** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
inkomenseis

Ook leuk, het artikel over hetzelfde in de telegraaf en dan de reacties erop. Dan ben je toch maar mooi trots om Hollander te zijn.

:puke:
Spijker, ik zeg ook: doen.

Als je 'maar' 100 euro verliest als 't niet doorgaat, dan is dat wel te overzien. Beter dan dat je in mei bedenkt -als ie hier is geweest- dat je in 't najaar toch wil gaan en alles is vergeven.

Nemo: waar ben je met meer verhalen? Hoe zit 't met dates, potentiële dates, uitgedeelde telefoonnummers, Jordaniër, Mr.Lek, Box, etc?

Spees: ik had vage vrijdag ook niet mee gekregen. Verder eens met Es, niks hoeft ook al is ie nog zo leuk.

En hangt Ine nu bij Cadi op de bank?

Fille, ben je intussen 'n beetje gewend hier?

Wanneer gaan jullie naar Paloma? Is dat dit weekend?

Jooles: ben heel benieuwd naar de dates!

En waar komt dat klaaggedoe op je werk ineens vandaan?

Marg: je vroeg laatst 'n keer of 't minder druk is op m'n werk intussen, en dat begint inderdaad te komen. 't Scheelt erg veel dat de collega wiens werk ik 'n tijd over heb genomen weer terug is en ik nu eindelijk 4 dagen ben gaan werken (zoals m'n contract ook is). Heb ineens tijd om me ook in andere dingen te verdiepen waar ik niet aan toe kwam maar die wel nuttig zijn. Zoals boeken lezen over teamcoaching of wat meer tijd nemen om de opdrachten van m'n opleiding te maken, erg fijn.
quote:isiss schreef op 04 maart 2010 @ 19:25:

Fille, ben je intussen 'n beetje gewend hier?

Het is alsof ik nooit weg ben geweest.

Ik kreeg net wel een enorm lief en leuk kaartje uit Duitsland. Zo lief.

Paloma is volgende week.
Heb alleen de eerste 20 reacties gelezen, zit geen verschil in. Bah. Ongelooflijk. En wat kortzichtig ook. Waar komt de wetenswaardigheid vandaan dat iedereen die naar NL komt, wordt welkom geheten met een uitkering? Waar komt dat vandaan? En dat er überhaupt vanuit wordt gegaan dat iedereen een uitkering wíl? Nou weet ik trouwens niet hoelang je als immigrant gewerkt moet hebben in NL voor je eventueel in aanmerking komt voor 'n uitkering, maar in BE is dat bv. 18 maanden (binnen 27 maanden). R. kan echt nergens aanspraak op maken, hij kan nergens geld 'krijgen', moet alleen betalen, is volledig afhankelijk van mij als hij niet werkt (hij werkt nu, dus ontvangt natuurlijk wel loon, maar op de momenten dat hij geen werk heeft, krijgt hij ook van niemand anders / van de overheid geld). Er betaalt helemaal niemand voor hem, er draagt niemand belasting af voor hem, want hij krijgt gewoon niks. Dus die bullshit dat wij er met z'n allen voor betalen slaat helemaal nergens op. De enige die er voor betaalt ben ik zelf. Omdat hij mijn man is.

Bah, wat 'n kortzichtigheid.
Moet niet verder lezen, want het is echt zum kotzen ja. Tjongejonge.
Volgens mij krijgt die man ook ww en dan vraagt iemand of hij al sinds 1970 ww krijgt. Alsof je zolang ww kan krijgen.

Ik moet er eerst altijd een beetje om grinniken (want het is bijna over the top), dan ga ik me ergeren en jeuken mijn vingers. Uiteindelijk vind ik het dieptreurig.

Ook uit de EU stappen is een geweldig idee trouwens. Heel doordacht.
Ligt het nu aan mij of zie ik nergens reacties?

Waar lees je die Isiss?
Oh wacht.. te snel geroepen: gevonden!
Ja, echt bizar. En ik vind 't zelfs ook eng om te lezen. Weten zij dan niet dat je een werkverleden moet hebben om een werkloosheidsuitkering te ontvangen? Of vergeten ze dat voor het gemak?

En idd: hoe lang kun je ww krijgen? 6 maanden toch?
Jeetje... ik ben er stil van.

Ben ook niet verder gaan lezen.

Lezen er geen normale mensen de Telegraaf?

Als ik dit zo lees dan wil ik niet eens in zo'n land wonen. Vreselijk!! Echt.

Bah.

Ik baal nog steeds heel erg van wat er zondag is gebeurd. En ben er gewoon een beetje klaar mee. 30, single en werkeloos. Hoe kansloos is dat?!

Ik ben er gewoon ziek van, zo geen zin heb ik om te gaan!

Ik doe nog wel een update in de AK, want just in case is het niet zo handig om dit hier neer te gaan zetten....

Anyway. dates lopen. of lopen niet. Mr Lek had dus een hele leuke mail gestuurd (vorige week donderdag!!) en gewoon daarna niks meer gehoord! Hij wilde langskomen en ik heb mn adres gestuurd. Mannen, ik snap ze niet. Echt niet.

Ik ga ook duidleijk niks laten horen, dus hij bekijkt het dan maar.

Beetje zelfde liedje met Box die overigens nog wel steeds heeft over "lieve schat" en zie je gauw Maar ik ga niet daarheen en ik zie hem ook echt niet hierheen komen.

Dan dat nummer gescoort van die leuke negert. Die me het echt nog speciaal kwam geven toen ik wegging en die heeft gewoon niet gesmst. Hij had op het briefje geschreven: vind het leuk als je belt. Heb niet gebeld, maar gesmst. Dat kan dus blijkbaar niet?!

We gaan morgen naar dezelfde tent, dus ben benieuwd of hij er is en of hij er dan wat van zegt.

Eigenlijk kan je bovenstaande vervangen door: geen spannend nieuws.
Waarschijnlijk denken ze dat buitenlanders wel een ww-uitkering kunnen krijgen zonder te werken. Want die krijgen ook zo een huis toegewezen.
Nee ww kan je veel langer krijgen.

heb er net 1 aangevraagd en voor een jaar werken krijg ik een jaar ww. Maar weet niet of dat "regeltje" zo blijf opgaan. In elk geval niet jaren jaren lang. Het houdt een keer op, maar goed, dan kan je wel gewoon in de bijstand...
Ja maar punt is dat je voor ww gewoon betaalt, dus dat is anders 'uitkering trekken' dan bijstand. Dus de redenatie van de telegraaflezers dat deze meneer gekomen is en meteen een uitkering is gaan aanvragen gaat dus niet op. Hij moet gewerkt hebben.
Ja dat klopt.

Vind het ook zo raar dat niemand daar iets over zegt?

Ik bedoel: ze zijn toch niet allemaal ZO dom?!
*breekt even in voor Spijker*

Lieve Spijker, wat schrijf (typ) je er zo mooi over. Zo ontzetten mooi. Volgens mij zijn jullie allebei hartstikke verliefd. Het komt wel goed met jullie 2 volgens mij...
Wat mijn ouwe wijze omaatje zou zeggen over de reacties op de telegraafsite: die lui zijn nog te dom om voor de duvel te dansen.

Echt, ze hebben géén idee. Denken écht dat als je uit 'het buitenland, tot in de verre uithoeken ervan' komt, je zomaar hierheen kan, binnen wordt gehaald en geld en een huis krijgt. Dat denken ze écht. Dat nederlanders ervoor moeten werken en 'die buitenlander' niets aan het land heeft bijgedragen en alles voor niets krijgt.

Terwijl, kijk naar de feiten. Iemand die hier sinds 1970 was en nu ww krijgt, was dus hoogstwaarschijnlijk gastarbeider. Oftewel: waarschijnlijk hebben wij hem hierheen gehaald om zich de pleuris te werken met werk dat geen nederlander wilde doen. De arme man leeft al decennia gescheiden van zijn vrouw, moet je toch niet aan denken!!

Waarom zijn mensen zo hatelijk? Waarom is het ikke-ikke-ikke en is iedereen bang er op achteruit te gaan als een ander ergens mee geholpen wordt? Waarom gunt men elkaar niets?

Ik word er een tikje droef van.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:La Moon schreef op 04 maart 2010 @ 19:13:

Spijker, tuurlijk ga je het doen. Wat is nou 100 euro in dit geval. Stel dat je het nu niet doet en achteraf een vreselijke spijt krijgt. Denk niet dat je dat gevoel van spijt krijgt als je het wel hebt gedaan en dat het daarna niet nodig is geweest (en die kans lijkt me ook veel kleiner). Een LDR vraagt af en toe rigoreuze beslissingen.

Oh, ik weet dat ik het ga doen. Maar soms ben ik zelf een beetje opstandig, want het is zoals je zegt: de afstand dwingt tot rigoreuze beslissingen. En die wil ik eigenlijk niet nemen. Ik wil hem gewoon zaterdag weer eens bellen en dan ergens afspreken voor een hapje, dansje, drankje, en zo elkaar langzaam een beetje leren kennen.

In plaats daarvan zit ik uit te zoeken (nu al) hoeveel vakken ik in kan vullen met vervangende vakken en hoe het zit met werk-visa en verklaringen omtrent het gedrag.

Jullie willen ook echt niet weten aan welk spervuur ik ben onderworpen voor ik door immigratie was. Ik had dus de waarheid verteld: ik ga een vriend opzoeken die ik van de zomer heb leren kennen, want ik denk dat ik verliefd ben. Ze moest alles van me weten: hoe hebben jullie elkaar leren kennen, wat doet hij, wat doe jij, heb je al eerder tijd bij hem doorgebracht, heeft hij een paspoort of een residentcard, waarom heb jij zoveel stempels in je paspoort, kan je bewijzen dat je aan die universiteit studeert, kan je bewijzen dat je terug gaat, je was hier eerst voor je werk zei je, kan je dat bewijzen, heb je een visitekaartje, enz enz enz...

Maar ik zal snel in mn smachttopic een uitgebreide update geven, want ik trek allerlei meelezers aan

Morgen, ik beloof: ik schrijf morgen.
Nemo, vergeet ik bijna op jou te reageren. Zoooo belachelijk dat je ontslagen bent! Ik was er echt helemaal kwaad van toen ik het las!
Maar een visa is wat anders dan zonder visum het land inkomen. Nu zijn ze bang dat jij inreist en lekker blijft. Als je een visum hebt is dat een ander verhaal. Denk ik.
ja ik snap dat ze daar bang voor zijn. Aan de andere kant denk ik: wat gaat het jou aan hoe we elkaar hebben ontmoet, wat voor werk we doen en hoe we contact hebben gehouden.

Ik had gewoon helemaal geen zin mijn fijne verhaal te vertellen aan de cynisch kijkende immigratie-mevrouw.
Goed dat je het gaat doen Spijker! En je hebt helemaal gelijk hoor, de hele afstand zet er zo'n druk onder. Het zou allemaal veel fijner zijn als je hem inderdaad zaterdag weer ziet en het allemaal rustig opbouwd. Lange afstanden zijn gewoon klote.

Wat ook klote is, is dat Nemo haar baan kwijt is. Ik had er ook nog helemaal niet op gereageerd volgens mij, maar vind het zo lullig voor je. Gelukkig is er iets in het vooruitzicht en misschien kan je nog wel kiezen uit twee opties ook. Misschien is het ook nog wel leuker werk (persoonlijk vond ik werken in een receptie echt vreselijk..)

En tja, commentaren zoals die op het telegraaf-artikel lees ik niet eens meer. Zulke onzin die er bij dit soort onderwerpen altijd wordt uitgekraamd. Maak me er alleen maar druk om, zonde van m'n tijd, dus lees ik niet.
anoniem_16324 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 22:58
Reden: ik word echt met de dag dommer
% gewijzigd
dat is niet dom La Moon, dat is zwangerschapsdementie dus daar mag je apetrots op zijn!

Nou, wacht, ik moet dus eerst een berg papieren invullen he, voor dat open work permit. M'n planning is u alsvolgt: uitzoeken hoe het zit met verplichte vakken begin volgend schooljaar. Als er inderdaad een paar maanden open komen: aanvragen die hap.

100 euro klinkt wel te doen, maar voor mij is het momenteel even echt veel. Écht veel. Spaarrekening is wel leeg na dat laatste ticket en ik heb nu eindelijk zo'n goedkoop-bellen-nummer aangevraagd, want mn telefoonrekening van vorige maand is om je dóód te schamen. Ik kan misschien nu wel ergens 100 euro vandaan halen, maar dat betekent dan wel de komende maand zuinig aan doen. Echt zuinig.

Ik moet daar nog even naar overstappen. Ik heb tijden van weinig geld geleefd en vond het nu juist zo lekker dat ik behoorlijk kon doen wat ik wil: lekker eten kopen, stappen, concerten. Een LDR is een dure hobby.
Jullie hebben weer eens gelijk: niets hoeft, alles mag..

Was mezelf weer eens een enorme druk aan het opleggen, dat ik nú moet verzinnen of ie echt leuk-leuk-leuk is, en terwijl daarbij een megadrukke werkweek op (nu al 48 "geschreven" uren, en nog zo'n 15 aan studie/opdrachten/verslagen) en dilemma's over dat appartementje. Even een beetje te druk in m'n hoofd dus. Ga je af en toe nogal wazig van denken..

Met 'vage vrijdag' bedoelde ik trouwens het fenomeen dat we op vrijdag samen studie hebben, en daar stug volhouden tegen de buitenwereld dat er niets speelt tussen ons. Wat eigenlik vreselijk vermoeiend (en in mijn geval ook vreselijk onzeker-makend) is. Maar goed, wie weet gaat het morgen wat soepeler.

Om er toch iets minder een ego-post van te maken..

Jooles: leuk, ben benieuwd naar hoe de date van zaterdag gaat!

Net tegen beter weten in dat telegraaf-artikel gelezen.. Zit me nu weer op te vreten. Hoe kunnen mensen allemaal zó ontzettend dom reageren? Toch dieptriest eigenlijk..

Nu eerst maar slapen en over een paar uur weer uit bed, om opdracht af te ronden. Welterusten!
Spees, had ik je vage vrijdag dus toch goed begrepen. Ik had er ook op gereageerd: dat jullie het toch allebei voor de buitenwereld even onbekend wilden houden? Waarom vind jij dat vage dan ineens vervelend?
Interessante commentaren, daar op Telegraaf.nl...maar goed, je hoeft enkel naar schrijfstijl en spelfouten te kijken en dan weet je al hoe laat het is.

Spijker, heel goed, doen!!!

Spees, snap die onzekerheid wel. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Fille, leuk, kaartje uit Duitsland!!

Heb net enorm gezellig met Etosha gegeten en goede gesprekken gehad. Aantal dingen waren eye-opening. En besloten om zaterdag gewoon te laten komen zoals het komt. En die zaterdag erna ook. Ben alleen wel benieuwd hoe lang ik dat volhoud zonder mezelf weer gek te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven