En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:delphicat schreef op 08 maart 2010 @ 23:02:

Zo, wat een dikke dobbelsteenbuik (lijkt net of je vier gegooid hebt )

Ja mooi hé

Dit was echt de dag voor ze ging bevallen..waggel waggel.
MV en olijfje een dikke knuffel

En dat verhaal van die katten en die pil geweldig. Zo was het bij ons ongeveer de eerste keer dat ze na de dierenarts moesten. Die zet ik morgen wel op hyves

En wat een mooie foto's. Ik zal jullie morgen spammen. Nu kan ik ook foto's plaatsen van hoe het ooit begon met onze katten en hoever we nu zijn
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
En die poezels tussen de slingers, het zijn echt prachtige katten, Bieb, met van die mooie brede Britse koppies. Heel ander modelletje weer dan Dimitris.
Mooie poezen Biebelle!
MV: Om je te bescheuren dat verhaal met bijbehorende foto's!

Strawberry: Wat een mooe hond:) Lijkt me echt een lieverd.

Etosha: Zijn er al babies?

Ik wil graag jullie advies omtrent een haarprobleem. Natuurlijk verharen katten en natuurlijk heb ik een kat in de vorm van een plumeau......maar hoe krijg ik in godesnaam alle witte haren van mijn kleren? Iemand de ultieme klerenborstel of andere tips? Ik ben nl even gefrustreerd omdat ik van een heel leuk zwart vestje de haren er niet vanaf krijg en ik allemaal 'leuk' commentaar krijg in de trant van: "jij hebt zeker katten thuis?"

En nu ligt meneer harig te wezen naast me....grrrrrr
Oh, ik lees mee Parasol. Ik heb een heel schattig zwart linnen jurkje dat ik slechts 1 keer heb kunnen dragen, en sindsdien bezaaid is met kleine witte haartjes. Terwijl Poef toch voornamelijk zwart is...
Ik leef met je mee.....voel extra irritatie nu haha. Ik zat als kind ook altijd al onder de haren van onze honden, maar op de een of andere manier kom je er niet meer zo makkelijk mee weg als je volwassen bent;)

Slaap lekker alvast. Ga mijn bedje opzoeken:)
quote:Parasol schreef op 09 maart 2010 @ 00:02:

Ik wil graag jullie advies omtrent een haarprobleem. Natuurlijk verharen katten en natuurlijk heb ik een kat in de vorm van een plumeau......maar hoe krijg ik in godesnaam alle witte haren van mijn kleren? Iemand de ultieme klerenborstel of andere tips? Ik ben nl even gefrustreerd omdat ik van een heel leuk zwart vestje de haren er niet vanaf krijg en ik allemaal 'leuk' commentaar krijg in de trant van: "jij hebt zeker katten thuis?"

En nu ligt meneer harig te wezen naast me....grrrrrr

Met stip op een wanneer je katten hebt; draag geen zwarte kleding meer.

Ook hier twee voornamelijk zwarte katten, maar ze verliezen alleen maar witte haren.

Wat nog enigszins werkt hier is een rubberen borstel van de Blokker.
quote:lokee schreef op 09 maart 2010 @ 00:12:

[...]

Met stip op een wanneer je katten hebt; draag geen zwarte kleding meer.

Wat nog enigszins werkt hier is een rubberen borstel van de Blokker.

Dit is dus zo'n bijdehandte reactie

Je zou toch denken dat mijn witte katten dan alleen haren van zwarte vlekken verliezen als zullie zwarte katten alleen witte haren verliezen....of werkt het zo niet?

Nu ga ik echt slapen!

Een rubberen borstel van de Blokker? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Mylene, geweldig verhaal!! We zijn er dan niet bij geweest, maar ik kan het me levendig voorstellen. Ik zie je zo zitten, met camera in de aanslag... suffe beesten

Nooit meer twijfelen hoor, om zoiets te plaatsen. En wat mega-lief dat je dit allemaal had bedacht voor de jarige tetters en tertterdieren!

Mittens, leuk dat je ook katten hebt die van sneeuw houden! De mijne is er ook gek op.

Strawberry, wat een prachtige hond!! Ik vind ze altijd iets heel mysterieus hebben. Heb je er ééntje?

Biebel, wauw wat een buik. Mooi zeg.

Slaap lekker allemaal!!
Parasol, ik ga gewoon regelmatig aan de slag met een stuk tape. Dus breed plakband om je hand wikkelen en dan ´deppen´. Dan blijft er heel wat aan hangen.

Ik baal er ook soms van. Sil is grijs met wit en dus zie je altijd overal wel haren op. Grrr.
Hoe omschrijf ik dat ding terwijl de batterijen van mijn camera leeg zijn...

Het ding is dus van rubber.

Blauw (maar dat doet er niet toe)

Zo'n 25 cm lang. (maar dat doet er ook niet toe)

Het heeft een steel en dan een borstelgedeelte wat bestaat uit heel veel rubberen tandjes van zo'n 3 cm lang.Ik gebruik em zelf vooral voor de bank en voor de enkele keer dat ik nog zwarte kleding draag....

Als iemand mij deze omschrijving zou geven kon ik er waarschijnlijk geen touw aan vastknopen.

Ik probeer morgen wel een foto te maken en anders even kijken bij de Blokker.

Ik denk trouwens dat katten alleen haren verliezen die niet bij je kleding kleuren.
Oh meiden, wat staan er toch weer veel mooie verhalen! Met een speciale vermelding voor MV: ik zie het voor me, hoe je vol verwachting op de grond naast die taart zit met het vertrouwen dat ze meteen zullen aanvallen. En wat zijn katten dan toch monsters...want ze doen ech nooit wat je verwacht. En die taart ziet er echt hartstikke lekker uit! En MV, wat een gekl... zeg, met dat ziekenhuis! Getver, kan me heel goed voorstellen dat je baalt. En dat je graag even een paar koppen tegen elkaar zou willen slaan. En vooral dat je een keer goeie hulp zou krijgen voor je pijnklachten. Een voor jou.

Olijfje, wat balen dat melatonine voor jou niet werkt . Hopelijk komt er snel een andere goeie oplossing ipv de pillen die je nu slikt.

MV en Olijfje, voor jullie heb ik deze smiley:

Biebelie, de dobbelsteenbuik is errug lief . En de andere foto's ook trouwens. Zoals ik ook de ijsbeer erg kon waarderen.

Delphicat, Lokee en Anneke, wat verdrietig om over jullie overleden ouder(s) te lezen. Een voor jullie en wat kunnen jullie er mooi over schrijven, ook hoe je de herinneringen levend houdt.

Itsme, Ottelientje gaat zo te lezen lekker vooruit, hopelijk komt het echt allemaal weer goed.

Ratteke, vandaag was voor jou een verdrietige dag, maar was de uitvaart in stijl toch ook mooi? Hoe raar dat misschien ook klinkt.

Dochter van Poezewoes, gefeliciteerd met je zwemdiploma

Voor wie het nodig heeft nog een

, ik ga
En nieuwe tetteraars: welkom matuurlijk! Leuk om van jullie ook al die foto's te zien en Strawberry, jouw hond, wat een beauty.

En restaurantweek: check! Nu niet geweest, maar lekker uit eten: graag .
@Olijfje, ik las net je topic over dat slapen. Heb je wel eens gehoord over Mindfullness? Of heeft iemand je dat wel eens aangeraden? Moet je eens googelen of je denkt dat het jou misschien ook kan helpen.

Ik ben laatst begonnen met die cursus, na 2 keer kreeg ik er de zenuwen van en nog gestressder dus ik heb het even in de kast geparkeerd om het binnenkort weer te gaan volgen, maar dan alleen met de dvd's cursus, die geitenwollensokken dames die de cursus gaven daar word je alleen maar agressief van.

Als je denkt dat het je kan helpen met ontspannen dan wil ik die dvd's wel voor je kopieeren en opsturen. Weet niet hoe dat moet het kopieeren maar er zijn er genoeg op het forum die me dat wel willen uitleggen.

Hier een willekeurige link over Mindfullness. Er is echt heel veel over te lezen dus ik heb gewoon de eerste link gepakt;

hier
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Aiiiiiiiiiiiiiii, heb ik je dit trouwens al niet een keer gevraagd bedenk ik mij nu? Ik heb het een keer aan iemand op het forum aangeboden en die had ervoor bedankt. Sorry als ik het nou 2 keer aan je vraag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Strawberry, is dat een Huskey? Mooie honden vind ik dat, je ziet ze hier erg veel.

MV, rot joh, dat je zo tobt met je pijnklachten. Zenuwpijn is echt een hele vervelende pijn. En het duurt zoo lang voordat je geholpen wordt. Artsen zijn zo diagnose gericht dat het lijkt alsof de patient een soort afvink lijstje is met eventuele diagnoses. Elke keer weer iets wat het niet is, soms is gewoon een diagnose iets zo belangrijks, ik zit ook al een flinke poos in de medische mallemolen. En natuurlijk is een "niet" diagnose een vorm van "goed" bericht maar soms wil je gewoon er klaar mee zijn, weten wat het nou is dat je zo naar doet voelen... Ik wens jou in ieder geval veel sterkte.

Dit geldt trouwens ook voor Olijfje, jij zit ook al zo te tobben, he?

Ik zit weer op mijn werk. 't Is iets drukker dan gisteravond, net al een uur met een "beller" aan de telefoon gezeten. 't Is soms zo schokkend wat een narigheid sommigen doorheen moeten. Zoveel mensen die helemaal niemand om zich heen hebben die ze een schouder kunnen aanbieden. Soms zo pijnlijk, die verhalen. Brengt mij altijd weer terug bij de kern vh leven; mensen die om je geven en geven om mensen.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ik ben een maand geleden verhuisd met mijn katten Mara Smokey van bijna 2, Sjors van 1,5 en Judas van 8 maanden.

Moeilijke situatie, want 2 daarvan woonde tijdelijk bij mijn schoonouders, de jongste woonde nog bij mij.

We waren allemaal zo zenuwachtig hoe het zou gaan met zijn allen.

De twee katten bij mijn schoonouders hebben altijd een moeilijke relatie met elkaar gehad, dus het was nog maar de vraag of de poes mee zou gaan met de verhuizing (zij waren zijn GEK op haar).

Uiteindelijk eerst de jonge kat in het nieuwe huis, hem laten wennen (Ging geweldig! Hij liep gelijk rond alsof het zijn huis was). Daarna de andere 2 gehaald.

Die hadden wat meer moeite met wennen, maar na 2 dagen was alles oke.

Nu zijn sjors en judas de beste maatjes. Gisteren lagen ze zelfs tegen elkaar aan te slapen (mijn droom!).

Oh ik ben zoooo gelukkig!

-edit- mn post is natuurlijk waardeloos zonder foto's..

Mara aka Smokey (htk)

Sjors (maine coon)

Judas (htk)

Poelepoelepoelepoes!
even ego, ottelientje gebruikt allebei haar pootjes weer!!!!!!!

nog niet van harte, maar ze loopt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hallo allemaal,

ik had al een topic geopend over katten en werd toen hierheen verwezen dus bij deze.

Wij hebben 3 katten: 2 maine coons ( 6,5 maand en 10 maanden) en een wannabee coon ( kruising van nu alweer 7 jaar). Ook hebben we 1 dwerghamster ( die ik helaas boven op een kast moet plaatsen omdat de katten hem zo leuk vinden haha. En we hebben ook 6 goudvissen en 2 algeneter's. Een hele beestenboel dus .

Zwart wit jazz 7 jaar/Rood tabby Iwan 10 maanden/ Creme smoke Flash 6,5 maanden

Voor Ottelientje!!!!!!!
Dag dames,

ben weer in de buurt van een pc. Zondag oscars gekeken als gevolg daarvan gisteren alleen gewerkt en geslapen!

De dieren zijn weer eens geweldig.

Ik lees lekker verder.
Woehoe Ottelientje, gaat de goede kant dus op.

Trikky heeft me overgehaald, ik ga mee naar de meeting....spannend!!!
Ik heb een fijne DA gevonden. Ik had die gekozen omdat ik nog geen vaste had hier in de nieuwe buurt. Mijn konijn was daar goed gecastreerd, Loki werd gezond naar huis gestuurd en nu belde ik voor informatie over de kattenpil en ben echt goed geholpen. Ik heb de informatie die ik nodig heb, een eerlijk advies gekregen, als in dat ik niet zomaar de poezenpil moet geven en zien als mensen pil, maar de risico's en voors en tegens zijn goed besproken. Morgen ga ik de pil ophalen, en voor een half jaartje geven. Dan stop ik ermee, en kijk ik of Loki al in staat is, of zin heeft om gezellig te doen met Luna...
Ik heb jullie hulp nodig

Hamster dood en nu? Ik wil altijd al een kat.

Maar ik twijfel nog.

Kan het wel op de flat? is mijn huisje niet te klein? werk ik niet teveel? ( 40 uur) zal mijn toekomstig dier zich niet vergrijpen aan mijn meubels? De kat ga ik uit een asiel halen en het liefst een binnen kat omdat ik dus op een flat woon.

Wat zijn jullie tips en ervaringen om mijn twijfel weg te nemen?

Alvast bedankt!!
Het gras aan de overkant is niet groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven