Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
@Meermin, ik heb inderdaad ook niet zo heel veel aan een planning als ik geen ideeën heb. Vandaag dan ook maar begonnen met wat simpel 'uitzoekwerk' en overzichten gemaakt die niet direct noodzakelijk waren, maar waar ik meer voor voelde dan voor diep inhoudelijke zaken. Net een uurtje toch nog wat in mijn scriptie geschreven, waar ik dan best tevreden over ben. Al met al nog niet heel beroerd
Ik heb geen zin vandaag... en forummen is leuker
Daar heb ik vandaag ook last van ... Het schiet niet op zo!
Ik lees dat jullie ook weer bezig zijn vandaag. Ik ook, maar het wil nog niet echt lukken. Ik moet volgende week mijn onderzoeksvoorstel inleveren, dus er zit nu druk achter. Ik heb maar vrij genomen van mijn werk om er aan te kunnen zitten. Maar opeens is het dan zo belangrijk om naar bloemist te gaan om leuke narcissen enzo te halen voor in huis. Oja, en natuurlijk is de was draaien ook heel belangrijk en mijn administratieve zaken... Kortom, ben vandaag niet heel productief. Maar ik zie dat jullie er ook last van hebben. Ik mag van mezelf nog een uurtje aanklooien en daarna moet ik gaan vlammen van mezelf!
Ohja, jullie natuurlijk ook veel succes met jezelf een schop onder je kont geven en er gewoon even een bladzijde tekst uitrammen vandaag! Of wat je ook van plan was om vandaag te produceren!
Ik doe het zo.. een paragraaf verbeteren en daarna koffie + forummen... tja, de laatste loodjes wegen 't zwaarste he
Ik heb ook nog weinig gedaan sinds ik bij mijn supervisor ben geweest. Heb wel in mijn vorige papieren versie dingen weggestreept die ik moet deleten. Morgen maar op het werk nog een keer goed doorlezen zodat ik er dit weekend vaart achter kan zetten. Want anders schiet het ook niet op!

Wat ik overigens geleerd heb, is dat het niet lukt met scriptieschrijven ik er voor die dag ook maar mee stop. Want op andere dagen heb ik dan wel energie en komt er veel op papier en dan is de schade ook zo weer ingehaald...
Magnolia, heel herkenbaar. Als het niet lukt, lukt het niet. Ik kan mezelf echt niet dwingen om een consistent verhaal op te schrijven. Maar ik mag ook niet te snel opgeven, want vaak kan er toch meer dan ik in eerste instantie dacht.

Gisteren kwam er echt niks zinnigs uit me. Ik was niet helemaal lekker dus heb maar een koortsig middagdutje gedaan. Dat hielp wel, daarna voelde ik me een stuk frisser. Vandaag wil ik eigenlijk mijn eerste twee hoofdstukken af hebben. Dat wordt even doorwerken!
@Maryxz: hier dezelfde situatie; gisteren is er niet veel uitgekomen bij mij. Maar vandaag gaat het voorspoedig, ik zit druk te typen en het lijkt ook nog ergens op! Jij ook veel succes vandaag.
@Magnolia: ik ben benieuwd of je nog bruikbare teksten over probleemstelling ed. ben tegengekomen. Lukt het ook er beter grip op te krijgen?
@Meermin: nee ik ben geen bruikbare teksten meer tegengekomen over probleemstelling. Heb wel een beter idee hoe ik mijn probleemstelling moet formuleren, komt ook omdat mijn onderzoeksvraag nu beter is

Ik ga zo weer aan de slag met aanpassingen. Hopelijk is mijn voorstel vandaag af, dan kan ik er morgen nog een keer naar kijken en dan weer mailen naar mijn supervisor
Ha dames! Ik ben momenteel aan de andere kant van de wereld en heb mijn eerste data binnen. Hier word ik heeeeeel gelukkig van! Nog drie weken en het echte analyseren kan beginnen! Joepie!

Succes daar in de regen
..
Spannend dat je mag presenteren!!! Wel eng, ook echt een compliment toch?

Ik ben nog bezig met mijn presentatie maken, maar dat heeft niet echt haast want ik heb nog steeds geen datum; want de docenten hebben 't druk... Maar goed, mijn rapport is in ieder geval wel af Dus dat is wel fijn!
Ik heb mijn aangepaste voorstel weer gemaild en ik hoop as vrijdag groen licht te krijgen van mijn supervisor. Want op deze manier krijg ik zoveel uitloop....

Spannend Paris! Idd wel een compliment dat ze je gevraagd hebben. Gewoon doen
Wat een ontwikkelingen bij jullie allemaal!

Ik heb mijn conceptonderzoeksvoorstel terug met een waslijst aan verbeterpunten (niet enorme veranderingen). Maar het positieve is dat mijn begeleider zei dat indien ik deze punten heb verwerkt, ik mijn onderzoeksvoorstel gelijk bij hem en de meelezer kan inleveren. Daaruit maak ik op dat hij het dan in ieder geval goed genoeg vindt voor groen licht. Spannende!!

@Magnolia: spannend voor jou, wij gaan dan denk ik ongeveer gelijk op. Wanneer wil jij uiteindelijk klaar zijn?
@Scriptievrouw: mijn doel is om in juni af te studeren. Vraag is wel of dat gaat lukken. Want ben nu dus al een maand bezig met mijn onderzoeksvoorstel
@magnolia: mijn doel is ook juni. Ik denk dat wanneer wij 'groen' licht hebben we gestructureerd te werk kunnen gaan. Toch heb ik ook mijn twijfels om in juni klaar te kunnen zijn.
Ja dat zei mijn supervisor ook al. Dat het belangrijk was om een afgebakende opzet te hebben en dat dat alleen maar zou helpen bij het schrijven. En toch wil ik gewoon aan de slag!
Eindelijk! Mijn voorstel is goedgekeurd! Ik kan dus echt aan de slag.

Samen met mijn supervisor heb ik een strakke planning gemaakt zodat ik in juni kan afstuderen.

Doel is om ongeveer 1x per 2-3 weken een hoofdstuk in te leveren.

Er zit wel wat speling in de planning, dus dat is wel fijn.

misschien zet ik hier wel mijn planning neer zodat jullie me een schop onder de kont kunnen geven als dat nodig is.

Hoe gaat het bij jullie?
@magnolia... ik ben een expert schop onder de kont geven. Het belangrijkste is inderdaad dat je onderzoeksvoorstel goed is. Gefeliciteerd dus!
tijdje niet hier geweest omdat er weinig te melden viel, maar wil even het goede nieuws vertellen. gister begeleidster en na poging tich is mijn inleiding eindelijk goed. jeej. Alleen nog een beetje schaven. En probleemstelling is nog steeds een probleem, maar dat komt wel goed. Ik heb er weer hoop voor.
Nou hierbij de eerste deadline die ik moet halen:

22 maart: theoretisch kader opsturen

Fijn dat je inleiding goed is Varuca! Mijn supervisor hechtte heel veel belang aan een goede doelstelling, omdat je er steeds op moet teruggrijpen, net als je onderzoeksvraag
Hallo allemaal,

Wat ik goed zou kunnen gebruiken voor de studenten die ik begeleid is de beste tip(s) voor je scriptie (bijvoorbeeld probleemstelling of planning) die jullie hebben meegekregen van een docent, medestudent, familielid of vriend..

Verder ben ik op zoek naar prettig bruikbare literatuur over Methoden en Technieken.

Heb jij een handig boek voor zeg maar case studies, het ontwerpen van interviews (individueel of voor groepen) gevonden?

Wil je dan dit forum tippen? Ben benieuwd wat voor een lijstjes dit oplevert.
@Meermin: er is een boekje van Yin dat gaat over case studies en de soorten case studies. Wat betreft methoden en technieken, lijkt me deels afhankelijk van het soort onderzoek dat je doet en op welk gebied.

Ik ben begonnen aan het hoofdstuk theoretisch kader. Moet wel heel erg inkomen merk ik en het gaat allemaal niet zo heel snel. Komt ook omdat ik iets teveel op het forum rondhang Heb in ieder geval een klein deel af 2 blz en morgen ga ik verder. Wel lastig want ik moet tussendoor ook nog een paper van ongeveer 12 blz schrijven, deadline begin april. Dus 100% focussen op mijn scriptie gaat nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven