Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
hmm ja ik moest eigenlijk de 31 december afrijden :| Wat een dag. Maar wilde de week daarvoor nog even lessen, zodat alles nog in mn koppie zat. Maarja dan gaat het sneeuwen.. zucht!! uiteindelijk ging mn examen ook niet door en nu, nu is die verschoven naar 2 februari:| Pff nog langer wachten en heb ondertussen al zo'n 30 lessen gehad. Ik hoop maar dat ik slaag. alleen in één keer slagen, pff lijkt me lastig. Zie alweer gebeuren dat ik te domme blunders maak :( ikkie bang:P
Balen! nu het zn weer is kan je nog niet lekker oefenen
ja mooi heb vanmiddag weer rijles, nou jippie nou ligt er overal ijs =( gaat lekker:p
ik ben gister begonnen met lessen. gelijk over de sneeuw. Ik werd gelijk in het diepe gegooid. Eerst wegrijden vanaf het station (gelukkig alleen gassen en sturen) daarna op een parkeerplaats vol met sneeuw en ijs leren remmen en schakelen. Ik vind het nog lastig om in te schatten hoe een bocht te nemen. Het is nu zo anders nu ik links zit ipv rechts.

Ik heb een pakket van 20 en een pakket van 15 lessen. Het pakket van 20 was in de aanbieding. Gelijk maar een boel lessen vooruit gepland. Ik ga zo ongeveer elke week 2x2 lessen. Eind januari is mijn theorie gepland en eind februari mijn ttt. Ik heb dan 25 uur erop zitten.
nijnepijn: hoe bevalt het?

Ik heb straks mijn eerste les.... ben vreselijk zenuwachtig...
Hoe is het gegaan Zazana?

Het bevalt me erg goed. Vind het nog wel eng.

Ben vorige week wel geslaagd voor mijn theorie. Ik was op zich niet heel erg zenuwachtig, tot iedereen om me heen na de toets alles begon na te bespreken. Ik had het idee dat ik alles fout had. Maar uiteindelijk bleek ik geslaagd, en veel van de anderen gezakt.
Hey nijnepijn.

Het ging best goed voor een eerste keer. Het was een intakerijtest en ik mocht direct al sturen, gassen en schakelen t/m de 2e versnelling. Best cool dus! Hij schatte in dat ik een gemiddelde leerling was, en dus zo'n 40-45 uur nodig heb. Les jij ook via de RISmethode?

Hoeveel lessen heb je er nu al op zitten?
Hoi hoi,

ik heb er nu 5 lessen op zitten. Maar dan wel lessen van 1,5 a 2 uur. Ik rijd niet via de RIS methode, had ik wel veel over gehoord, maar mijn rijschool heeft t niet. Ze hadden mij ingeschat op 35 uur ongeveer. Ik heb dus een pakket van 35 uur genomen.

Ik vind het rijden wel leuk, maar ook nog wel moeilijk. Zoveel dingen tegelijk. Vanmorgen voor het eerst op de snelweg geweest. Heel gaaf, maar doodeng.

Kan je al snel starten met je rij opleiding?
Ik ga over 2 weken beginnen! Kan niet wachten!

Enig minpuntje: ze rijden hier aan de verkeerde kant van de weg!
Nijnepijn,

Ik had woensdag dus die rijtest en maandag begin ik al! Ik ga 2 keer per week 2 uur lessen dus dat is best veel... Heb er veel zin in!
Ik ga maandag beginnen, afspraak gemaakt met een instructeur... ik vind het echt superspannend!
@ArtemisDCS: hoe is het gegaan? Hoeveel ga je lessen per week?

Ik heb nu 4 uur rijles gehad (+ een rijtest van 1,5 uur) en ik vind het nog wel heavy...
Ik heb net de eerste rijles achter de rug!! Het ging best wel goed, ik had me druk gemaakt om niks. Ik ga denk ik 2 uur per week lessen. Morgen misschien nog een les, ik wacht even op een sms van de rij-instructeur.

Wat heb jij tot nu toe geleerd Zazana?

Ik kan nu vooruit rijden, de bocht om en van zn 1 in zn 2 :-).
Pfff ik schiet echt voor geen meter op. Ik heb een pakket van 40 lessen gewonnen en heb vandaag de 11e gehad. Ik word nog steeds bijgestuurd en dat schakelen blijft irritant! ik doe wel al wat oefeningen tussendoor maar het blijft moeilijk allemaal.
Ik heb nu 6 uur rijles achter de rug, en kan schakelen t/m 5 en terugschakelen, maar niet zelf inschatten wanneer (of ik een rotonde in z'n 2,3, 4 of 1 zal nemen)

Ik vind het ook lastig als ik in de bocht na het optrekken al naar zn 2 moet, want dan vergeet ik goed te sturen

Flashy, een pakket gewónnen? Wat relaxed! Scheelt je een hoop geld.

Artemis, ik maakte me ook vreselijk zorgen voor de 1e les, maar het ging veel beter dan verwacht. Ik moet over 2 weken al theorieexamen doen...
dubbel
Heeeeel veel succes allemaal!

Oooo ik weet nog heel goed hoe ik me voelde toen ik in jullie situatie zat.... en das nog niet heel lang geleden...

heb mijn rijbewijs sinds oktober, en sinds november een auto...

en echt meiden...je leert t wanneer je veel en vaak de weg op gaat...schakelen gaat nu bij mij als vanzelf, en echt ik was geen held tijdens t lessen ;)
Ik heb net de tweede les achter de rug, en het ging best goed! Ik heb geoefend met parkeren, starten heuvel op en heuvel af, in zn 1, 2 en 3 en ook een paar t-splitsingen gedaan. Maandag de volgende les!
Ik heb net de derde les (van 2 uur) dus nu 6 uur achter de rug.

Ik moet nog een beetje bijgestuurd (met parkeren en kruisingen) worden maar parkeren (gewoon aan de kant, geen ingewikkele manoevres) gaat goed en het schakelen ook! We hebben vandaag geoefend met splitsingen, aan het begin was het wennen maar naar het einde toe werd ik zelfverzekerder. Ik voel me nu veel meer "in control of the car" dan eerder. Ook kan ik starten heuvel opwaarts en afwaarts.

Zazana en Flashy, hoe gaat het met jullie rijlessen?
anmorgen mijn ttt gehad. Ging eigenlijk wel lekker. Alleen op een gegeven moment kwam ik uit een uitrit met verhoging en slaat daar mijn auto gewoon 4 keer af. Had hem niet lekker staan daar. Verder de bekende punten: beter kijken in de dode hoeken, meer spelen met de koppeling en beter opletten met in en uitvoegen. Heb wel mijn vrijstelling. Moest parkeren. Kon daar erg makkelijk vooruit insteken, maar deed het achteruit, vind ik makkelijker. Moest een keren op de weg, heb daar via de draai gedaan. Was wel mooi, want op precies die plek oefenen we hem steeds. Ook bij het cbr parkeren, weer voor het achteruit gekozen, kwam niet helemaal lekker uit, maar dat kon ik nog mooi corrigeren.

Toch viel het me mee. Reageerde rustiger als ik gedacht had.
Kom ik dit topic nu pas tegen! Ik ben nu zo'n 18-20 lessen bezig en volgens de instructeur zo goed als op de helft. Valt me heel niet tegen. Ik lees hier wel dingen die me verbazen hoor, al schakelen tijdens de eerste les, vond het doodeng met alleen maar sturen en gassen! Oh en nog nooit verder dan de 3e versnelling geweest ook. Is dat raar?

Rotondes horen volgens mijn instructeur altijd in de tweede versnelling trouwens.
Jep volgens mijn instructeur ook MdK.

In mijn eerste les heb ik leren schakelen van 1 tot 2, even ter vergelijking hoor, ik heb nu 6 uur rijles gehad en ik heb tot en met de 4e versnelling geschakeld. De eerste twee uur waren op een parkeerterrein waar ik alleen maar rondjes reed en leerde schakelen dus. Ik les niet in Nederland maar in Engeland, in een erg heuvelachtige stad dus ik kan ook al heuvelopwaarts en afwaarts starten.

Even afkloppen, ik heb slechts eenmaal de motor af laten slaan!
Ha MdK, doe je ook de RISmethode?

Ik heb maandag theorie en de proefexamens haal ik steeds niet! Vooral gevaarherkenning is een probleem. Wat betreft rijles heb ik er 14 uur opzitten.
Hoi Zazana,

Bij wie heb je les?? Ik heb een paar jaar terug afgereden. Was echt stikzenuwachtig, maar ik had een geweldige instructeur. En ik heb het dan ook gehaald. Ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Hvm
Hoi hvm, k heb les bij Twin, bevalt goed. Morgen theorie-examen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven