Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Haha ik schrijf hier bijna meer dan in mijn scriptie

Paris, wat fijn dat je presentatie goed ging! Wat moet je nu dan nog aanpassen? En krijg je dan morgen je cijfer? Spannend!

Hup, aan het werk jij!! (en ik zelf ook...)
Paris fijn dat je presentatie goed is gegaan!

Ik ben hier bezig met de laatste stukjes herschrijven. Dan laat ik het iemand nog eens doorlezen en volgende week de allerlaatste verbeteringen...

Ehm, meermin; een onafhankeljiker variable hang af van hoe je onderzoek in elkaar zit. Ik heb ook vaak toetsen gebruik met maar een X om Y te verklaren. Ook heb ik "meerdere" x-en, maar omdat ik weinig data heb ik het bijna niet mogelijk om alles in een statistisch model te stoppen... Maar ja, ik vind statistiek leuk! En vind het erg jammer dat ik neit meer tijd en data had om de moeilijke dingen te doen..

succes allemaal!
@paris cool, succes met het vervolg.
meermin: ik wil hier liever ook niet zeggen welke master ik volg en wat mijn afstudeerrichting is omdat ik een master die maar aan een universitiet in NL wordt gegeven.. dus ik houd me die ilusie voor dat ik nog steed 'anoniem' ben..

En ik heb weer een zoveelste concept klaar liggen voor feedback! Dus volgende week nog de laaste puntjes op de i en mijn presentatie maken... maar nu eerst een welverdiend weekend. Jullie al plannen voor 't weekend?
MevrZon, weet je al wanneer je moet presenteren? Het komt voor jou allemaal al erg dichtbij volgens mij!

Ik moet eind volgende week hoofdstuk 1 en 2 af hebben, want ga daarna weer een paar weken data verzamelen. Omdat ik vrijdag vertrek ga ik dit weekend even quality time doorbrengen met mijn zusje en lief, want die moet ik daarna een tijdje missen.
ik heb geen flauw idee wanneer ik moet presenteren.. ik hoop binnen twee weken want ik wil het graag afgerond hebben..

Maryzx, het lijkt alsof je steeds meer moet doen? En zo veel een veel langer bezig bent.. of lijkt dat maar zo?

Paris, weet je al wat je hebt gekregen voor je thesis/presentatie?

Meermin, die vent op afstand maakt het er niet makkelijker op. Maar ik probeer positief te denken en heb nu veel tijd voor mezelf dus ook eel tijd oor mijn thesis... Wat voor studie ik volg laat ik liever een beetje in het midden anders word ik wel erg herkenbaar...

Alles verder goed met jullie? Veruca, scriptievrouw en wie er erder nog meer rondschrijft...
MevrouwZon, op zich valt het wel mee. Ik wist vooraf wat ik ging doen, maar het komt nu allemaal heel erg dichtbij. Omdat mn stukken twee weken terug niet zo 'klaar' waren als gehoopt moet ik daar nog flink aan sleutelen. De komende maand is dus data-verzamelen en vooral ook veel werken, daarna analyseren, modellen toetsen en scriptie afmaken. Al met al verwacht ik wel in mei klaar te zijn... Maar dan moet ik begin volgende week wel productiever zijn dan de afgelopen dagen!!

Zon, voor wie moet je presenteren?
..
@mevrouwtje zonneschijn... wow..dat is lekker dichtbij.

@Maryxz succes met data verzamelen

@Paris_rose gefeliciteerd!! lekker gevoel he: scriptie binnen.

@Paris_rose:

De trajecten die ik bied zijn voor mij mentaal ook vrij intensief.

Het werk kent pieken en dalen. Ik blijk maximaal 2 tot 6 studenten te kunnen begeleiden. De marge is afhankelijk van het moment dat de student zich aandient en de omvang van het begeleidingstraject (3 weken of 4 maanden of meer). Ik doe ook ander werk naast het begeleiden en ben moeder. .

Het is goed om te kijken waarom een student een probleemgeval is. Waar ik met de student achter probeer te komen is: is het afstuderen met gerichte feedback en steun wel mogelijk? Tot nu toe heb ik nog niemand hoeven afwijzen. Het kan ook opluchting geven om samen met een begeleider (in dit geval ik) tot de conclusie te komen dat afstuderen er voor hem of haar niet in zit en dat het beter voor de eigen welzijn is zich te richten op wat wel leuk is en wat wel lukt.

Ik werk bewust los van de opleiding. En ik heb nog niet eerder de vraag gekregen om kennis te maken op de hoge school of universiteit. Wat ik doe is zeg maar hulp bieden bij het zwemmen en bij de contacten met de begeleider te fungeren als onzichtbare zwembandjes.

Er zijn genoeg aanbieders waar de studiegenoot met een beetje googlen op uit komt.

Een fijn weekeinde iedereen.
@mevrouwtje zonneschijn: goed relaas bij topic over studieschuld. Ik ben slechthorend.
Dag allemaal, heb dit topic vanaf het begin meegelezen, telkens met de gedachte 'over een paar weken ga/moet ik ook meeschrijven,' en jawel hier ben ik dan . Even ter introductie: ik volg een studie die onder maatschappijwetenschappen valt, ben momenteel met scriptieopzet bezig (moet ik deze week voor medestudenten presenteren) en aangezien ik vanaf september joehoee voor half jaar naar het buitenland mag (voor studie) hoop ik dus in juli klaar te zijn (kans acht ik klein, werk nl vrij langzaam, dus hoop iig zover mogelijk te komen). Ik wil nog wel eens (zacht uitgedrukt) last hebben van faalangst (wat zich eerder tijdens studie heeft geuit in niets meer uit hoofd en vingers krijgen en nu bv. in plankenkoorts om aan scriptie te beginnen). Weet inmiddels dat ik 'gewoon' moet beginnen/aan de slag moet, want keer op keer blijkt dat wat ik aflever ruim voldoende is. Dus, ga ik vandaag en morgen mijn voorstel afschrijven .
Welkom bmichelle. We horen dinsdag hoever je bent opgeschoten. Goed dat je jezelf aan het werk hebt gezet.
Paris, gefeliciteerd!!

En welkom Michelle! Je klinkt lekker gemotiveerd, daar kom je volgens mij altijd al een heel eind mee :-)

Paris, wat dat sociale leven betreft herken ik het wel ja. Altijd in mijn achterhoofd die scriptie of mijn onderzoek. Zelfs midden in de nacht wil ik wel eens wakker worden met een idee om iets zus of zo te analyseren of anders op te schrijven. Het lijkt me dan eigenlijk ook heel erg raar om 'klaar' te zijn. Heb je dat dan nooit meer? Wat doe je dan in vredesnaam in je vrije tijd? Heb je dan echt vrij? Zonder schuldgevoel omdat je ook iets anders (lees: nuttigs, studie-gerelateerds) kunt doen??
quote:meermim schreef op 20 februari 2010 @ 17:30:

@mevrouwtje zonneschijn: goed relaas bij topic over studieschuld. Ik ben slechthorend.Wat alweer vergeten wat ik daar had gepost... Maar bedoel je dat jij ook slechthorend bent?
@Mevrouwtje zonneschijn.. ik wist niet wat jouw beperking is. Ik bedoelde mijzelf ja. Ik ben slechthorend. Ik wist even niet hoe ik het je ander kon laten weten. Niet dat dit topic daarover gaat. Maar wel dat ik alles weet van de drive die je dan hebt jezelf steeds maar weer uit te dagen. Dat proef ik ook uit jouw schrijfsels.

Maar je verhaal dat het niet zo zwart wit is waarom studenten een studieschuld kunnen opbouwen was ook goed.
haha, gezellig dan kunnen we het hier hebben over gehoorapparaatjes Maar ik denk dat mijn "drive" om goed mijn best te doen op school wel te maken heeft niet goed kunnen horen. Heb toch vaak het gevoel dat ik net wat meer moet bewijzen dan iemand die goed hoort, ook om straks beter in de arbeidsmarkt te liggen. Heb nooit een uitkering gekregen omdat de dokter zei dat ik anders wel gewoon in een magazijn kon gaan werken als ik geld nodig had... terwijl er genoeg slechthorenden studeren die wel wajong krijgen. Dus vandaar dat ik nu wel een flinke studieschuld heb. Die discussie over studieschuld miste de nuances behoorlijk want de meeste forummers leken daar de beargumenteren van "als je geld nodig hebt, dan werk je maar naast je studie" om vervolgens niet te beseffen dat niet iedereen dat kan..

Vind het zelf heel knap als je het wel kan, net zoals sommige mensen hier op het topic die nog 40uur per week werken en daarnaast nog even een scriptie uit de mouw schudden...
@mevrouwtje zonneschijn:

Ik heb nooit een uitkering gehad en jarenlang full time gewerkt. Dat is eigenlijk altijd ook mijn uitgangspunt geweest. Maar het is wel wat je zegt.. altijd een tandje meer geven. Nu als moeder kan ik dat niet meer bolwerken. Als je tzt hulp kan gebruiken met solliciteren hoor ik het wel. Ik ken van de hoed de rand.

Ik ben het met die arts eens. Als Wajong niet nodig is, dan liever niet. Er zijn natuurlijk verschillende gradaties in slechthorendheid en kan jouw beperking niet.

Maar goed.. .waar hadden we het hier ook alweer over? Oh ja... scriptieschrijven en afstuderen;)
@meermin: Ik ben het in principe ook met de arts eens en ik zie vooral de voordelen van het niet krijgen van een uitkering want zo heb ik ook geen stempel. Het is soms alleen zuur dat het erg verschilt per kantoor.

Maar goed, ik zal weer ff on-topic gaan. Ik heb feedback!!! En ik ga zo even verbeteren... maar heb geen zin om naar school te gaan want het regent..
@bmichelle: en.... hoe is het de afgelopen dagen gegaan bij jou?
quote:meermim schreef op 22 februari 2010 @ 21:10:

Hmm, heb mijn onderzoeksopzet in ieder geval ingeleverd en moet het vrijdag presenteren. Op zich zit het onderwerp al een tijdje in mijn hoofd, maar merk dat ik het lastig vind om concreter te worden, ik weet bv niet goed wat voor deelvragen ik moet formuleren en het theoretisch kader blijft ook vrij algemeen.

Hopelijk krijg ik vrijdag goede feedback. Volgende week ga ik de vragen voor mijn enquete en interviews maken en beginnen met het werven van respondenten. En ondertussen blijf ik het zinnetje 'het enige wat ik hoef te doen is er tijd aan besteden, dan komt het vanzelf goed' als een mantra herhalen

Mevrouwtjezonneschijn en paris_rose, wat heerlijk dat jullie er bijna zijn! Succes met het laatste stukje!
@MevrZon, wat fijn dat je feedback hebt! Kun je er nu weer goed mee verder?

@Michelle, succes vrijdag!

Ik moet echt heel heel heel erg hard werken om deze week alles dat ik af wil/moet hebben af te krijgen, maar ik moet zooo veel doen en alles loopt in mijn hoofd door elkaar waardoor het allemaal net-niet lukt. Grrr!
Kun je een planning maken van wanneer je wat meot doen?

Bij mij gaat het wel goed hier! Deze week de laatste dingetjes, opsturen naar de opdrachtgevers, presentatie aanvragen.. dus wel te overzien allemaal! En dan de volgende...
Een planning had ik wel, maar er komen last-minute nog allerlei zaken bij, en ik wil dingen doen die ook iets later zouden kunnen maar waarvan het toch echt fijner is als ik het nu doe. Ik moet mezelf eigenlijk maar even tot de orde roepen en goed prioriteiten stellen...! Of niet klagen en even bikkelen

Fijn dat het bij jou zo goed gaat! Heb je voor je 2e project al een plan, of moet je weer helemaal opnieuw beginnen?
@Maryxz: ik geloof meer in gemotiveerd blijven en prioriteiten stellen dan in strakke planningen. Hopelijk nog een nuttige dag voor jou vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven