Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
afkoelen? het moest toch juist warmer worden ik vind dit trouwens een heel leuk topic.
Ja dat bedoel ik ook
quote:nazife schreef op 09 maart 2010 @ 19:07:

volgens mij is smulsmurf bijna als nazife-man. die vindt letterlijk alles wat ik maak lekker! top zulke mannen.Nou letterlijk alles.... Als ik echt honger trek heb dan begin ik aan je kleding te knabbelen
Kabouter is de held en Smulsmurf de beste!!

Ik zou je biefstukje overigens iets langer dan "vlak voor het koken" eruit halen. Zeker een half uur. Kan ie goed op kamertemperatuur komen!
Hey Kaboutertje! Ik had gisteren jammer genoeg geen tijd meer om te kijken en te reageren. Dat gehaktbrood ziet er prima uit!! Waarom smaakte het niet goed? Wat miste er? Vanavond biefstuk... Hmmm beef teryaki is idd ook wel erg lekker en weer eens wat anders! Succes!!
En ik heb van mijn kinders de opdracht gekregen om vanavond spaghetti te maken. Ik zal nog wel even aan je topic denken als ik bezig ben!

Jullie vanavond dus biefstuk. Als wij thuis vroeger biefstuk aten, was het altijd biefstuk met brood en dan het brood dopen in de jus. Natuurlijk vreselijk slecht en vet... maar zó goddelijk lekker! Echt jeugdsentiment is dat.

Succes alvast!
Ik moet het in de grillpan maken, dus dan is er zowieso geen jus
Kabouter, ik zie nu ineens je onderschrift

Geen jus bij biefstuk?????? Dat kan toch niet?

Waarom moet het in de grillpan dan?
wij maken wel altijd gewoon jus in de grilpan
Ik lig in een deuk hier (probeer het voor mijn collega's wel te verbloemen).

Kabouter, geweldig. Wat een lef ook om het gewoon te blijven proberen. Top.
Uhmmmm...kabouter????? Gaat alles goed met je biefstukjes? Je bent zo stil vanavond....
quote:Mittens schreef op 10 maart 2010 @ 16:17:

Geen jus bij biefstuk?????? Dat kan toch niet?

Waarom moet het in de grillpan dan?

Omdat het anders meer jus dan biefstuk word.

En in de grillpan hoef je minder of zelfs géén vet gebruiken. Komt de smaak alleen maar ten goede ;)

Sowiesow moet ik zeggen dat ik wel gezegend ben met een vriendin als Kabouter. Zij is zwaar hollands opgevoed (spruitjes, hutspot etc.) maar ik heb een zuid amerikaanse moeder dus ik at heul anders. En ze heeft sommige dingetjes voor mij aangepast

Zelfde als salade... Ben helemaal anti sla-saus (Koriander/Citroen/Sla-olie/zout, all you need in mijn ogen ;)) maar zij juist wél. Waar ik pas vandaag achter kwam maar alá.

Word wat als we aan koters beginnen.... héhé
o ja, dat spaghettitopic, hilarisch was dat.

( overigens gooi ik ook altijd een sliert tegen het keukenkastje om te kijken of het gaar is )

Ik lees mee en verheug me al op je verslagen.
Nou.. wat zal ik morgen eens maken? Heb kipfilet of gehakt en aardappelschijfjes Wie maakt me blij met een receptje?

Oh... sorry dat ik geen verslagje heb geschreven, maar biefstuk is vrij simpel hahah dat kan zelfs ik niet verprutsen

Wel voor het eerst aardappelschijfjes gebakken met roomboter, en dat was best lekker, maar ook wel heel vet!

In de sla zaten cherrietomaatjes, ei en komkommer
aardappelschijfjes in de oven zijn ook heel lekker hoor of maak er aardappelsalade van(kan dat eigenlijk met schijfjes? als dat kan, dan doe je dat..met pittige kipfilet, rijst en groente of salade?(van cherrytomaatjes, rucola, peynir, appelazijn, olijfolie en scherpe peper?*favoriete salade in huize nazife, vandaar*)
ohnee, als je aardappelsalade hebt, hoef je natuurlijk niet nog een salade te maken. beetje dom van mij.
Haha! Ik krijg een recept door van gehakt en aardappelpuree en nog veel meer, dus dat gaat het morgen worden
"en nog veel meer" en wat is dat dan precies?
Gehaktschotel met appel en puree!

In huis hebben of nog even gaan kopen voor dat de winkel sluit en je dan net wilt beginnen voor 4, kleine, eters;

Anderhalve eetlepel olijfolie

175 Gram uiensnippers dus 1 ui

400 Gram kalfsgehakt maar mag ook van het rund of halfom zijn

Tweeeenhalve eetlepel kerriepoeder

Versgemalen peper en zout maar mag ook al voorgemalen in een potje zitten

750 Gram appelcompote

3 Zakjes aaardappelpureemix

25 Gram amandelschaafsel

20 Gram boter

Maak de olie heet in een koeken of hapjespan en fruit de ui in tot deze er lekker goudgeel en glazig er uit ziet. Gooi daarna de gehakt er bij en rul deze ook weer tot het er lekker bruin uit ziet. Nu de kerriepoeder er in en peper en zout naar eigen smaak erbij. Verdeel de appelcompote over de bodem van een ovenschaal en gooi het gehakt, met de uien er tussen, er boven op. De puree, die je hebt gemaakt volgens de aanwijzing op het pakje, gooi je daar weer boven op en strijk dat er glad over heen. Voor diegene die een strijkijzer nu uit de kast halen; Dat doe je met lepel of iets dergelijks. De gladde puree versier je nu met klontjes boter en de amandelschaafsel en zet het dan in een op 200 graden voorverwarmde oven voor ongeveer 25 minuten. Als de bovenkant te donker word doe er dan even aluminiumfolie over heen.

Dat het maar ...... mag worden!
*toegegeven, ik ben niet zo van de ovenschotels* maar ben benieuwd
Hahah ik ook! Ik snap de klontjes boter niet die ik erop moet doen als versiering.. ik denk dat ik het uit moet smeren en dan amandelschaafsel erop moet doen?

Ik hou helemaal niet van amandelen

Hmm en aardappelpuree.. geen idee hoeveel 3 zakjes is :p want dit is zelfmaak puree, en ik haal gewoon kant en klare (weet niet of je dat kan kopen haha)
de boter geeft een mooi kleurtje als je het in de oven stopt enneh, tja. ik heb nog nooit puree uit een zakje gegeten dus daar kan ik je niet mee helpen. ik moest gister trouwens aan je denken toen ik stond te roeren in mijn pannetje biologische volkorenspaghetti.
leuk topic kabouter!

ik vind persoonlijk puree uit een zakje ook echt niet lekker...kant en klare puree kopen Kabouter...en dat durf je te zeggen op je kooktopic

Ik zou dan in jouw geval gewoon de amandelen weglaten en gaan voor een laagje paneermeel met de klontjes boter erop ( voor het krokante korstje) Heb het gisteren gemaakt met een laagje geraspte kaas maar dat lijkt me in combinatie met de appel in het recept wat minder geslaagd.

Jammer dat je gehaktbrood volgens je eigen zeggen niet lekker was. Ik doe het zelf meestal volgens "meatloaf"recept..dus zonder ei en met een laag ketchup of BBQ saus ( uit de usa..Jack Daniels) erover...Heerlijk. Lang geleden dat ik het gemaakt heb ,je brengt me op ideeen.
Kaboutertje als je niet van amandelen houdt, maak dan wat anders. Boven alles is het belangrijkste dat je kookt wat je lekker vindt, anders is de lol er zo af! Zijn er niet andere recepten die je kunt maken met gehakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven