Rijles!!
maandag 30 maart 2009 om 21:24
Alle lessers verzamelen!
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
maandag 30 november 2009 om 10:57
pff, ik heb 5 jaar geleden heel veel rijlessen gehad (ik ben gestopt met tellen) en heb 3 keer examen gedaan. Allemaal gezakt en toen was het geld echt op.
Ik baal daar wel van. Het heeft echt klappen met geld gekost en ik heb er niks voor terug (ja de lessen, maar niet dat rotrijbewijs).
Ik wil wel weer lessen, maar ook weer niet. Mijn vorige rij-instructeur heeft mijn flink onzeker gemaakt. Hij reageerde altijd zo heftig op mijn (stomme) fouten. En nou durf ik eigenlijk niet meer. (en ik kan het niet betalen)
Maar als 30plusser zonder rijbewijs, voel ik me ook zo...tja...left out. Alsof ik niet helemaal meetel in de maatschappij. 'Elke' volwassene heeft immers zijn/haar rijbewijs nietwaar?
Verder ben ik ook bang dat als (àls) ik ooit dat rijbewijs haal, ik nooit behoorlijk kan rijden omdat mijn man zich er dan elke keer tegenaan gaat zitten bemoeien.
Bah, ik twijfel nog maar even door.
Ik baal daar wel van. Het heeft echt klappen met geld gekost en ik heb er niks voor terug (ja de lessen, maar niet dat rotrijbewijs).
Ik wil wel weer lessen, maar ook weer niet. Mijn vorige rij-instructeur heeft mijn flink onzeker gemaakt. Hij reageerde altijd zo heftig op mijn (stomme) fouten. En nou durf ik eigenlijk niet meer. (en ik kan het niet betalen)
Maar als 30plusser zonder rijbewijs, voel ik me ook zo...tja...left out. Alsof ik niet helemaal meetel in de maatschappij. 'Elke' volwassene heeft immers zijn/haar rijbewijs nietwaar?
Verder ben ik ook bang dat als (àls) ik ooit dat rijbewijs haal, ik nooit behoorlijk kan rijden omdat mijn man zich er dan elke keer tegenaan gaat zitten bemoeien.
maandag 30 november 2009 om 11:03
Ik heb een schop onder mijn kont nodig. ben vorig jaar in oktober gestart, heb denk ik zo'n 30 lessen gehad, 2 verschillende instructeurs.
Ik vind het gewoon niet leuk, maar ik wil zo graag aankomende zomer mijn rijbewijs hebben.....
Automaat is voor mij geen optie en daat ligt het ook niet aan; ik ben gewoon bang om te rijden....
Roosje, heb jij ondertussen die magische kaart op zak?
Ik vind het gewoon niet leuk, maar ik wil zo graag aankomende zomer mijn rijbewijs hebben.....
Automaat is voor mij geen optie en daat ligt het ook niet aan; ik ben gewoon bang om te rijden....
Roosje, heb jij ondertussen die magische kaart op zak?
maandag 30 november 2009 om 13:01
@Annie Ooi: Waarom is automaat geen optie???
Ik heb een opgeleide angstinstucteur nu samen met een automaat rijbewijs B lessen, kijk eens naar een rijschool die dit aanbied....het scheelt zoveel stress....
@HPL: Volgende keer beter! Hoeveelste keer was dit voor jouw???
Mijn eerste automaat les was heeeeeerlijk geen stress met schakelen/terugschakelen/afslaande motor.
Plus ik ben over een les of 15 klaar
Ik heb een opgeleide angstinstucteur nu samen met een automaat rijbewijs B lessen, kijk eens naar een rijschool die dit aanbied....het scheelt zoveel stress....
@HPL: Volgende keer beter! Hoeveelste keer was dit voor jouw???
Mijn eerste automaat les was heeeeeerlijk geen stress met schakelen/terugschakelen/afslaande motor.
Plus ik ben over een les of 15 klaar
maandag 30 november 2009 om 15:16
Mén, wat een crime elke keer dat lessen.
Ben nou al zo lang bezig. (met een jaar tussenpoze)
De ene dag gaat het super, de andere dag lijk ik alles vergeten te zijn en rijd ik als een zombie.
Nog geen afrij datum maar wat ben ik het zat zeg. Het kost me zoveel stress elke keer!
Pippi, balen zeg, dat je gezakt bent! Was het je eerste keer afrijden?
Ben nou al zo lang bezig. (met een jaar tussenpoze)
De ene dag gaat het super, de andere dag lijk ik alles vergeten te zijn en rijd ik als een zombie.
Nog geen afrij datum maar wat ben ik het zat zeg. Het kost me zoveel stress elke keer!
Pippi, balen zeg, dat je gezakt bent! Was het je eerste keer afrijden?
maandag 30 november 2009 om 15:18
quote:Starshine schreef op 30 november 2009 @ 10:57:
pff, ik heb 5 jaar geleden heel veel rijlessen gehad (ik ben gestopt met tellen) en heb 3 keer examen gedaan. Allemaal gezakt en toen was het geld echt op.
Herkenbaar zeg.
Niet opgeven nu hoor!
Op zoek gaan naar een andere instructeur en daarbij aangeven dat de vorige je erg onzeker heeft gemaakt.
Ik had hiervoor een heks. Ze schreeuwde echt elke keer als ik een fout maakte, wat maakte dat ik alleen maar meer fouten ging maken.
Nu een andere rij school en een instructeur die ervaring heeft met faalangstige leerlingen. Echt ademhalen nu. Hij blijft altijd rustig.
Herkenbaar zeg.
Niet opgeven nu hoor!
Op zoek gaan naar een andere instructeur en daarbij aangeven dat de vorige je erg onzeker heeft gemaakt.
Ik had hiervoor een heks. Ze schreeuwde echt elke keer als ik een fout maakte, wat maakte dat ik alleen maar meer fouten ging maken.
Nu een andere rij school en een instructeur die ervaring heeft met faalangstige leerlingen. Echt ademhalen nu. Hij blijft altijd rustig.
maandag 30 november 2009 om 15:44
quote:Sterretjee schreef op 30 november 2009 @ 15:18:
[...]
Herkenbaar zeg.
Niet opgeven nu hoor!
Bedankt Sterretjee. ja inderdaad zo ging het. Stomme fout, hij over de zeik (hoe vaak op je dit kruispunt nou al gedaan??!! En nog doe je het fout. )Misschien werkt het motiverend voor anderen, maar ik ging er juist nog stommer door rijden.
Maar goed, zoals ik al zei, ik heb er nu gewoon geen geld voor.
[...]
Herkenbaar zeg.
Niet opgeven nu hoor!
Bedankt Sterretjee. ja inderdaad zo ging het. Stomme fout, hij over de zeik (hoe vaak op je dit kruispunt nou al gedaan??!! En nog doe je het fout. )Misschien werkt het motiverend voor anderen, maar ik ging er juist nog stommer door rijden.
Maar goed, zoals ik al zei, ik heb er nu gewoon geen geld voor.
maandag 30 november 2009 om 16:28
Ik zit er nu aan te denken zo'n tiendaagse ANWB-cursus te doen. Gewoon een overdosis autorijden in een keer.
Voordeel is dat ik dan een vast bedrag heb waar ik voor kan sparen. Kijk, het kunstje autorijden heb ik best onder de knie, het ligt echt aan onvoldoende inzicht en onzekerheid. Aan dat inzicht werk ik door als ik in de auto meerijdt, steeds mee te kijken en in te schatten wat anderen doen. De onzekerheid moet maar slijten.
Voordeel is dat ik dan een vast bedrag heb waar ik voor kan sparen. Kijk, het kunstje autorijden heb ik best onder de knie, het ligt echt aan onvoldoende inzicht en onzekerheid. Aan dat inzicht werk ik door als ik in de auto meerijdt, steeds mee te kijken en in te schatten wat anderen doen. De onzekerheid moet maar slijten.
maandag 30 november 2009 om 16:29
Ik ben zelf pas goed gaan rijden nadat ik (na zestig lessen) geslaagd was. Ik kon gewoon niet goed en ontspannen rijden als er iemand mee zit te kijken. Inmiddels (ruim 11 jaar rijbewijs) gelukkig wel.
Ik vond rijles ook altijd een crime, en deed steeds de stomste dingen, zoals stoppen voor groen licht. Dat kwam echt alleen door de meekijkzenuwen.
Ik vond rijles ook altijd een crime, en deed steeds de stomste dingen, zoals stoppen voor groen licht. Dat kwam echt alleen door de meekijkzenuwen.
maandag 30 november 2009 om 20:52
donderdag 10 december 2009 om 16:59
Heb mijn rijbewijs nu een poosje, en wat een verrijking! Ik weet nog heel goed dat ik begon met lessen: heel enthousiast, wat steeds minder werd. Ik had ook het idee dat mijn rijinstructeur meer op mijn geld uit was en mij dus zoveel mogelijk wilde laten lessen, in plaats van mij zo snel mogelijk laten slagen. Heb op een gegeven moment ook zelf moeten aangeven dat ik er klaar voor was om af te rijden en slaagde meteen. Wat ik jullie wil meegeven is, hoe erg je er ook tegenop ziet af en toe om te lessen, blijf doorzetten want het is het dubbel en dwars waard!
woensdag 23 december 2009 om 21:30
Pfff lessers, hoe ging het rijden in de sneeuw? Het was dat ik niet in mijn eigen omgeving was toen het zo sneeuwde, anders had ik de rijschool gebeld of ze me een lesje sneeuwrijden konden geven
Ik moest dus eigenlijk zondag naar huis rijden (240km) maar niet gedaan, ben na 20 km blijven steken bij ouders van een vriendin... maandag wel gaan rijden...wat ook niet heel prettig was, maar ja weer een ervaring rijker
Ik moest dus eigenlijk zondag naar huis rijden (240km) maar niet gedaan, ben na 20 km blijven steken bij ouders van een vriendin... maandag wel gaan rijden...wat ook niet heel prettig was, maar ja weer een ervaring rijker