Eerste hulp - aaaaargh

08-03-2010 13:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is verder geen topic anti-eerste hulp hoor, maar moet toch even spuien.

Mijn zoon (8) was aan het spelen bij een vriendje, krijg ik een telefoontje van de vader van het vriendje, dat hij met zoon onderweg was naar de eerste hulp want bij het buiten spelen was hij met zijn hand in een spijker blijven hangen. Hij zei dat hij wist dat ik thuis nog een kind had (en nog een buitenspelende zoon) dus hij zou bellen als hij in het ziekenhuis was en zoon daarna weer naar huis brengen. Om 5 uur kwam man thuis en werden we weer gebeld dat ze er nog zaten, maar er zou zo iemand komen kijken. Bajaman naar het ziekenhuis want dan kon vader vriendje ook naar huis. Dus ik in de (best wel) zenuwen thuis en gelukkig om 6 uur telefoon. Nou nog 3 wachtenden voor hem dus het zal niet zo lang meer duren. En wachten duurt toch best wel lang dus echt lekker zat ik niet thuis.

Uiteindelijk kwamen ze dus om kwart voor 9 thuis. 4 hechtingen en een ingepakte hand later, met 2 flessen antibiotica.

Zoon had zich keurig gedragen, geen tranen, geen gegil bij de 3 verdovingsprikken, helemaal niks. Hij heeft zelfs zitten kijken hoe er werd gehecht.

Ik ben (natuurlijk) ontzettend trots op onze kleine grote man, maar er hangt een bordje bij de eerste hulp. Kinderen die huilen mogen voor. hmmmmm..... volgende keer toch maar knijpen dan?

Beterschap voor je zoon! Wat een bikkel
Ik hoop voor jou dat er geen volgende x komt, maar zou zeker knijpen. hihi. Of is hij misschien wat gevoeliger voor omkoperij.

.
Wat aardig dat die man zo goed heeft nagedacht en met jouw zoon mee is gegaan naar het ziekenhuis!

En tja, op de eerste hulp is het eigenlijk standaard dat je lang moet wachten. Behalve bij levensbedreiging, wel goed vind ik. Volgens mij zelfs universeel. In andere landen heb ik dezelfde ervaring gehad.
O en in Zwitserland hadden ze een poster hangen waarop je de prioriteitverdeling kon zien adhv letsel en welke wachttijd daar bij horen. Een indicatie daarvan natuurlijk. Kweekt meer begrip als iemand later binnenkomt maar eerder aan de beurt is.
Nou idd kind volgende keer beetje opjutten maar. Bij ons krijgen kinderen (in t algemeen dus) of ernstige zaken voorrang. Vind ik eigenlijk wel normaal.
Baja, fijn dat je zoon zo flink is geweest. En balen dat het zo lang duurde, dat kan idd heel vervelend zijn op de eerste hulp.quote:zakdoekjeopviva schreef op 08 maart 2010 @ 13:22:

Nou idd kind volgende keer beetje opjutten maar. Bij ons krijgen kinderen (in t algemeen dus) of ernstige zaken voorrang. .

Aha. Dus jij hebt in je glazen bol gezien dat er op de EH waar Bajazoon zat te wachten alleen maar onbelangrijke zaken waren, en dat Bajazoon voor de kat z'n viool heeft zitten wachten.

Zeker, de volgende keer je kind even goed opjutten om flink stennis te maken zodat ie eerder geholpen wordt. Dat lijkt me vooral voor het kind ook een heel prettige methode
Stoere zoon heb jij!

Goed opgelost van die vader ook!

Beterschap voor zoon!
668, the neighbour of the Beast
quote:SalineXL schreef op 08 maart 2010 @ 13:21:

O en in Zwitserland hadden ze een poster hangen waarop je de prioriteitverdeling kon zien adhv letsel en welke wachttijd daar bij horen. Een indicatie daarvan natuurlijk. Kweekt meer begrip als iemand later binnenkomt maar eerder aan de beurt is.

Bij ons ook hoor bij de eerste hulp. Je weet gewoon dat je prioriteit niet zo hoog is en dat je dus wat langer moet wachten.

En tja, hoe vervelend dan ook, er zijn misschien wel 3 mensen met een hartstilstand binnen gebracht. Fijn als je dan je kind aan t huilen maakt... zal ook veel begrip opwekken bij de andere mensen!

Helaas is het niet voor niks de spoedeisende hulp.. bij ons wordt je in zo`n geval gewoon weer terug verwezen naar de huisartsenpost. die kunnen ook hechten en verbandjes leggen...hoef je echt niet voor bij de SEH te zitten hoor
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ohh en natuurlijk super van zoon dat hij zich zo kranig heeft gedragen!!! En dat zonder z`n mama!!! ( de eerste tijd dan in ieder geval)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
En waarom zou een kind precies voorrang moeten krijgen? Het heeft enkel voor het kind een emotioneel voordeel, namelijk dat het minder lang in een vreemde omgeving is?

Wat moeten al die andere mensen doen, die eigenlijk ook moeten werken, een gezin moeten laten draaien, kinderen opvangen/ophalen. Denk dat de baas het niet leuk vindt als Pietje met zijn zere duim 4 uur weg is, omdat er 5 kinderen voorrang krijgen.
Verder eens met biol. Toen ik met een ver gevorderde blinde darmontsteking werd binnen gebracht op de eerste hulp, was ik maar wat blij niet te hoeven wachten. Echter wil je niet weten wat voor blikken ik toegeworpen heb gekregen omdat ik zo door kon rijden in mijn rolstoeltje..
Ik ben pas voor het eerst met Jongste (2) naar de eerste hulp geweest en dat was op zondagmorgen. Hield mijn hart al vast, dacht dat we tussen de zaterdagnachtdronkelappen moesten zitten... bleek toch dat het ziekenhuis een aparte eerst hulp had voor kinderen, inclusief speelgoed in de wachtkamer!

We werden binnen een kwartier geroepen voor een eerste check door de zuster en daarna konden we apart in een hokje met een ledikantje. Oke toen begon het wachten op de dokter, dat duurde lang, maar was blij verrast met de wachtkamer en de gescheiden eerste hulp.
Jij bent dus vrolijk thuis blijven zitten, en je man bleef ook waar hij was, terwijl er iemand anders, die zelf ook nog minstens 1 kind had, met jouw zoon bij de spoedeisende hulp zat, en nu kom jij klagen?
quote:Snormel schreef op 08 maart 2010 @ 13:32:

Aha. Dus jij hebt in je glazen bol gezien dat er op de EH waar Bajazoon zat te wachten alleen maar onbelangrijke zaken waren, en dat Bajazoon voor de kat z'n viool heeft zitten wachten.

Zeker, de volgende keer je kind even goed opjutten om flink stennis te maken zodat ie eerder geholpen wordt. Dat lijkt me vooral voor het kind ook een heel prettige methode Nou ja zeg! waar haal je dat uit? Ik zeg dat dat bij ons op de eerste hulp zo is; en dat ik dat normaal vind. Ik zeg niet dat ze daar voor Jan Joker hebben gezeten en al helemaal niet dat ze stennis moeten maken, maar een huilend kind voorrang geven met een zelfde iets is wel raar.
quote:Miffy schreef op 08 maart 2010 @ 13:46:

Jij bent dus vrolijk thuis blijven zitten, en je man bleef ook waar hij was, terwijl er iemand anders, die zelf ook nog minstens 1 kind had, met jouw zoon bij de spoedeisende hulp zat, en nu kom jij klagen?

Hoe sympathiek ik het verhaaltje ook vind, vind ik het ook raar.

Ik was meteen naar het ziekenhuis gevlogen.. met andere kinderen desnoods onder mijn arm.

Jij bent dus vrolijk thuis blijven zitten, en je man bleef ook waar hij was, terwijl er iemand anders, die zelf ook nog minstens 1 kind had, met jouw zoon bij de spoedeisende hulp zat, en nu kom jij klagen?Dit.
Baja,

Als je weet hoe een SEH werkt, dan zul je snappen waarom je zoon laat thuis was. Geloof me, je hebt niets te klagen.
wow wat een stoere knul!! was hij misschien zo rustig omdat er een 'vreemde ouder' bij was (ik bedoel...huilen bij je eigen ouders is natuurlijk makkelijker dan bij een andere ouders)

ik vind het ziekenhuis van Ainne wel een goede oplossing hebben..kinderen apart...met speelgoed om ze zoet te houden...maar voorrang alleen omdat ze kinderen zijn....vind ik niet nodig.

Kijk, je zult altijd mensen hebben die 'misbruik' maken van het systeem...als jij je kind aan het gillen wilt krijgen om voorrang te krijgen....tsja...dan doe je dat maar...ik ga het niet doen!

Jij bent dus vrolijk thuis blijven zitten, en je man bleef ook waar hij was, terwijl er iemand anders, die zelf ook nog minstens 1 kind had, met jouw zoon bij de spoedeisende hulp zat, en nu kom jij klagen?Ja dat is ook vreemd ja dat je man niet direct naar huis kwam zodat hij of jij gelijk naar het ziekenhuis kon.
Tuurlijk begrijp ik ook wel dat hartstilstanden en slagaderlijke bloedingen voor gaan. Helemaal terecht. En tuurlijk weet ik ook wel dat je lang moet (kunnen) wachten op de eerste hulp. En er zullen ook gerust mensen komen die eigenlijk helemaal niet hadden hoeven komen, maar in geval van mijn zoon ben ik maar blij dat de goede man zelf het besluit had genomen dat hij naar de eerst hulp ging. Het is alleen voor de thuiszittende mama niet echt fijn om zo lang te moeten wachten en niet echt wetend wat er nu aan de hand is/was. Maar goed je wordt dan naar huis gestuurd met een verfset (als doekje voor het wachten, erg aardig moet ik zeggen) en de mededeling dat het 2 dagen niet nat mag worden, je het na 5 dagen moet verversen en na 10 dagen de hechtingen eruit moeten worden gehaald. (bij de huisarts). Heb het ondertussen al 2 x verschoond (kriebels in de buik) want hoe moet je anders in de gaten houden of het gaat ontsteken.

Huisarts gebeld, want 10 dagen valt dus op een zaterdag. Moet je dan de maandag erna of de vrijdag ervoor. Nu is mijn huisarts er maandag niet (tuurlijk) dus vrijdag heen en kijken of het er al uit mag. Anders moeten we maandag naar de vervanger. Acht ja kan er ook nog wel bij...

Wel grappig, ze vroegen of hij zijn injecties wel had gehad (deed me een beetje aan een hond denken). Gelukkig heeft hij die gekregen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe lang de tetanus injectie geldig is.
En natuurlijk ben ik ontzettend trots op mijn bikkel.
Tetanus injectie is 10 jaar geldig.

En jouw zoon kan prima een paar uur wachten aangezien hij zo heerlijk rustig bleef. Niet alleen hartstilstanden en slagaderlijke bloedingen krijgen voorrang op de situatie van jouw zoon, gelukkig.

Thuiszittende mama had ook andere kind in kunnen pakken en zelf naar de SEH kunnen gaan?
Huh, lees dit echt met verbazing. Als mijn kind op de eerste hulp beland zou ik er echt wel binnen 5 minuten ook zitten. Pluk die andere 2 kinderen van de straat en hop, die kant op!

Maargoed wb de 1e hulp; mijn zoon had laatst een flink bebloed hoofd en we moesten een uur wachten totdat we geholpen werden. Nu zit hij met een lelijk litteken tussen zijn ogen. Ben echt van mening dat het wel mooi geheeld was als we eerder waren geholpen....

Volgens mij kan je met kinderen beter naar de huisarts rennen.
Oef, heb de laatste berichten net gezien. Tuurlijk snap ik wel dat hij heeft moeten wachten, ik zei al dat ik alleen even mijn ei kwijt moest. Dit is echt geen klacht zeg, ik zou niet durven zeg. Maar ik vind wel raar dat ik nu als ontaarde moeder wordt neergezet omdat ik niet met 2 kinderen onder mijn arm naar het ziekenhuis ben gevlogen.

Misschien ben ik niet zo'n paniekvogel, maar de vader van vriend was ook heel rustig en toen hij belde dat er waarschijnlijk gehecht moest worden en ze moesten blijven kwam mijn man al thuis (met de auto) en die is toen gaan aflossen. En tsja, achteraf was ik (met kinderen) natuurlijk meegegaan, maar ik had echt niet in mijn hoofd dat het zo lang zou duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven