Restaurantweek 2010

23-01-2010 10:53 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er hier mensen die ergens gaan eten tijdens de restaurantweek?

Waar gaan jullie heen?

Ik ga dit jaar ergens eten in de regio Utrecht/Amersfoort, nog suggesties voor een leuk restaurant met een goede wijnkaart?
Koreveen, als het goed is in augustus weer
Schorpioentje ik lees nu pas je reactie op mijn bericht met de vraag of je niet beter zou moeten annuleren. De appel op de lolly bij het toetje was totaal niet overheersend aanwezig.

De coquilles was wel de basis van het voorgerecht, maar zoals meerdere mensen hier al aangeven, gewoon even aangeven dan krijg je vast iets anders. Ik hoorde iemand aan een tafeltje naast ons ook aangeven dat ze geen tomaat lust, dat was geen probleem. Er werd wat dat betreft prima geïmproviseerd en rekening gehouden met de wensen van de klant. Zeker gaan dus!
Gisteren gegeten bij See you See me in Rotterdam. Eten was erg lekker en goed, leuk restaurant ook maar het personeel was erg onpersoonlijk en gestresst.

Onze jassen werden aangenomen, we werden naar tafel begeleid en er werd gevraagd of we wat wilden drinken. In de 5 minuten daarna kwamen 4 verschillende serveersters vragen of we al wat te drinken hadden besteld. Beetje slechte communicatie onderling.

Maar het ging om het eten:

Op tafel stond een schaaltje kroepoek om te snoepen.

Daarna een amuse van eendenmousse in een knapperig bakje.

Voor: Inktvis gevuld met garnalenpasta, boontjes en paprika met lemonchutney.

Hoofd: ossenhaasstukjes met gecarameliseerde walnoten en ladyfingers (soort boontjes), met witte rijst.

Na: Bolletje mango-papaya-ijs, klein glaasje vers mango-papajasap en een halve drakenvrucht gevuld met vers fuit.

Voor het hoofdgerecht hadden we trouwens keuze uit drie: kip en garnalen (erg pittig), ossenhaas of roodbaarsfilet.

E 65 afgerekend (2x menu + 2 cola, 2 wijn en koffie en thee).
Ik ben vorig jaar en het jaar daarvoor wel naar restaurants geweest met de restaurantweek.. en daar moest je toen heel snel bij zijn, want het zat binnen de kortste keren helemaal vol..

Dit jaar ben ik helaas niet gegaan omdat ik niemand had om mee te gaan, maar heb de website wel in de gaten gehouden.. en wat me dit jaar opviel was dat het niet snel volgeboekt raakte... Zelfs voor vanavond zou ik nog kunnen boeken met tientalle restaurants...

Restaurantweek beetje mislukt?.. Economische crisis?
Hoe kan dat nou Boog dat je niemand had om mee te gaan?

Na het fototopic waren er wel 50 forummers die met je op stap zouden willen...
Net terug van lunch bij de Bokkedoorns. Wat was dat geweldig! Heel mooie setting, in de duinen aan een vennetje, en dan met dit stralende winterweer, heerlijk!

De bediening was heel vriendelijk, gastvrij en goed.

Het eten was fantastisch. Helaas weet ik niet meer precies wat de amuses waren (vier kleine hapjes, heel mooi en lekker) en het eerste voorgerechtje (een soort palingcreme op boerenkoolmousse, hmmm). Vervolgens kregen we:

Voorgerecht: Salade van knolselderij, avocado en Noordzeekrab, licht gegeleerde bouillon van bleekselderij - Tenuta Sant'Antonio - 2008 Soave

Hoofdgerecht: Medium gebraden rundersukade, linzen met sherry, spitskool en kroketje van aardappel en runderstoof, coulis van gebakken uitjes - Sopron Merlot, Syrah - 2007 Hongarije

Nagerecht: Panna cotta met compote van gestoofde peer, vanillecreme en soft-ice van pandanrijst - Muscat de Frontignan - Chateau de la Peyrade

Daarna koffie besteld waarbij een scala aan heerlijke koekjes, bonbons en andere hapjes werd geserveerd.

Het smaakte allemaal fantastisch. Ook de wijnen waren er heel goed bij uitgekozen. Als je vraagt om kraanwater, krijg je dat gewoon, zonder gezeur.

Uiteindelijke rekening: 2 keer 40 euro voor de lunch, 2 keer 19,50 voor de wijn en 2 keer 3,75 voor de koffie, maakt 126,50 exclusief fooi.

En dat was het helemaal waard.
Gisteravond bij Zilli in Arnhem geweest.

Het was er vrij druk, maar de service en het eten goed. Er was een vier gangen menu, waarbij je steeds de keuze had uit twee gerechten. Was met 3 wijn, 1 jus d'orange, 1 fles water, 1 koffie en 1 thee en fooi 75 euro kwijt. Vond het geslaagd!

Ik had:

- Gegrilde coquilles met torentje van radijs en koolraap en kaviaar mayonaise

-Sscroppino (spoom van prosecco, vodka en citroenijs)

- Victoriabaars in krokante kruidenkorst met gesauteerde zeekraal, romige linguine en anti-boise

- Panna cotta van koffie met in kardemom gemarineerde sinaasappel en caramelijs

Vriend had:

- Roulleaux van kalfslende, gevuld met creme van eendelever met schuim van parmezaan

- Geconfijte wilde eendebout met mousseline van knolselderij, gecarameliseerde knoflook en gevogelte jus

- de bovengenoemde Victoriabaars

- Lauwwarme gorgonzola punt met ingelegde peren en pane
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:Pilous schreef op 07 maart 2010 @ 10:14:

Koreveen, als het goed is in augustus weer Top! Het staat in m'n agenda!
Gisteravond bij de Zon in Ommen

Wij hebben gisteren zaaalig gegeten.

Even kijken of ik het allemaal nog weet:

We begonnen met een glaasje bubbels en daarbij kaasstengels,gebrande amandelen en amsterdamse uitjes in frambozendressing.

amuse: een glaasje schuimmouse van geroosterde paprika en een rolletje van zalm en krab en voor mij (vegetarier) erbij een macaron van biet (leek op soort koekje) met een bieslookroomkaas ertussen.

voorgerecht: Ik had een klein saladetje van geitenkaas en komkommer/tomaatjes/sla (beetje standaard) met een spinaziebonbon met tomatenlaagje.

De niet vegetariers hadden alle 5 een visvoorgerecht gekozen.

Dezelfde spinaziebonbon en een een gefileerd pietermannetje (visje) op een bedje van sla.

Tussengerecht: (was optioneel voor Eur 7,50 extra)

Ik een paddestoelensouflé met een truffelsausje (mmmmm)

en 2 koekjes van parmezaanse kaas.

De rest had een coquille met bloedworst (om en om in plakjes) en iets van salade.

tussendoor: kleine broodjes met daarbij olijfolie,eendenpaté en een boter gemaakt van geitenmelk.

Hoofdgerecht:

Ik: gepocheerde eieren met saffraansaus en kleine groene asperges,biet en venkelrisotto.

de viseters: zeebaarsfilet met saffraansaus ,ook de groene asperges en venkelrisotto.

de vleeseters: lam op 2 verschillende manieren klaargemaakt met kleine zwarte boontjes en couscous met sinaasappelsmaak.

Na: allen een bord met daarop: een creme brullee, gecarameliseerde peer, een lolly van witte chocolade gevuld met pistache ijs en ook nog mousse van pure chocolade.

Natuurlijk bij iedere gang een bijpassende wijn,allemaal heerlijk.

En bij het toetje een heerlijke sherry die een beetje een hazelnotige smaak had.

Was erg lekker allemaal en goed gevuld maar niet propvol verlieten we het restaurant.

met 6 personen een rekening van Eur 340,-
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 07-03-2010 21:13
Reden: typvoud
% gewijzigd
quote:biebelie schreef op 07 maart 2010 @ 16:16:

Hoe kan dat nou Boog dat je niemand had om mee te gaan?

Na het fototopic waren er wel 50 forummers die met je op stap zouden willen... .. ja hoor, positieve reacties genoeg, maar dat was allemaal hypothetisch .. in de trant van "ALS ik nog niet getrouwd was met 4 kinderen, DAN.. "..
Nou Boog, ALS ik de volgende restaurantweek een eetdeet nodig heb DAN zal ik aan je denken. Zo beter?
Delphi
quote:delphicat schreef op 07 maart 2010 @ 21:22:

Nou Boog, ALS ik de volgende restaurantweek een eetdeet nodig heb DAN zal ik aan je denken. Zo beter? Lijkt me geweldig!..
quote:koreveen schreef op 07 maart 2010 @ 09:43:

[...]

Hi Schuddebuikje, wij zijn vorig jaar in de Kromme Dissel geweest. Dat was echt een ervaring. Ze koken daar moleculair en we hebben nog nooit zo apart en lekker gegeten. We hadden een prachtige tafel, het personeel nam alle tijd voor uitleg. We hadden er een wijnarrangement bij genomen en de sommelier had bij elke wijn een fantastisch verhaal en deed ook niet lullig over nog een keer bijschenken.

Was niet met de restaurantweek, dus we waren 250 euro kwijt voor een 7-gangen verrassingsmenu en wijnarrangement, maar we rolden voldaan het restaurant uit.

We overnachtten in het Bilderberg Hotel ernaast en dat was een goede combi.

We willen best nog een keertje terug.

Dit klinkt zeer aantrekkelijk, bedankt. Leuk, daar ga ik me op verheugen. Misschien doen ze volgende keer mee aan de restaurantweek en anders even door sparen!

Leuk!
quote:schuddebuikje schreef op 08 maart 2010 @ 10:03:

[...]

Dit klinkt zeer aantrekkelijk, bedankt. Leuk, daar ga ik me op verheugen. Misschien doen ze volgende keer mee aan de restaurantweek en anders even door sparen!

Leuk!hee schuddebuikje ik heb gereageerd op een andere topic van je onder gezondheid en zou heel erg blij zijn als je mij zou kunnen antwoorden !!! (niet de weg misschien via dit topic maar wie weet lees je dit.)
Zaterdag Restaurant-Wijnbar Graves in Amsterdam.

Amuse en aperitif van het huis:

popmoen met saffraan en schuim/room van eendeborst met een glaasje Lillet (franse vermouth).

Voorgerecht:

op de huid gebakken kabbeljauwfilet met parelgort (bereid als een risotto) met babypaksoi, kleine gegrilde tomaatjes en zuurkoolsaus.

Met wijnarrangement: biodynamische Riesling uit de Elzas

Tussengerecht (voor 5 euro extra):

Kreeftenbisque met kingcrab schuim en hollandse garnalen.

Met wijnarrangement: Sancerre

Hoofgerecht:

Kwartel in katenspek en bladerdeeg, fijngesneden savooiekool en portobello, hete bliksem en jus de veau.

Met wijnarrangement: St. Emilion Grand Cru uit 2005

Nagerecht:

Mascarpone en witte chocoladetaartje met espressogelei, huisgedraaide verveine-ijs (thee ijs), vanille schuim en nootjes met caramel ter garnering.

Met wijnarrangement: Savenniere uit de Loire

Karaf (kraan)water erbij en nog espresso na, het wijnarrangement was 19,50 p.p. Het menu was 30 euro (met het extra tussengerecht).

Voor de wijnliefhebbers is dit de place to go.
@momomo; heb je een bericht geschreven!

@Igoneh; maar hoe was het eten? Smaakvol? Of alleen de wijn lekker?
Vriend en ik zijn deze week naar De Steenen Tafel in Arnhem geweest.

We hebben er heerlijk gegeten en gedronken .

Om te knabbelen bij het aperitief (witte wijn) hadden we; popcorn met truffelolie, italiaanse zwarte olijven en huisgemaakte salami van zwijn/hert.

Als amuse hadden we ganzenlever met vlierbessen compote. Dat vond ik vies, maar vriend erg lekker.

Het voorgerecht was een tartaar van verse zalm op een bedje van rosti met een limoendressing. Dit was echt heerlijk! Hier hadden we een witte wijn bij.

We hebben er een extra gang bij besteld a 10 euro.

Dit bestond uit Skrei (Noorse kabeljauw), gepureerde spinazie en een canaloni gevuld met eekhoorntjesbrood. De combinatie van het eten en de bijpassende witte wijn was wederom heerlijk.

Hoofdgerecht was hert op 3 verschillende manieren klaar gemaakt, met pastinaakpuree en witte kool in een deegje. Ook hier was de wijn (rode wijn)-spijs combinatie super!

Nagerecht was een mangosoufle en een mangosorbet. Een lekkere zoete afsluiter van het eten.

Als na hebben we een koffie besteld en daarbij zat een plankje vol met zoete mini-hapjes. Krakeling, kokosmacroon, bon bons, koekjes, baklava. Het was zoveel dat we het niet eens opkregen.

Tussendoor hebben we een karaf kraanwater besteld en dat was ook hier geen probleem.

De rekening was voor 2 personen 125 euro ex. fooi. Voor dat geld hebben we echt heerlijk gegeten en gedronken.
quote:schuddebuikje schreef op 08 maart 2010 @ 13:41:

@momomo; heb je een bericht geschreven!

@Igoneh; maar hoe was het eten? Smaakvol? Of alleen de wijn lekker?

Heerlijk! Deze keer was het voorgerecht (de kabeljauw met de parelgort ristotto echt heerlijk, het desert was ook om bij weg te dromen, het hoofgerecht was niet de topper maar ik vond het wel smakelijk). Ik zei het voor de wijnliefhebbers, omdat er een vinoloog is en ze echt hele bijzondere wijnen schenken, die ze afstemmen op het gerecht. Die wijnen kun je elders alleen bestellen per fles, als ze deze al hebben, bij Graves gaat het per glas. Dus ik raad vooral de wijnliefhebbers dit restaurant aan. Maar je hoeft geen wijnarrangement te nemen, een lekker glaasje kun je ook nemen, dat zoeken ze wel goed voor je uit daar.

@Earthshrine; dat klinkt goed allemaal zeg!
earthschrine@ Wij waren in augustus/ september daar met de restuarant week was toen bijna het zelfde menu.
geniet nooit met mate
quote:kabouter73 schreef op 09 maart 2010 @ 16:22:

earthschrine@ Wij waren in augustus/ september daar met de restuarant week was toen bijna het zelfde menu.

Grappig dat ze zo'n vaste routine hebben!

Ik kan in ieder geval nu iedereen aanraden om in de restaurant week daar te gaan eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven