Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hahaha, Tine toch. Sufferd! Balen van je sollicitaties..

Succes met je Duits morgen.

VrouwLimburg, heerlijk he die zon. Hebben je kinderen lekker in het bos gespeeld?

Sweetcandy, moeilijk he om dan te wachten met aanvragen. Je hebt groot gelijk, ik kan me ook niet inhouden.

Wauw Teigera, wat een mooie dag voor jou. Gaaf zeg, zoveel kaarten. Dat is toch wel een droom voor veel postcrossers. Justme, jij ook al zo'n mooie dag.

Anita, dan is er voor mij ook nog hoop. Mijn laatste 2 kaarten (waarvan eentje voor de tweede keer verstuurd) gingen ook naar studentes..

Nou ik heb goed nieuws... vandaag is mijn kaart naar RUSLAND aangekomen! Het is een wonder. Heb 3 nieuwe adressen aangevraagd:

- England (leuk profiel, wil graag kaartjes waar de kleur blauw niet in voor komt omdat deze kleur vrijwel altijd op kaarten staat! Heb een passende kaart kunnen vinden, en nee het is geen zw/wit kaart! )

- Brazil (stom profiel met bijbelteksten* en verder niets, hij krijgt een wintergroeten kaart)

- Noorwegen (nieuw land voor mij én leuk profiel)

* heb niets tegen de bijbel, maar heb het idee dat hij alleen zijn geloof kenbaar wil maken en verder niet zoveel met PC heeft.
Juuf: ik heb van hem (Brazil) een kaartje gehad....mét bijbeltekst ja.

Jammer Teigera dat je mij niet gekregen hebt...
Snjókorn falla, á allt og alla
Goedemorgen,

Tine: Succes vandaag! Enne whoeii een dikke envelop voor mij... spannend!!! Gelukkig ben ik thuis rondom het tijdstip dat de post bezorgd wordt hahaha.

Voor mij alweer 2 hurrays vandaag: 1 uit Oostenrijk met een heel leuke reactie op de meetingkaart uit Rotterdam en 1 uit Italië met totaal geen reactie op de vele namen.. alleen 'thanks nog wat'...

Straks ff 2 nieuwe adressen aanvragen en lekker schrijven!
2 Idrukker kaarten die vandaag op de brievenbus gaan. Perfect passend bij de profielen die ik uit de hoge hoed tevoorschijn getoverd kreeg. Een 21jarige jongen uit China van wie het lievelingsdier een gorilla is. Die stuur ik dus de Bokito freedom kaart toe...

En een 18 jarige meid uit Litouwen die van katten houdt, die stuur ik de waar is mijn muis-kat toe volgeplakt met kleine kattenstickertjes (en ja uiteraard ook tekst geschreven haha).

Nou jah zeg! Terwijl ik dit schrijf, krijg ik nog een hurray uit Duitsland! Leuke reactie op meeting! "Dear all" staat erboven haha. Straks nog een adresje aanvragen dus hihi.. ik spam dit topic wel ff vol hoor... waar is iedereen deze ochtend?
WIE WIL ER NOG VOETBALPLAATJES HEBBEN? (ik kom er maar niet vanaf).

Lekker veel kaarten en hurray's zeg.

Eveline, Hoe kan Nederland nu zoveel kaarten ontvangen maar niet verzenden??? Klopt echt iets niet.

Kozoo, jouw kaarten doen er langer over denk ik. En ik verstuur er ook meer (denk ik).

Tine, succes zeg.

Juuf, jaloers. Noorwegen.........ahh mooiste land wat er is.
En mijn derde kaartje gaat richting Polen, een jongen die graag famous buildings-kaarten wil hebben. Heb een kaart van Madurodam gestuurd met de Maeslantkering en Erasmusbrug erop (+ info erover)... verder vermeldt dat je heel Nederland in 1 dag kan bezichtigen in Madurodam.
Nou meiden ik ben alweer thuis.... Wat een drama wat een drama...

Ben net na acht uur van huis gegaan, vanuit Alkmaar naar Leiden lukt in ongeveer 50 minuten. Moet daar nog 10 minuten lopen dus je zou zeggen dat ik er rond negen uur kan zijn. Dan heb ik nog een uur over om het goed door te kijken. Ik stond hier aan het begin van de A9 al vast. Dat was het eerste kwartier. Toen kon ik een stukje door rijden.. En toen.... Op de borden stond een file van 11 km met vetraging van een uur TOT Amsterda... Ik heb het geprobeerd maar ik had te kort tijd.. Heb gebeld naar het NTI dat ik het waarschijnlijk niet ging redden. Nou ja dan kon ik maar beter omkeren want als ik te laat zou zijn kwam ik toch de zaal niet meer in.. Ook mocht ik niet vanmiddag bij de volgende examens want dat lag allemaal al klaar en bla bla.. Anders had ik gewoon door gefiled en dan nog de hele ochtend gaan leren maar nee dat kon niet.. Dus nu, nu zit ik thuis met mn Duits helemaal in mn hoofd maar waarschijnlijk kan ik er niets mee tot ongeveer juni... Dan zou ik wel weer opnieuw examen kunnen doen...... Ik baal echt als een stekker... BAH BAH BAH
quote:Jokejacket schreef op 04 maart 2010 @ 09:47:

2 Idrukker kaarten die vandaag op de brievenbus gaan. Perfect passend bij de profielen die ik uit de hoge hoed tevoorschijn getoverd kreeg. Een 21jarige jongen uit China van wie het lievelingsdier een gorilla is. Die stuur ik dus de Bokito freedom kaart toe...

Cool zo'n Bokito-kaart!

O ja, ik ben hier hoor JJ, deze morgen

Ik had gisteren nog een hurray en heb dus nog een nieuw adres aangevraagd, mijn nieuwe kaart gaat naar junior, de nummer 1 van Groot Brittanie. Een mapcard van Denemarken, die ik daar eens had gekocht.

Ik heb gisteren een lange tijd gescand, de helft van mijn kaartencollectie staat nu op de computer. En ik heb heel veel veel te veel kaarten. Volgens mij heb ik die met het sturen van alleen officials over 2 jaar nog niet allemaal gebruikt. HELP!
Wat een shit zeg Tine, dat is nou echt fileleed. Maar eerlijk waar, wat een ramp zeg dat ze daar zo streng zijn en je niet eens willen tegemoetkomen. Dat soort regels, zijn gewoon zo niet-sociaal. Veel troostkaarten gewenst!
@JJ, dank je, zoals je helaas ging het niet helemaal zoals het zou moeten gaan. Ik hoop dat je envelope aan komt vandaag!! Lekker hoor al die hurrays!

@Steph, ook dank... Welke nummers heb je nog van de voetbal plaatjes? Misschien dat ik je er vanaf kan helpen.

@Juuf haha dank je!!! Vond mezelf ook wel een beetje een sufferd haha

@Anita, dank komt jou kaartje vast nog aan!!! En hier valt er ook niet veel te beleven hoor, toevallig vanmorgen een hurray uit rusland dat na 28 mijn kaart is aangekomen en dat ze hem erg leuk vond! Maar verder nog niets..

@Teigera, leuk zeg, je nieuwe landen jammer dat het kaartje niet naar Snjokorn mag...

@Chrisy, ook weer twee hurrays!!! Dat gaat goed! Tikt weer lekker aan!

@Ligaa, ja erg he.. Aan de ene kant snap ik wel dat je er niet meer in mag als het examen begonnen is maar laat me dan gewoon vanmiddag mee doen.. Hoef alleen een tafeltje en verder niets... Tis nou niet echt dat ik express in de file ben gaan staan ofzo... Maar goed ik wacht het telefoontje weer af wanneer ik weer op mag komen draven..
Mijn nieuwe kaart mag trouwens naar Rusland, goh hoe verrassend.. Kan die er weer weken over doen.. Maar dat grietje vraagt of haar adres in het Russisch geschreven kan worden want dan gaat dat beter met de post.. Maareee,,, ken nu een beetje Duits maar dat is nog lang geen Russisch....
Tine: 038-103-151-250-215

Tine, dat is echt belachelijk. Je gaat al vroeger van huis is het nog niet goed. Hopelijk komt het telefoontje snel.
Tine, jemig wat balen! En ben je het examengeld wel kwijt? Moet je in juni opnieuw betalen? Ik had dat met de NHA. Had examens in december, maar precies in die week viel een verplichte studiereis, die normaalgesproken altijd in januari is. Ik kon niet op een andere dag examens doen en dus moest ik alles op alles zetten dat ik niet mee hoefde met die studiereis, want ik had bijna 300 euro voor die examens voor NHA betaald... pfffff... Jeetje meid, wat een drama... **Knuffel voor jou!**

Ligaa, gezellig dat je er ook bent haha Hoe gaat het met jou en de sollicitatieperikelen? ff het profiel van de nummer 1 uit GB lezen hoor! Wel leuk dat je een mapcard van Denemarken gaat versturen.
Owww ja, ik kan ook wel 3 jaar vooruit met mn voorraad Ik mag écht nooit meer iets kopen!
2 kaarten hier van Fiep Westendorp... 1 met Pim en Pom & 1 met Pluk, Aagie en 6 stampertjes. Leuk!

Helaas geen envelop van Tine
Één kaart hier uit USA, mooi van California. Ze had het over de olympische spelen dat zij ze ook keek.

JJ, niets meer kopen. Hoelang hou je dat vol?
Tine, wat ontzettend balen zeg!!!

Hopelijk de volgende keer niet weer fileleed.

JJ, ik was vanmorgen naar de verloskundige en daarna theetje doen bij een vriendinnetje.

Dus niet aanwezig hier.

De post was al geweest toen dochter en ik thuis kwamen.

De tv-krant en een of ander bladje voor husband.

Geen hurrays nog vandaag, maar wat niet is kan nog komen.

We blijven gewoon moed houden (en kaarten kopen, hhahaha)
Leuk zeg een kaart uit Californië, Steph! Jammer hè dat de Spelen weer voorbij zijn!

Ik kan dat best wel ff volhouden denk ik, geen kaarten kopen... Heb me afgelopen zaterdag suf gekocht aan (goedkope,leuke) kaarten, dus nu hoef ik voorlopig niet zo nodig... op de meeting in zwolle, amsterdam en utrecht had ik ook niets gekocht!

Jammer dat er geen kaarten voor je bijzaten vandaag, Anita. Mag ik vragen wanneer je de baby verwacht?
@Steph, nou ben nog niet gebeld hoor... Had ik ook niet verwacht.. Meestal moet je er zelf weer achteraan.. Ik ga even kijken voor de plaatjes, alvast dank je wel. Leuk dat je een kaart had uit de USA!

@JJ, dank voor je knuffel! Jammer dat je envelop er nog niet is. Dat wordt dan wel morgen! Als het goed is ben ik mn examengeld niet kwijt. Ze heeft me toe gezegd dat ik het op een andere dag over mag doen. Toezeggen daar sta ik natuurlijk niet sterk mee dat weet ik maar daar gaan we het nog wel even over hebben.. Ik laat me niet zomaar afschepen.

Wat een leuke kaarten had je zeg!! Childrens book RR??

Ik had vandaag mn chocolat tag voor de tweede keer binnen en dit keer was hij wel dicht gelaten. Witte chocola met koekjes er door. Nou daar heb ik me even lekker op getrakteerd na mn examen fiasco haha.

Verder een lieve kattenkaart uit Duitsland. Van deze zelfde persoon had ik al een andere kattenkaart gekregen. Wel van dezelfde serie maar niet dezelfde gelukkig. Dit is een RR.

Nog een RR kaart van de Childrens book illustrations. Een soort van varkentje, met op de achterkant geschreven dat ze zelf vroeger limonade verkocht voor haar ouders huis. Ze vond het leuk maar heeft er niets mee verdient. Het varkentje voor op de kaart verkoopt ook limonade.

Dan nog een RR kaart die al ruim een maand geleden verstuurd had moeten worden.. maar de stempel staat op de 22ste... Dus iets verlaat. Een kaart met een recept voorop.

Straks even een kaartje naar Rusland versturen, Iemand een idee hoe je een adres in het Russisch schrijft..?
Weer een hurray. Uit Spanje. Volgend kaartje mag naar China.

Gisteren nog 2 kaartjes gekregen. Eentje uit USA en eentje uit Finland. Het gaat nu lekker hard.

Tine, balen zeg. Dat is pure overmacht. Kun je straks weer opnieuw beginnen met leren.

JJ en Ligaa, daar heb ik geen last van. Mijn voorraad begint al weer op te raken.
Teigera, gaaf IJsland.

Trouwens ook nog postzegelsmetkorting gekregen. Gelukkig allemaal leuke. De meeste zijn uit 2001 van culturele hoofdstad Rotterdam en al zelfklevend. Handig. Ik heb soms het probleem dat de postzegels bijna er niet op passen.
tine2804, thankssss voor de geweldige forever friends kaart…vond hem heel mooi…geen idee hoe je een adres in het russisch schrijft trouwens… en lullig voor je examen man…ik zou flink balen

anita1973, gefeliciteerd met je zwangerschap…hoe ver ben je heen??

Jj jij verzameld smurfenkaarten toch??ik heb dr nl 1…die doe ik dan in de flop van de penpallsupliestroep...goed?? en cool zo;n madurodam kaarten…kan je die in madurodam kopen???moet je dan echt het park in???

neferisisis gefelicieerd met je dochter

noa_lyn, cool dat je moeder ook is gaan postcrossen zeg….

Miertje…woorden schieten te kort…heel veel sterkte

May you know the peace and comfort

This heartfelt thought in parts

The one we love….will never gone..

They live within our hearts….
hoeveel van jullie kaarten zijn trouwens als favourite gemarkeerd??ff nieuwsgierig
quote:tine2804 schreef op 04 maart 2010 @ 13:01:

Straks even een kaartje naar Rusland versturen, Iemand een idee hoe je een adres in het Russisch schrijft..?

Heeft ze het adres er niet zelf bij gezet in het Russisch? Dan zou je het kunnen uitprinten. Zonaar zelf in het Russisch schrijven lijkt me geen doen. Ik heb van de week in het Roemeens geschreven, dat was al lastig, ze gebruiken vaak letters met zo'n aanhangsel eronder, zo'n 'open 5" zeg maar.

Ik had gisteren een adres uit Taiwan, stond met 'normale' letters en met van die tekens, nou, om dat met die tekens na te schrijven is geen doen hoor, dus uitgeprint en opgeplakt.
Hoi

weer een pakketje van idrukker (tweede deze week en weer gratis ) nu met de winterkaarten! Moeten wel even snel hurray's komen want deze kaarten kan ik niet zo lang meer versturen denk ik. Alhoewel in de zomer hier is het winter in australie! (en die kant uit)

Ik zou inderdaad ook niet beginnen met adressen in vreemde tekens over te schrijven. Wie weet wat je allemaal opschrijft en komt ie ipv bij voorbeeld in Moscow ergens in siberie terecht!!!

Tine: balen van je examen! Jammer dat het nou weer zo lang moet duren!

Groetjes Lotte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven