Rijles!!
maandag 30 maart 2009 om 21:24
Alle lessers verzamelen!
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
maandag 1 maart 2010 om 16:45
Hè hè, mag ik eindelijk eens meeschrijven hier
Ik ben vandaag begonnen, heb 2 uur gelest. Het ging goed, de instructeur zei dat ik het snel oppikte voor een eerste les, maar ik lees wel vaker dat mensen dit de eerste les horen, maar dat het uit eindelijk niet zoveel zegt over hoe lang je bezig zult zijn.
Ik heb gestuurd, zelf gereden in z'n 1,2,3 en 4 (schakelen), een vooral heeeeel veel rotondes gereden.
MdK, het lijkt me wel vreemd dat je na 20 lessen nog maar in z'n 3 (en lager) hebt gereden!? Ben je nog niet de snelweg op geweest?
Ik ben vandaag begonnen, heb 2 uur gelest. Het ging goed, de instructeur zei dat ik het snel oppikte voor een eerste les, maar ik lees wel vaker dat mensen dit de eerste les horen, maar dat het uit eindelijk niet zoveel zegt over hoe lang je bezig zult zijn.
Ik heb gestuurd, zelf gereden in z'n 1,2,3 en 4 (schakelen), een vooral heeeeel veel rotondes gereden.
MdK, het lijkt me wel vreemd dat je na 20 lessen nog maar in z'n 3 (en lager) hebt gereden!? Ben je nog niet de snelweg op geweest?
maandag 1 maart 2010 om 16:54
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 februari 2010 @ 17:32:
Kom ik dit topic nu pas tegen! Ik ben nu zo'n 18-20 lessen bezig en volgens de instructeur zo goed als op de helft. Valt me heel niet tegen. Ik lees hier wel dingen die me verbazen hoor, al schakelen tijdens de eerste les, vond het doodeng met alleen maar sturen en gassen! Oh en nog nooit verder dan de 3e versnelling geweest ook. Is dat raar?
Rotondes horen volgens mijn instructeur altijd in de tweede versnelling trouwens.Ben je dan nog nooit op de snelweg geweest MdK? Dan mocht ik al in les 2 geloof ik. (overigens heb ik er uiteindelijk heel lang over gedaan omdat ik *ahum* niet zo goed bleek in rijexamen doen. Maar dat terzijde ). Maar niet op een 60/80 km weg (dan rijd je toch wel in z'n 4) of de snelweg na zoveel lessen verbaast mij wel.
Kom ik dit topic nu pas tegen! Ik ben nu zo'n 18-20 lessen bezig en volgens de instructeur zo goed als op de helft. Valt me heel niet tegen. Ik lees hier wel dingen die me verbazen hoor, al schakelen tijdens de eerste les, vond het doodeng met alleen maar sturen en gassen! Oh en nog nooit verder dan de 3e versnelling geweest ook. Is dat raar?
Rotondes horen volgens mijn instructeur altijd in de tweede versnelling trouwens.Ben je dan nog nooit op de snelweg geweest MdK? Dan mocht ik al in les 2 geloof ik. (overigens heb ik er uiteindelijk heel lang over gedaan omdat ik *ahum* niet zo goed bleek in rijexamen doen. Maar dat terzijde ). Maar niet op een 60/80 km weg (dan rijd je toch wel in z'n 4) of de snelweg na zoveel lessen verbaast mij wel.
zaterdag 6 maart 2010 om 09:04
Ik heb een vraagje; Ik lees dat heel veel van jullie schakelen zo lastig vinden. Is het dan geen idee, om eens te oefenen in een stilstaande auto? Ja, het ziet er misschien gek uit, maar zo kan je misschien wat meer routine krijgen in de bewegingen die je moet uitvoeren. Dus kijken of je bij iemand even in de auto mag zitten. Contact niet omdraaien, en proberen met gas loslaten/koppeling in. Schakelen naar alle versnellingen, tot je er handigheid in hebt???
Hvm
Hvm
zondag 7 maart 2010 om 09:59
Wat goed van je theorie Zazana, dat is al een zorg minder ik heb gister mijn theorieboek voor het eerst open gehad...pfff...zoveel! Weet niet hoe ik dat allemaal ga leren, veel examens oefenen maar? Ik probeer zo'n 3 uur in de week te lessen, heb er nu 3 uur op zitten (1x 2 uur en 1x 1 uur) de instructeur zegt dat het goed gaat en dat hij de 2e les vooruitgang zag. Lastig om zelf in te schatten hoe het gaat...Wat vind je niet top gaan aan jouw lessen?
zondag 7 maart 2010 om 10:43
Wat mij enorm geholpen heeft met het theorie leren is http://www.theorieshop.nl/auto-online.php Uit boeken leren vind ik moeilijk, maar heb via deze website 10 examens gedaan (dit zijn echte examens geweest!) en ben in 1 keer geslaagd voor mijn theorie.
maandag 8 maart 2010 om 20:52
maandag 8 maart 2010 om 22:11
dinsdag 9 maart 2010 om 13:58
Ik heb er nu 11 uur opzitten en ben nog nooit op de snelweg geweest, en dat zal ook niet gebeuren tot ik mijn rijbewijs heb, aangezien je in Groot-Brittannië niet op de motorway mag als lerende bestuurder. Wel op zogeheten A-wegen gereden, daar mag je 100
. Ik moet van de rijinstructeur meer gas geven, ben vooral nogal huiverig om bij een stoplicht ineens op te moeten trekken, ben dan bang dat de auto wegschiet ofzo.
Volgende les beginnen met eerste manoevre (of hoe het ook heet in NLds): op de weg keren! Mijn theorie test is op 17 maart, moet nog even flink leren.
Volgende les beginnen met eerste manoevre (of hoe het ook heet in NLds): op de weg keren! Mijn theorie test is op 17 maart, moet nog even flink leren.
donderdag 25 maart 2010 om 19:54
Heej iedereen!
Ik ben nieuw op dit topic:)
Ik heb nu 32 lessen gehad en eergister mijn theorie gehaald.
Hebben jullie dat ook, dat jullie steeds vergeten hoe je bv. ook al weer moest file parkeren? Wanneer je dan moest indraaien etc. Ik vergeet het ect steeds. Heb al aangegeven dat ik het dan niet een keer in de 8 lessen moest doen, dat dit geen zin heeft. Maar vaker. Ben beniewd.
Ik ben een paar jaar geleden ook al begonnen; die instructeur zei; ' de enige borden die jij ziet, zijn de borden van de Mac D. "
Nu gaat het wel iets beter geloof ik, alleen die manouvres nog niet.... Iemand tips?
Ik ben nieuw op dit topic:)
Ik heb nu 32 lessen gehad en eergister mijn theorie gehaald.
Hebben jullie dat ook, dat jullie steeds vergeten hoe je bv. ook al weer moest file parkeren? Wanneer je dan moest indraaien etc. Ik vergeet het ect steeds. Heb al aangegeven dat ik het dan niet een keer in de 8 lessen moest doen, dat dit geen zin heeft. Maar vaker. Ben beniewd.
Ik ben een paar jaar geleden ook al begonnen; die instructeur zei; ' de enige borden die jij ziet, zijn de borden van de Mac D. "
Nu gaat het wel iets beter geloof ik, alleen die manouvres nog niet.... Iemand tips?
dinsdag 30 maart 2010 om 16:36
Zazana, ik heb er nu 11 uur op zitten. En jij? Ik had ook eerst kijken en dan hellingproef en dan straatje keren, maar wel allemaal steeds de ene les na de andere.
Patricia, gefeliciteerd met je theorie. Ik moet de mijne nog halen, maar heb steeds geen tijd. Heb nog geen parkeren geleerd dus helaas ook geen tips.
Ik vind zelf drukke rotondes lastig, lastig inschatten wanneer je kan en wanneer niet. Nouja, oefening baart kunst enzo
Hoe vinden jullie de rijlessen? Ik heb een heel gezellige instructeur over het algemeen, maar pfff, zal blij zijn als ik klaar ben en het gewoon kan!
Patricia, gefeliciteerd met je theorie. Ik moet de mijne nog halen, maar heb steeds geen tijd. Heb nog geen parkeren geleerd dus helaas ook geen tips.
Ik vind zelf drukke rotondes lastig, lastig inschatten wanneer je kan en wanneer niet. Nouja, oefening baart kunst enzo
Hoe vinden jullie de rijlessen? Ik heb een heel gezellige instructeur over het algemeen, maar pfff, zal blij zijn als ik klaar ben en het gewoon kan!
woensdag 31 maart 2010 om 16:10
Hoi Zazana,
Ja, ik heb denk ik in de 8e les ofzo straatje keren gehad. Gewoon een paar keer oefenen en dan verder rijden. De les erna nog een paar keer geoefend, maar daarna niet meer. De les daarna leerde ik keren op 2 andere manieren keren (1x gedaan, daarna niet meer) en gister file parkeren. Hellingproef had ik de les voor het straatje keren. Dat heb je soms toch ook gewoon nodig in het verkeer?
Hoe gaan de lessen bij jou?
Ja, ik heb denk ik in de 8e les ofzo straatje keren gehad. Gewoon een paar keer oefenen en dan verder rijden. De les erna nog een paar keer geoefend, maar daarna niet meer. De les daarna leerde ik keren op 2 andere manieren keren (1x gedaan, daarna niet meer) en gister file parkeren. Hellingproef had ik de les voor het straatje keren. Dat heb je soms toch ook gewoon nodig in het verkeer?
Hoe gaan de lessen bij jou?
woensdag 31 maart 2010 om 16:13
Trouwens, hoe hebben jullie de theorie geleerd en hoe lang heb je daarover gedaan? Ik wil hem aanvragen, maar ik weet niet zo goed hoeveel tijd ik voor het leren uit moet trekken. Ik heb 2 boeken (1 met theorie, andere met vragen) en een cd en ik wil ook op internet oefenen, maar ik volg geen theorielessen.
donderdag 8 april 2010 om 09:58
donderdag 8 april 2010 om 20:00
Nee, nog niet. Ik heb helemaal geen tijd nu, maar ga het aanvragen voor halfmei. Dan weet ik zeker dat ik er tijd voor heb. Nu maak ik af en toe een oefenexamen (heb ook een boek) en die gaan best aardig. Ik hoop dat ik het in 1x haal.
Zazana, weet je al wanneer je kan afrijden? Jij heb al een stuk of 30 lessen erop zitten toch?
Zazana, weet je al wanneer je kan afrijden? Jij heb al een stuk of 30 lessen erop zitten toch?
vrijdag 9 april 2010 om 12:30
quote:[message=3224520,noline]he heb ook nog wel eens last van een links rechts verwarring (altijd al gehad eigenlijk).
Heb nog niet alles gelezen dus misschien mosterd maar:
Vraag dan even aan je instructeur en straks ook aan de examinator of ze links en rechtsaf even aan willen wijzen. (een soort van met de handen praten zeg maar) Is geen raar verzoek, dat horen ze heul vaak. Heb het zelf destijds ook gedaan, en werd daar al rustiger van omdat ik dan niet hoefde na te denken welke kant rechtsaf ook alweer is
Heb nog niet alles gelezen dus misschien mosterd maar:
Vraag dan even aan je instructeur en straks ook aan de examinator of ze links en rechtsaf even aan willen wijzen. (een soort van met de handen praten zeg maar) Is geen raar verzoek, dat horen ze heul vaak. Heb het zelf destijds ook gedaan, en werd daar al rustiger van omdat ik dan niet hoefde na te denken welke kant rechtsaf ook alweer is
belbe wijzigde dit bericht op 09-04-2010 12:34
Reden: soms is typen best wel eens lastig
Reden: soms is typen best wel eens lastig
% gewijzigd
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 9 april 2010 om 12:33
ik ga binnenkort weer beginnen. Heb bijna 4 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald nadat ik voor de derde keer examen deed. Zag een fietser over het hoofd, en straatjekeren ging ook al niet goed maar was evengoed geslaagd..
Nouja en nu wil ik dus mn E achter B halen zodat ik het stuur van mijn vader kan overnemen als we op vakantie zijn.
Nouja en nu wil ik dus mn E achter B halen zodat ik het stuur van mijn vader kan overnemen als we op vakantie zijn.
Erger u niet, verwonder u slechts!
zondag 11 april 2010 om 16:37