kaartje aangevraagd. Leuke hurray trouwens.

Gevalletje voedselvergiftiging hier. Ik voel me met het uur beter nu alles eruit is gegooid.

zo ga aan het eten beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven