Water afsluiten?

06-03-2010 20:27 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is heel erg met de billen bloot maar ik zit zwaar in de penarie.

Gisteren lag er een briefje in de bus dat mijn water wordt afgesloten als ik net per 07/03 zou betalen. Morgen dus.. Gistermiddag kon ik niemand van het waterbedrijf meer bereiken, want vrijdagmiddag, dus ik ben de sjaak.

Nu verwacht ik dus de afsluiter maandagochtend op de stoep staat. Vanwege mijn financiële toestand kan ik ook niemand bellen, alles moet via internet. Op dat bewuste kaartje staat wel een telefoonnummer maar die is te bereiken van 16.00 tot 17.00, als ze maandagochtend komen heeft dat natuurlijk weinig nut.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee wat ik kan doen om afsluiting toch te voorkomen? Ik weet het namelijk niet meer..
Ah super Cour. Vandaar uit moet er door haar schuldsanering snel stappen worden genomen. Maar fijn dat ze niet meteen vandaag zonder water zit. Goed nieuws.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat lief Courage!

En wat fijn voor jou Noah! En je was ook al lekker gedaan, da's een mooie meevaller dan vandaag

Sterkte verder met alles, geen geld is mooi shit (been there, done that)
quote:Courage schreef op 08 maart 2010 @ 09:52:

[...]

Yes, that's me en ja!

Sorry Noahtb dat ik voor mijn beurt praat, maar ik ben enthousiast.

Ik heb uitstel kunnen regelen. Wauw Courage!
Wat goed Courage!
O, super Courage! Geweldig!

Ben benieuwd hoe het Noah vergaat op de sociale dienst en of ze de wethouder nog te spreken gaat krijgen, of dat dat niet nodig is ;)
Wat goed!!!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Weer een topic wat ik met kippenvel en een brok in mijn keel heb zitten lezen.
Ik ben er, ik ben er. Sorry, ik was even stennis schoppen bij de gemeente!

Courage heeft inderdaad uitstel voor me weten te regelen!

Ik ben zoooo blij, kun je je niet voorstellen. Je hebt mail terug hoor. Nogmaals: dank je

Ik ben dus net bij de gemeente/werkbedrijf geweest en heb die dat akeligewijf vrouw gesproken na lang aandringen van mijn kant. Ik heb inderdaad gezegt dat ik net zo lang zou blijven totdat ik iemand zou spreken die naar mijn zaak wilde kijken. Ze kwam na anderhalf uur al. Ze zegt dat ze niets kan doen, of tot betaling kan overgaan totdat ze een machtiging heeft gekregen van iemand van het leertraject.

Dat is dus iets dat ze al 8 weken roept, en ze heeft steeds weer een nieuw excuus of een nieuwe eis.

Maargoed, opzich begrijpelijk maar dan neemt niet weg dat ze me dan gewoon een voorschot moet geven. Dat wilde ze dus niet doen, ik heb 24 dreigementen en wetsartikelen naar d'r hoofd geslingerd maar daar werd ze alleen maar recalcitranter van..

Nu heb ik toevallig morgen een afspraak bij dat werk-leertraject dus dat komt goed uit. Ze zitten bij elkaar in het gebouw dus na het eerste gesprek bij het traject, ik heb geeist dat ik daarna meteen met die vrouw in gesprek kan. Ik ben heel benieuwd of ze dan eindelijk overgaat tot betaling of dat ze weer met een nieuwe smoes komt.

Terwijl ik dit zit te typen belt mijn schuldhulpverlener. Een paar uurtjes te laat maar soit. Hele verhaal uitgelegd en ze was nogal geschokt. Ik heb gevraagd of ze morgen meegaat naar die instanties, een beetje back-up is wel fijn en dat doet ze. Ik heb ook gevraagd of we van tevoren even kunnen spreken omdat ik wil weten waar het is mis gegaan. Daarnaast wil ik volledig inzicht in mijn zaken en zorgen dat iets als dit nooit weer gebeurd.

Lieve forummers, allemaal heel erg bedankt voor jullie steun en tips. Het gaf me echt een duwtje in de rug en zorgde ervoor dat ik door kon gaan. Ik kom zeker morgen weer een update geven vanuit mijn blinkend schone huisje.
noahtb, gelukkig een stapje verder en goed dat je voet bij stuk hebt gehouden!! Succes morgen met het vervolg.

Courage, tof dat je de moeite hebt genomen én dat het uitstel gelukt is.

Wéér zo'n verwarmend topic!
.
Noah, wat goed! En wat fijn dat je schuldhulpverleenster morgen mee kan!

Wat ik even niet begrijp Noah: je hebt gezegd dat je een brief (beschikking) in huis hebt met een toekenning WIJ en dat je eind van de week geld beurt. Maar nu kan er geen voorschot verstrekt worden omdat het werk/leertraject nog niet rond is.

.....

??

Dit snap ik niet?

Als er nog geen beschikking is, ga dan vandaag een brief schrijven aan de gemeente (gericht aan Burgemeester en Wethouders, tav sociale zaken) dat je aanspraak maakt op de Wet Dwangsom.

En als je wél een toekenning hebt, dan snap ik weer niet dat er geen voorschot verstrekt kan worden??

Kun je me anders mailen met de inhoud van de brief? DAt ik je wat beter kan helpen / voorbereiden op morgen?

(roque@live.nl)
Jahaaa, ik ben helemaal happy
En noah: wáárom heeft ze in Godesnaam niet de persioon van het leertraject opgebeld?

Wat is dat voor een raamambtenaar ?
O, en lever vandaag een bezwaar in bij de gemeente dat er, ondanks wettelijke bepalingen, voorschotten worden geweigerd.

En als ik jou was zou ik ook een klacht indienen tegen deze ambtenaar.
Volgens mij heb ik ook iets in die strekking gevraagd; kon ze niet om lachen..

Dat komt:

1. "Dat kan pas als je de overeenkomst hebt getekend" Dat heb ik verdorie op 9 december al gedaan!

2: "Die vrouw van het werkleertraject kan/wil pas die machtiging afgeven als ik daar zoveel keer ben geweest/bepaalde mate vooruitgang heb laten zien." Vond ik zelf een vrij ruime interpretatie van de wet...

Maargoed, ik ga er dus morgen op hameren dat ze me die machtiging geeft. Ik geef hem zelf wel af bij die andere..

Ik weet het verder ook niet..
En als ze een voorschot weigert, vraag of je daar een beschikking van mag hebben.
Ik ga even de klachtenprocedure uitpluizen Roque...
Indienen van uw klacht

U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen. Voor beide vormen van klachtindiening geldt dat de gedraging waarover u klaagt niet langer dan 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden. De wet stelt aan een schriftelijke klacht nog de eis dat u naast uw naam en adres ook een omschrijving geeft van de gedraging waarover u klaagt en de datum waarop deze gedraging plaatsvond.<br>U kunt uw klacht mondeling indienen bij de klachtencoördinator of de klachtenbehandelaar van de betrokken dienst.

Uw schriftelijke klacht kunt u sturen naar:

Oh jeetje. De naam van de klachtencoördinator staat erbij.. Met die vrouw heb ik eerder al een geschil gehad over een urgentie..
Noah, ze gaan volledig voorbij aan de Wet. Erger nog: ze overschrijden termijnen en houden zich niet aan de wet.

de WIJ is de Wet INVESTERING Jongeren. Niet de Wet laten we onze jongeren in de goot helpen. Het uitgangspunt vanb de WIJ is, dat jongeren betere startkwalificaties krijgen waardoor ze minder snel uit zullen vallen. Dit bettekent dat er in gesprek gegaan zal moeten worden met de jongere om te bekijken wat de jongere WIL en of dat ook haalbaart / redelijk is. Zo ja, dan wordt er een trajectplan gericht op scholing danwel werk opgesteld. Na ondertekening moet de gemeente AMBTSHALVE, dus uit zichzelf, bekijken of er recht bestaat op een inkomensvoorziening. Hiervoor moet het werk/leertraject duidelijk zijn, omdat de duur van de inkomensvoorziening gekoppeld is aan de duur van het wqerk/leeraanbod.

In de WIJ (als je wil kan ik het artikelnummer opzoeken) is geregeld dat binnen 8 weken er een trajectplan moet zijn ondertekend en gestart. Slechts als de cliënt (jij dus) NIET meewerkrt aan het Leer/werkaanbod, of als er tegengewerkt wordt, dan hoeft er geen inkomensvoorziening verstrekt te worden. Echter, ook dan moet er binnen 8 weken na aanvraag Werk/leeraanbod een beschikking komen waarin wordt gemeld dat er geen recht is op een inkomensvoorziening, en waarom dan wel niet.

Het is totaal, maar dan echt TOTAAL onacceptabel dat je wel recht hebt op een inkomensvoorziening maar deze nolg maar even niet uitbetaald krijgt omdat er eerst afgewacht gaat worden of je je in de toekomst wel houdt aan het plan.

Zit me hier echt boos te maken zeg!

Bel aub de gemeente en vraag een gesprek met de leidinggevende van deze consulent! Of leg op z'n minst een dikke vette klacht neer!
Maakt niet uit Noah: ze zullen je klacht in behandeling moeten nemen.

Wil met liefde de brief voor je schrijven.
En kun je de brief die je van de gemeente hebt ontvangen inscannen en via de mail sturen? Ben heel benieuwd wat daar in staat...
Lieve Roque, kalmeer ...

Ik ga het hele verhaal hieronder typen. Haal in de loop van de dag wel weer wat dingetjes weg ivm de privacy..
Die brief is dus ook niet in mijn bezit..
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Geen brief? Woon je ver weg bij de gemeente? Zal ik je een aanzet sturen om aanspraak te maken op de Wet Dwangsom? Vraag je in die brief wederom schriftelijk om een voorschot met de vraag binnen twee dagen antwoord te krijgen, gezien de termijn die reeds overschreden is.

De gemeente mag éénmaal een hersteltermijn sturen, waarin ze álle ontbrekende stukken moeten opvragen. alleen als er naar aanleiding van de ingeleverde stukken nieuwe vragen rijzen, mag er een nieuw hersteltermijn gestuurd worden. Is de afhandelingstermijn in de hersteltermijn(en) opgeschort? En zo ja, voor hoe lang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven